ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Mart Sonu itibariyle;
Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 77 m
Kazılmış Olan : 50.011 m
Kalan Mesafe : 6.125 m
Tamamlanma Oranı :%89.09
Şöyle bir değerlendirme yapalım; Her ne kadar ay içinde bir kazılarda dengesizlik görmüş olsak bile biz iyi niyetle kazıların bize aktarıldığı şekilde gittiğini ve yapılan hataların da sehven olduğunu düşünelim.
Ekim-2009 : 3072 metre
Kasım-2009 : 1989 metre
Aralık-2009 : 2381 metre
Ocak-2010 : 2023 metre
Şubat-2010 : 2348 metre
Gerçekleşen bu kazılan ardından, Mart ayında da 1853 metre kazı gerçekleştirildi. Kazı hızında düşüş net şekilde görülüyor, Mart ayında günlük ortalama kazı ise 59.7 m/gün olarak gerçekleşti.
Yaklaşık 4 ay önce mart ayını 50 km barajını aşarak kapatacağımızı yine bu başlık altında yazmıştım, aylık gidişatlar aynı sonuçları vermedi ama dediğim gerçekleşti.
Nisan ayında yine hemen hemen bu kadar kazı yapılacağını düşünüyorum, yani Nisan ayını muhtemelen 51800 civarında bir metrajla kapatırız...
Kazılacak Mesafe : 56.136 m
Bugün Kazılan : 77 m
Kazılmış Olan : 50.011 m
Kalan Mesafe : 6.125 m
Tamamlanma Oranı :%89.09
Şöyle bir değerlendirme yapalım; Her ne kadar ay içinde bir kazılarda dengesizlik görmüş olsak bile biz iyi niyetle kazıların bize aktarıldığı şekilde gittiğini ve yapılan hataların da sehven olduğunu düşünelim.
Ekim-2009 : 3072 metre
Kasım-2009 : 1989 metre
Aralık-2009 : 2381 metre
Ocak-2010 : 2023 metre
Şubat-2010 : 2348 metre
Gerçekleşen bu kazılan ardından, Mart ayında da 1853 metre kazı gerçekleştirildi. Kazı hızında düşüş net şekilde görülüyor, Mart ayında günlük ortalama kazı ise 59.7 m/gün olarak gerçekleşti.
Yaklaşık 4 ay önce mart ayını 50 km barajını aşarak kapatacağımızı yine bu başlık altında yazmıştım, aylık gidişatlar aynı sonuçları vermedi ama dediğim gerçekleşti.
Nisan ayında yine hemen hemen bu kadar kazı yapılacağını düşünüyorum, yani Nisan ayını muhtemelen 51800 civarında bir metrajla kapatırız...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Görünüşe göre evet öyle bir istatistik çıkarılabilir
ama bu tesadüfimi yoksa planlımı onu bilemeyiz, planlı bir şey olsa neye göre olduğunu çok merak ederim açıkçası
Aynı şekilde bir ilerleme olursa bu ay hızlı kazı sırası demektir, şu durumu bilseydik belki başka bir yorum yapabilirdim. Az kazı yapılan aylarda hiç istasyon alanı geçilmiş mi? Ya da daha doğru sorayım az kazı yapılan aylarda kaç istasyon alanı geçmiş, çok yapılanlarda kaç istasyon geçmiş, çünkü istasyon alanlarına geldiğinde eğer aç kapa istasyon ise TBM nin oradan geçişi için zemin çalışmaları falan yapılıyor diye biliyorum, bir de o açık alanlarda bazı bakımlar yapılıyor olabilir, dediğim gibi aylara göre istasyon geçme durumu bilseydik onunla bağlantı kuracaktım.


-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Keşke bu kadar ayrıntılı bilgimiz olsa, ne yazık ki bende bilgi yok. İBB bu hattı çok seviyor malum hattın geçtiği tüm ilçeler muhalefetin elinde. Bugün Maltepe istasyonun olduğu bölgede toplantı yapmışlar, evet yanlış duymadınız Ak Parti Yerel Yönetim... bilmemnesi ile ilgili toplantı tünellerde yapılmış. Çok ilginç bir toplantı yeri seçimi olmuş...
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18257
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18257
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
haha
görmemişin oğlu olmuş iki kere sünnet ettirmiş

Aslında senin şu kilometre cetveli vardı ya, hani yatay kesitini çizmiştim, ondan çıkartabiliriz, bize tek gereken en başından beri aylık kazı metrajları, bu metrajları çıkarta çıkarta ilerler isek, o sonuca ulaşırız diye düşünüyorum. Ne dersin, benim kafa bu tersine mühendislik işine çok basıyor, vakit geç değil okula mı gitsem ne 50 yaşımda bitiririm belki



Aslında senin şu kilometre cetveli vardı ya, hani yatay kesitini çizmiştim, ondan çıkartabiliriz, bize tek gereken en başından beri aylık kazı metrajları, bu metrajları çıkarta çıkarta ilerler isek, o sonuca ulaşırız diye düşünüyorum. Ne dersin, benim kafa bu tersine mühendislik işine çok basıyor, vakit geç değil okula mı gitsem ne 50 yaşımda bitiririm belki

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Burada işler yolunda gidiyor, Başkan' da bunun farkında olduğu için tanıtımı, reklamı herşeyi buraya kaydırıyor, Otogar-Kirazlı' dan ya da Bağcılar istasyonunun akıbetinden söz eden yok, İETT nin alıp elinde patlayan araçlarını da soran yok, tamam iş yapanı alkışlamaktan güzel bir şey olamaz, Kadıköy-Kartal için teşekkür ederiz, ama diğer taraftaki eksikleri de göz ardı etmeyin.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18257
Sanırım bu Hakan'ın geçen bahsettiği tünelde yapılan toplantı olayı
:)
Kadıköy-Kartal Metrosu bir dünya rekoru!...

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18257
Sanırım bu Hakan'ın geçen bahsettiği tünelde yapılan toplantı olayı

Kadıköy-Kartal Metrosu bir dünya rekoru!...
100 büyük Türk yalanı 1: Dünyanın 2. metrosunu yaptık. 1950 lerde İstanbul'da 150 km tramvay vardı diye örnek veren bir başkanın tramvaya verdiği örnekten daha büyük bir düşmanlığı olduğunu görmek paradoksta yaşanabilecek son nokta olsa gerek, olsun metro yapıyor en azından, diğerleri bunuda yapmadıDünyada ikinci metronun 1900’lü yıllarda İstanbul’da yapıldığını, ancak metro yapımına devam edilmediğini ifade eden Başkan Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “1950’lerde İstanbul’da 150 kilometre tramvay vardı. 150 kilometrelik raylar söküldü yok edildi. Daha sonra yeni bir araç getirdiler troleybüs. Bir türlü ulaşım kararı verilmedi bu şehirde. 1990’lı yıllarda yine raylı sistem getirildi. Biz göreve geldiğimiz zaman 44 kilometre raylı sistem teslim aldık, buna 32.5 kilometre ilave ettik. Şu anda 76.6 kilometre raylı sistem aktif olarak çalışıyor İstanbul’da. Raylı sistemlere yaptığımız yatırım 5.9 milyar dolar. Bunun yarısı hizmete alındı ve devam ediyor. Şu an içinde bulunduğumuz Kadıköy-Kartal Metrosu’nun inşaat yapım hızı dünyada bir rekor. 22 kilometrelik bu hattın yapımı 45 ayda tamamlanacak. Bu hatta 2011 yılı sonu itibariyle yolcu taşıyacak. Hattı 4.5 kilometre daha ilave ederek Pendik Kaynarca’ya kadar uzatıyoruz. Metro daha sonra buradan Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar uzayacak. Bu hatta kullanılacak 120 vagon için 39 milyon avro kredi aldık. Krediyi 3 yıl ödemesiz, 13 yıl vadeli olarak gayet uygun şartlarda aldık.”

Harika bir basın metni, şimdi ben matematik ya da geometriden anlamamda oradaki şekil herhalde elips dimi? Yani yatay 18m dikey 12m, bu alana aynı anda 6 vagon geliyor? hımmmmmmmm Şu Rus adamın adı neydi çözsün bu denklemi, ya ne gerek var sayılarla kafa karıştırmaya, alın işte metniniz birbirine girmiş. Bu hatta çalışacak araçlar insansız çalışacak teknolojiye sahip derken, Taksim ve Başakşehir deki araçlarda bu yok mu? Benim bildiğim tam otomatik modda makinistin bir fonksiyonu yok zaten, ama Taksim de bu mod kullanılmıyordu, belki de yanlış biliyorumdur. Ama tabi burada şöyle bir şey var, şimdi bu ifadeden bu metro hattında araçlar makinistsiz işletilecek anlamını çıkartmak gerekir mi? Ya tutarsa, Hoca Nasreddin i hayırla yad edelim.Kadıköy- Kartal Metro Hattı’nın vagon garajının 18 metre çapında, 12 metre yüksekliğinde bir alana sahip olduğunu, 6 vagonun aynı anda bu alana gelebileceğini anlatan Başkan Topbaş, “Bu hatta çalışacak metro araçları insansız çalışacak ileri bir teknolojiye sahip.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Başkan'ın sürekli bir yanlışlığını hazır yeri gelmişken söyleyeyim. Malum İstanbul tüm şehirlerden ayrı bir durumda, idari statüsü de farklı. İstanbul 39 ilçesinin tümü kırsal bölgeleriyle beraber Büyükşehir Belediyesine bağlı, yani il sınırlarının tamamı merkez kabul edilen bir il. Bu böyle olmasına rağmen, bunun böyle olma tarihi 2005 olmasına rağmen (Öncesinde Sultanbeyli-Şile-Büyükçekmece-Çatalca-Silivri ilçeleri şehir merkezi değil, dış ilçelerdi);
Hala ilçelere yaptığımız yatırım şu kadar bu kadar diye açıklama yapıyor. Ben buradan bir şey anlayamıyorum, ilçelere yaptığımız yatırımdan kastettiği nedir, il olarak sadece Fatih'i kabul edip kalan her yeri ilçeler diyemi niteliyor yoksa kafasında farklı bir şey mi var. Ben kendimi İstanbul'lu olarak kabul ediyorum, başkan benden daha eski İstanbul'lu ama ne dediğini anlamıyorum, eminim oda ne dediğini bilmiyor sadece ona söyletilenleri söylüyor.
İlçelere yaptığımız yatırım diye bir şey olamaz, zaten bütçein tamamını ilçelrde harcamak zorunda çünkü İstanbul'da diğer illerdeki gibi merkez diye bir yer yok, yasal olarak da yok, insanların zihninde de yok.Bugün çıkıp sorsalar insanlara; batı uçtakiler Bakırköy'ü, boğaza yakın kesim Taksim'i, Anadolu yakası Kadıköy'ü şehir merkezi olarak söyleyebilir. Yani zihinlerde bile merkez yok iken başkanın kurduğu cümlelerin daha hassasiyet içinde seçilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Gelelim metro vagonlarını depolayacakları yere; 18 metre çapında dediğine göre ben oraya çember şeklinde 4+1 bir ev yaparım. Madem yükseklik 12 metre buda 4 kata denk gelir, mis gibi bir köşk yapılabilir ama kusura bakmasınlar içine 1 tane bile metro dizisi sığmaz...
Hala ilçelere yaptığımız yatırım şu kadar bu kadar diye açıklama yapıyor. Ben buradan bir şey anlayamıyorum, ilçelere yaptığımız yatırımdan kastettiği nedir, il olarak sadece Fatih'i kabul edip kalan her yeri ilçeler diyemi niteliyor yoksa kafasında farklı bir şey mi var. Ben kendimi İstanbul'lu olarak kabul ediyorum, başkan benden daha eski İstanbul'lu ama ne dediğini anlamıyorum, eminim oda ne dediğini bilmiyor sadece ona söyletilenleri söylüyor.
İlçelere yaptığımız yatırım diye bir şey olamaz, zaten bütçein tamamını ilçelrde harcamak zorunda çünkü İstanbul'da diğer illerdeki gibi merkez diye bir yer yok, yasal olarak da yok, insanların zihninde de yok.Bugün çıkıp sorsalar insanlara; batı uçtakiler Bakırköy'ü, boğaza yakın kesim Taksim'i, Anadolu yakası Kadıköy'ü şehir merkezi olarak söyleyebilir. Yani zihinlerde bile merkez yok iken başkanın kurduğu cümlelerin daha hassasiyet içinde seçilmesi gerektiğini düşünüyorum.
Gelelim metro vagonlarını depolayacakları yere; 18 metre çapında dediğine göre ben oraya çember şeklinde 4+1 bir ev yaparım. Madem yükseklik 12 metre buda 4 kata denk gelir, mis gibi bir köşk yapılabilir ama kusura bakmasınlar içine 1 tane bile metro dizisi sığmaz...