ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Var, banliyö treni. Ve olmasa bile, gelecekte olmaya devam edecek ... diye ümitliyorum. Meselâ Şile'ye tren irtibatı gerek bence, oraya "metro" mu yapacaksın?
Ayrıca, bu bahsettiğim bütün Türkiye için gerekli, yoksa "U-Bahn" sadece Berlin'de mi var? Dahası, bütün Almanca konuşan ülkelerde isim olmuş, (aynı) simge sahibi olmuş.
Ayrıca, bu bahsettiğim bütün Türkiye için gerekli, yoksa "U-Bahn" sadece Berlin'de mi var? Dahası, bütün Almanca konuşan ülkelerde isim olmuş, (aynı) simge sahibi olmuş.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Banliyö treni gelecekte olmayacak, yönetim Silivri ye bile metro diyor
yazlıkçılar için klimalı klimalı ohhh,
Şile' ye banliyö, peh Başar bir Şile görmüşsün tutturdun oraya banliyö, otobüsler taş mı yiyecek? Banliyö ölmüştür başın sağolsun. Ayrıca M diyorsun da burada Türkçe de Metro deniliyor diye her kent illa M logosu yapmak zorunda da değil, bu konuda yanılıyorsun.


- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37


- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Halen M1 içinde görünsede uzunca bir süredir ayrı bir tarife ve mekik seferi ile işletilmekte olan Esenler istasyonuna ait geçmişten bir kare, bakın bir zamanlar ne halde imiş eski Esenler istasyonu.

Tabi bugün burada artık çok farklı bir görüntü var, bu açıdan tekrar resim çekme şansımız olsa keşke, şu anda bu resmin sağında yeni Esenler istasyonu çoktan tamamlandı, ayrıca istasyonu giriş içinde bu ray hattı üzerinden geçen bir geçit yapıldı.

Tabi bugün burada artık çok farklı bir görüntü var, bu açıdan tekrar resim çekme şansımız olsa keşke, şu anda bu resmin sağında yeni Esenler istasyonu çoktan tamamlandı, ayrıca istasyonu giriş içinde bu ray hattı üzerinden geçen bir geçit yapıldı.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aslında bu hattın Merter' e kadar olan kesiminde pek çok istasyon bu durumda, yani evler ile iç içe. Aslında bu büyük bir sorun değil bu tip hatlar başka yerlerde de var, tabi şunu sorgulayabiliriz ben o dönemin Esenler' ini de az çok biliyorum, orada gördüğümüz binalar resimden de görüldüğü gibi sıvası yeni yapılan çatısı olmayan ve belki de o dönemde iskanlı tapusu yani daire tapusu dediğimiz tapuları dahi bulunmayan evler. Fakat ben 1994 te ve 1998 de gördüm aradaki 4 yılda korkunç hızla bir gelişim yaşanmıştı, daha sonra orada geçirdiğim 10 yılda değişen tek şey her gün biraz daha artan nüfustumustafaguler yazdı:İstasyon mahalle ve evlerle içi içeymiş, enteresan bir görüntü.

Bugün bu istasyon bu görünümde değil, yeni istasyon kullanıma geçti mi bilemiyorum, bilgi alamıyoruz maalesef bize ambargo koymuşlar, soldaki o inşaat bina Mehmet' in dayısının binası, hatta o bahçe kısım ve sanırım rayların geçtiği arazide ona ait, dolayısı ile canlı tanık. Bu istasyon geçtiğimiz 2 yıla kadar bu resimden çok daha farklı değildi, dedim ya keşke aynı açıdan bir resim daha olsa, tek fark istasyonun üstü kapalı, karşıdaki binalar tamamlanmış ve sol üstte bir de benzinlik var.

-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
İBB gibi bir kurumun buna çözüm üretememesi ilginç değil mi? Bazı ulaşım araçlarının durakları kaldırım şekillerine göre yaparsınız veya zamanı gelince kolayca kaldırırsınız ama iş metro istasyonuna/durağına gelince aynı durumun söz konusu olmaması lazım. İBB ne yapıp edip istasyon bölgesinde kamulaştırma yapıp daha iyi şartlarda bir istasyon yapabilir ki sanırım bu yönde çalışmalar var.