ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Mayıs ayının bilançosu;
51.171 metre ile başladığımız Mayıs ayını, 52.575 metre ile kapattık. Yani 1404 metrelik bir kazı gerçekleştirildi. Bunun anlamı 45,29 m/gün 'lük kazı performansı.
Ekim-2009 : 3072 metre
Kasım-2009 : 1989 metre
Aralık-2009 : 2381 metre
Ocak-2010 : 2023 metre
Şubat-2010 : 2348 metre
Mart-2010 : 1853 metre
Nisan-2010 : 1160 metre
Mayıs ayı en azından Nisan ayından daha iyi bir kazı rakamı ile kapandı. 3.561 metre kazı kaldı, bunu 3 ayda bitirmelerine kesin gözüyle bakabiliriz. Haziran beklentim 1200'den az olmayacağı yönünde...
1 Haziran itibariyle;
Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 49 m
Kazılmış Olan : 52.624 m
51.171 metre ile başladığımız Mayıs ayını, 52.575 metre ile kapattık. Yani 1404 metrelik bir kazı gerçekleştirildi. Bunun anlamı 45,29 m/gün 'lük kazı performansı.
Ekim-2009 : 3072 metre
Kasım-2009 : 1989 metre
Aralık-2009 : 2381 metre
Ocak-2010 : 2023 metre
Şubat-2010 : 2348 metre
Mart-2010 : 1853 metre
Nisan-2010 : 1160 metre
Mayıs ayı en azından Nisan ayından daha iyi bir kazı rakamı ile kapandı. 3.561 metre kazı kaldı, bunu 3 ayda bitirmelerine kesin gözüyle bakabiliriz. Haziran beklentim 1200'den az olmayacağı yönünde...
1 Haziran itibariyle;
Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 49 m
Kazılmış Olan : 52.624 m
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet açıkçası performansa bakarak bende bu bizim 3 aylık tahminden ümitliyim
bakalım, şimdiden yaygarası koparılacak bir şey de sayılmaz herhalde sonuçta sadece tünel kazıları bitmiş olacak, bu sebepten İBB nin şimdiden bu konu ile ilgili bir şeyler söyleyeceğine de ihtimal vermiyorum, yani şimdiden 30 Ağustos ile ilgili bir program açıklamazlar herhalde. Bakalım umarım yanılmayız, fakat daha önce de bir iki sefer kafa yorduğumuz üzere projenin tamamına baktığımızda yani elektromekanik işler ve araç temini ile birlikte ele alırsak zaten Ağustos sonu ve ardından istasyonların zaten başlamış olan tesisat ve ince iş dediğimiz işçiliklerin yapılması içinde yeterli süre kalıyor diye düşünüyorum.
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Elime bir istasyonla ilgili temel kalıp planları geçti, istasyon adı anahtar planda Hastane-Adliye olarak geçiyor. Bu isatsyon adı daha önce tüm evraklarda Hastane idi, neyse yakında burada da temel betonu dökülecek gibi görünüyor. İstasyon 2 blok halinde inşa edilecek, biri Hastane diğeri Adliye bloğu...
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Yok esat öyle değil, şöyle düşün iki ayrı bina yapıyorlar bu iki bina arasında tünel var. Her iki binaya da dışarıdan giriş ler var, bu binalardan pernlara da inilebiliyor. Bu binaların içinde çeşitli amaçlar için kullanılabilecek odalar var.
Demek istediğimin teknik dili, iki ayrı bilet holüne sahip bir istasyon olacak olması. Yoğun bir istasyon olacağı için yükü bölüştürmek istemiş olabilirler...
