tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Prş, 2010 23:06

alabay yazdı:Padong, biz 82 milyonuk burada! :-)

Mehmet, şu trenin durup durmaması ilgilendirmez! Denzlingen'de durabilecek uzunlukta peron bile yok. Ama oradaki üç/beş raylık alanlar olmasa, ICE ge-çe-meez, çünkü arada binbir başka tren dolaşıyor. Sen buradaki elle ve bilgisayarla yapılan tren yol verme işlemleri görsen, küçük dilinden sindirim yolunun sonuna kadar herşeyini yutarsın.
dün denzel abimle travolta amcamın "metrodan kaçış" filmini izledim. orda gördüm o hatları kumanda eden bilgisayar programını merak etme :) yazılımcıyız icabında. erp de olsa mantık biraz aynı. "parametric".

üç beş raylık alanlara gelince, şu anda bile İzmit kaç ray biliyormusun? en az 4-5 ray hattı var orda, köseköy'de öyle, gebze'de öyle. gareleme alanları var. yoksa sabahtan akşama kadar ekspres çalışan bir yer burası zaten. derince limanına yükler trenle iniyor ayrı hattı var orada.

biraz geliştirip modernize ediyoruz, yht'yi geçireceğiz. projeyi yapanlarda dünya görmemiş adamalr olamaz zaten. krediyi verende gelbi açyımı iç demiştir sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Prş, 2010 23:54

Peki neden Pellham 123? Filmi tekrar izlemeden cevapla :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Cum, 2010 00:32

Esat yazdı:Peki neden Pellham 123? Filmi tekrar izlemeden cevapla :D
hımm , filmin başlarında geçti. 6 nolu hattın setini kaçırdılar. galiba kaçırılmaya en uygun nokta idi. galiba seti kaçırıp parklanmaya çekebilecek yer vardı. pazarlık yapabilecek zaman için. çok dikkat etmedim. filmde öyle bir diyalog var. denzel abi cevaplıyor bak şimdi aklıma gelmedi. ama sistemle ilgili bir şeylerdi.

o yazılımda bütün hatlar gösteryor. kırmızı çizgilerle giden setler, gelen setler, istasyonalr, sinyalizasyon, kırmızı ışık, vs hepsi. vatmanla bağlantı kuruyorlar falan. detaylı bir "ağ",şebeke

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Oca Cum, 2010 01:08

Hint: isim ve saat :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Oca Cum, 2010 07:13

alabay yazdı:Hint: isim ve saat :-)
Jo, Hergün Pellham'dan 01:23 de hareket ettiği için. Geçen tv de o filmin ilk çekimi vardı ama izleyemedim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Cum, 2010 17:51

çok iyi, nerden buraya gelmiştik, yazılımdan. bu yazılımı taksim ana kumanda merkezini ziyaret ettiğimde incelemiştim. tbi çok kolaydı. tek br hat var. giden gelen topu topu 8 setmi ne vardı, makaslara ve dönüşlere dikkat ediyorlardı, birde videoya bakan biri avrdı. bana çok basit geldi o yazılım. ama filmdeki çok akrmakarışık bir şebekeyi yönetmek için tasarlanmış komplike bir şey. bütün new yorku kontrol eder sanırm ama biizmki sadece taksim'i, aksaray havaalanı hattı bile ayrı bir merkezden kontrol edilir. kopukluk burada başlıyor işte. tek merkez olsun, tek eyrden kontrol edilsin. hep dediğimiz bu zaten. ERP satarkende vurguladığım nedir; "entegre" "integral" "bütünleşik" "uyarlanabilir" "upgrade edilebilir" "customize edilebilir" "fileksibilite" "ölçeklendirilebilir" "parametric" "tek bir database"

hepsi aynı kafada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Oca Pzt, 2010 21:44

İnşaatın bu aşamasında da işler gayet yolunda ilerliyor.
Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi 2. Etap çalışmaları kapsamında Köseköy-Vezirhan arasındaki viyadük çalışmaları sebebiyle 8 Aralık 2009'dan bu yana Sarmaşık-Bayırköy istasyonları arasında dizel tren işletmeciliği yapıldığı için tren seferlerinde gecikmeler meydana gelebildiği, bu nedenle Haydarpaşa-Ankara arasında kombine bilet satışlarının ikinci bir duyuruya kadar durdurulduğu belirtildi.

