at-TS.09 » Viyana Toplu Taşımacılık Sistemi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Sal, 2010 20:02

Elimdeki son fotoları da yükleyeyim de kafam rahat etsin, unutuyorum sonra,

Bu aşağıdaki yer U3 hattının son durağı Ottakring, çok ekstrem bir şey yok aslında ama sadece garip. Hat burada sonlanıyor, ve resimlerdeki alan araçların geri dönüş için manevra yaptığı kuyruk hattı, bu hat iki binanın arasında sonlanıyor, altında da alışveriş merkezi gibi bir yer var, burada bilmediğim binaları mı sonradan yapmışlar hattımı onu çok merak ediyorum :) bir de hattı buradan uzatmak isteseler pek mümkün değil, yine gördüğünüz üzere hemen önünde de bina var, o binalarda oturmak istemezdim 5 dk da bir araç gürültüsü :D

Resim

Resim

Ve yine enteresan bir yer, bu da U4 hattının önceki mesajlarımda gösterdiğim dere kenarından gelip Tuna kanalı kenarına geçerken yaptığı manevradan dolayı derenin üstünden geçtiği nokta. Bu köprüler oldukça eski, hattın bu kesimide zaten Stadtbahn dan kalma, dolayısı ile resimlerde göreceğiniz binalar hattın üzerine sonradan inşa edilmiş olsa gerek. Tünel girişleri ile binaları kıyasladığımızda binaların bodrum katından geçtiğini görüyoruz. Benim evin önünden tramvay geçtiğinde sallanıyor acaba bu binalarda durum ne çok merak ediyorum, çünkü o binalar 50 ila 100 yıl arasında bir yaşa sahipler.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 26 Mar Cum, 2010 11:58

Viyana’da gece U-bahn ulaşımı 4 Eylül’de başlayacak[/bViyana’da yapılan halkoylaması sonucunda yürürlüğe girmesi kabul edilen gece U-bahn (metro) ulaşımı 4 Eylül’de başlayacak. Yeni uygulamayla, normal süre olan 00.30’dan sonra, hafta sonları her 15 dakikada bir sabah saatlerine kadar metro seferleri devam edecek.
Bu hizmetin yıllık 5 milyon Euro’ya mal olacağını kaydeden Sosyal Demokrat Partili Viyana Belediye Başkan yardımcısı Renate Brauner, bu rakamın 1.5 milyonunu elektrik, 3.2 milyonunu altyapı ve gerisini de muhtelif giderlerin oluşturduğunu açıkladı. Renate Brauner, güvenliğin sağlanması konusunda polisle işbirliği yapacaklarını da ifade etti.
Gece ulaşım servisinin sunulduğu Hamburg ve Stockholm gibi Avrupa kentlerinde ulaşım ücretlerinde artış yapıldığını dile getiren Brauner, Viyana’da bir artışın söz konusu olmayacağını belirtti. Kararı memnuniyetle karşıladıklarını ifade eden Viyana Turizm Bürosu Başkanı Norbert Kettner de yeni uygulamayla şehre canlılık geleceğini ve şehrin metropolis karakteri kazanacağını söyledi.
Şubat ayında yapılan halkoylamasında Viyanalıların yüzde 54’u gece ulaşımının yürürlüğe girmesi yönünde oy kullanmıştı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Mar Cum, 2010 13:12

Hamburg işi bilmez. Berlin demekten boşuna kaçınmamışlardır :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Cum, 2010 17:46

Başar sen bu konudan bayağı bir uzaksın, sana göre her şey Berlin herhalde? Bütün açık fikirliliğine rağmen kentleri ve kentlileri aynı görmek hatasını yapıyorsun bence. Sürekli aynı şeyi söylemekten yorulduğumu hissediyorum, her kentin ihtiyacı ve her kentlinin standartları istekleri farklıdır, başkadır, ama orada öyle burada böyle ile bu işler olmuyor, umarım bunu fark edeceğin günlerde gelir :)

Neden bunları söylüyorum, Viyana küçük bir şehir, 1,8 milyona nüfusa sahip bir kent ama günlük toplu taşımacılık kullanım rakamı nerede ise 2,3 milyon kişi, yani bu küçücük kentte nerede ise 1,2 milyon insan toplu taşıma araçları ile yolculuk ediyor, bunu sabah akşam giden gelen olarak düşünerek söylüyorum tabi gerçekten bu rakam farklı olabilir, çünkü kentin en büyük özelliği çok sayıda turiste ev sahipliği yapması. Böylesi küçük bir kentin geleceğe dönük olarak belki gece metro sistemi çalışması gibi bir ihtiyacı olabilir ama bugün böyle bir ihtiyaç yok. Zaten oylama sonucuna bakın %54, bence hiç te güçlü bir rakam değil.

Bu konu burada siyasi olarak çok kullanıldı, bu konuyu gündeme getiren bana göre bir aptallık ile 1 yıl önce vaat eden muhalefet partisi idi :) iktidar partisi mensubu eyalet başbakanı ve belediye başkanı olan Haupl bu konunun gazetelerde dillenmesi ve işletmecininde bu işin maliyeti subvanse edilirse biz yaparız demesi üzerine, "referandum" kararı aldı ve halka sordu. Şimdi halk %54 ile evet dedi, bana kalırsa referandum bu hali ile yanlıştır, referandumlarda bir sınır belirlenmelidir, halkın yarısı dediğimiz bunu isteyenler kim? Ben hiç bir ebeveynden gece metro çalışsın sözünü duymadım, bu yerlisi yabancısı herkesin görüşü. Ama gençler, cuma cumartesi akşamları rahat rahat sürtebileceklerini düşünerek ok dediler, yapılan açıklamaya bakın güvenlik için polisle birlikte çalışılacak :):) başka yolu yok çünkü, çünkü parklarda yatan bütün başıboşlar ve uyuşturucu müptelaları istasyonlara dolacak, şu hali ile dahi gece güvenli sayılmayan metro istasyonları tamamen Allahlık bir hal alacak.

Artı bu işin ekonomik boyutu nedir? yıllık 5 milyon euro, hey yavrum hey, biz ayransız atsız gidiyoruz, bunlar atı var atın arkasında arabası var bir de kullanırken ayran içiyorlar, üste bir de ağızlarını silen biri var, 5 milyon euro çöpe ne güzel, o para ile bir kaç tane daha yeni otobüs alınırdı. Taksiciler, benim tanıdığım tüm taksiciler, iş yaptığımız bir cuma cumartesi akşamı vardı onuda elimizden alıyorlar diyorlar, gerçi geçen gazetelerde taksiciler bundan memnun diye haber çıktı ama, herhalde ben hep yanlış insanlar ile konuşuyorum bilmem :)

İşin siyasi komedisine devam edeyim, bu işi gündeme getiren muhalefet partisi şimdi boy boy ilan yayınlıyor, biz bu işe karşıyız diye :):) eh siyasetçi her yerde aynı demek ki.

Seferlerin Eylül de başlayacak olmasının sebebi olarak haberde de yazdığı gibi, o tarihe kadar personel temini ve bunların oryantasyonu ile güvenlik anlamında herhalde bazı şeylerin gözden geçirilmesi yapılacak, işletmeci geçtiğimiz haftalarda bir hafta sonu işletme testi yaptı, bir sorun olmadığını da belirttiler. Şu an için görünen tek sorun, ya da şöyle diyelim birilerinin dile getirmeye başladığı U6 hattının gece çalışıp çalışmayacağı, çünkü bu hattın nerede ise tamamı yer üstü ve hali ile yerleşim yerleri arasından geçiyor, gece çok sık sefer yapılmasa dahi oluşturacağı gürültünün ortaya çıkaracağı sorunlar dile getirilmeye başlandı, bakalım işletme başlamadan bu konu ile ilgilide bir şey çıkarmı, ben o hattın kenarlarının tamamen kapatılıp ses izolasyonu falan yapılacağını sanmıyorum, burada öyle bir maliyete girmezler, yani hem sarhoş taşımak için sefer yapıcam hem de üste para harcıyacam :) göze görünen her yerde insan hakları demokrası denir de kapı ardında bu konularda pek hoş düşünceleri olduğunu sanmıyorum, yani bir ihtimal bu hatta sorun olabilir.