Demek istediğimin teknik dili, iki ayrı bilet holüne sahip bir istasyon olacak olması. Yoğun bir istasyon olacağı için yükü bölüştürmek istemiş olabilirler...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tamam anladım aslında Taksim iyi bir örnek ama orada senin bu bahsettiğin gibi tam anlamı ile bina şeklinde bir yapı olmadığı için aynı zamanda hatalı da bir örnek oldu 
Anladım, o bölgeden sen bayağı yoğun olacak diye daha önce de bahsetmiştin diye hatırlıyorum, burası şu bahsettiğin hastahaneler ve yeni Adliye' nin olduğu yer ise iyi düşünce gerçekten, yolun her iki yanından ayrı turnike bölgeleri yapılması, buradan perona inişlerde iyi kurgulanır ise ki umarım olacaktır, Taksim' de yaşanan sorunlar yaşanmaz umarım, malum orada bütün yollar 2 merdivene çıkıyor
Anladım, o bölgeden sen bayağı yoğun olacak diye daha önce de bahsetmiştin diye hatırlıyorum, burası şu bahsettiğin hastahaneler ve yeni Adliye' nin olduğu yer ise iyi düşünce gerçekten, yolun her iki yanından ayrı turnike bölgeleri yapılması, buradan perona inişlerde iyi kurgulanır ise ki umarım olacaktır, Taksim' de yaşanan sorunlar yaşanmaz umarım, malum orada bütün yollar 2 merdivene çıkıyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olabilir, daha önce M2 hattında yapmıştı böyle bir atraksiyon
hatta bayağı bir eleştirmiştim ben, yine dünyada sanki ilk biz bulmuşuz ya da biz kullanıyormuşuz gibi termik kaynak yapıyoruz, en ileri teknoloji, NewYork metrosundan öğrendik falan diye bir takım sözler eşliğinde bir demir dökme merasimi yapılır. Belki de 1 ay daha sabredip aynı gün bir uçtan kaynak yapıp sonra diğer uca geçip ahanda TBM ler delme işini bitirdi gibi bir organizasyonda olabilir. Bana kalsa aynı gün yapardım, malum devir tasarruf devri, bakın başkanınız olarak her işe ayrı tören yapmıyorum bir seferde masrafsız işi bitiriyorum derdim, politikayı bir seçenek olarak düşünmeliyim aslında.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haberturk.com/yasam/haber/52 ... -felc-oldu
Bu hatta bu sanırım üçüncü, yanılıyormuyum bilmiyorum ama aklımda kalanı yazım. Daha önce de iki sefer çökme meydana gelmişti bu seferde Bostancı köprüsü civarında bir çökme meydana gelmiş, haber de bazı araçların çökme alanına düştüğünden fakat ciddi bir yaralanma meydana gelmediğinden bahsediliyor. Henüz resim falan bulmadım internetten ama araçlarda ve insanlarda ciddi hasar olmadığına göre bir tünel çökmesi söz konusu olmayabilir diye düşünüyorum, belki zeminde oturmamış bir alanda boşalma meydana gelmiştir, herhalde konu ile ilgili resmi açıklama da yapılır.
Bu hatta bu sanırım üçüncü, yanılıyormuyum bilmiyorum ama aklımda kalanı yazım. Daha önce de iki sefer çökme meydana gelmişti bu seferde Bostancı köprüsü civarında bir çökme meydana gelmiş, haber de bazı araçların çökme alanına düştüğünden fakat ciddi bir yaralanma meydana gelmediğinden bahsediliyor. Henüz resim falan bulmadım internetten ama araçlarda ve insanlarda ciddi hasar olmadığına göre bir tünel çökmesi söz konusu olmayabilir diye düşünüyorum, belki zeminde oturmamış bir alanda boşalma meydana gelmiştir, herhalde konu ile ilgili resmi açıklama da yapılır.
Kadıköy'de devam eden metro çalışması sırasında çöken D-100 Karayolu, bölge trafiğini felç etti. Bostancı Köprüsü'nün alt yüzeyinde metrelerce çukur açan çökme nedeniyle, yolun bir bölümü tamamen trafiğe kapatıldı.
Sürdürülen Kadıköy-Kartal metro inşaatı, eksik çalışma sırasında saat 22.00 sıralarında D-100 Karayolu Bostancı mevkiinde çöküntüye yol açtı. Hareket halinde olan bazı araçlar, Boğaziçi Köprüsü istikametinde oluşan metrelerce derinlik ve genişliğindeki çukura düştü. Can kaybı ve yaralanmaların yaşanmadığı olayda, bir kısım araçlarda maddi hasar oluştu.