Thorsten Schaeffer yazdı:
380 mm İngiltere, Yolcu taşıma amaçlı minyatür trenler
457 mm İngiltere, Endüstriyel Demiryolu
500 mm Tüm Dünya, Askeri ve Endüstriyel Demiryolu.
520 mm İsveç, Endüstriyel Demiryolu
600 mm İsveç, Galler, Namibya, Tüm Dünya. Dekovil ray açıklığı. Askeri ve Endüstriyel Demiryolu. Namibya da 2. Dünya Savaşından sonra 1067 mm ölçüsüne dönülmüştür.
610 mm Hindistan, Tüm Dünya, Endüstriyel ve Askeri.
650 mm Fas
686 mm İngiltere, 2 Ayak 3 İnç ölçüsü ile aynı
693 mm İsveç, Endüstriyel Demiryolu
700 mm Tüm Dünya, Askeri ve Endüstriyel Demiryolu.
750 mm Eski SSCB Ülkeleri, Arjantin, Tüm Dünya, Eski SSCB Ülkeleri ortak dar ölçüsü. Askeri ve Endüstriyel Demiryolu.
760 mm Bosna, Avusturya, Hindistan, Küba, Bosna dar ölçüsü. Avusturya-Macar İmparatorluğu genel ölçüsü, Dubrovnik
762 mm Hindistan, Güney Afrika, Küba, Güney Afrika da 1067 mm ölçüsüne dönülmüştür.
785 mm Almanya, Rhein-Sieg-Demiryolu, 1967 yılında kapatıldı
785 mm Polonya, Doğu Avrupa, Farklı küçük demiryolları
791 mm Danimarka
800 mm İsviçre, İsveç
802 mm İsveç
838 mm İngiliz Devletler Topluluğu, 2 Ayak 9 İnç ölçüsü ile aynı
880 mm Norveç
891 mm İsveç, 3 Ayak ölçüsü ile aynı
900 mm Linz, Lizbon, Almanya Endüstriyel Demiryolu.
914 mm Yeni Zelanda, ABD, Küba, Tüm Dünya, 3 Ayak ölçüsü ile aynı. ABD Denver & Rio Grande
915 mm Peru,
925 mm Almanya, 1988 e kadar Chemnitz tramvay hatlarında kullanıldı.
950 mm Eritre, İtalya, İtalya standart dar ölçüsü,
991 mm İngiliz Devletler Topluluğu, 3 Ayak 3 İnç ölçüsü ile aynı
1000 mm İsviçre, Hindistan, Afrika, Vietnam, Dünya genelinde kullanılan dar ray açıklığı ölçüsü. 3 Ayak 3 3/8 İnç ölçüsü ile aynıdır
1009 mm Sofya
1050 mm Türkiye, Suriye, Lübnan, Ürdün, Suudi Arabistan, Mekke demiryolu ray açıklığı, bazı kaynaklar en son Amman ın güneyinde Arabistanlı Lawrence tarafından ortadan kaldırıldığını söylemektedir.
1055 mm Fransız Kolonileri
1065 mm Güney Afrika, 1990 dan sonra Güney Afrika Demiryollarında bu ölçü 1067 mm olarak standart olmuştur.
1067 mm Güney Afrika, Japonya, Norveç, Yeni Zelanda, Endonezya, Avustralya. (Queensland ve Batı Avustralya), KAP Açıklığı, Estonya
1093 mm İsveç,
1099 mm İsveç,
1100 mm Belçika, 1896 ya kadar Antwerp ve Gent demiryollarında kullanılmıştır, sonrasında normal açıklık ölçüsüne dönülmüştür. Almanya, Braunschweig tramvayları, ayrıca Kiel ve Lübeck için tasarlanmış ama vazgeçilmiştir
1101 mm İsveç, 3 Ayak 8 1/2 İnç ölçüsü ile aynıdır
1106 mm Avusturya, Budweis Atlı tramvayı (Bugün Çek Cumhuriyeti içindedir), Linz (200 Km ). Buralarda normal açıklık ölçüsüne dönülmüştür..
1188 mm İsveç, 4 Ayak ölçüsü
1219 mm İsveç, 4 Ayak ölçüsü
1372 mm Japonya, Tokyo ve Hakodate tramvayları.
1422 mm İngiltere, George Stephenson tarafından tasarlanmış ve kullanılmıştır.
1431 mm İsveç, Stokholm metro hattında kullanılmıştır. Daha sonra normal ölçüye dönülmüştür.
1432 mm Avrupa, Japonya, Standart ölçünün yüksek hız için geniş gelmesi nedeni ile 3 mm daraltılmıştır.
1435 mm Tüm Dünya, Normal ray açıklığı (4 Ayak 8 1/2 İnç).
1440 mm Belçika, Fransa, Normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür..
1445 mm İtalya, İtalya tramvayları, Milan ve Roma.
1450 mm Almanya, Dresden tramvayları resmi dar ray açıklığı.
1458 mm Almanya, Leipzig tramvayları resmi dar ray açıklığı.
1473 mm ABD Camden & Amboy, NJ & Ohio, Normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür.
1524 mm Eski SSCB Ülkeleri, Çin, Finlandiya, ABD, 1886 ya kadar ABD güney eyaletleri standartıdır. İlk kıtalararası tren yolu bu ölçü ile yapılmıştır (Union Pacific/Western Pacific). Polonya da 1918 de Normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür.
1581 mm ABD Philadelphia tramvay ve metro hatlarında kullanılmaktadır.
1588 mm
1587 mm ABD Pittsburgh tramvayları ray açıklığı
1600 mm İrlanda, Avustralya (Güney Avustr., Viktoria) Bayern, "İrlanda" ray açıklığı. Bayern de 1870 den önce normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür..
1672 mm İspanya, sonradan 1676 mm ölçüsüne dönülmüştür..
1676 mm İspanya, Hindistan, Kanada, Portekiz, Kanada (Portland, Maine, ABD sınırında bir hat) 1870 ye kadar, sonra normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür.. 5 Ayak 6 İnç ölçüsü ile aynıdır.
1814 mm Rusya, ABD, Rusya da 1524 mm ölçüsüne dönülmüştür.. ABD (New York tan St. Louis e,) 1865 - 1871 arasında kullanılmıştır, sonra normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür..
1829 mm ABD
1940 mm Hollanda, normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür..
2134 mm İngiltere, Büyük Batı Demiryolu ("Tanrının Muhteşem Demiryolu" ismi ile de adlandırılmıştır) 1892 ye kadar kalmış daha sonra normal ray açıklığı ölçüsüne dönülmüştür..
3000 mm Almanya, Hitler tarafından 2. Dünya savaşı sırasında planlanmıştır, lokomotif ve vagonları 2 katlı bir Super tren olarak tasarlanan sistemin ilk olarak Berlin den Münih e çalışması düşünülmüştür fakat bu proje hiç hayata geçirilememiştir.