ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Aynen öyle, her ne kadar kesinleşmiş bir proje olmasa da. İstanbul'un gelişimini, emlak piyasalarını, resmi ve özel sektör yatırımlarını izleyen biri olarak söyleyebilirim ki Pendik ve Kurtköy arasında metro mutlaka gerçekleşecek, bunun içinde fiziksel olanakların en makul kullanılacağı güzergahda da Kaynarca'da entegrasyon gerçekleşecek.
Bakalım, sondaj ne olarak ortaya çıkacak. Bizi izlemeye devam edin...
Bakalım, sondaj ne olarak ortaya çıkacak. Bizi izlemeye devam edin...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kurtköy bugün korkunç büyük bir yer, bende yılını hatırlamamak ile birlikte çok uzun zaman önce bugün uydukent olan yere gittiğimiz insanlar aşağıları gösterip orası havaalanı olacak diyorlardı
fakat hızlı gelişim gösterdi. Özellikle otoyol inşaatı ile birlikte çok hızlı bir yerleşim meydana geldi, sanayinin bu bölgeye kayması çok etkili oldu tabii ki, işte bu yüzden yeni otoyollar ve köprülere karşıyım. Bizler yeni bir otoyolun bu kenti nasıl değiştirdiğini gözlerimizle gördük ve bu değişimler hiçbir zaman bana göre pozitif olmadı.
Günümüzde Kurtköy için şunu rahatlıkla söyleyebilirim, evet otobüs var minibüs var ulaşım var ama bu bölgenin hızlı ulaşıma kesinlikle ihtiyacı var, Kadıköy' e gidebilmek için saatleri yollarda harcamak hiç akıl karı değil.

Günümüzde Kurtköy için şunu rahatlıkla söyleyebilirim, evet otobüs var minibüs var ulaşım var ama bu bölgenin hızlı ulaşıma kesinlikle ihtiyacı var, Kadıköy' e gidebilmek için saatleri yollarda harcamak hiç akıl karı değil.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Viaport diye bir alışveriş merkezi var, bir arkadaşım orada Kipa kurulurken çalışmıştı, yanıma uğramıştı. O zaman dağın başına 200 milyon euro ya AVM mi yapılr dedim, boşa para harcıyorlar dedim.
Geçen haftasonu gittim, en az 3000 araçlık otoparkı var ama yer bulamıyordum. Caddelerinde adım atacak yer yok, hemen yanına Hilton açılmak üzere.
Hatırı sayılır emlak uzmanlarının yorumlarını sürekli takip ederim, neredeyse görüş birliği yapmışcasına hepsi Kurtköy'ün İstanbul'un en çok prim yapacak yeri olduğunu söylüyor. Zaten muhtemelen yakında ilçe olacak.
Kurtköy'ün metro bağlantısı şart, hem güneye doğru hem de batıya doğru...
Geçen haftasonu gittim, en az 3000 araçlık otoparkı var ama yer bulamıyordum. Caddelerinde adım atacak yer yok, hemen yanına Hilton açılmak üzere.
Hatırı sayılır emlak uzmanlarının yorumlarını sürekli takip ederim, neredeyse görüş birliği yapmışcasına hepsi Kurtköy'ün İstanbul'un en çok prim yapacak yeri olduğunu söylüyor. Zaten muhtemelen yakında ilçe olacak.
Kurtköy'ün metro bağlantısı şart, hem güneye doğru hem de batıya doğru...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ve işte bizde biraz da -bence- yanlış yapılan şeylerden bir tanesi de bu. Yıllardır hemde çok uzun yıllardır Kurtköy ve civarının gelişeceği söyleniyordu, oradaki köylüden muhtardan tutalım da, Pendik teki emlaçıya kadar herkes ve tabii ki belediye yönetimleri. Ama tüm bu aslında planlı gelişmeye rağmen kdastrolama esnasında neden şöyle geenişşşşşçe caddeler bırakılmadı bunu anlamıyorum. Yani şimdi metro şart buna kimsenin şüphesi yok, ama aslında bana göre oraya çok güzel tramvay hatlarıda yapılabilirdi. Sultanbeyli-Kurtköy-Tuzla Organize eksenin, ne bileyim Orhanlı yı falan geçen. yine hakeze kıyıya doğru inen. Metro yapacağız ama dağıtım işini yine minibüsler ile yapacağız.
Söylediğin gibi hem Marmaray' dan kuzeye hemde Kurtköy' den batıya doğru en az 2 metro hattı şart, işte bu hatlar neden zamanında planlanmadı, neden hala SGH ya nasıl bir metro gidecek diye tartışılıyor, neden işin içindeki bir yönetici arkadaşım hala işin o kısmı biraz bulanık diyebiliyor. Halbuki benim mantığım ile orası toplu konut alanı ilan edildiği gibi metro hizmeti gitmeli idi. Şu dağ başı hali ile dahi bir cazibe merkezi
bu aynen Başakşehir' de insanların yıllardır ulaşım zorluğu çekmesine rağmen oturması ile aynı, düşün yani bir de belediyenin yaptığı evler bunlar, sanırım Kurtköy' de Kiptaş ın konutları var?
Söylediğin gibi hem Marmaray' dan kuzeye hemde Kurtköy' den batıya doğru en az 2 metro hattı şart, işte bu hatlar neden zamanında planlanmadı, neden hala SGH ya nasıl bir metro gidecek diye tartışılıyor, neden işin içindeki bir yönetici arkadaşım hala işin o kısmı biraz bulanık diyebiliyor. Halbuki benim mantığım ile orası toplu konut alanı ilan edildiği gibi metro hizmeti gitmeli idi. Şu dağ başı hali ile dahi bir cazibe merkezi

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Müjde sayılır tabii ki, bu bu hat ile ilgili beklentilerimizde haklı olduğumuzu gösteriyor, bir zamanlar Otogar-Bağcılar gibi bir gözdem vardı ama Kadıköy-Kaynarca da gösterilen iş performansı bence gerek İstanbul'un gerekse ülkemizin metro inşaatlarında ki yüz akıdır
artık herkes bu performansı geçmeye çalışsın derim sadece 


-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
2010-2012 yatırım planı; 2010 yılı uygulama programında bu hat ile ilgili kısımları mercek altına alıyorum.

Bu hattın tüm işleri toplamda 5 farklı kalemde gösteriliyor.
1-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Sistemi Danışmanlık Hizmeti; 7.037.000 TL bedelli hizmetin 6.909.000 TL'si bu yıla kadar ödenmiş, kalan 128.000 TL bu yılın planlarında ve tüm bedel bu yıl ödenmiş olacak.
2-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Ssitemi İnş.İnce İşleri Elektromekanik İşleri,Araç Alımı Projelendirilmesi İhale Evraklarının Hazırlanması ve Kontrollük İşi Danışmanlık Hizmeti; 6.993.000 TL bedelli hizmetin 4.586.000 TL ücreti bu yıla kadar ödenmiş, bu yıl ödenmesi planlanan tutar 2.090.000 TL, Ödeme planında 6 yıllık bir süreye yayılmış durumda, son ödeme yılı 2011 ancak, 2011'de 317.000 TL bir rakam kalıyor.
3-Kadıköy-Kartal Metrosu İkmal İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin Montaj ve İşletmeye Alma İşleri; 1.577.638.000 TL bedelli hizmetin 891.624.000TL bedeli bu yıl ödeniyor, bu yıla kadar yıl ise 669.608.000 TL ödenmiş. İşin ödeme planı 5 yıllık bir süreyi kapsıyor ancak aslan payı bitmiş durumda 16.406.000 TL geriye kalan tutar.
4-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Sistemi İnşaat İşleri; 281.243.000 TL bedelli hizmetin ödeme planı 6 yıla yayılmış, bu yıla kadar 239.762.000 TL ödenmiş, bu yıl ise 41.481.000 TL öngörülmüş. Yani ödeme tamamlanıyor.
5-Kadıköy-Kartal Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 120 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi; 311.189.000 TL ödeme planlanan hizmet için, bu yıla kadar yapılan harcama 93.357.000 TL, bu yıl içinde ise 19.320.000 TL öngörülüyor. Kalan tutar 2011-2012 yıllarında ödenecek.
5 kalemin toplamına baktığmızda ise 2.184.100.000 TL gibi bir meblağ ortaya çıkıyor. Eski parayla 2 katrilyon 184 trilyon 100 milyar yani...

Bu hattın tüm işleri toplamda 5 farklı kalemde gösteriliyor.
1-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Sistemi Danışmanlık Hizmeti; 7.037.000 TL bedelli hizmetin 6.909.000 TL'si bu yıla kadar ödenmiş, kalan 128.000 TL bu yılın planlarında ve tüm bedel bu yıl ödenmiş olacak.
2-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Ssitemi İnş.İnce İşleri Elektromekanik İşleri,Araç Alımı Projelendirilmesi İhale Evraklarının Hazırlanması ve Kontrollük İşi Danışmanlık Hizmeti; 6.993.000 TL bedelli hizmetin 4.586.000 TL ücreti bu yıla kadar ödenmiş, bu yıl ödenmesi planlanan tutar 2.090.000 TL, Ödeme planında 6 yıllık bir süreye yayılmış durumda, son ödeme yılı 2011 ancak, 2011'de 317.000 TL bir rakam kalıyor.
3-Kadıköy-Kartal Metrosu İkmal İnşaatı ve Elektromekanik Sistemler Temin Montaj ve İşletmeye Alma İşleri; 1.577.638.000 TL bedelli hizmetin 891.624.000TL bedeli bu yıl ödeniyor, bu yıla kadar yıl ise 669.608.000 TL ödenmiş. İşin ödeme planı 5 yıllık bir süreyi kapsıyor ancak aslan payı bitmiş durumda 16.406.000 TL geriye kalan tutar.
4-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Sistemi İnşaat İşleri; 281.243.000 TL bedelli hizmetin ödeme planı 6 yıla yayılmış, bu yıla kadar 239.762.000 TL ödenmiş, bu yıl ise 41.481.000 TL öngörülmüş. Yani ödeme tamamlanıyor.
5-Kadıköy-Kartal Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 120 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi; 311.189.000 TL ödeme planlanan hizmet için, bu yıla kadar yapılan harcama 93.357.000 TL, bu yıl içinde ise 19.320.000 TL öngörülüyor. Kalan tutar 2011-2012 yıllarında ödenecek.
5 kalemin toplamına baktığmızda ise 2.184.100.000 TL gibi bir meblağ ortaya çıkıyor. Eski parayla 2 katrilyon 184 trilyon 100 milyar yani...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Danışmanlık hizmeti? Bu neye karşılık geliyor, yani projelendirme falan mı, desene Mehmet gözünü boşuna açmamış ho ho ho.Hakan yazdı:1-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Sistemi Danışmanlık Hizmeti; 7.037.000 TL bedelli hizmetin 6.909.000 TL'si bu yıla kadar ödenmiş, kalan 128.000 TL bu yılın planlarında ve tüm bedel bu yıl ödenmiş olacak.
4-Kadıköy-Kartal Raylı Toplu Taşıma Sistemi İnşaat İşleri; 281.243.000 TL bedelli hizmetin ödeme planı 6 yıla yayılmış, bu yıla kadar 239.762.000 TL ödenmiş, bu yıl ise 41.481.000 TL öngörülmüş. Yani ödeme tamamlanıyor.
5-Kadıköy-Kartal Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 120 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi; 311.189.000 TL ödeme planlanan hizmet için, bu yıla kadar yapılan harcama 93.357.000 TL, bu yıl içinde ise 19.320.000 TL öngörülüyor. Kalan tutar 2011-2012 yıllarında ödenecek.
İnşaat işlerinde ödenecek çok büyük bir rakam kalmamış yani 41 milyon lira küçük bir para da değil ama sanırım burada ödeme sorunu yok, bazı yerlerde bu hat içinde ödeme sıkıntısı var falan gibi yazılar geçiyor ama ben ihtimal vermiyorum yani Bağcılar civarındaki hatlara ödemeyerek sadece burayı çıkartmak istiyor olabilirler.
Bana asıl enteresan gelen ise araç alımı ile ilgili durum, yani bugüne kadar 93 milyon lira harcama yapılmış? Neye? Ne bileyim genelde araç alımlarında uzun vadeye yayılmış ödemeler olur ve ilk bir iki sene de geri ödeme olmaz, ama burada nerede ise 100 milyon lira harcanmış artı bu sene 20 milyonluk bir ödeme ve kalanı için 2011 - 2012, kim ödeyecek bu parayı o yüzden merak ettim, araçları alan İBB dolayısı ile İBB bütçesinden mi ödenecek, yoksa İBB bir şekilde bunu da işletmecinin sırtına mı yıkacak. Benim bildiğim kadarı ile araçların alıcısı kim ise o ödüyor, yani mülkiyet durumu var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tamam bende onu bildiğim için soruyorum zaten, daha kredi yeni alınmışken bu para nereye harcandı? Ödemesi biraz erken değil mi, yani belediye neye güvenerek bu kadar erken ödemeli kredi aldı bunları merak ettim, normalde işletme açılır 1-2 sene geçer, ondan sonra ödenmeye başlanır ama tabi bu söylediğim alımı işletmecinin yaptığı durumlarda geçerli belediye başka kaynaklardan bu ödemeleri yapacaksa farklı hesap kitap olabilir.Hakan yazdı:Krediyle alıyorlar araçları, geçenlerde tören yaptılar ya. Araçların ilk resimlerini o zaman gördük...