at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Pzt, 2010 19:45

Hay, söyledin de aklıma geldi, Berlin'de Potsdamer Platz istasyonu yapılırken, ne biçim turistlere açılmıştı ... gezmeleri için yeraltı galeriler, yukarıdan büyük bakış pencereleri vsaire yapılmıştı. Yani devlet sırrının tam tersi. Bu yöntemin bir ismi var, aklıma gelmiyor şimdi ... hee, bir dakika, transparent idi galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Çrş, 2010 11:56

Burada da geçtiğimiz Cumartesi bir aktivite vardı. Aslında sadece toplu taşıma değil genel olarak Viyana Şehir Hizmetleri isimli Holding in altında hizmet veren 3 kuruluşu kapsıyordu. Etkinliği ismi "Lange Nacht" akşam saatlerinde belirli merkezlerden otobüsler ile insanlar ilgi duydukları kuruma ücretsiz olarak götürüldüler, gezdirildiler ve bilgilendirildiler. Bu aktivitenin asıl amacı Çıraklık yapmak isteyen Meslek Lisesi seçecek ya da Çıraklık bölümü seçecek öğrenciler ile devam eğitimi kapsamında Çırak olmak isteyenleri kapmak. :) Hedef kitle bu, bu kişiler çırak olarak başlayınca genellikle o işyerinde kalıyorlar devlet kurumları da giderek okul mezunu kişileri bünyesine alabilmek için bu atraksiyonları yapıyor işte. Ama halka açık bende istesem gidebilirdim fakat bazı nedenler ile yetişip gidemedim. Wiener Linien bakım atölyeleri, Tramvay Müzesi ve normalde işletme olmayan güyaa "Gizli Tüneller" e gezi yapılacaktı :) en azından o geziye katılmayı istiyordum ama olmadı bakalım belki seneye.

Ha gizli tüneller ne diye sorarsanız, bazı haritalar ve dökümanlarda gördüğüm kadarı ile burada tüm metro şebekesi birbirine aslında bağlı, yani ray bağlantıları var, araçların gabarisi uygun olduktan sonra her araç gidebilir, ki farklı olduğunu sanmıyorum her yerde aynı tip (1 hat hariç, ki o hat bile bağlı). Ama bu bağlantının asıl amacı hatlara araç gönderme ya da geri çekme, ya da büyük atölye ye gelmesi gereken araçların karayolu ile değil hatlar üzerinden gelebilmesini sağlamak gibi bir şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Sal, 2010 10:57

Viyana' dan garip bir tramvay varyasyonu. Burada rayı neden böyle yapmışlar bir türlü anlayamadım :) gördüğünüz bölgede iki ray birbirini kuvarsman makas ile kesiyor ama ilginç olan her iki yönde de düz yollar birbirine bağlı değil. Yani ortada bir X gibi kesişiyor sadece, fotoğrafa göre karşı yönden geliş soldan bu taraftan ise sağdan, burada tramvaylar karşılaşır ise birbirine yol veriyorlar ve geçişiyorlar, zaten bir hat işlediği için bir problem olmuyor ama yine de garip, gelen tramvayın arkasındaki bina metro istasyonu ve ciddi yoğunluğu olan bir istasyon acaba tramvayların tek yönden kapıları olması ve insanların koştururken önünden geçmemeleri için mi metro istasyonunun etrafına böyle ters bir işletme kurulmuş açıkçası ona da anlam veremedim.

Resim

Resim

Aşağıdaki de hafta sonu yakaladığım 4031 Nostalji Tramvayı, bin kere tekrar ettiğim üzere her Nostalji Tramvayında olduğu gibi sadece özel günlerde müzeden çıkartılarak işletilen araçlardan birisidir.

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Haz Cum, 2010 18:09

Viyana' da halen devam eden metro çalışması olan U2 hattının uzatmasında çalışmalar devam ediyor. 2 Ekim 2010 tarihinde işletme açılışı yapılacak olan bu kesim için 12 Haziran'da bir tanıtım organizasyonu ve deneme seferleri yapılacak, duyurusu 1 haftadır yapılıyordu zaten bende yazayım dedim artık. Tag der öffenen Tür ismi verilen bu organizasyonlarda normal vatandaşlar misafir ediliyor diyebiliriz, zaten Türkçe'ye "Halk Günü" gibi çevirebiliriz diğer çeviri biraz komik gelebilir. :) (Açık Kapı Günü)

Her ne ise, bu gün de saat 10:00 ile 17:00 arasında yeni açılacak olan kesime metro seferleri yapılacak ve yolcuların yeni istasyonları ve hattın durumunu görmeleri sağlanacak, ayrıca Tramvay Müzesinden Nostaljik Otobüsler ile de organizasyona ulaşmak mümkün olacak, bu da toplu taşıma meraklıları için ayrı bir seçenek.

Haberin Linki

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Pzr, 2010 19:29

Yine Viyana'dan bir iki kare yükleyelim boş geçmeyelim. Güzel bir hava vardı biraz turladım bunlar çıktı makineden.

Bu durağı uzun zamandır görüntülemek istiyordum, aslında durak bu dairenin içinde değil iki başında yer alıyor. Fakat kent meydan düzenlemesi nedir, nerelere bile meydan deniyor, ve tramvayların bu meydanlar içerisindeki mobilya fonksiyonunun görülebilmesi için güzel bir örnek olduğuna inandığım için çekesim geldi
Resim

Resim

Resim
Aslında çevre binalardan çekim yapılabilse çok daha güzel resimler alınabilir burada.

Bu da Floridsdorf köprüsü burada her türlü trenin işlediği çift hat bir demiryolu köprüsü ve hemen yanında metro köprüsü var, her iki köprünün kuzey çıkışında istasyonlar var ve bu istasyonlardan direkt olarak birbirine geçiliyor, bilet entegrasyonu güzel şey vesselam darısı başımıza. Uzaktan çekmek zorunda kaldım, çok iyi zoom olan bir makine lazım daha iyi resimler için.
Resim

Öylesine çekilmiş bir kaç tramvay
Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Pzr, 2010 19:49

Bu resimleride Donauninselfest (Tuna Adası Festivali) te çektim, aslında festivali biliyordum ama tesadüfen yanında inince girip baktım, girdiğim bölümde kamu hizmeti veren birimlerin yerleri vardı, toplu taşıma işletmecisi de stand açmıştı ve bir otobüs içerisinde de tramvay simulasyonu gösteriyorlardı.

Aslında gerçek bir simulatör değil, simulatörün simulatörü :) mantığını iyi biliyorum çünkü daha önce Selim ile bunun aynısını yapmıştık, daha doğrusu yazılım işinin tamamı Selim tarafından gerçekleştirilmişti, elimizde bu da mevcut, millet arkamızdan laf ediyormuş "bu heriflerin menfaati ne, ne yapmak istiyorlar" diye, gördüğünüz gibi hiçbir şey, bir sürü proje üretiyoruz ve ne sisteme ne hizmete 5 kuruşluk katkısı olmayanlar gibi aç gözlülük ile saldırmıyoruz, denize atıyoruz ama ne balık biliyor ne başkası, neyse akşam akşam ağzımı bozma aşamasına geçmeyeyim şimdi :)

Resimler
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzt, 2010 08:32

Gidip en iyi monitörlerden bir tanesi seçmişler yahu :shock: O bende de var ... en fotorealist ekran piyasada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Prş, 2010 10:40

Almanya' da etki gösteren sıcak hava dalgası Viyana' yı da fazlası ile etkiliyor, geçtiğimiz haftadan beri 30 un altında sıcaklık olmadı, ortalamak 34-35 ama öğlen vakti dün 41 ölçen sokak termometreleri var, yani çok ciddi. Bu havada burada toplu taşıma araçlarında yolculuk gerçek bir zulüm heleki otobüslerde, camlar küçük, havalandırma yetersiz, her şey yıllar öncesinin Viyana' sına göre, kaldı ki burada her yaz 30 derece sıcaklık yine de oluyordu ama bu konfor insanlara verilmemiş, daha yeni yeni en son model metro ve tramvay vagonlarında var. Devam eden sıcak hava dalgası ve Almanya' daki olayın etkisi ile özellikle tren yolcularının seslerini yükseltmesi ve buradaki trenlerinde klimalarında sorunlar baş göstermesi üzerine bir takım önlemler alınmış. Dün de Avusturya' da bir RailJet treni klima arızası yaptı, bunun üzerine tren St. Pölten de durarak yolcularını aktarma için indirmiş ve 40 dk. beklemişler diğer tren için. Devlet demiryolları da Viyana' da Ana Gar larda saat 12 den 17 e kadar ücretsiz soğuk içecek dağıtacak. :) Açık büfe, bütün çuşkalar dolar şimdi garlara :D ahaha bugün ne içiyoruz? Westbahnhof ta birer Kola alalım, ne dersin? :D:D