Diğer taraftan hayır oyu verenler gibi benim görüşümde, yıllık 5 milyon euro harcanacağına, gece otobüs şebekesine yeni hatlar ilave edilmesi ve seferlerin biraz sıklaştırılması yönünde idi, zaten oldukça iyi işleyen bu sistemin geliştirilmesi bence kente daha büyük katkı sağlardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Cum, 2010 19:01

Emin ol ki boş konuşuyorsun, sen gelde ben sana toplu taşıma nasıl olur göstereyim, biraz medeniyet gör, sen köy görmemişsin. Ayrıca toplu taşımada ücretlerinde AB kentleri arasında Viyana en ucuz kentlerden birisi bunu da belirtmekte faide var.


http://www.wienerlinien.at/wl/ep/conten ... ntId=23232

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Çrş, 2010 13:05

Viyana' dan bir başka önemsiz haber daha, :) Anıtlar Kurulu duymasın bunu örnek gösterir sonra :D

Ara sıra Viyana' da garların yıkılıp yeni bir sistem için inşa edildiğinden bahsediyorum, bunlardan en önemlisi Batı Garının ve Güney (Doğu) Garlarının yıkılıp yeniden yapılması idi. Geçen haftalarda Westbahnhof yani Batı Garının eski binasının yıkılmamış olduğunu gördüm, yanımda bulunan bir arkadaşım bu binanın 2.Dünya savaşından hasar almadan kaldığı için olduğu gibi korunacağını söyledi, bana kalsa yıkarım çünkü ne estetik ne de özel bir bina ama adamlara demek ki tarihi olarak bir şeyler hatırlatıyor, sadece içini yenileyerek dışınıda bir bakım ile elde geçireceklermiş, ama yeni ilave gar binaları inşa ediliyor, sanırım peronlarda yenilenecek çünkü kötü durumda.

Anıtlar kurulunu ilgilendiren kısım ise Güney Garı ile ilgili, yukarı da (Doğu) yu parantez içinde yazmamın sebebi, eski bina L şeklinde inşa edilmişti bir ucu Güney diğer ucu Doğu Garı idi ama isim olarak buraya sadece Güney Gar deniliyordu, herkeste böyle bilir, ama şu anda geçici olarak kullanılan bölümde kocaman Ost Bahnhof yazıyor :) yani Doğu Garı. Dün gördüğüm kadarı ile güney garı dediğimiz yerdeki binalardan eser kalmamış, tamamen yıkılmış durumda. Burada yıkımı yapan firmanın beklemediği bir takım durumlarda olmuş, dünya savaşları sırasında inşa edilmiş sığınak kısmının duvarlarının 3 metre kalınlıkta olduğu bununda yıkımı uzattığı yazılmıştı, son gelişmede ise işçiler planlarda görünmeyen bir yer altı sığınağı bulmuşlardı, ne önemi var bilmiyorum ama o bölümde kazılar durduruldu. Yani incelenecek, korunup korunmamasına karar verilecek deniliyordu. Altı üstü bir sığınak ama belki de 1. Dünya savaşından kalma falansa o zaman bunlar onu da korur yarın bir gün turistlere açarlar, at bi 5 eurocuk kızanım derler :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Pzr, 2010 21:30

Geçen yazmıştım yeni Baş Gar inşaatı sırasında bazı buluntularda çıkıyor diye, dünkü gazetelerde yer alan bir haber işi biraz daha enteresan hale getirdi. Hangi bulunmuş anlamadım ama şimdide 2. Dünya savaşından kalma bir Alman Panzeri çıkmış toprak altından, Borgward IV modeli olduğu tespit edilen panzer yapılacak bir çalışma ile buradan çıkartılarak Gara bir kaç yüz metre mesafede yer alan Askeri Müze' ye teslim edilecekmiş, ben gazetede orada bırakılacak gibi okumuştum ama şimdi online baktığımda böyle bir ibare var. Ama işleri yavaşlatacağını sanmıyorum, aslında gar inşaatından resimler çektim, paranın gücünü bu inşaatta gördüm. Paranız varsa çatır çatır en az (sayabildiğim) 30 tane ekskavator ve beton kırıcı aynı anda çalışarak ortalığı tozu dumana çeviriyorlardı, iş güvenliği konusunda biraz da tazminatlar yüzünden çok temkinli çalışılmasına rağmen yine hızlı yürüyor, ve anladığım kadarı ile bu buluntularda işi herhangi bir şekilde yavaşlatmayacak.

http://www.heute.at/news/oesterreich/wi ... 931,270527

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Nis Pzt, 2010 15:08

Sanırım Viyana'da da böyle problemler vardır ... burada bu tarz işlerde çanak çömlek çıkmıyor da, bomba ve mermi (ve tank, haha ...) işi çok zorlaştırıyor :? Yani şu dünya savaşları Avrupa'da (bilhassa Almanya'da) bugüne dek torparkları zehir ve patlayıcı ile doldurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Nis Çrş, 2010 19:55

alabay yazdı:Sanırım Viyana'da da böyle problemler vardır ... burada bu tarz işlerde çanak çömlek çıkmıyor da, bomba ve mermi (ve tank, haha ...) işi çok zorlaştırıyor :? Yani şu dünya savaşları Avrupa'da (bilhassa Almanya'da) bugüne dek torparkları zehir ve patlayıcı ile doldurdu.
Tabii ki savaşın kalıntıları var dün okuduğum bir haberde kazılar esnasında 20 kadar bomba bulunduğu haberi vardı ama bu toplam bulunan mı yoksa bir kazı alanında çıkan bombalar mı bilemiyorum, malum savaş zamanında demiryolları önemlidir ve hedeftir, bu çıkan bombalarında Amerikan bombaları olduğu yazıyordu, eh işte önce yıkacak ki sonra yapsın yoksa nasıl kendisine iş çıkarıcak. :)

Bir kaç sefer yazdığım bir şey vardı Viyana ile ilgili, geçmişte Viyana' da tramvayların kaldırıp kaldırılmaması konusunda bir referandum yapıldığı ile ilgili, ben olayı 2 ayrı kişiden aynı şekilde duymuştum ama yeni okuduğum bir yazı wiki den okuduğu kadarı ile bu referandum biraz daha farklı imiş. Burada U6 metro hattının hizmete başlaması ile birlikte bu hattın hemen yanında ve aynı yönde çalışan tramvay hattı 8 ve 9 numara ile ilgili olarak bu bölge insanlarına yönelik bir mini referandum yapılmış anladığım kadarı ile, yanlız burada şunu belirtmek isterim bugün 8 numaralı tramvay hattı yok, aslında onunla birlikte U6 hattının Burggasse durağından sonra, metronun hemen yanında yer alan ve kuzeye doğru giden tramvay hatlarının hiçbiri yok, fakat rayları orada duruyor. Yani burada bir hat iptal edilse de o hattın rayları sökülmüyor, çünkü kafa yapısına göre orada ileride tekrar tramvay çalıştırılabilir, yerde duran bir rayın kimseye zararı yok düşüncesi var bunu da belirtmek istedim, malum biz hemen söküp atıyoruz biraz farklı düşünüyoruz herhalde.

http://de.wikipedia.org/wiki/Wiener_Volksbefragungen

24 Şubat 1990 tarihli referanduma göre;

6., 7., 8., 9., 12., 15., 16., 17., 18., 19. ilçelere sorulan soruda U6 hattının uzatılması ile 8 numaralı tramvay hattında yaşanan dönüşümden sonra bu hattın çalışmaya devam etmesini istiyormusunuz? (Anca bu kadar kıvırttırdım)

15. ilçeye sorulan soruda ise, 9 numaralı tramvay hattının güzergahında Felber caddesinde hizmete devam etsinmi yoksa planlandığı gibi otomobil trafiği için geliştirmemi yapılsın?

Başar şu sorulara bir göz at, ben bayağı bir salladım anlamak mümkün değil be
* 6., 7., 8., 9., 12., 15., 16., 17., 18., 19. Bezirk: Sind Sie dafür, dass die Straßenbahn auf der Gesamtstrecke der heutigen Linie 8 trotz Gürtelumgestaltung sowie Verlängerung und Umbenennung der Stadtbahn in U 6 erhalten bleibt?

* 15. Bezirk: Sind sie dafür, dass die Linie 9 der Straßenbahn weiter durch die Felberstraße fährt und nicht einem dort geplanten Straßenausbau für den Autoverkehr weichen muss?
Yanlız bu referandum esnasında başka ilçelerde de çevre ile ilgili bazı sorular sorulmuş genel olarak bakıldığında, Geçerli 68.745 oy var ve bunun 63.503 ü evet oyu olarak kullanılmış.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Nis Prş, 2010 09:31

* 6., 7., 8., 9., 12., 15., 16., 17., 18., 19. Bezirk: Sind Sie dafür, dass die Straßenbahn auf der Gesamtstrecke der heutigen Linie 8 trotz Gürtelumgestaltung sowie Verlängerung und Umbenennung der Stadtbahn in U 6 erhalten bleibt?

Numaralı semtler: Bugünün 8 numaralı hattının tümünde tramvayın, Gürtel caddesinin değişimi ve Stadtbahn'ın (banliyö/hızlı tramvay) U6 olarak ad değiştirmesinden sonra, yine de işlemesini istiyor musunuz?

* 15. Bezirk: Sind sie dafür, dass die Linie 9 der Straßenbahn weiter durch die Felberstraße fährt und nicht einem dort geplanten Straßenausbau für den Autoverkehr weichen muss?

Semt: 9 numaralı tramvay hattı Felber sokağından gitmesine devam mı etsin? Yoksa, orada plânlanan bir sokak/cadde değişimi ile iptal mı edilsin?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 19:11

Viyana' da şu anda bahsedilecek en büyük iş Hauptbahnhof olduğu için ve benim evime de koşma mesafesinde olduğu için :P genelde oradan haberler veriyorum ama idare edin.

Geçtiğimiz haftalarda duran kazı çalışmaları tekrar başladı, kazılar malum çıkan bombalar, tanklar ve sığınaklar nedeni ile bir yavaşlayıp bir duruyor. Burada bir inşaat için açılış tarihi verildi ise o tarihte muhakkak açtıkları için arada bir sıkıştık daha çok çalışacağız falan diye konuşmalar başladı tabii ki :) erteleme için yer yapıyorlar diyelim biz buna. En son tarihi Güney Garının zeminini buldular, ve yapılan incelemede yıkılan bu garın bir kısmının tarihi gar binasının temeli üzerine direkt kurulduğu anlaşıldı, bununla ilgili konuya tam vakıf olamadım, ortaya eski gar binasının resimleri falan düştü acaba yeniden yapmayı mı düşündüler bilmiyorum ama pek ihtimalde vermiyorum, çünkü yapılacak modern gar binasının kıyısında köşesinde komik durur o. :)

Çalışma alanından bir iki kare koyayım önce
Resim

Resim
Bu resimler konut ve eğitim alanlarının yapılacağı bölümdeki inşaatı gösteriyor, gar inşaatı ile birlikte büyükçe bir dönüşümde yapılıyor bölgede, ikinci karede ise eski tren yolu köprüsünün sökülme işlemi yapılıyor, bayağı enterasan baş taraftan demir bağlantılarını kesip koca tablaları o devasa vinç ile kaldırıp bir anda köprüyü yok ettiler. Garın güney/güney batı çıkış yönü olan bu istikamette karayolu üzerindeki köprüleri de yeniliyorlar, daha geniş ve bazı yerlerde daha yüksek ilave köprüler yapılıyor.

Aşağıdaki resimler ise bu inşaat ile bağlantılı olarak yapılan seyir terası, meraklıların gar inşaatını rahatlıkla izleyebilmeleri için tamamen ahşaptan bir bina ve bu kule inşa ediliyor. İki adet seyir terası olacağını okumuştum bunlardan bir tanesi hizmet binasının üst kısmında geniş bir alanda olacak sanırım, diğeri ise bu kulenin tepesinde olacak, kuleye çıkan asansöründe camlı olacağı ve çıkarkende seyir imkanı vereceğini söylüyorlar. Şimdi bizde genelde böyle şeyler gizli kapaklı devlet sırrı muamelesinde olduğu için bana komik geliyor. Gar yapıyor, ama havasını da tam atıyor, alın size kule çıkın, bakın, fotoğraf çekin, sürpriz yok yani, ne kadar monoton dimi :)

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 19:21

Bu resimleri unutmuşum, bayağıdır burayı çekmek istiyordum hazır mevsimi geldi çimenlerin çekeyim dedim.

Resim

Resim

Resim

Cevapla

“Toplu Ulaşım Sistemleri İncelemeler” sayfasına dön