İşletme ihalesinde yeni aşamaya geçilmiş. Eğer ihale TCDD nin içinde bulunduğu konsorsiyum tarafından alınır ise, sinyalizasyon ve araç temini işleri Siemens, üst yapı işleri çinliler, işletme işi ise TCDD tarafından gerçekleştirilecek. Daha önceki mesajımda işletme anlamında aslında doğru bulmadığımı belirtmiştim, evet tren işletmek tren işletmektir diyebilirsiniz, tecrübesi var diyebilirsiniz. Bunların hepsine eyvallah ama yine belirtiyorum kendi hızlı tren hattını ne kadar doğru işletiyor ki? Bu benim için bir soru işareti, küçücük hatta açılalı yıl oldu kaç tane kaza gerçekleşti. Tabi işin iç yüzü başka imiş, ben o kısmını açıkçası bilmiyordum, Harameyn bölgesine müslüman olmayanların girmesi yasakmış, dolayısı ile burada çalışacak trenlerde ya da istasyonlarda görevlilerinde müslüman olması gerekiyor, yani burada TCDD nin fonksiyonu biraz da bu

bari ihale alınsında TCDD de kendisi için iyi bir tecrübe edinsin ben işin bu tarafına bakarım. Diğer taraftan inşaatı yaparken orada çalışanlar sadece müslümanlar mı onu da merak etmedim değil hani?
http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... hizli-tren
AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, alt yapısı Çinliler tarafından sürdürülen demiryolunun üst yapısı için Suudiler ihaleye çıktı. İhale için TCDD, Siemens, Suudi Bin Ladin ve bir Çin firmasının oluşturduğu konsorsiyumun yanı sıra Fransız, İspanyol, Çinli ve Koreli firmaların yer aldığı dört ayrı konsorsiyum ön yeterlilik aldı.
Hızlı demiryolunun üstyapı inşaatı, sinyalizasyon sisteminin kurulması ve hattın 12 yıl süre ile işletilmesine yönelik ihale 3 Haziranda Suudi Arabistan'da yapılacak.
TCDD'den bir heyetin, ihale öncesi konsorsuyumun mali teklifine son halini vermek üzere Çin'e gittiği öğrenildi.
Konsorsiyumun iş planına göre, Siemens firması, hızlı tren hattının sinyalizasyon işlerini yapacak ve hızlı tren setlerini temin edecek. Suudi Bin Ladin şirketi ile Çin firması üst yapı inşaatını tamamlayacak ve hattın bakım hizmetlerini yapacak. TCDD ise 12 yıl süreyle hızlı trenleri işletecek.
Buna göre, TCDD'nin içinde yer aldığı konsorsiyumun ihaleyi kazanması durumunda, Müslüman olmayanların giremediği ''Harameyn'' bölgesinde hizmet verecek hızlı trende TCDD personeli çalışacak, trenleri TCDD makinistleri kullanacak.
Mekke ile Medine arasında inşa edilen 450 kilometre uzunluğundaki hızlı demiryolunun işletme hızı saatte 350 kilometre olacak. Özellikle Hac döneminde yoğun talep beklendiği ifade edilen hızlı demiryolunda 30 tren seti ile hizmet verilmesi öngörülüyor.