ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Prş, 2010 19:19

1 yıllık bir sapma enteresan, acaba neden? İnşaata yeni eklenen bölümünde tamamlanarak işletmenin bir seferde açılması mı planlanıyor acaba? Belki de M2 de yaşanan ilave kısımlardaki entegrasyon sorunları nedeni ile böyle bir şey düşünülmüş olabilir mi?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Şub Prş, 2010 20:02

İnşaata yeni eklenen bölümünde tamamlanarak işletmenin bir seferde açılması mı planlanıyor acaba?
Eğer böyle bir şeyi planlıyorlarsa, o zaman tek seferde 26,5 km metro hattı olacak demektir, ama yine de bence son 3 istasyon sonradan açılsa daha mantıklı, neticede Kartal-Kaynarca hareketliliği, Levent-Maslak ile aynı değil, oradaki kadar sıkıntı olmaz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Prş, 2010 23:58

Yolcu hareketliliğinden ziyade otomasyon sisteminin entegrasyonu ile ilgili sıkıntı olabilir düşüncesimi var acaba? Gerçi böyle bir düşünceye gerek yok, çünkü zaten aldıkları araçları çalıştıracaklar hani 10 yıl sonra olsa yeni araç alsalar falan.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Şub Cum, 2010 11:13

Dün eklediğim eskiden kalan bir kazı rakamı imiş galiba; yenisi geliyor bu da ayın 11'i itibariyle muhtemelen.

Kazılacak Mesafe : 56.210 m
Bugün Kazılan : 98 m
Kazılmış Olan : 46.761 m
Kalan Mesafe : 9.449m

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Şub Cmt, 2010 23:01

Kazılacak Mesafe : 56.210 m
Bugün Kazılan : 94 m
Kazılmış Olan : 46.855 m

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Şub Pzr, 2010 15:52

Yazmıştım ama silinmiş, tekrar yazayım.

Kazılacak Mesafe : 56.210 m
Bugün Kazılan : 87 m
Kazılmış Olan : 48.066 m

Bu bilgiler 26'sı itibariyle. Ocak sonu itibariyle 45810 metre kazı gerçekleştirilmişti, şubatın 26 gününde 2256 metre kazı gerçekleştirilerek geçen ay ki performansa fark atıldı.

Şimdi pazartesi günü yaparlarsa güncelleme ile şubat ayının net rakamlarını ortaya koyarız. Sonra da mart için beklentileri konuşuruz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Pzr, 2010 19:12

Hakan yazdı:Yazmıştım ama silinmiş, tekrar yazayım.
Veritabanını taşıma esnasında bazı kayıplar meydana gelmiş olabilir, benim gördüğüm kadarı ile resim ya da dosyalarda pek eksik yok ama kapanmadan önceki gün girilen mesajlarda eksikler olabilir, bunun için affınıza sığınıyoruz :)

Günde 87 metre bizim beklentilerimizi karşılıyor ama, zaten 100 ün altına düşebilir diye bir öngörünüz vardı, daha aşağı düşmezse çok zaman kaybı olmayacak demektir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 Şub Pzr, 2010 23:25

Ocak 30'da 46200 e ulaşılır.2400 metre kazılmış olur yani 77m/gün
Şubat 28'de 48200, 2000 metre 71m/gün
Mart 30'de 50000, 1800 metre 58m/gün
Nisan 30'da 51800, 1800 metre 60m/gün
Mayıs 30'da 53500, 1700 metre 55m/gün
Haziran 30'da 55000, 1500 metre 50m/gün
Temmuz 30' 56210 metre tamamlanır 1210 metre'de 40m/gün ortalama hız ile yakalanır.
Günde 87 metre bizim beklentilerimizi karşılıyor ama, zaten 100 ün altına düşebilir diye bir öngörünüz vardı, daha aşağı düşmezse çok zaman kaybı olmayacak demektir.


Benim şubat öngörüm ortalama 71m/gün idi, ocak'da umduğumun çok altında kazı yapılmıştı ama şubatta o eksikliği telafi ettiler.

Mart ayında 58m'gün ortalama ile 1800 metre kazılacağı öngörüsünde bulunmuştum ama bu öngörümün gerçek performansın altında kalacağını düşünüyorum artık.

Yarın kazı rakamları netleşirse mart sonu için bir tahminde bulunurum, şubatın 26 günde yaptığı ortalama 87m/gün idi, martta 80'in çok da altında olmayacağını düşünüyorum, halbuki yılbaşı öngörüm 58m/gün idi.

70 ortalama bile tutturulursa ay sonunda 50300-50500 bandında bir sonuç ile karşılaşabiliriz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Pzt, 2010 23:09

Kaynarca kesimi halen kazılacak metraj içerisinde gösterilmiyor anladığım kadarı ile, herhalde onu ayrı bir iş olarak düşünüyorlar. O bölgede bir hareketlilik varmı Hakan Bey bilginiz varmı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Mar Sal, 2010 11:35

Kaynarca kesimi halen kazılacak metraj içerisinde gösterilmiyor anladığım kadarı ile, herhalde onu ayrı bir iş olarak düşünüyorlar. O bölgede bir hareketlilik varmı Hakan Bey bilginiz varmı.
Kartal-Kaynarca tamamen ayrı olarak düşünülüyor, elektronik göstergelere de dahil edileceğini zannetmiyorum. Dışarıdan görünen herhangi bir çalışma yok şu an, geçen yıl sondajlar yapılmıştı, sonra kasımda İBB sitesinde 905 m TBM kazısı yapıldığı bilgisi yer aldı. 2 TBM ile şu ana kadar en az 2500 metreye ulaşılmış olması gerekir. 2010 yılında bu kısımla ilgili yeni bilgilere ulaşacağımızı düşünüyorum.

Bu arada 11 istasyondan canlı görüntü alma imkanımız var artık, İBB'de şantiye kameraları kısmında hepsi görünüyor. Kameralardan görebildiğim kadarıyla Yenisahra, Göztepe ve Ünalan'da kaba inşaat bitmiş durumda, içeride tuğla duvar-sıva fayans işleri devam ediyormuş. Öğrendiğim kadarıyla Bilecik bölgesinden getirilen fayanslar kullanılacakmış, tasarım olarak sade ve Taksim-4.Levent'den çok fazla farkı olmayacakmış...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Mar Sal, 2010 11:55

Kartal-Kaynarca tamamen ayrı olarak düşünülüyor, elektronik göstergelere de dahil edileceğini zannetmiyorum.
Bu ne biçim mantık? :(

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Mar Sal, 2010 13:00

Bu ne biçim mantık?
Asıl ihale Kadıköy-Kartal olduğu için, Kartal-Kaynarca kısmı sadece uzatma sözleşmesi ile aynı firmalara verildi. Bir takım resmi müeyyideler nedeniyle İBB çalışmalar devam etmesine rağmen bu kesim hakkında fazla konuşmuyor. Şu 56210 biterse muhtemelen artık Kartal-Kaynarca daha fazla konuşulur...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön