ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce İBB nin resimlerine bakarak Olimpiyat köy de 3 peron olduğunu görmüştük zaten, daha doğrusu o istasyonun Olimpiyatköy istasyonu olduğunu düşünmüştük
Diğer taraftan ben aktarmaya karşı değilim bunu pek çok başlıkta ifade etmiştim, ha burada İBB nin ısrarla yanlış bilgilendirme yapması bana çok itici geliyor, insanların kafasında sürekli bir Otogar-Başakşehir hattı planı oluşturuluyor, evet böyle bir yolculuk mümkün ama bir aktarma ile, açıkçası bunu çok basite kaçan bir reklam yöntemi olarak görüyorum. Diğer taraftan hat tabii ki Kirazlı' dan devam edecek Başar sende biliyorsun Bakırköy' e gidecek, burada amaç Başakşehir halkını ya da Sanayilerde çalışan insanları Bakırköy' e ya da Otogar' a veyahut Aksaray' a direkt ulaştırmak değil. Bu hattın amacı yanlış kentleşme nedeni ile çıkmaza girmiş olan oradaki büyük yaşam alanına erişmek istedikleri asıl noktalar olan E6, E5, Sanayi siteleri, Otogar bağlantısı, Havalimanı bağlantısı ve ileride Marmaray' a çıkış sağlamaktır. İMP nin ve Ulaşım Master planının önerilerinden birisiydi bu ve son derecede gerçekçi bir yaklaşım bana göre.

Diğer taraftan ben aktarmaya karşı değilim bunu pek çok başlıkta ifade etmiştim, ha burada İBB nin ısrarla yanlış bilgilendirme yapması bana çok itici geliyor, insanların kafasında sürekli bir Otogar-Başakşehir hattı planı oluşturuluyor, evet böyle bir yolculuk mümkün ama bir aktarma ile, açıkçası bunu çok basite kaçan bir reklam yöntemi olarak görüyorum. Diğer taraftan hat tabii ki Kirazlı' dan devam edecek Başar sende biliyorsun Bakırköy' e gidecek, burada amaç Başakşehir halkını ya da Sanayilerde çalışan insanları Bakırköy' e ya da Otogar' a veyahut Aksaray' a direkt ulaştırmak değil. Bu hattın amacı yanlış kentleşme nedeni ile çıkmaza girmiş olan oradaki büyük yaşam alanına erişmek istedikleri asıl noktalar olan E6, E5, Sanayi siteleri, Otogar bağlantısı, Havalimanı bağlantısı ve ileride Marmaray' a çıkış sağlamaktır. İMP nin ve Ulaşım Master planının önerilerinden birisiydi bu ve son derecede gerçekçi bir yaklaşım bana göre.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bir şey olmaz Marmaray' a o kadar treni sığdıran 8 vagonun yolcusunu 4 vagona da sığdırır
minibüs kahyalarını getirirler tıkar onlar milleti vagonlara. Dediğin sorun yaşanır herhalde, hattın ikinci etabı bitirildiği zaman ancak böyle bir sorun yaşanmayacaktır, diğer taraftan sadece maç günlerinde böyle bir sorun ortaya çıkabilir, Olimpiyat Stadında kimin maçı oynanıyor? Hiç kimsenin, büyük takımlar bile Avrupa kupa maçlarını kendi statlarında oynamak istiyorlar çünkü Olimpiyat stadında maalesef aynı coşku yaşanmıyor, küçük takımların maçlarına da zaten toplasan bir dizi yolcu anca gider
Ben çok büyük sıkıntılar yaşanacağına inanmıyorum. Stadta özel organizasyon olduğu günlerde de M3 dediğimiz Otogar-Kirazlı hattında biraz daha seyrek sefer yapılarak kapasite farkı karşılanabilir diye düşünüyorum, işletmeler bu tip durumlara hazırlıklı olmalı, muhakkak bunun senaryoları yapılacaktır diye düşünüyorum.


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eder eder merak etme, bak belediye hattın ikinci etabını bakanlığa yaptırtmaya çalışıyor, zor ama şansını deniyor. Fakat bana kalırsa bu iş her halukarda temel atması 2013 ya da sonrasına kalır gibi geliyor. Ya da 2011 gibi 3 hat bitecek yani Otogar-Kirazlı, Başakşehir-Kirazlı ve Kadıköy-Kaynarca dolayısı ile belediyede bir inşaat boşluğu olacak
bu arada Beylikdüzü ve Kazlıçeşme inşaatları da bakanlığa kaptırılırsa İBB nin yapacak iki işi kalıyor Üsküdar ve bu hattın Bakırköy kesimi, yani bir ihtimal 2011 de temel atılsa senin güzel hatırın için 2015 te açarız Başar.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
belediye ümraniye hattını ilk olaak bakanlığa vermek istiyor. kendisi de bitmyen inşatları bitirecek. 3 hat 2011'de tamam olur ama şu yenikapı işi çok can sıkıyor.
bakanlığın ümraniyeden başka bir metro yapacağını sanmıyorum. zaten 5 senelik bir iş.
birde eneye seçimler var. hükumet değişirse ne olacak? gandi kemal istanbula metro yapmak istemeyebilir
akp belediyesi olduğu için. o yüzden bakanlığın bi dünya işi içinde istanbulu düşünmeleri zor bence.
bakanlığın ümraniyeden başka bir metro yapacağını sanmıyorum. zaten 5 senelik bir iş.
birde eneye seçimler var. hükumet değişirse ne olacak? gandi kemal istanbula metro yapmak istemeyebilir

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bana göre de mantıklı olan Belediyenin yarım kalan işlerinin kendisinin tamamlamasıdır, bu saatten sonra kalkıp M2 nin eksiğini sen yap diyecek halleri yok, Kadıköy' de zaten işler yolunda, M3 ün ikinci etabı olan Halkalı ise öncelik listesinde kendisine pek yer bulamıyor gibi. Geriye kalan işler bu hattın 2. etabı olan Bakırköy kesiminin yapılması ki bize göre de belediye başladığı işi kendi bitirsin.Mehmet Kasım yazdı:belediye ümraniye hattını ilk olaak bakanlığa vermek istiyor. kendisi de bitmyen inşatları bitirecek. 3 hat 2011'de tamam olur ama şu yenikapı işi çok can sıkıyor.
bakanlığın ümraniyeden başka bir metro yapacağını sanmıyorum. zaten 5 senelik bir iş.
Diğer konuyu zaten Bakanlık el atsınmı atmasında tartışıyorduk burayı karıştırmayayım şimdi, ama o kanunun ucu açık sadece yarım kalanları değil yenilerini yapma yetkisi de var, dolayısı ile dediğin gibi belki Ümraniye yi İBB Bakanlığa vermek isteyebilir.