ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 06 Haz Pzr, 2010 16:46

Kazadan sonra E-5 eski haline dönmüş durumda, bu arada dün görebildiğim kadarıyla Yenisahra'da 2 giriş çıkışın yürüyen merdivenlerinin montajı tamamlanmış ve üzerilerini naylonlarla kapatmışlar. Aynı şekilde Küçükyalı'da da montajı tamamlanmış yürüyen merdivelerin üzerleri naylonlarla kapatılmış. Göztepe ve Ünalan'da görme çabalarıma rağmen göremedim ama oralarda da büyük ihtimalle iş o aşamadadır...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 14 Haz Pzt, 2010 17:22

Yıllardır beklenen haber diyebileceği haber;

TBM'lerden bir tanesi Kadıköy'e ulaştı, diğerinin de az bir zamanı kaldı.

İkinci güzel haber de tam ters taraftan, daha önce Kaynarca'da bahsettiğim şaft'a 100-200 mesafeye kadar gelmiş TBM'ler yani onların işleri de bitmek üzere. Galiba yıl sonundan önce Kadıköy-Kaynarca arasında tünel işi kalmamış olacak, hatta daha da erken...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Haz Sal, 2010 18:01

14 Haziran itibariyle;

Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 22 m
Kazılmış Olan : 53.025 m

14 günlük performans 450 metre, yani bana göre yerlerde sürünüyor. 32,14 m/gün gibi bir ortalama var. Bu ortalama ile, 17 haziran itibariyle son 3 km kazıları başlamış olacaktır diye düşünüyorum. Umarım 1 km altında bir performans ile tamamlanmaz ay, daha 3 km var iki ayda kazamazlar vallahi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Sal, 2010 20:18

Evet şu an için performans oldukça düşük görünüyor, bakalım ben hattın açılış tarihi itibari ile bir gecikme olacağını düşünmüyorum ama bu açılışın biraz da nasıl olacağına bağlı tabii ki, yani kısmi bir açılış mı yoksa tüm hat için bir açılış mı söz konusu olacak, bu konuda pek belirli değil.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Haz Cum, 2010 17:40

Kaynarca-Pendik arasındaki şaftta vinç kurulma aşamasına geçildi, her iki ayağı da monte edilmiş durumda...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Cum, 2010 23:26

Hakan yazdı:Kaynarca-Pendik arasındaki şaftta vinç kurulma aşamasına geçildi, her iki ayağı da monte edilmiş durumda...
Bu şaftın fonksiyonu ile ilgili net bir bilgi varmı, yani TBM ler zaten burayı geçerek ileri kazmaya devam edecekler ise acaba aradaki mesafe uzadığı için atıkların çıkartılması için konveyör kurulacak ve tünel kalıplarının indirileceği bir şaftmı olacak, benim aklıma başka bir sebep gelmedi bir türlü.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 Haz Cum, 2010 23:57

Galiba 2 TBM'de bu şaftın kullanıma hazır hale gelmesini bekliyormuş, yani bu şaftın hizasına getirilip demonte edilecekler. Benim anlamadığım durum ise buradan doğuda kuyruk tüneli dahil 1200 metre civarında bir mesafe daha tünel kazılması gerekiyor orayı NATM yöntemi ile mi kazacaklar? Acaba neden bu şaft 1200 metre doğuda açılmadı da şimdi ki yerinde açıldı.

Tek sevindirici durum, sessiz sedasız Katal'dan bu noktaya kadar kazıların bitirilmiş olması...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Haz Cum, 2010 18:04

Bu ay kazılar iyice yavaşladı, son bir kaç gördüğümde 20 m civarlarında kazılar yapılmıştı. Bu ay 1 km civarında bir kazı ancak yapılmış olacak herhalde. Bunun dışında Pendik-Kaynarca arasındaki şaft artık çaışır vaziyette, tepesine AMG tabelasını da taktılar. Sürekli çalışma var şantiyede...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Cum, 2010 18:10

Evet ne hikmetse burada bir yavaşlama var, acaba geriye kalan işler üzerinden bir proje planı çıkartıldığında kalan sürenin rahatça yeteceğini gördükleri için mi ağırdan aldılar, ki böyle bir şeye ihtimal vermiyorum, aslında söylemiş olmam bile saçma geldi şimdi bana :) Başakşehir hattına kaynak bulunmuş orada işleri hızlandırırken bir tarafta yavaşlatıyorlar mı ne, aman ikisi birden bitmesin kontak olur, gerçi halen Kadıköy hattımız en iyi durumdaki inşaat, yani kazı işlerini bir tarafa bırakır isek yine geçen verdiğin Kadıköy' e ulaşıldığı müjdesi iyi haberdi mesela. Ayrıca zaten bazı istasyonlarda ince işlerin bir taraftan devam etmesi, elektromekanik kapsamındaki asansör yürüyen merdiven işlerinin başlanması hatta bazı istasyonlarda tamamlanma aşamasına yaklaşması, yine elektromekanik kapsamında sinyalizasyon ve haberleşme gibi işlerin ihalelerinin çoktan tamamlanmış olması geriye kalan işlerin sorunsuz işleyeceği konusunda pek şüphe bırakmıyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 25 Haz Cum, 2010 18:24

Önümüzdeki hafta içinde, bir gün hat üzerindeki tüm istasyonları gezmeyi planlıyorum. Bakalım dışarıdan göründüğü kadarıyla işler ne alemde.

Ama daha gezmeden söyleyebileceğim şey;

Kaba inşaatı tamamlanan istasyonlar;

Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Küçükyalı, Gülsuyu, Esenkent...

Kaba inşaatı 3 ay içerisinde tamamlanacak istasyonlar;

Kadıköy, Acıbadem, Kozyatağı, Bostancı, Maltepe, Huzurevi, Soğanlık, Kartal

Hastane ve Ayrılıkçeşme istasyonlarından, Hastane istasyonunun da Ekim-Kasım gibi tamamlanacağını düşünüyorum. Ayrılıkçeşme ise o tarihlerde ancak başlar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Cum, 2010 18:27

Bence iyi bir öngörü, yaz sonunda 14 istasyonun tamamlanmış olması güzel bir haber olacak, hat açılışı için geriye 1 yıldan daha fazla süre kalıyor ki, inşaat anlamında 14 istasyonun işinin bitmesi geriye hiçbir şey kalmaması demek bence.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Haz Pzr, 2010 12:24

Galiba daha önce burada söyledim ama elimde Soğanlık istasyonunun 3D modeli var, modeli 2 parça halinde yapmışlar. Bu istsyonun üzerine 4 katlı bir AVM yapılması planlanıyormuş, bu yüzden modeli AVM ile beraber ve AVM olmadan hallerinin yanyana koyup yapmışlar.

Resim

Gidip görmedim ama bu istasyonun kaba inşaatı da ya tamamlandı ya da tamamlanmak üzere, zaten yürüyen merdivenler falan da gelmiş durumda...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön