ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Pzr, 2010 01:11

Esat yazdı:Güneşten koruma derken araç üzerinde çalışma yapan adamların korunmasını kast ettim yaw :) amma yaptın ha Mehmet sende bizi hiçbir şey bilmiyor yerine koyuyorsun yani, biraz uzağızda merak etme hala yakınım yani. ;)
yok be abi estağfurullah,

mahmutbeyden bir umut yok bu arada. aylardır aynı derinlikte. ne yapıyorlar anlamadım. beşiktaştan gelecek metronun altyapısını mı hazırlıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Pzr, 2010 01:18

Bu hat gayet iyi yürüyen bir inşaattı ama son dönemde senin mesajlarından ve haberlerinden anladığım kadarı ile bayağı bir yavaşlama hatta durma var bazı noktalarda, sanırım bu hat ile ilgili uzunca bir süredir devam eden kaynak aktarımı ile ilgili sıkıntı devam ediyor, burada mali bazı sıkıntılar var diyorlardı herhalde projeyi etkilemeye başladı.

Mahmutbey' de umarım dediğin gibi bir şey yapıyorlardır, şimdiden yapıp bitirebilirler aslında. Yeri belli yurdu belli bir istasyon olur, sonrasında hattın inşaatını getirip içinden geçirmek zor olmasa gerek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Pzr, 2010 01:29

17 Mayıs 2008


Mahmutbey istasyon inşaatı için caddenin kapatıldığı tarih. 22 ay oluş. 2 seneyi dolduracak. ama işler hep aynı seviyede. gram ilerlemiyor. dışarıdan öyle görünüyor. belki çerde daha önemli işler vardır.


hattın ve ibbnin kaynak sıkıntısı malüm. bu hattaki revizyonlar maliyeti 100 kayme daha arttırmış. zaten 200 kayme olan ibb borcu fırlamış. yüklenicide sözleşmedne doğan hakkı ile işi durdurmuş yavaşlatmış. biz depoya gittik. yarısı ray döşeli yarısı döşenmemiş. yani diğer yarısının raylarını döşemek 3 günlük iş iken enden döşenmemiş? demek ki iş ciddi. gramın bile hesabı yapılıyor. depoya 3 gün ray döşeyeceğime ünelde döşerim daha yii demiştir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Pzr, 2010 01:33

Sorun ciddi, inşallah çözülür. Sadece oradaki toplu konutlar için değil büyükte bir sanayi yerleşimi var, bu metro hattının hepsinin derdine büyük ölçüde derman olacağına inanıyorum, gerçi sen oraların son durumunu hepimizden iyi biliyorsun ben en son gördüğümde yapılan kavşak çalışmaları biraz olsun trafiği rahatlatmıştı ama toplu taşıma ile o bölgeye ulaşmak halen sıkıntılı, yani İstanbul'un yarısını dolaşıp gelen otobüsler ile gitmek adamı hakikatten yoruyor, dediğim gibi umarım sorun çözülür. Ya abes bir laf var ayıp olacak ama "hızlı atın ..u seyrek düşer" diye :) bu bölgeye gelen, yani Bağcılar merkezli 2 hatta işler korkunç iyi ilerler iken birden bire her ikisinde de yavaşlama ve belirttiğin gibi nerede ise durma durumu ortaya çıktı, nazara mı geldi, sekteye mi geldi kötü oldu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Pzr, 2010 14:45

o kavşaklar geçici rahatlama sağladı. şimdi yine eskiye döndü. sanayide trafik yine kilit. istoç adam olmadan bu iş çözülmez. basın ekspres yolundan direk 4. etaba yol olması lazım. sanayiye bulaşmadan. istoçtanda. orada özel araç tafiği rahatlatmak için en az 3-4 yol ve kavşak lazım. ona da para yok.

başakşehir otobüsleri yüzünden işi bıraktım. ne gidebiliyorum ne gelebiliyorum. dün ayazağa'ya gittim geldim: 5 saat. ne bu yaa.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Pzr, 2010 14:50

Eee Mehmet biliyorsun ben orada 2003 te oturdum ve rezalet bir ulaşımı vardı, araban yoksa öl, araban varsa ve kar yağdıysa yine öl gibi bir yerdi :) tamam sonra biraz düzeldi ama senin belirttiğin sebepten eşim iş bulamıyordu, otobüs belli yerlere var ve İstanbul'u dolaşıp gidiyordu, maalesef belediye konut yapmakta gösterdiği beceriyi bu konutlara insanları ulaştırmakta gösteremedi. Ayrıca o bahsettiğin 4.Etap a direkt giriş yolu yapılmazsa çözüm zor, kaldı ki İSTOÇ ve Mobilyacılar Sitesi gibi trafiği yoğun yerleşimlerin neden otobana direkt erişimi yok onuda anlamıyorum, illa bir girip 2 trafik ışığı geçeceksin :) valla düzelecek inşallah bir gün ya ne diyeyim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Nis Pzr, 2010 17:42

MASKO'dan direk otobana çıkış verdiler. nisbeten iyi şimdi. o taraftan otobana girenler nisbeten daha rahat. ama İSTOÇ ölüm yani. arkasından yol geçecekti yıllardır geçecek. 3. köprüyü bekliyorlar. oda yatar sanırım.

metro bu dertlerin dermanı olacak ama bu sene o da zor. 2012 temiz diyorum.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 09 Nis Cum, 2010 23:37

Alstom'lar fabrikadan çıkarken videosu:
http://www.nartube.com/4e6a1df6cd50ba43 ... BRFTc.html

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ÖNÜMÜZDEKİ YIL, HEP ÖNÜMÜ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Nis Cmt, 2010 13:47

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=661

Yeni hatların açılış töreninde konuşan Genel Müdür Dr. Hayri Baraçlı, İETT olarak tüm ilçelerde etkin bir çalışma performansı içerisinde olduklarını söyledi. Hedeflerinin İstanbul halkına daha kaliteli bir ulaşım sağlamak olduğunu söyleyen Baraçlı, bunun için kıt kaynakları en iyi şekilde değerlendirmenin yollarını aradıklarını ifade etti. Bağcılar ilçesinde hizmete aldıkları üç yeni hattın bu çalışmaların devamı niteliğinde olduğunu belirten Genel Müdür Baraçlı, ‘Başkanımız ve çevredeki muhtarlarla yaptığımız görüşmeler ve araştırmalar sonucunda hizmete alınan üç yeni hatta on sekiz otobüsle hizmet vererek Bağcılar halkının belli merkezlere daha rahat şekilde ulaşmalarını ümit ediyoruz.’ şeklinde konuştu. Bağcılar ile ilgili hizmetlerin bu kadarla da sınırlı kalmayacağını anlatan
Baraçlı, ilçeyi büyük oranda rahatlatacak raylı sistem projesi Otogar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatköy hattında çalışmaların hızla sürdüğünü ve Bağcılar halkının önümüzdeki yıl içerisinde metroya kavuşacağını söyledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Nis Cmt, 2010 16:54

Metro hattı bitirilirse bence Bağcılar bölgesi için daha büyük bir hizmet yapılmış olur, tabi bu arada ulaşımda eksik varsa ve bu otobüsü gerektiriyorsa ya da metro açılana kadar otobüsler ile halledilebilecek ise bu da yapılmış bir iştir ne diyelim, hayırlı olsun diyelim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Pzt, 2010 23:52

Bu inşaatın bu kesimi değil de 2. etap içerisinde inşa edilecek olan Bakırköy erişimi Bağcılar ilçesinin daha çok işine yarayacak bence. Bağcılar merkez ve civarı semtlerden tabii ki İSTOÇ ya da MASKO ya da diğer sanayi sitelerine bir iş gücü trafiği söz konusudur ama bunun dışında daha büyük bir çoğunluğun erişmek istediği noktada E-5 ve E-5 ten içeriye geri dönüş. Geçmişe doğru baktığımızda M2 hattının bir zamanlar Yenikapı' dan sonra önce Millet Cad. ve Topkapı'yı keserek, daha sonra yapılan revizyon ile K.M.Paşa, Zeytinburnu ve İncirli' den Bağcılara gelmesi planlanan güzergahından Bağcıların çıkartılması, bizim M3 olarak adlandırdığımız Otogar-Kirazlı hattının 2. etabının Halkalı olarak belirlenmesi bu ihtiyaca karşılık verecek sadece bu hattı bıraktı. Belki de bu hattın Bakırköy' e projelendirilmesi diğer nedenlerden dolayı oldu bilemiyorum, ama benim gözümde projenin asıl önemli etabı 2. kısım olacak.

huseyin610
Mesajlar: 1
Kayıt: 12 Nis Pzt, 2010 13:18

kirazlı 2

Mesaj gönderen huseyin610 » 14 Haz Pzt, 2010 01:27

Kirazlı ile Bakırköy arasındaki duraklar hakkında bir gelişme var mı ?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön