ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cmt, 2010 18:21

İnşaatı başlamamış olan Ayrılıkçeşme istasyonu nu saymazsak, en geriden gelen istasyonumuz Hastane-Adliye;

Burada birbirinden ayrı yerlerde bulunan iki blok var, biri Hastane diğeri Adliye tarafında. Adliye tarafında işler çok hızlı gitmiş.

Resim
Resim

Hastane tarafında ise henüz kazı işi bitmemiş;

Resim
Resim

Birde kuzey tarafta çıkış yeri olacak orada da şaft kurulu hala;

Resim

Asıl size Anadolu Yakası Adalet Sarayı'nın fotoğrafını eklemek isterdim ama yüksek bir noktadan fotoğraf çekilmesi lazım, işleri hemen hemen bitti ve gerçekten çok güzel bir yapı oldu...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Eyl Cmt, 2010 18:34

Gülsuyu ve Maltepe istasyonları arasında bulunan Huzurevi istasyonu işlerin tamamlandı diyebileceğimiz istasyonlarında biri;

Ana yapı ve kuzey taraf girişi tamamlandı.
Resim
Resim

Bu kısımda kirli temiz hava bacaları falan olacak...
Resim

Bu kısımda ise güney taraftan istasyona giriş çıkış yapılabilecek.
Resim

Bu istasyon en az yoğun olan istasyonlardan biri olacak, zaten Gülsuyu ve Maltepe isatsyonları ile aralarında 1 km'yi geçmeyen mesafeler var. Bu istasyonun en çok Zümrütevler mahallesi ve hemen dibindeki Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım A.Ş. (AYEDAŞ)'a faydası olacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Cmt, 2010 18:41

Adliye' de iki taraf birbirinden tamamen bağımsız gibi :) birinin sadece son kat betonu kalmış üstü kapatılacak, diğerinde ise daha zemine yeni iniliyor, ama işlerin yürüyor olması güzel tabii, yani kaderine terkedilmiş bir görüntü hiçbir yerde yok.

Aman Hakan, tuğla duvarları çekme :) Başar başlar yine, "bıy bıy bıy karagözüm bizim burda öyle yamuk örersen cart olur curt olur diye :D" hehehehe

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Eyl Pzr, 2010 11:11

İstasyonun iki ana bloğu birbirine bir alt geçitle bağlanıyor ve yapı tek katlı.

Resim

3 ve 4 nolu girişlerin olduğu kısımda kat atılıyor, 1 nolu girişin olacağı kısımda ise kazılar sürüyor. Bu iki blok arasında ise E-5'e paralel bir yaya alt geçidi bulunuyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Pzr, 2010 11:21

Bu hat zaten hızlı ilerlemesi ile gözüme girmişti ama acayipte sevmeye başladım, bir gün içinede gireriz inşallah.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 08 Eyl Çrş, 2010 20:50

Hat üzerinde çalışma yürüten taşeronların büyük kısmı bayram tatiline girdi. E-5 üzerinde olduğu için rahat gözlem yapılabilen bir hat ve gördüğüm kadarıyla pazartesi gününe kadar ortalıkta güvenlik personeli dışında kimsecikler olmayacak...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 18:57

Acıbadem, Kozyatağı ve Bostancı'da fotoğraf çektim bugün. Geceye kadar hazırlayacağım sonra görüşlerinize hazır :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Cum, 2010 19:01

Bayram şekeri ha :) bekliyoruz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 19:50

Elimden geldiğince güzergahta işim olduğunda fotoğraf çekmeye çalışıyorum. Zaten fotoğraf makinem her zaman yanımda. Henüz geçtiğimiz hafta içinde Kartal, Hastane ve Huzurevi istasyonlarından fotoğraflar eklemiştim. Bugün de ekleyeceğim Acıbadem, Kozyatağı ve Bostancı fotoğrafları ile 6 istasyonun durumunu son bir hafta içinde görmüş olacağız.

Esenkent, Gülsuyu, Maltepe, Küçükyalı, Yenisahra, Göztepe, Ünalan istasyonlarında ise işler tamamlandı diyebileceğimiz için dışarıdan fotoğraf çekmek anlamsızlaştı yani dışarıdan bakılınca hiç bir şey değişmemiş görünüyor.

Geriye 3 istasyonumuz kalıyor ki bunlardan Ayrılıkçeşme'de zaten henüz bir çalışma yok, Kadıköy istasyonu ise Top-Down metodu ile inşa edildiği için ana yapı tamamlanmış gibi bir şey ama giriş çıkış yerleri ayrı noktalarda olduğu için onlardaki hareketliliği bekliyorum, Temmuz başında eklediğim fotoğraflardan pek fazla değişiklik yok, olduğunda hemen deklanşöre basacağım. Son olarak Soğanlık istasyonu ne yazık ki eski köy hizmetleri hizmet binasının bahçesinde ve içeri giremiyorum, aslında oradaki çalışna güvenlikçiden rica edeyim mi etmeyeyim mi diye düşünüyorum. Olmadı bir arkadaştan bu konuda ricada bulunacağım, beni kırmayacağinı umuyorum.

Neyse Acıbadem ile başlıyorum.

Resim
Resim

3 numaralı girişin olacağı yerde gördüğünüz gibi şaft var ama hemen vincin sol tarafında girişe ait olacağını düşündüğüm yan duvar var.
Resim

1 numaralı girişin olacağı kısım burası Acıbadem köprüsü tarafı.
Resim

2 numaralı girişin olacağı kısımda burası, burası krokide görünen üst geçidin olduğu taraf.
Resim

2 ve 3 nolu girişler arasında yaya alt geçidi de inşa ediliyor muhtemelen istasyon işi bitince üst geçidi oradan kaldırılar.

He bu arada istasyon aç-kapa yöntemiyle inşa edilmediği için ana yapıyı göremiyoruz. Delme tünel metodu kullanıldığı için sadece giriş-çıkış yerleri kazılarak istasyon yapısına ulaşılacak, içeride işler %50'ler seviyesindeymiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Cum, 2010 20:09

Acıbadem istasyonunun olduğu yer ile ilgili daha önce sormadım sanırım, orayı az çok biliyorum, yerleşim yeri birden bire yükselen yokuşlara kurulu, sanırım biraz da bu yüzden iki girişte tam olarak E-5 in hemen yanına yapılmış, sence biraz fazla yanında değil mi? Yani ne bileyim şöyle istasyondan çıkınca orada bir otobüs durak cebi gibi bir şey olacaksa biraz daha geniş bir bekleme alanı olmalıydı diye düşünerek bunu yazıyorum. Gerçi ileriye doğru orada açılabilecek alanda fazlası ile var büyük bir sorun olmaz sanırım.

İçeride yüzde 50 tamamlanmış derken istasyonun ince işlerini kast ediyorsun sanırım, dediğin gibi içeriyi göremediğimiz için yüzde 50 yi neyi ya da tam ne kadarı ifade ediyor pek çözemiyoruz ama görünüş itibari ile sadece dışarıdan erişimlerin tamamlanması işi kalmış, yani şu bir türlü tamamlanamayan tünel kazısındaki metreler :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 20:45

Otobüs durağı olarak sanırım şimdiki gibi devam ederler, yani biri üst geçidin orada diğeride köprünün orada iki durak var ve muhtemelen öyle kalırlar. Ama senin dediğin gibi düşünürlerse 1 ve 2 nolu girişlerin tam arasında bir alan açılarak orası otobüs durağı olarak düşünülebilir ve her iki girişin tam ortası olur. Bu arada ben %50 ile kaba inşaatı kastettim, bunu bilgi edinmeyle öğrenmiştim, ama o zaman %50 değildi %20 falandı ama en az 2 olmuştur. Delme tünel istasyon olduğu için burada istasyon işinin en önemli kısmı içeri giriş çıkış yerleri oluyor ama sadece dışarıdaki hazırlıklar var,içeriye doğru kazılar başlasa tamam zaten.

Kozyatağı'nda işler artık bitmeye yaklaşmış, yapının 3'de 2'lik kısmında tavan kısmı tamamlanmış kalan 3'de 1'inde ise kolonlar dikilmiş durumda.
Resim

3 nolu giriş uzak noktada görülebiliyor.
Resim
Resim

1 nolu girişe giden soldaki tünel, sağdaki ise kör tünel. İleride devam ettirilebilir.
Resim

Bu istasyon için Ekim ayı içinde kaba inşaat tamamlanmış olur diyebiliyorum, güney taraftaki giriş çıkış yeri ise kazı yapıalcak alanda mini bir ön çalışma yapılmış halde duruyor, muhtemelen alt geçidin kazısının tamamlanması bekleniyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Eyl Cum, 2010 22:54

Son olarak Bostancı...

Resim

Sağda şaftın olduğu kısımda 1 nolu giriş yeri olacak...
Resim

2nolu giriş yeri benim krokide yanlış işaretli, doğrusu fotoğrafta da gördüğünüz gibi olacak, şimdi gerçek projeden kontrol ettim.
Resim
Resim

Kavşağın güney doğu tarafında kazı işleri ancak bitti, tünel 4 nolu girişe gidiyor.
Resim

4 nolu giriş...
Resim

Bunların dışında 3 nolu girişin olduğu yerde kurulu bir şaft vardı işi bitti kaldırdılar orada giriş-çıkış yeri çalışması başlamadı ama yol trafiğe hala kapalı ve İçerenköy girişi Bostancı sanayisi içinden yapılıyor.

Bu istasyonda tüm işlerin bitmesi 2010 içinde gerçekleşmeyebilir...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön