
ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Henüz yokHakan yazdı:Esat bey acaba kesintisiz işletmeden sonra yolcu sayısında ciddi bir artış oldu mu, bilginiz var mı?

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan istediğin bilgilere ulaştım, tabi bayağı bir kurcalamak lazım ama özet olarak şunu söyleyebilirim. Doğal olarak eklenmiş her bir istasyonun sisteme yolcu ilavesi söz konusu, ama bu beklenen oranda bir artış sağlamamış, istasyonları sizler zaten yerinde gözlemlediğiniz için biraz kullanım oranını düşük gördüğünüzü de söylüyordunuz.
Şişhane istasyonu açılıştan beri en çok yolcu taşıyan istasyon, ilk ay ortalama 3800 kişi geçerken okulların açılması ile bu rakam günlük 5500 kişi, yine bu tarihe kadar rahatlıkla sinek avladığını söyleyebileceğim (549 kişi günde) İTÜ istasyonu da günlük 4950 yolcuyu yakalıyor. Diğer iki istasyonda da benzer bir artış var. Zaten yukarıda verdiğim değerlerden anladığımız üzere hattın genel toplamında okul döneminde çok büyük bir artış var.
Bu 4 istasyon için şunu söyleyebilirim kabaca okul döneminde günlük yaklaşık 17.000, diğer dönemlerde ise 6-7.000 arası bir artış sağladığı, görünen bu. Aslında bir takım hesaplar yaptım ama çok değişik ve garip rakamlar çıktı karşıma sanırım bir yerlerde büyük bir hata yaptım
o yüzden bu basit bilgiyi verdim.
Şişhane istasyonu açılıştan beri en çok yolcu taşıyan istasyon, ilk ay ortalama 3800 kişi geçerken okulların açılması ile bu rakam günlük 5500 kişi, yine bu tarihe kadar rahatlıkla sinek avladığını söyleyebileceğim (549 kişi günde) İTÜ istasyonu da günlük 4950 yolcuyu yakalıyor. Diğer iki istasyonda da benzer bir artış var. Zaten yukarıda verdiğim değerlerden anladığımız üzere hattın genel toplamında okul döneminde çok büyük bir artış var.
Bu 4 istasyon için şunu söyleyebilirim kabaca okul döneminde günlük yaklaşık 17.000, diğer dönemlerde ise 6-7.000 arası bir artış sağladığı, görünen bu. Aslında bir takım hesaplar yaptım ama çok değişik ve garip rakamlar çıktı karşıma sanırım bir yerlerde büyük bir hata yaptım

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konu ile ilgili olarak orada bir altgeçit varmış ve açıldı şeklinde İBB de haber gördüm detayına pek girmedim ama paylaşıyorum.kemal yazdı:Ama tam karşıda güzelim Maslak kasrı var oraya gidecek adam caddeye basarak gidiyor yani bu istasyondan karşı kaldırıma medeni bir şekilde geçilemiyor şu anda , ışık bile yok az ileri veya geriye mutlaka geçit yapılmalı.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... aberi1.pdf
Bilindiği üzere İstanbul Metrosu 3. Aşama 4 .Levent -Atatürk Oto Sanayi Kesimi 30.01.2009 tarihinde mekik işletmeye açılmış olup 28.03 .2010 tarihi itibariyle de Taksim-Atatürk Ota Sanayi Kesimi aktarmasız ve tam zamanlı işletmeye açilmiştir.
Yer tahsisi sorunu nedeniyle inşaatına geç başlanılan Atatürk Oto Sanayi İstasyonu Büyük dere Caddesi (Maslak Kasirlari) Alt Geçidi ile ilgili inşaat ve elektro-mekanik işler tamamlanarak hizmete açilmiştir. Atatürk Oto Sanayi İstasyonu Maslak Kasirlari Alt Geçidinin uzunluğu 69,2 m., genişliği 6,1 m ., yaya tüneli platformunun caddeden derinliği ise 11,9 m . dir.
- maylo
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 23 Haz Çrş, 2010 12:54
Merhabalar,Raylı Sistemler ve Yer Altı Ulaşım'dan çok meraklıyım,gezinmeye vakit bulamadığım için sanal'dan takip edebiliyorum ancak.Öğrenmek istediklerim ise şu Taksim-Maslak AOS arasındaki mekik(tunel) hatlarında dışarıya çıkan havalandırmalar varmı acaba? Ve AOS-Seyrantepe Depo alanı tam olarak nerde bulunyor? Çünkü İstansyon sıralamasında Seyrantepeyi istasyon/depo olarak adlandırılmışlar.Orayı bakıldığmızda etrafta depo görünmyor.Ve sakın yalnış anlamayın,benim sadece bu konu merak sardı.ßununla ilgili bir başlık varsa lütfen yönlendirin,ve bu konuda yardımcı olursanız çok sevenirim.
İyi Günler Dilerim.
İyi Günler Dilerim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Muhakkak havalandirma saftlari vardir, fakat bunlarin yerini bizim bilmemiz pek mümkün degil ve zaten bilsek dahi belki söylememizin sakincalarida olabilir, bu tip bilgiyi ancak isletmeciden gerekcesini belirterek temin edebilirsiniz, ama onlarin da verecegine pek ihtimal vermiyorum.
Seyrantepe istasyonuna gelince, henüz icine girmeye muvaffak olamadik ama belki bilgi alabiliriz, benim bildigim istasyon bakim onarim alani ile ayni yerde, tabii ki bu alanlar birbirinden izole edilmis olacaktir. Sitemizde Seyrantepe nin son hali ile ilgili resimler vardi, orada göreceginiz üzere depo alani diger metro hatti gibi acikta bekleme yapilacak bir yer degil, ayni kompleksin icerisinde yer alan kapali bir alandir.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2990#12990
Seyrantepe istasyonuna gelince, henüz icine girmeye muvaffak olamadik ama belki bilgi alabiliriz, benim bildigim istasyon bakim onarim alani ile ayni yerde, tabii ki bu alanlar birbirinden izole edilmis olacaktir. Sitemizde Seyrantepe nin son hali ile ilgili resimler vardi, orada göreceginiz üzere depo alani diger metro hatti gibi acikta bekleme yapilacak bir yer degil, ayni kompleksin icerisinde yer alan kapali bir alandir.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2990#12990
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 167
- Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30
Geçen gün(dün) metroyu kullandım.Şişhane'ye gelen 8 vagonluk araç istasyona sığmayacak gibiydi ve önünde her ne hikmetse Levent yazıyordu.Yeni araçların dezavantajlarından biri Taksim-Osmanbey arasında aracın pek de hızlı gitmemesi.Bir diğer sorun ise 4 vagonun reklamlı diğer 4 vagonun ise reklamsız olmalar.Bir de koltuk renkleri farklı