Son olarak Wiener Linien, ileride sıkışmasın diye bana göre biraz geç bir karar almış, geç çünkü bu sıcakların geleceği de, klimanın artık bir lüks değil ihtiyaç olduğu da ortada, ama ne yaparsınız bu adamlar 1950 de yaşıyorlar hala. Bahsettiğim gibi Viyana' da en son alınan metro vagonları ve yeni parti ULF tramvayları dışında klimalı araç yok, 207 ULF ten sadece 55 tanesinde klima var, metro vagonlarında da eski Gümüş Ok dedikleri bizimkilerin abisi olan SGP lerde klima yok, 500 ün üzerindeki otobüsünde 178 tanesi klimalı imiş, dolayısı ile büyük bir yüzde klimasız bu araçlara klima takılması için proje başlatılmış. Fakat çok uzun bir süre ortaya koymuşlar, 20 yıl içerisinde bütün toplu taşıma filosunun klimalandırılması, 2019 a kadar tüm otobüslerin klimalandırılması şeklinde planlanmış ve bu sürede bu iş için 689 milyon euro harcanacağıda belirtilmiş, güzel para.
Yukarıdaki mesajı kazalar başlığına girmiştim ilgili olduğu için buraya da aldım, aşırı sıcakların raylı sistemler üzerindeki bilinen bariz etkilerinden birisi Viyana' da U4 hattında işletmenin kesilmesin sebep oluyor. Bu sorun GENLEŞME, dün U4 hattında 3.ray ın genleşme nedeni ile kırılması sonucu hattın bir kısmında işletme yapılamadı, tünelde kırık bölgesinde kalan bir araçtaki yolcular tünel içerisinden en yakın istasyona tahliye edildiler, bugünde sabah saatlerinde tramvay istasyonunda anons yapılıyordu bir bölgede ray kırılması olduğu söyleniyordu, fakat nerede olduğunu dinlemedim. Tramvay duraklarında genellikle sadece tramvay ile ilgili sorunların anonsları yapılır ama diğer sistemlerdeki çok ciddi ya da büyük arızalar ve sorunlarda zaman zaman duyuruluyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Tem Sal, 2010 13:36

Viyana' da Eylül ayı itibari ile başlayacak olan gece metro işletmesi (hafta sonları) ile ilgili tartışmalar bitmek bilmiyor. Açıkçası referandumda 57% oranında çıkan Evet bence korkunç derecede yetersiz di, tabi siyaset kuralları gereği referandumlarda sınır konulabiliyormu bilmiyorum ama keşke konulsaydı, çünkü Evet diyenler kesinlikle bana göre bilinçsizce bu cevabı verdiler, taksi sürücüleri ve aileleri istemiyor, çocuklarını düşünen aileler bunu istemiyor, peki kim istiyor ben bunu da anlayamadım. Daha öncede belirttiğim gibi bu projeyi ortaya çıkan, beni seçerseniz yapacağım diye Halk Partisi ise Sosyalist Partinin işi referanduma götürerek "Halk İsterse Yaparım" demesinden sonra nereye kıvıracağını şaşırmış durumda :) özellikle pek çok kişi yıllık 5 milyon euroluk ekstra masrafın sokağa atılacağını düşünüyor, hele ki Yunanistan' ı kurtarma kampanyası sonrasında yapılan şeylerden sonra.

Buna rağmen eyalet yöneticisi Sosyalist Parti, söz verdim, referandum yaptım sözümü tutacağım diyor, fakat bunu yapmak istemediğini de belirtmekten geri kalmıyor. Şu an ki endişelerin hepsine bende katılıyorum, Viyana' da özellikle bazı merkez ve hatlarda sorun olan aleni uyuşturucu satışı, kullanımı ve son zamanlarda bazı yeni avrupalı milletlerin hırsızlığı gaspa dönüştürmeleri gibi nedenler ile güvenlik endişeleri dile getiriliyor, bende berduşlara bedava otel diyerek karşı çıkmıştım zaten. Kentte sürekli olarak Polis sayısının yetersizliğinden şikayet edilirken, bu gece işletmelerinde sürekli devriye polisler bulundurulacağı, mobil ekiplerin istasyonları dolaşacağının söylenmesi de bir başka tepki sebebi, yani madem polis yok, bir de gece disko bar gezenlerin peşini mi takip edecekler diyenlerde var, ki bana göre bu da son derece haklı bir gerekçe. Ayrıca bu gece seferlerinde bilet kontrolünün nasıl yapılacağı, bu hizmetten faydalananlarında biletsiz geçeceği gibi endişeler var, sonuçta işletmeci bakım arıza ekipleri dışında gece eleman istihdam etmiyor, etse de onun güvenliğini sağlamak için her birini polis ile gezdirmesi lazım, bakalım Eylül gelsin göreceğiz ne olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Çrş, 2010 10:04

Geçtiğimiz hafta U3 metro hattı üzerinde yer alan eski müstakil bir binada çökme meydana geldi, binanın yarısının çökmesinden sonra sebebinin altından geçen U3 trenleri olabileceği düşüncesi ile bölgede hız limiti koyulmuştu ve araçlar 30km ile geçiyorlardı, dün okuduğum haberlerde yapılan teknik inceleme sonrasında bu sınırlamanın kaldırıldığı tekrar normal işletme hızına dönüldüğü belirtiliyordu. Aslında geçen bir iki resim yayınlamıştım metro hattının binaların hemen altından geçtiği bölgeler var, yani orada binamı önce yapılmış metromu bilmiyorum ama şu bir gerçekki araçlar binaların bodrumundan geçiyor :) hatta bu binalardan birisi maliyeye aitti ve bir neden ile içine girmiştim, her tren geçişinde kesinlikle hissediliyor. Bu bana göre Viyana için bir sorun aslında, çünkü binalar çok eski, bakımı yapılanlar tertemiz ve diri görünüyorlar ama binayı ayakta tutan kısımlar eski olduktan sonra bir esprisi yok. Kapsamlı yenileme yapılan binalarda tüm katlarda taşıyıcı kolon ve direklere takviye yapılıyor, biraz garip bir anlayış var yani binayı yıkıp yeniden yapmaktansa böyle bir sistem tercih ediliyor. Tabi bu yıkılan ev müstakil olduğu ve içinde 95 yaşında bir nene yaşadığı için yaptıracak durumu yoktur, zaten belediye kendisine hemen bir ev vermiş. Konuyu dile getirmemin sebebi önümüzdeki yıllarda benzer olayların artacağı endişesini taşıyorum açıkçası.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Ağu Çrş, 2010 12:10

Berlin'de problem olmayan neden Viyana'da olsun?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Cum, 2010 01:36

Başar çatla patla, EU ülkeleri arasında yapılan bir araştırma, toplu taşımacılıkta yıllık taşınan yolcu sayısına göre ilk 5 şehir :
Nerde yaho senin şu Berlin' in felan :D hadi için rahat olsun Berlin sadece 2 milyon daha az yolcu taşımış, benim anlamadığım nüfusu 1,8 milyon olan bir kentte bu kadar yolcunun taşınıyor olması, kaldı ki toplu taşıma ile yolculuk oranı da yanlış hatırlamıyorsam %33 gibi bir şeydi. Ha anlamıyorum diyorum da tabi bu şehrin gündüz nüfusu herhalde 3 milyonun üzerindedir, turistler, kongre ziyaretçileri, cart curtlar, pendlerlar :), başka eyalette oturup burda çalışanlar falan filan.

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön