ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Prş, 2010 23:29

Vezneciler istasyonunun Koska Caddesinde kazılan alanda birçok yapı kalıntısı gördüm bunlar işi durdurmuş galiba ,arkeolojik çalışmalardan başka hiçbir hareket yoktu.
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Prş, 2010 23:36

Abi yanlız 2. resimde forekazık için demirler yapılmış görünüyor, orası sanırım Öğrenci Yurdunun yanındaki alan, orada da bir takım eserler çıkmıştı, orada iş bitmiş herhalde ki istidnat duvarı ya da şaft için çakma işlemi yapacaklar.

Yanlız 1. resmin yerini tam anlayamadım, orası Büyük Reşit Paşa caddesimi? Laleli ye inen cadde de ki kazı yeri sanırım, yanılıyormuyum?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Prş, 2010 23:40

Evet orası, ben yanlış yazdım adını galiba Koska değil senin dediğin yer.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Eki Cum, 2010 09:16

Şehzadebaşı istasyonunun imalat şekli peron katı delme tünel, bilet holü kısmı ise Top-Down değil mi? Yani yüzeyde yapılacak iş giriş-çıkış yeri ve bacaların yapılması. Doğru mu yanlış mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Cum, 2010 10:35

Bende o şekilde biliyorum, fakat giriş çıkış açmak için iki alanda kazı yapıldı birisi o yurdun yanı diğeride B. Reşit Paşa caddesinin bitimi, fakat iki alanda da arkeolojik buluntular çıkınca iş sürüncemede kaldı, herhalde bir takım temizlikler yapıldı ki çalışma yapılacak. O çelik kafesler istasyon kutusu için değilde belki bir şaft açmak için olabilir Marmaray Sirkeci' de yapılan çalışmalar da olduğu gibi, aşağı rahat inebilmek için. Ama dediğin teknik ile olacaksa şaft açma gerekliliği nedir bu konuda hiçbir fikrim yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Eki Pzt, 2010 18:55

şöyle bir bilgi var:

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikapi.aspx
Yenikapı-Unkapanı Arası Kazı Gerçekleşme Oranı :%100 (Yenikapı İstasyonu ile Şehzadebaşı İstasyonlarının konkors kazılarına başlanamamıştır.)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Sal, 2010 11:28

Mehmet Kasım yazdı:
http://www.rayturk.net/?p=12833
10-22 Ekim’de İstanbul Metrosu güney uzatması Taksim-Yenikapı hattı inşaatının yapımında 12 sene geride kalıp 13. seneye girecek. Hattın yapımı 22 Ekim 1998 yılında başlamıştı.

15-Haliç Metro Köprüsü ile ilgili olarak UNESCO’nun talep ettiği uluslararası çalışmanın 15 Ekim’e kadar yaptırılması gerekiyor. Çalışma köprünün tarihi silueti etkileyip etkilemediği konusunda bağımsız bir kurulun incelemesine yönelik olacaktır.
Geriye daha bir 5 sene var, vay be, o tarihte çocuğu olan adamın çocuğu liseyi bitirecek metro ile birlikte :)

Bir de burası daha ilgili olduğu için soruyorum, Mehmet köprünün bacak çakma işi bitti üst imalatı başlayacak, nedir bu UNESCO mevzusu, bitmişti hani bu iş, her şey tamamdı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eki Sal, 2010 12:28

istemezükçü diazorlar uzatmaları oynuyor. kurul bitti unesco başladı. unesco geçen yaz bağımsız bir kurul oluştur dedi ibb'ye. kuruluda bana bildir dedi. birdirme süresi 15 ekim. bu kurul şubata kadar çalışıp dosya sunacak unescoya. tarihi yarımadanın siluetini etkiliyor mu bu köprü diye. sonuç istediğimiz gibi olur umarım. biz süleymaniyenin siluetini düşünürken ordan yırttık ama genel siluete takılmış bu defa da. hani vapurdan istanbula bakarken görürsün ya bi siluet işte o.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Sal, 2010 12:33

:) Vapurdan İstanbul' a bakarken hiç Haliç' in içine doğru bakan bir siluet tasavvur edemiyorum kafamda, çünkü öyle bir siluet fotoğrafı ve tasarımıda hiç görmedim :) çünkü abes, Eğer Süleymaniye ya da Süleymaniye nin bulunduğu tepeye doğru bir görüntü bozma söz konusu ise zaten senin dediğin gibi bu sorun aşılmıştı diye hatırlıyorum. Garibime giden ne biliyormusunuz, tamam bu köprüyü yeri geldi bende eleştirdim ıvırı zıvırı yüzünden ama yuh ya bir geride problemli ve çakma Galata Köprüsünün görüntüsünün bana göre rezaletliliği yanında bu köprü gerçek bir sanat eseri gibi duracak orada, neyi tartışıyorlar anlamıyorum ki.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Eki Sal, 2010 12:39

amaçları belli; otomobilcilerden avantalarının kesilmemesi.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 05 Eki Sal, 2010 14:59

Tam "GABAH" tadı alıyoruz bu işten haaaa yetti bre,
keşke köprünün iki tane sırığı olmasaydı, bu sırıklar yüzünden de epeyce tantana çıkardılar yan.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eki Pzr, 2010 04:43

bu iş kabağı bile geçti abi. tam 12 sene bitmiş. 12 sen önce ev kredisi alan birinin kredileri bitti bee. rekora giden bir hat. ankara metrolarını diline dolayan zevat bu metro hattından hiç bahsetmiyor.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön