brs-M.03:03 » Bursaray C Etabı [İnşaat Süreci]

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 31 Ağu Sal, 2010 18:44

hasancicek37 yazdı:mustafagüler yanlış anlamayın ama ben Bursa'dan döneli 2 ay oldu ve daha o zaman bile teller çekiliyordu.Ayrıca 31 Temmuz test sürüşlerinin başladığı gün BŞB başkanı Özlüce'ye kadar gitti.Belediyenin sitesinde arşivi tararsanız resimleri görürsünüz.Sonuçta ittirerek aracı oraya kadar götürmedikleri de kesin.Ve diğer bir nokta sizin paylaştığınız resimlerden üçüncüsü nereye ait.Özlüce'den ötede değil mi yoksa yanılıyor muyum :?
1-Çektiğim resimlerin hepsi Üniversite bahçesinde (girişinde) devam eden çalışmalara ait. İlk resimde görünen o tünel ağızının içine girdim ve resmi çektim. Yani şantiyenin içine girdim o resmi çekmek için.

2-Zaten yazımı dikkatli okursanız hattın Küçük Sanayiden Özlüce'ye giden bölümünde bir problem olmadığını, Özlüce'den Küçük Sanayiye giden bölümde elektrik tellerinin yeni çekildiğini yani 31 Temmuz 2010 tarihinde yapılan test sürüşlerinde bu elektrik tellerinin olmadığını kastetmiştim.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 01 Eyl Çrş, 2010 13:10

Tamam o zaman aynı şeyi düşünüyormuşuz,ben yanlış anlamışım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Kas Cmt, 2010 23:41

http://www.bursa.bel.tr/?baslik=bursara ... er&id=4721

Bursa Belediye Başkanı Sn. Altepe devam eden metro inşaatları ile ilgili beyanatta bulunmuş, belediye sitesinden alıntılıyoruz.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursaray Görükle ve Emek hatlarında inşaatların hızla sürdüğünü, Kestel hattının ihalesini ise Ocak ayında yapmayı planladıklarını belirterek, bir sonraki adımın ise Terminal ve Mudanya ile bağlantıyı sağlayacak olan metrobüs hatlarının olduğunu söyledi.
Mevcut kısımdaki çalışmalarda bir sorun olmadığını belirtmişler, ayrıca ilgili yazıda normalde Kestel etabının bu dönemde yapılmasının planlanmadığı ama buna rağmen yatırım planına alındığından bahsediyor, yani işler hızlı gidiyor sarkma yok aksine bazı şeyleri öne çekiyoruz gibi bir ifade çıkıyor ortaya. Oradaki metrobüs ile ilgili bir şey yazmak istemedim belki Bursa' dan yazan arkadaşlarımız daha doğru tespitler ile birşeyler yazabilirler.

Not: Bu arada Bursa' daki mevcut hatları ve inşaatları tek başlıkta devam ettiriyormuşuz sanırım, bugün yarın başlığı böleceğim bilginize.

Esat

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Kas Pzr, 2010 02:40

Oradaki metrobüs ile ilgili bir şey yazmak istemedim belki Bursa' dan yazan arkadaşlarımız daha doğru tespitler ile birşeyler yazabilirler.
Metrobüs Belediye başkanının Bursa'ya yapacağı en kötü ve gereksiz yatırım olacak.
Mudanya için şu anda Organize sanayi metro durağı yanından 10dk sıklıkla otobüs kalkıyor ve feribot saatleri harici bir sorun yaşanmıyor.Sorun olduğunu bile düşünsek otobüs sıklığının arttırılması yeterli olur.

Terminal hattında ise sorun büyük.Bu hat için metro uzatılması planlanıyordu fakat şuanki başkan az yatırımla çok reklam yapma politikası yürüttüğü için bu hattı da metrobüs ile hallettiğini gösterme çabası içerisinde.

Terminal etabında 9 km metro yapılabilmesi için en az 2 tünel 5 kavşak 3 tane de köprü yapılması gerekiyor.Bütün bu büyük işlerin altına girmek yerine sadece yolu bariyerlerle bölüp otobüs çalıştırmak daha cazip geliyor.

Mudanya yolunda ise nasıl metrobüs çalıştırılacağını aklım almıyor.İstanbul'da metrobüslerin nasıl yolda kaldığını tvler gösteriyor.Mudanya rampasında normal otobüsler bile zorlanırken metrobüs nasıl çalışacak acaba? Kaldı ki bu yolda tercihli yol uygulamasını gerektirecek bir trafik yoğunluğu da yok zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Pzr, 2010 13:12

Metrobüs dedikleri aslında sırf bir sistem. Kullanılacak araçlar hakkında bilgi var mı ki?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Kas Pzr, 2010 13:33

Şu an için araçlar hakkında bir bilgi yok.Zaten bence bu hatta sadece özel yol yapılıp normal belediye otobüsleri çalıştırılır.Yoksa İstanbul'da yolda kalan araçlar Bursa'da hiç ilerleyemez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 13:39

Bende öyle düşünüyorum, yapılacak şey aslında bir Tercihli Yol (Neden Tercihli Yol ya, aslında tercih edilen değil otobüslere ettirilen bir yol??) uygulaması olacaktır. Yani yolun ortasında iki şerit yapıp kenarlarını kapatınca, bir de uygun yerlere durak koyabilirsen bunun adına günümüzde METROBÜS diyorlar :)

Diğer taraftan zaten arkadaşımız gerekliliği ya da gereksizliği konusunda da görüşünü belirtmiş, ortada metrobüs çalıştırmayı gerektirecek bir yoğunluk olmadığını anlıyorum ben ifadelerden, hakeza metroyu götüremeyince bir ara çözüm olarak sunuluyorsa bu zaten metrobüs gibi araçları pahalı bir yatırım olacağına düzgün işletilen bir otobüs şebekesi olsa daha iyi olmaz mı, yapılan masrafa da yazık olmaz.

Ama bölgeye bir metronun da maliyeti için görüşte var, kavşaklar, köprü geçişleri, tüneller, bunlar işin maliyetini arttıran etkenler, yani Bursa' daki hat malum yüzeysel metro (HRS) diğer kesimlerde belki iş hızlı ilerlemiştir ama işin içine maliyet yükselmesi girdiği zaman iş yavaşlıyor bizde. Yoksa teknolojik olarak zaten bu söylenenlerin yapılmasında bir engel yok, her zaman söylüyorum alasını yaparız.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 14 Kas Pzr, 2010 13:41

Bu kada güzel işleyen bir bursaray sistemi dururken metrobüste nereden çıktı? Siz hem yavaş ve temiz bir şehir istiyorsunuz ama metrobüz hattı kurarak bir nevi kirliliği destekliyorsunuz. Resmi rakamlara göre şehrin nüfusu 2milyona dayanmış iken ulaşımı neden hala otobüslerle idare etme niyetiniz var?

Bursa'da zaten şehirlerarası otobüs firmalarının özel servisleri yok ve bu nedenle gecenin belli saatlerinde ve gündüzleride aktarma yapmaktan gınah gelen vatandaşlara neden kolay bir ulaşım sağlıyacak olan bir sistem olan Bursaray yerine metrobüs?

Eğer bu metrobüs hattı yapılırsa Bursa'ya yapılacabilecek en büyük kazık yapılmış olacaktır ve bu sistemin kurulmasıyla Bursa ulaşımının 15-20 yılı çöpe gidemiş olacaktır.

Şehir içi nüfus 2milyon, yöneticilerin gözündeki şehir nüfusu 500bin yazık.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Kas Pzr, 2010 13:50

Diğer taraftan zaten arkadaşımız gerekliliği ya da gereksizliği konusunda da görüşünü belirtmiş, ortada metrobüs çalıştırmayı gerektirecek bir yoğunluk olmadığını anlıyorum ben ifadelerden, hakeza metroyu götüremeyince bir ara çözüm olarak sunuluyorsa bu zaten metrobüs gibi araçları pahalı bir yatırım olacağına düzgün işletilen bir otobüs şebekesi olsa daha iyi olmaz mı, yapılan masrafa da yazık olmaz.

Mudanya için yeni bir sisteme gereklilik yok.Terminal için ise şu anda 13 veya 14 tane farklı otobüs şehrin her noktasına ulaşım sağlıyor fakat bu otobüsler yine de yetersiz.Otobüs ulaşımı bu hat için gereken kapasitenin çok altında. Metrobüs ise bu hat için çok saçma ve gereksiz.Bu hattaki tek çıkar yol Bursaray. Bu 14 otobüsten sadece Heykel-Terminal arası çalışan 38 nolu hat günde 15000 insan taşıyor gerisini siz düşünün.
Ama bölgeye bir metronun da maliyeti için görüşte var, kavşaklar, köprü geçişleri, tüneller, bunlar işin maliyetini arttıran etkenler, yani Bursa' daki hat malum yüzeysel metro (HRS) diğer kesimlerde belki iş hızlı ilerlemiştir ama işin içine maliyet yükselmesi girdiği zaman iş yavaşlıyor bizde. Yoksa teknolojik olarak zaten bu söylenenlerin yapılmasında bir engel yok, her zaman söylüyorum alasını yaparız.

Bu hat için ne kadar maliyet çıksa da bence bu masrafa değer.Çünkü Bursa'da şu an için en önemli hat bu.Belediye şuanda hattı Kestel'e uzatmak istiyor çünkü bu hatta herşey hazır.Bursaray'ın gideceği yol bile hazır sadece ray döşenecek.Ben buna seçim yatırımı olarak bakıyorum çünkü bir yanda büyük bir işten kaçılırken diğer yanda küçük bir işle büyük ses çıkarılıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Pzr, 2010 13:52

:) Bursalılar metrobüse karşı. Ama ben hak veriyorum, sonuçta Bursa küçük bir şehir değil, tamam metrobüste aslında küçük şehirlerin ihtiyacı değil, daha çok ana arterlerde kaos yaşayan İstanbul gibi ya da Asya kentleri gibi şehirlerin ihtiyacı, ya da Avustralya gibi geniş düzlüklerdeki kentleri ekspres bağlamak için. Avrupa' da hangi kentlerde var bilmiyorum açıkçası, sanırım Berlin' de var. Bunları kıyas yapmak için yazmadım ama Bursa şu anda sistemini oturtma aşamasında, yani yüzeysel cartsal curtsal. Bir şekilde iyi işleyen bir metrosu var, bunu bir şebeke şeklinde planlıyor ve geliştiriyor, kalkıp araya bana göre ihtiyacı olmayan bir metrobüs sokuyor!! Bu bana da çok garip geldi aslında o yüzden tartışmakta istemedim, çünkü bu işler maaleseef pazarlama. Biri sistem kurulumunu pazarlıyor, araçları pazarlıyor, akılları çeliyor, İstanbul' da da karşı çıkmıştım ama bugün İstanbul' un ihtiyacını karşılama anlamında işe yaradığı bir gerçek. Fakat hep söylüyorum Bursa ile İstanbul' un ya da bilmemnerenin kentlerinin şartları, ihtiyaçları farklıdır. Sonuçta İstanbul' da zaten asıl karşı çıkma sebebimiz olan Phileas ların nasıl bir oyun olduğunu gördük, Bursa aynı hataya düşmeyecek belki ama sistemin adına metrobüs diyorsanız ve yüksek kapasite ile çalışacağım diyorsanız uzun körüklü otobüslerden almak durumundasınız.

Daha önce söyledim biraz yanlış anlaşıldı ya da tepkimi oldu bilmiyorum, bizde bu işler sidik yarışı gibi, geçen haftalarda Melih Gökçek metrobüs sisteminide inceliyoruz gibi bir şeyler söyledi galiba yanlış mı hatırlıyorum, şimdi çıkıyor Bursa aynı kelamı dile getiriyor :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Pzr, 2010 14:01

Yolda kalmalar ama araçların da kullanılış tarzına bakar. Hayvan ahırı gibi tıkmayın denen araca nüfusun yarısını sokarsan, olmaz işte. Sırf özel yol olursa, metrobüs değil, tercihli yol olur. O da iyi de, şu isimler salatası çok limon soslu oldu artık Türkiye'de, metrobüsler ve bilmemneraylar.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 14 Kas Pzr, 2010 14:04

bizde bu işler sidik yarışı gibi
Çok doğru tespit :D Bu kanımızda var heralde herkes bir yarış içinde. Bu nostaljik tramvay olayında da böyle olduğunu düşünüyorum. Hem birşeyler kanıtlama isteği hem de reklam yapma isteği.
Başkan buraya metro yapmaya kalksa en az 300-350 milyon lira tutacak ve 2-3 sene inşa süresi var oysa metrobüs için 3 ayda yolu bölüp 10-15 otobüs alsalar 20-30 milyona iş hallolucak reklam yapacaklar.
Okulda İstanbullu bir arkadaşım geçen seçimler için Kadir Topbaş'ın kazanmasının tek sebebi metrobüstür demişti.Bu da işin gerçek yüzünü ortaya çıkarıyor bence.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön