ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Tem Prş, 2010 23:50

Yenisahra'da son durum

Resim

Sol tarafta 4, sağ tarafta ise 1 numaralı girişler görülüyor.1 numaralaı girişin yürüyen merdiven montajı da tamamlanmış durumda, tek anlamadığım şey orada bir kazı yapıyorlardı halbuki iş tamamlanmış durumda oradan arabalar girip çıkıyordu, neyse yakında çıkar ne olduğu...

Resim

3 numaralı girişde de yürüyen merdiven montajı dahil iş bitmiş durumda...
Resim

1 ile 2 numaralı girişler arasında tünel işi bitmemiş durumda idi ama son durumu bilmiyorum, çıkışın olacağı yerde yine sadece merdiven inşa edilecek.

Resim
Resim

Sanki kazılıp tekrar betonlanmış gibi duruyor öyle değil mi, gözle görme imkanım olmadı, dikenli tellerin arasından kolumu uzatıp fotoğraf çekebildim sadece, son fotoğrafı yorumlayabiliriz ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Cum, 2010 00:18

Çok güzel fotolar eline ayağına sağlık, çıkış yerleri konusunda bence haklısın alttan perona erişim tünelleri açılmış, daha sonrasını alttan yukarı kazacaklarını sanmıyorum :) yukarıdan merdiven sahanlığımı diyelim o alanlar açılarak kolayca o girişler yapılabilir bencede.

Son resime gelince, pek sonradan betonlanmış gibi gelmedi bana, sen oranın eski durumunuda biliyor olabilirsin, oradaki dikdörtgen açıklık bana yağmur kanalı mazgalı gibi geldi, orası 4 nolu girişin oradaki sokak ise mantıklı geliyor bana, etrafını çevirmişler bir kaç taş toprak atmışlar ama kazı yapılmamış bence, tabi bu tahmin.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Tem Cum, 2010 19:38

O mazgala olabilir ama 4 nolu girişin olduğu yer değil, 4 nolu giriş ilk fotoğrafta solda kalan giriş. Bu etrafı çevrili alan 2 nolu girişin olacağı alan. Bu alan İSKİ arazisi içinde, önceden de etrafı duvarlarla çevrili olduğu için ne olduğu hakkında fikrim yok. Neyse 1-2 ay içinde ne olur görürüz.

Gelelim haziran ayının bilançosuna...

52.575 metre toplam kazılmış tünel ile başladığımız Haziran ayında, ne yazık ki beklentilerimizin altında bir kazı gerçekleştirildi.

Resim

Ayın 29'u kazısı fotoğrafta görüldüğü gibi idi, 29 günde 27,172 m/gün ortalama tutturulduğu için ayın 30'unda da bu ortalamada kazı gerçekleştirildiği varsayımı ile Haziran ayını 53.390 metre toplam kazılmış tünel ile kapattık. Yani bu sonuçlara göre haziran ayında 815 metre kazı gerçekleştirildi.

Bu değerlendirmelerin akabinde, 30 haziran itibariyle kazılması gereken tünel metrajı da 2746 metreye düşmüş oldu.

2009 ve son 6 ayın performansları ise;

2009 yılı : 30324 metre

Ocak-2010 : 2023 metre
Şubat-2010 : 2348 metre
Mart-2010 : 1853 metre
Nisan-2010 : 1160 metre
Mayıs-2010 : 1404 metre
Haziran-2010 : 815 metre

olarak ortaya çıktı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Cum, 2010 23:16

Nerede ise yarı yarıya düşüş yaşanmış, bayağı bir yavaşlama var demek ki, daha önce bahsettiğin bir konu vardı, kazı işi iki ayrı taraftan yapılıyor gibi, acaba bir tarafta TBM lerin bir yerlere varıp kazı işinin bitmiş olması gibi bir durum olabilir mi? Şimdi başlığı geri doğru okumadan ilk aklıma gelen düşünceyi yazdım bir ara bir kaç sayfa geri bakmam gerekiyor sanırım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Tem Cum, 2010 23:34

TBM'lerden 2 tanesi zaten bu metre hesabına dahil olan kısımdan çıkıp Pendik tarafına kazmaya başlayalı 6 ay kadar oldu. Diğer uçta kazı yapan 2 TBM'den bir tanesi haziran içinde işini bitirip Kadıköy'e ulaştı. Diğer TBM'de temmuz içinde işini bitirecek. Zaten başka TBM yok.

Kazıların haziranda biteceğini söyleyen belediyeye 30 haziran günü bilgi edinmeyle başvuru yaptım, kazılar bitecek demiştiniz hala 3 km görünüyor ne iş dedim, bakalım ne cevap verecekler...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Cum, 2010 23:48

Bende o Kadıköy e doğru kazı yapan acaba durduğu için olabilir mi diye düşündüm ama ne kadar etkiler tabii ki tartışılır, bu kadar büyük fark için bayağı bir kazının durması lazım herhalde :)

Bakalım İBB nin cevabı ne olacak bekleyelim.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 03 Tem Cmt, 2010 10:01

Bu hattın Sabiha Gökçen Havaalanı uzatması var mıdır?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Tem Cmt, 2010 12:01

oglcan yazdı:Bu hattın Sabiha Gökçen Havaalanı uzatması var mıdır?
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=582
bu başlıkta biraz ele almıştık, Sabiha Gökçen için bir kaç versiyon üzerinde çalışıldığı yönünde bazı kaynaklardan birebir bilgi de almıştık fakat bunların hiçbirinin net olmadığı söylenmişti, sanırım Hakan verdiği bilgilerden birisinde belediye haritalarına işlenmiş bir güzergahtan da bahsediliyordu galiba, sanırım henüz net olmayan bu hat mı uzatılacak, yoksa sahilden gelen başka bir hat havalimanına gidecek te bir noktada entegre mi olacaklar, benim duyumum ikinci seçeneğin ağır bastığı yönünde idi.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Tem Cum, 2010 19:16

BİLGİ EDİNME BAŞVURU NO : 826435

BAŞVURU AÇIKLAMASI :
Kadıköy-Kartal metrosunda kazıların haziran ayında tamamlanması planlanıyor şeklinde daha önce bilgi edinmiştim.

1-Elektronik tabelalarda yer alan bilgilere göre bugün itibariyle kazılması gereken 2773 metre tünel görünüyor, kazı hızının da 20-30 metreye kadar düştüğünü de hesap edersek kazıların ancak yıl sonunda bitirilebileceği ortaya çıkıyor. Kazıların gerçekte ne zaman tamamlanacağı ile ilgili gerçek bir bilgi verebilirmisiniz?

2-Bu hatta kullanılmak üzere sipariş edilen CAF marka metro araçlarının üretimi başlatıldı mı, yoksa başka bir süreçte mi devam ediyor? Bu araçların ilk vagonu ne zaman teslim alınacak, ilk vagondan sonra kalan 119 tanesinin gelmesi ne kadar sürecek?

3-Kartal-Kaynarca kesiminde, kazıların devam ettiğini biliyoruz. Yakacık-Pendik ve Kaynarca istasyonlarının inşaatları ne zaman başlayacak?

4-Kartal-Kaynarca kesiminin ne zaman bitirilmesi planlanıyor?

Gelen Cevap:

1- Tüm hattaki kazıların Eylül ayında tamamlanması planlanmıştır, tüm tünellerin %96 seviyesinde açılmış olduğunu hatırlatalım sadece kalan tüneller ağırlıklı olarak merdiven, havalandırma, E-5
geçişi ve bağlantı tünelleridir.
2- Araçların imalat süreçleri başlatılmış olup imalat programına göre ilk iki araç Aralık (2010) sonu Ocak (2011) başı olarak teslim alınacaktır. Araçların tamamı 2012 Şubat sonu teslim alınmış olacaktır.
3- Kartal'dan sonra bu güne kadar yapılan tüm inşai faaliyetler yürütülen ihale kapsamında yapılmaktadır. Ancak Yakacık ve Pendik istasyonlarının inşaatı ise yeni açılacak ihale kapsamında yapılacak olup bu yöndeki hazırlıklar da devam etmektedir.
4- Yeni ihale sürecinde belli olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Tem Cum, 2010 19:24

Daha önce bu hattin acilisi icin 2011 sonu gibi bir seyler gevelemisim ama mesajlara baktim üstüne konustugumuz yeri bulamadim, belediyenin sayfasinda da 2007 is baslangic süre 4 yil demis, gerci o datalari cok ciddiye almiyorum sürekli degisiyor :)

Arac teslimati icinde CAF lari baz almisiz 80 arac 15 ay sürmüs, bu hattin araclari icin ise yaklasik 14 ay gibi bir cevap vermisler sana, tabii ki istemiyor ve beklemiyoruz ama gecikme olursa 2012 sonunu gecebilir belki acilis tarihi. Bakalim simdiye kadar genel olarak bu hatta isler hep yolunda idi umarim bu istede yolunda gidecektir.


Not: Almanca klavyedeyim hatali yazimlarim oluyor affola :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Tem Cmt, 2010 20:21

Tüm hattaki kazıların Eylül ayında tamamlanması planlanmıştır, tüm tünellerin %96 seviyesinde açılmış olduğunu hatırlatalım sadece kalan tüneller ağırlıklı olarak merdiven, havalandırma, E-5 geçişi ve bağlantı tünelleridir.
Belediye de bizim dediğimizi diyor, artık ana tünellerde kazılar bitti gibi, istasyonlara odaklanın diyor. Kalan 2-3 km merdivendir, yaya tünelidir, havalandırmadır.
Kartal'dan sonra bu güne kadar yapılan tüm inşai faaliyetler yürütülen ihale kapsamında yapılmaktadır. Ancak Yakacık ve Pendik istasyonlarının inşaatı ise yeni açılacak ihale kapsamında yapılacak olup bu yöndeki hazırlıklar da devam etmektedir.

AMG'ye bu işi uzatma şeklinde yaptırdıklarını biliyorduk zaten, peki anlamadığım şey cevapta Kaynarca unutuldumu yoksa, Kaynarca istasyonunun da AMG mi yapacak, peki triyaj alanı ne olacak?O nu kim yapacak.

Bu yapılacak ihaleyi iyi takip etmek lazım, ihale kapsamını öğrenebilirsek. AMG'nin sınırlarını da öğrenmiş oluruz...

Bu arada Kozyatağı'ndan fotoğraflar çektim, Almanya-Uruguay maçını izleyeyim sonra onları kesip biçip yükleyeceğim...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 Tem Cmt, 2010 23:29

Maçı Almanlar aldı, 4 yıl aradan sonra yine üçüncü oldular... Neyse konumuz Kozyatağı, işte fotoğraflar...

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

İşlerin durumuna göre değerlendirirsek; Ayrılıkçeşme istasyonu henüz başlamadı, Hastane istasyonunda kazılar bitmedi, Bostancı'da temel betonu ancak dökülecek. Yani Kozyatağı işlerin tamamlanma yüzedeleri bakımından tüm projede sondan 4.sırada ama öyle görünüyor ki 2-3 ay içerisinde kaba inşaat tamamlanabilecek durumda. Çok yoğun bir çalışma görünüyordu, hem de yağmura rağmen...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön