ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Oca Pzr, 2010 18:22

Aktarmalar bence önemli ve olmalı. Ancak nerede hangi istasyona aktarma olacağı da önemli. Mesela Gülsuyu'da metro istasyonunda aktarma olması bence çok iyi değil. En azından bağlı bulunduğu ilçenin merkezine kadar gitmesi lazım. Maltepe'ye mesela.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Oca Cmt, 2010 13:34

Mehmet hocam haklısın'da Maltepe merkezde ve sahilde peron yapabilecekleri bir yer yok, zaten küçücük eski bir köprüden tren yolunun güneyine iniş var, başka da iniş yeri de yok.

Kartal hatları için dersen yine aynı şekilde, o kadar çok otobüsün, ineceği, yani sirkülasyonu sağlayabileceği bir yl yok, hep eskiden kalma daracık geçişler var.

Pendik'de eskiden hemen tren yolunun güneyindeki caddeden kalkardı minibüsler, Hatboyu caddesinde öyle trafik olurdu ki, şaşarsın. Bu dedğim belki 15 sene önce idi, minibüsleri tren yolnun kuzeyinde geniş bir alana taşıdılar, İETT'ler de sahilde peronalra taşındı ve çevreyolu benzeri çarşıya girmeden etrafından dolaşıyor. Pendik o 15 sene önceki trafik yoğunluğuna hala erişemedi, insanlar fazladan 5dk daha yürüyorlar ama trafik yok.

Eğer Maltepe ve Kartal'da da böyle geniş çözümler düşünebilirlerse tüm hatlar ilçe merkezlerine gitsin ama eğer yapamayacaklarsa ki bence yapamazlar çünkü iki ilçede malum zihniyetin elinde artık, bu iş olmaz.

Tek ümit var, marmaray nedeniyle kapanacak hatlardan istifade, tren yolunun üzerinden veya altından geçen köprü ve alt geçitler elden geçirilirse, tren yolu şehirde bıçak vazifesi görmeyebilir...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 02 Şub Sal, 2010 18:00

Dün kazı rakamlarında güncelleme olmadığı için, ocak ayının net bilançosunu çıkartamıyorum ama ortalama kazı rakamının 28 günlük seyrinin son 3 günde de aynı devam ettiği varsayımı ile, ocak ayı sonu itibariyle 45810 metre kazılmış tünel olduğunu kabul ediyorum. Ocak ayında toplam 2023 metre kazı gerçekleşti, bu benim tahminimden 377 metre daha az.

Neyse şubatta 2000 metre kazılacağını düşünüyorum, malum ocaktan 3 gün daha az ama bugün yapılan güncelleme de bana motivasyon sağladı.

02.02.2010
Kazılacak Mesafe : 56.210 m
Bugün Kazılan : 97 m
Kazılmış Olan : 46.017 m

böylece 10183 metre kazı kaldı...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Şub Cum, 2010 18:51

Şubata hızlı giriş yaptılar, günlük ortalama hız neredeyse 100 metre.


Kazılacak Mesafe : 56.210 m
Bugün Kazılan : 99 m
Kazılmış Olan : 46.303 m

Artık son 10 km kazılıyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Şub Cum, 2010 19:18

Yani tahminimizde yanılmayacak gibiyiz, bu hızla gidilir ise Mayıs ortasında kazı işinin bitmesi olası.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Şub Cum, 2010 19:23

Ben işlerin yavaşlayabileceğini düşünüyorum, mayıstan sonra 2 ay kadar sarkma ihimali var bence...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Şub Pzr, 2010 13:50

Hattın elektromekanik işler ve sinyalizasyon işlerini Thales grubun aldığını söylemiştim diye hatrılıyorum, eğer söylemediysem de şimdi söylemiş olayım.

Şimdi bu kapsamda yapılacak işlerle ilgili bir şeyler paylaşmak istiyorum; 36 milyon euro bedelli sözleşme kapsamında ağırlıklı olarak yapıalcak işler 2 paket halinde.

1-Integrated Communication and Control systems (IC2S) ; İletişim ve denetim sistemi.
2-Communication Based Train Control for Urban Rail (SelTrac CBTC); İletişim tabanlı tren kontrol sistemi

Şimdi 1.paket;

Resim

Kurulacak bu sistem sayesinde;

Hatta voltaj değişiminden bağımsız şekilde ağın çalışması sağlanacak, bunun en verimli şekilde tüm sistemde çalışmasını ve sistem verilerinin yedeklenmesini sağlayacaklar.

Yolcu bilgileri anlık olarak takip edilecek, sistem dahilindeki tüm saat, telsiz, telefon sistemleri tek leden yönetilecek.

Metro dizilerinin trafiği de bu sistem sayesinde yönetilecek, dizinin kullanacağı zaman dilimleri, araç deposundaki trafik vb.. işlerde bu kapsamda.

Güvenlik kameralarından, çevre araç peron ve yönetim' kadar ki geniş bantta izleme ve iletişim faaliyetleri'de bu sistemin dahilinde.

Personel yönetiminden, operatörlerin yönlendirilmesine, bakım kontrol faaliyetlerinde sistem istasistiklerini oluşturulmasına, en az aksama olacak şekilde sistemin yönetilmesi'de sistemin faaliyetleri arasında.

Acil durumların yönetilmesi, yangın, deprem benzeri durumların gerektirdiği ekipmanları, asansörler, yürüyen merdivenler, havalandırma, giri-çıkış yerlerinin yönetimi de yine bu sistemin kapsamında.

Sistem araçlardaki yolcu bilgilendirme monitörleri, akıllı güzergah haritaları, istasyonlardaki kablosuz internete kadar her şeyin altyapısı.

oluşturulacak.

Thales grubu, bu kapsamda gereken tüm altyapıyı tüm istasyonlarda kuracak. Mart 2011'de işini bitirmiş olması gerekiyor.

Çeviri yapmaya çalışmadım, biraz daha anlaşılır vaziyete getirmeye çalıştım eksikler olabilir, idare edin..

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Şub Sal, 2010 18:30

Resim
Resim

1 nolu girişin olduğu yerden fotoğraftaki otobüs tarafına doğru tünel kazılıyor, orada da 2 nolu giriş-çıkış olacak. birde biraz doğu tarafta şimdi Güllüoğlu'nun olduğu tarafta 3 nolu giriş var.

Gördüğünüz üzere artık işin izolasyon işine gelinmiş vaziyette, üzerinin kapatılmaya başlanması yakın sayılır.

Resim

4 nolu girişten çekilebilecek en yakın çekim de bu, daha içeriye dönük çekemiyorum, çünkü çektiğim yerden düşmem gerekiyor :lol: . Bu arada bu girişin üzerine çatı da yapacaklar, Taksim-4.Levent'deki gibi üzeri açık olmayacak...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Prş, 2010 14:09

inşaatlar sırasında bazı kazalarda meydana gelebiliyor, bunlardan birisi de bu hattın inşaasında meydana gelmiş, şafttan aşağıdaki bir aracı yukarı çıkartma çalışması yapılırken kaldıran vinç devrilmiş. Ölü ya da yaralı yok ama görgü tanıklarının ifadelerine ve habere göre ucuz atlatılmış diyebiriliz, geçmiş olsun.

http://www.milliyet.com.tr/vinc-saha-ka ... htm?ver=08
Kadıköy-Kartal Metro Hattı inşaatında meydana gelen kaza görenleri hayrete düşürdü. Maltepe Aydınevler mevkiindeki metro çalışması sırasında dün akşam saatlerine meydana gelen kazada tonlarca ağırlıktaki vinç şaha kalktı.

Edinilen bilgiye göre metro çalışması sırasında iddiaya göre tüneldeki bir iş makinesi yukarı çekilmek istendi. İş makinesini yukarı çekmek için kullanılan ve 80 ton kaldırka kapasiteli dev vinç, iş makinesini yukarı çekerken ağırlık dengesinin bozulması üzerine devrildi.

Vinç adeta şaha kalkarken iş makinesinin bağlandığı bölüm ise büyük bir gürültüyle yaya ve araç trafiğinin geçtiği yola devrildi. Görgü tanıklarının ifadesine göre o sırada oradan geçen iki kişi, kıl payı vinçin üzerlerine düşmesinden kurtuldu. Yine şans eseri yoldan geçen araç bulunmaması büyük bir kazayı önledi. Vinçin yola devrildiği yerde asfaltta kısmı bir çöküntü oluşurken, kaza sonrası çevre güvenliği ve trafik akışı şantiyede çalışan işçiler tarafından sağlandı. Şantiyede çalışan bir işçi korku dolu anları anlatırken, “Aşağıdan başka bir makineyi çekerken ağırlığını taşıyamayıp devrildi. Çok büyük bir gürültüyle devrildi deprem oluyor sandık çok korktuk" diye konuştu.

Kazada vinç operatörünün yara almadan kurtulduğu öğrenilirken dev vinçin şaha kalktığı yerden dengeli bir şekilde indirilebilmesi için iş

makineleri 7 saat süren bir çalışma yaptı.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Şub Prş, 2010 15:29

İnşaallah şantiye etrafında toprak dengesini bozmamışlardır :?
Böyle bir şey aslında çok zor olur. Vincin denge kol ve ayaklarını doğru dürüst oturtmamışlar, veya yerde çöküntü olmuş, ya da kullananlar talimata göre kullanmamış. Korkunç!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Şub Prş, 2010 17:05

Tabi her şey olabilir, söylediklerinin hepsi ihtimal dahilinde, mobil vinçlerde yüke göre ayakları doğru yönde doğru uzunlukta açarak bastırmak birincil şartlardan, ikincisi zeminin durumu, üçüncü olarakta kaldıracağın şeyi kaç metreden çekeceğin yani sadece tartıdaki ağırlığı ile düşünmemek lazım onun yer ile bağlantısını kestiğin anda bir de hareketli ağırlığı var, sallanır bilmem ne :) bende her şeyi bilen adam işte, bana neyse :D gerçi belli olmaz dönerim belki yeniden o işlere.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 11 Şub Prş, 2010 18:48

Küçükyalı istasyon çalışması sırasında olduğunu tahmin ettiğim kaza ile ilgili olarak, İstanbul'lu lara geçmiş olsun diyorum, şükür ki kimseye bir şey olmamış.

Bugün kazılan:66 metre
Toplam Kazılan:46.468 metre

Kalan:9742 metre

Bu arada İBB web sayfasında ilgili kısımlarda yarım yamalak da olsa güncelleme yaptı, yapılan güncellemedeki kazı rakamları elektronik göstergedekiler ile örtüşüyor, o sebeple tekrar kopyala-yapıştır yapmıyorum.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Bi ... Sayfa.aspx

Yalnız şöyle bir ifade eklendi, o biraz moral bozucu, bu hatla ilgili olarak
2011 yılı sonu itibariyle yolculu işletmeye başlaması planlanmaktadır.
denmesi, işi 1 sene öteledikleri anlamına geliyor. Bu güne kadar açıklamalarda, hep 2011 başında işletme deniyordu.2011 sonu 2012 başı da demek olabilir, yani temel atıldığı tarihi düşünürsek, 7 senede ancak hizmete alınmış olacak...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön