ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Google earth yardımıyla, tüm istasyonların yapıldığı noktaların ortalama rakımlarını not ettim, sonra elimdeki evrakları tek tek kurcalayıp, tüm istasyonların peronlarındaki rakımları da buldum. Tüm bilgileri istasyonların birbirine olan mesafeleri ile harmanlayıp aşağıdaki tabloyu oluşturdum.

Şimdi diyeceksiniz ki, ee ne işe yarıyor. Bu tablo yardımıyla hattın grafiğini çizeceğim, daha önce burada hattın uzaydan görünüşü itibariyle rotasını gördüğümüz bir harita eklemiştim, ama o harita olayın sadece 1 boyutu. Çizeceğim grafik hem Kadıköy-Kartal arasında coğrafi yapının rakımındaki değişimini gösterecek, hem hattın izlediği yükselti değişimini çözmemize yardımcı olacak, hem de istasyonların yüzeyden derinliklerini görmemizi sağlayacak.
Şimdi size danışmak istediğim konu, ben okulda teknik resim gördüm, hatta bu derste gayet de başarılı idim ama ben Kimya mühendisi olduğum için sadece temel ders olarak gördüm, yani devamı gelmedi, ve tabi çizimleri de elle yapmıştım. Yani bilgisayarda çizim yapmadım, bu tabloyu grafik haline getirirken kullanabileceğim, kulanışlı bir program önerebiliyormusunuz, eğer bir şey çıkmazsa elle çizip, sonra tarayacağım ve burada da paylaşacağım.

Şimdi diyeceksiniz ki, ee ne işe yarıyor. Bu tablo yardımıyla hattın grafiğini çizeceğim, daha önce burada hattın uzaydan görünüşü itibariyle rotasını gördüğümüz bir harita eklemiştim, ama o harita olayın sadece 1 boyutu. Çizeceğim grafik hem Kadıköy-Kartal arasında coğrafi yapının rakımındaki değişimini gösterecek, hem hattın izlediği yükselti değişimini çözmemize yardımcı olacak, hem de istasyonların yüzeyden derinliklerini görmemizi sağlayacak.
Şimdi size danışmak istediğim konu, ben okulda teknik resim gördüm, hatta bu derste gayet de başarılı idim ama ben Kimya mühendisi olduğum için sadece temel ders olarak gördüm, yani devamı gelmedi, ve tabi çizimleri de elle yapmıştım. Yani bilgisayarda çizim yapmadım, bu tabloyu grafik haline getirirken kullanabileceğim, kulanışlı bir program önerebiliyormusunuz, eğer bir şey çıkmazsa elle çizip, sonra tarayacağım ve burada da paylaşacağım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi her şeyden önce ben şapka çıkartıyorum, şapka kenarda dursun bir de teşekkür edeyim
süper olmuş. 
Konuya gelirsek, herhangi bir vektörel çizim programı işini rahatlıkla görür ama çok komplike programlara gerek yok, fakat isim sorarsan benim kullandığım en basiti freehand, diğerleri biraz komplike, ha aynı alet aynı iş ama program karman çorman görünüyor
daha basit programlar ile olur, zaten teknik çizim biliyormuşsunuz, o zaman bir metrik cetvel şablonu gibi bir şey lazım, yani önce onu hazırlamak lazım, yatayda km ve buna orantılı dikeyde metre ölçüsünde, benim aklıma gelen ilk iş bu. Ama basit bir şey çizeceğim diyorsanız siz bilirsiniz.
İkinci önerim, ben bir yemek yiyeyim, biraz ayak uzatayım bir el atayım, sonra yaptığım çalışmayı size göndereyim üstünden düzeltirsiniz, ya da bana düzeltmeleri söylersiniz, bakalım belki de yapmak istediğiniz şeyi yanlış anlamışımdır, bu da bir seçenek. Ama hakikatten iyi bir tabela olmuş.


Konuya gelirsek, herhangi bir vektörel çizim programı işini rahatlıkla görür ama çok komplike programlara gerek yok, fakat isim sorarsan benim kullandığım en basiti freehand, diğerleri biraz komplike, ha aynı alet aynı iş ama program karman çorman görünüyor

İkinci önerim, ben bir yemek yiyeyim, biraz ayak uzatayım bir el atayım, sonra yaptığım çalışmayı size göndereyim üstünden düzeltirsiniz, ya da bana düzeltmeleri söylersiniz, bakalım belki de yapmak istediğiniz şeyi yanlış anlamışımdır, bu da bir seçenek. Ama hakikatten iyi bir tabela olmuş.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Eğer el atmayı düşünürseniz memnun olurum, ancak söylemem gereken şey, tabloda hat uzunluğu 900 metre eksik kalıyor, galiba bunun sebebi iki uçtaki kuyruk tünelleri, yani misal Kadıköy istasyonundan sonra 450 metre kadar daha tünel var, aynı şekilde Kartal'da da 450 metre.
Grafiği aynı bende isizn dediğiniz gibi düşünüyordum, yatayda km(0 - 21,7km) cetveli, dikey de de metre cetveli (-31 m, +99 m).
Eğer vakit bulabilirseniz siz bir şeyler karalamaya çalışın, bakalım nasıl bir şey çıkacak ortaya...
Grafiği aynı bende isizn dediğiniz gibi düşünüyordum, yatayda km(0 - 21,7km) cetveli, dikey de de metre cetveli (-31 m, +99 m).
Eğer vakit bulabilirseniz siz bir şeyler karalamaya çalışın, bakalım nasıl bir şey çıkacak ortaya...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tamam, ama önce nohut pilav
heheheh akan sular durur vallaha.
Sadece size şunu sorayım bizim şu filigran yüzünden Kartal istasyonuna ait sağdaki iki değeri göremiyorum onlarıda mesaj olarak yazın, ona göre bakayım. O filigranı artık küçülteyim biraz
abartmışım sanki. Ya da sizlerde düşüncenizi söyleyin ona göre.

Sadece size şunu sorayım bizim şu filigran yüzünden Kartal istasyonuna ait sağdaki iki değeri göremiyorum onlarıda mesaj olarak yazın, ona göre bakayım. O filigranı artık küçülteyim biraz

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Afiyet olsun, ben de yemek yemedim henüz, gidip yiyeyim hemen.
Kartal'da mesafe 20,8 km, Soğanlık-Kartal arası mesafe de 1,6 km. Dediğim bigi her iki uçta da 450m tünel daha var, bir de mutlaka eklemem gereken bir şey var, Küçükyalı-Maltepe arası mesafe 2 km ama rakım bu iki istasyon arasında lineer değil, yani Küçükyalı'dan Maltepe'ye giderken 1km boyunca rakım azalıyor ve 21m'ye düşüyor, sonrasında artarak Maltepe'de 43,5m oluyor, yani Küçükyalı-Maltepe arasında coğrafi yapı bir v harfi çiziyor. Diğer yerlerde azalış ve artışlar lineer kabul edilebilir...

Kartal'da mesafe 20,8 km, Soğanlık-Kartal arası mesafe de 1,6 km. Dediğim bigi her iki uçta da 450m tünel daha var, bir de mutlaka eklemem gereken bir şey var, Küçükyalı-Maltepe arası mesafe 2 km ama rakım bu iki istasyon arasında lineer değil, yani Küçükyalı'dan Maltepe'ye giderken 1km boyunca rakım azalıyor ve 21m'ye düşüyor, sonrasında artarak Maltepe'de 43,5m oluyor, yani Küçükyalı-Maltepe arasında coğrafi yapı bir v harfi çiziyor. Diğer yerlerde azalış ve artışlar lineer kabul edilebilir...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O detaya şimdi dikkat ettim ve ona göre düzenledim, aslında iki istasyon arası bayağı bir açık olduğu için çok dik bir V den söz etmek söz konusu değil ama yine göstermek gerekiyor çünkü hattı düz çizersek bu sefer nerede ise yüzeyde bir hat söz konusu oluyor, ben orada hattı aynı oranda aşağı çekmedim sadece mevcut konumundan 10 metre aşağı aşağı yukarı deniz seviyesinde bir noktaya çektim sanırım büyük sorun olmayacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet, bu akşam Hakan Bey sayesinde boş bir gece geçmedi
öncelikle o tabela ve metreler için teşekkürler, ben yaklaşık 15 kare resim yükleyeceğim, tabi bu çalışmanın bütünü değil, aslında hepsi tek bir parça ama buraya tek olarak yüklemenin bir anlamı yok, link ile de şimdilik koymuyorum.
Kısa bir açıklama yapayım resimlerde göreceğiniz çizgi ve rakamlar hakkında,
Resmin ortasındaki kırmızı çizgi Deniz Seviyesi yani 0, üst ve altındaki sarı çizgiler ise + ve - 100 metre sınırları,
en üstteki mavi rakamlar hattın başlangıcından itibaren 500 metrelik aralar ile km. taşlarımız.
onların bir altındaki turuncu rakamlar istasyonların hattın kaçıncı km. sinde yer aldığını gösteriyor, (istasyonların ortası kerteriz alınmıştır)
bir altında yer alan yazılar, İstasyon ismi, yüzeyin denizden yüksekliği, metro hattının deniz seviyesine mesafesi (+ -)
siyah çizgi metro tünellerimiz,
istasyon bölgelerindeki transparent kutular istasyon kutuları, ben hattı 6 araçlık hatırladığım için 200 metre peron boyu verdim, yanlış ise düzeltiriz.
Bunun bir altındaki rakamlar istasyon arası mesafeler (metre)
Onun altındaki rakam Kadıköy-Kartal istasyon arası mesafe (istasyonların ortası kerteriz alınmıştır)
En alttaki ise hattın toplam mesafesi, her iki uçta peron başlarından itibaren 350 şer metrelik tüneller var, ama bunların her iki tarafta eşit olup olmadığını bilmiyoruz, biz şimdilik eşit dağıttık.







Kısa bir açıklama yapayım resimlerde göreceğiniz çizgi ve rakamlar hakkında,
Resmin ortasındaki kırmızı çizgi Deniz Seviyesi yani 0, üst ve altındaki sarı çizgiler ise + ve - 100 metre sınırları,
en üstteki mavi rakamlar hattın başlangıcından itibaren 500 metrelik aralar ile km. taşlarımız.
onların bir altındaki turuncu rakamlar istasyonların hattın kaçıncı km. sinde yer aldığını gösteriyor, (istasyonların ortası kerteriz alınmıştır)
bir altında yer alan yazılar, İstasyon ismi, yüzeyin denizden yüksekliği, metro hattının deniz seviyesine mesafesi (+ -)
siyah çizgi metro tünellerimiz,
istasyon bölgelerindeki transparent kutular istasyon kutuları, ben hattı 6 araçlık hatırladığım için 200 metre peron boyu verdim, yanlış ise düzeltiriz.
Bunun bir altındaki rakamlar istasyon arası mesafeler (metre)
Onun altındaki rakam Kadıköy-Kartal istasyon arası mesafe (istasyonların ortası kerteriz alınmıştır)
En alttaki ise hattın toplam mesafesi, her iki uçta peron başlarından itibaren 350 şer metrelik tüneller var, ama bunların her iki tarafta eşit olup olmadığını bilmiyoruz, biz şimdilik eşit dağıttık.






-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Uzun süre önce bu hatla beraber anadolu yakasının ulaşım mantalitesinin tamamen değişeceğini düşündüğümü söylemiştim, bu hattın açılmasıyla beraber E-5'i kullanan minibüs ve otobüs hatlarının büyük kısmının ya kısalacağını ya da iptal edileceğini düşünüyorum.
Olaya 3 farklı açıdan bakmaya çalıştım;
1-Kısaltılması gereken İETT ve ÖHO hatları
2-Metroya dolaylı şekilde besleme yapacak hatlar
3-Yeni kurulması gereken hatlar ve iptal edilmesi gereken hatlar
Şimdi kısaltılması gerektiğini düşünüdüğüm hatları paylaşacağım, tabi aynı zamanda bu hatların kısaldıktan sonra metroya gitmek için yapacakları kilometreyi, ortalama olarak ne kadar zaman alacağı ve ortalama 10 dk'da bir sefer yapmaları için gerekecek otobüs sayısını da aynı tabloda birleştirdim.

Diğer bahsettiğim tabloları da eksiklikleri tamamladıktan sonra ekleyeceğim, en latta okunmayan kısımda 13,5 km - 38 dakika - 5 otobüs yazıyor.
Ben bu otobüs hatlarının yeniden düzenlenmesinin bu metro hattının inşa edilip işletilmeye başlamasından daha önemli olduğunu düşünüyorum, eğer hatları kısaltmazlarsa boş gidip gelen nurtopu gibi bir metromuz olur...
Olaya 3 farklı açıdan bakmaya çalıştım;
1-Kısaltılması gereken İETT ve ÖHO hatları
2-Metroya dolaylı şekilde besleme yapacak hatlar
3-Yeni kurulması gereken hatlar ve iptal edilmesi gereken hatlar
Şimdi kısaltılması gerektiğini düşünüdüğüm hatları paylaşacağım, tabi aynı zamanda bu hatların kısaldıktan sonra metroya gitmek için yapacakları kilometreyi, ortalama olarak ne kadar zaman alacağı ve ortalama 10 dk'da bir sefer yapmaları için gerekecek otobüs sayısını da aynı tabloda birleştirdim.

Diğer bahsettiğim tabloları da eksiklikleri tamamladıktan sonra ekleyeceğim, en latta okunmayan kısımda 13,5 km - 38 dakika - 5 otobüs yazıyor.
Ben bu otobüs hatlarının yeniden düzenlenmesinin bu metro hattının inşa edilip işletilmeye başlamasından daha önemli olduğunu düşünüyorum, eğer hatları kısaltmazlarsa boş gidip gelen nurtopu gibi bir metromuz olur...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37



Daha öncede belirttiğiniz gibi bence de bu metro hattı açıldıktan sonra sadece dikey hatlar kalmalı, yani güzergah ismi veremem ama sahil ve E-5 kuzeyi olarak tanımlayabilirim, bu şekilde metroyu kesen hatlar, bir de buna ilave olarak bu hattı çapraz kesen uzun soluklu hatlar olabilir ama bunların sayısı kısıtlı olmalı, bu hatlar metro hattını bir kaç kez S şeklinde keserek hattın kuzey ve güneyinden mesela Kadıköy'e gidecek, bu da bir tercih meselesi, yani illa ki yukarı çıkıp metroya bin Kadıköy'e git denilemez, arada yolculuk edecek yolcular içinde hizmet yeniden planlanmalı.