Öte yandan, Ankara-Haydarpaşa arasındaki Hızlı Tren Projesi 1. Etap Hasanbey-İnönü hat kesimindeki inşaatı tamamlanan havai hatlara 20 Ocak 2010'da sabah 09.00'dan itibaren 25 bin voltluk yüksek gerilim verileceği, elektrikli tren havai hatlarının altında gezinme, direklere tırmanma, dokunma,iletkenlere yaklaşma ve yere düşen tellere dokunmanın can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli olduğu uyarısında bulunuldu.
http://www.haber7.com/haber/20100118/Hi ... ayacak.php

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Oca Pzt, 2010 22:25

İşler iyi burada. 1 sene içinde İnönü-Vezirhan arası biter. altyapı olarak. ama osmaneli'den sonra alifuatpaşa, geyve, pamukova'dan sapanca'ya gidecek büyük tünel henüz inşaa edilmeye başlanmadı. bu işleri uzatabilir.

http://www.ccciconsortium.com/gg.php?fo=12

Kasım ayı fotoları eklenmiş. fotolarda haberde bahsedilen viyadüklerde var.



Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Çrş, 2010 20:05

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi Köseköy-Gebze Demiryolu İnşaatına Avrupa Birliği hibe desteği verdi. Hattın inşaatını AB finanse edecek.

Ankara Gar'da düzenlenen törenle hibe anlaşması imzalandı. Devlet Bakanı Egemen Bağış, Devlet Bakanı Cevdet Yılmaz, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Marc Pierini, bazı büyükelçiler, DPT, Hazine Müsteşarlığı, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19989

Burada almanca bir demiryolu forum sitesinde bu konu ile ilgili yazanlar vardı bir ara, genel olarak istekleri Türkiye'nin mümkünse hızlı tren ile Avrupa'ya bağlanmaması, bağlanırsa da bu yolun sadece Türkiye'ye gidecek hızlı trenler tarafından kullanılması yönünde idi. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cmt, 2010 13:26

Burada almanca bir demiryolu forum sitesinde bu konu ile ilgili yazanlar vardı bir ara, genel olarak istekleri Türkiye'nin mümkünse hızlı tren ile Avrupa'ya bağlanmaması, bağlanırsa da bu yolun sadece Türkiye'ye gidecek hızlı trenler tarafından kullanılması yönünde idi.
naıl yani? Türkiye hızlı trenle avrupaya bağlanıyor zaten. bütün sinyal sistemi avrupa ile uyumlu yapılıyor. sofya-edirne projesini de ab finanse edecek.

bağlanırsa adece türkiyeye giden hızlı trenelr kullanın, bizim trenler kullanmasın mı diyorlar. nerde o bolluk? ek hatmı yapacaklarmış? para çoksa gidin hızlı olmayan yerlere yapın.

bu arada köseköy-gebze ihalesi eli kulağında. 2013'e kadar tamamlanması için bu sene ihaleye çıkılmaı gerekiyor. biraz daha gecikirse 2013 otomatikman geri atar. zaten şimdiden 2014 lafları kulağıma gelmiyor değil. buraa birde 250 km hız yapacaz diyorlar. hattı nasıl dizayn edeceklerini merak ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Cmt, 2010 13:45

İşin başka taraflarını düşünmeden anlamadan yazmışsın, biliyoruz, sayende öğrendik AB ye uyumlu demiryollarımız olduğunu.

O adamların bahsettiği sadece Türkiye' ye giden trenler, sadece Türkleri geri götürmek için çalışan trenler yani :) geri gelirken boş gelsin Türk getirmesin anlamında. Hatta aslında onlara kalsa zaten normalde de bağlanmasını istemezler yani senin düşündüğün anlamda da bağlanmasını istemezler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Mar Cmt, 2010 14:58

ırkçılık yapıyorlar yani, başar abi duymasın çizer :)

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön