gnl-RS.10 » Dünyadan Raylı Sistem Araç Resimleri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vay be helal olsun Türkiye resimlerine bak, bizde bile yok bu adam kendimi çekmiş bu resimleri acaba.
Gel götüreyim seni Bosna' ya Kemal abi, yerinde gör Bosna tramvaylarını ama bu resimlerdekiler eski, hatta savaş zamanından kalma resimler dahi var, şu an bu araçlar biraz daha derli toplu, en son Siemens tarafından revize ediliyorlardı. Ne yapsam ya acaba gidip Sarajevo'da GRAS da mı çalışsam ne?
Gel götüreyim seni Bosna' ya Kemal abi, yerinde gör Bosna tramvaylarını ama bu resimlerdekiler eski, hatta savaş zamanından kalma resimler dahi var, şu an bu araçlar biraz daha derli toplu, en son Siemens tarafından revize ediliyorlardı. Ne yapsam ya acaba gidip Sarajevo'da GRAS da mı çalışsam ne?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Esat yazdı:
Çok ilginç tasarımlı bir tren, buzdolabı gibi. sanırım Japonya' dan, site sahibi japon ve Japonya ile Fransa trenleri hakkında videolar fotoğraflar yayınlıyor.
http://denshaotaku365.canalblog.com/
bu nasıl tren yahu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arkadaşlar yukarıda gerçekmi değilmi tereddüte düştüğümüz aracın kimliğini açığa çıkartıyorum.
JR E259 yeni Narita Expresi, da da dadatammm...
http://www.youtube.com/watch?v=syzMLXBr9PA
http://www.youtube.com/watch?v=2EMIGXl1uYU
videonun sonundaki meraklı kalabalığa bakın
Wikipedia da araç ile ilgili bilgiler, bu bilgilere göre maksimum hızı 130km/s imiş, Tokyu Car Corporation tarafından üretilmiş ve yanılmıyorsam 1 metrelik raylarda işletiliyor, acaba Japonya' da standart ray genişliği bu mu, Bilal bey başlığa göz atarsa öğrenebiliriz belki.
http://www.jreast.co.jp/e/nex/suica_nex.html
http://en.wikipedia.org/wiki/E259_series
JR E259 yeni Narita Expresi, da da dadatammm...
http://www.youtube.com/watch?v=syzMLXBr9PA
http://www.youtube.com/watch?v=2EMIGXl1uYU
videonun sonundaki meraklı kalabalığa bakın
Wikipedia da araç ile ilgili bilgiler, bu bilgilere göre maksimum hızı 130km/s imiş, Tokyu Car Corporation tarafından üretilmiş ve yanılmıyorsam 1 metrelik raylarda işletiliyor, acaba Japonya' da standart ray genişliği bu mu, Bilal bey başlığa göz atarsa öğrenebiliriz belki.
http://www.jreast.co.jp/e/nex/suica_nex.html
http://en.wikipedia.org/wiki/E259_series
-
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11
Esat beyin özel ricasına binaen Nex hakkında bildiklerimi sizlerle paylaşıyorum. İşin teknik boyutunda pek bilgim yok ama artık bildiklerimi yazıyorum.
Bu Nex dedikleri Tokyo'nun merkezi bölgeleriyle Narita Uluslararası Havaalanını birbirine bağlayan bir hat. Naritadan merkzee bir çok farklı hat ile gitme şansınız oluyor Nex ise bunlar içinde en hızı ve konforlu olanı ve aktarmasız gideni. ve doğal olarak en pahalısı. Normal bir hatla yaklaşık 16 lira ile merkeze varabilecekken Nexin fiyatı bunun 3 katı oluyor. tabi 3 kat fazla ödeyip 3 kat az zamanda gidemiyorsunuz. 20-30 dakikalık bir fark oluyor. Bence en önemli farkı Tokyo Yokohama Şincuku gibi yerlere aktarmasız gitmesi. ben bu zamana kadar hep ucuz trenle gittim bir keresinde de nex ile aynı parayı verip otobüsle gittim. Narita havaalanı merkeze epey uzak olduğundan Nex ile bile 60 ila 100 dakika arası (gidilen yere göre değişiyor tabi) süre alıyor. Nexin ayrı bir hatt kullandığını sanmıyorum. mevcut hatlardan gidiyor olması lazım.
aşağıdaki bağlantıda iç görünüşü var.
http://www.jreast.co.jp/nex/car/e259_comfort.html
bu sayfada anlatılanlardan bahsedecek olursak.
bu araçlarda ilk defa full active sallanma kontrol cihazı kullanılmış. sayfaki grafik içindeki mavi dikdörtgen. ortadaki küçük kırmızı dikdörtgen ise sensör. sallanma kontrol cihazı bu sensörden gelen sallanma şiddet bilgilerine göre hareket ediyormuş.
wikipedia'ya göre ray açıklığı 1,067mm. bu sanırım Japonyadaki standart genişlik.
daha başka bilgi bulursam burada paylaşırım.
Bu Nex dedikleri Tokyo'nun merkezi bölgeleriyle Narita Uluslararası Havaalanını birbirine bağlayan bir hat. Naritadan merkzee bir çok farklı hat ile gitme şansınız oluyor Nex ise bunlar içinde en hızı ve konforlu olanı ve aktarmasız gideni. ve doğal olarak en pahalısı. Normal bir hatla yaklaşık 16 lira ile merkeze varabilecekken Nexin fiyatı bunun 3 katı oluyor. tabi 3 kat fazla ödeyip 3 kat az zamanda gidemiyorsunuz. 20-30 dakikalık bir fark oluyor. Bence en önemli farkı Tokyo Yokohama Şincuku gibi yerlere aktarmasız gitmesi. ben bu zamana kadar hep ucuz trenle gittim bir keresinde de nex ile aynı parayı verip otobüsle gittim. Narita havaalanı merkeze epey uzak olduğundan Nex ile bile 60 ila 100 dakika arası (gidilen yere göre değişiyor tabi) süre alıyor. Nexin ayrı bir hatt kullandığını sanmıyorum. mevcut hatlardan gidiyor olması lazım.
aşağıdaki bağlantıda iç görünüşü var.
http://www.jreast.co.jp/nex/car/e259_comfort.html
bu sayfada anlatılanlardan bahsedecek olursak.
bu araçlarda ilk defa full active sallanma kontrol cihazı kullanılmış. sayfaki grafik içindeki mavi dikdörtgen. ortadaki küçük kırmızı dikdörtgen ise sensör. sallanma kontrol cihazı bu sensörden gelen sallanma şiddet bilgilerine göre hareket ediyormuş.
wikipedia'ya göre ray açıklığı 1,067mm. bu sanırım Japonyadaki standart genişlik.
daha başka bilgi bulursam burada paylaşırım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37