Tünel ve viyadük sayıları, uzunlukları:


Güzergahın bu kısmı için farklı arayışlar vardı galiba? Yanlış mı hatırlıyorum daha kuzeyden bir yerden inmesi düşünülüyordu ama herhalde etütler başarılı çıkmadı ki aynı güzergahın kullanılacağını belirtmişler.Köseköy-Gebze arasındaki hattın etrafındaki yapılaşmanın yoğun olduğuna dikkati çeken TCDD yetkilileri, yeni hattın da mevcut koridorda yapılabileceğini belirtti. Ankara-Eskişehir ile yapımı devam eden Eskişehir-Köseköy arasındaki YHT işletme hızının 250 kilometre olduğunu dile getiren yetkililer, ''Mevcut güzargahta bir değişiklik yapamadığımız için Köseköy-Gebze arasındaki YHT işletme hızı saatte 160 kilometre ile sınırlı olacak'' dedi.
evet öyle anlaşılıyor. aynı güzergah kullanılacak gibi. 20 km'si 3 hatta çıkarılabiliyormuş. Ama benm anlamadığım nokta 2 hat olan yerlerde hızlı trenin çalıştığı yerde yük treni de mi geçecek? ana hat treni tamam ama yükler için apayrı bir şey gerekmiyor mu? ankara-eskişehir arasındaki YHT hattına yük trenini sokmuyorlar, burada sokacaklar mı?Esat yazdı:Güzergahın bu kısmı için farklı arayışlar vardı galiba? Yanlış mı hatırlıyorum daha kuzeyden bir yerden inmesi düşünülüyordu ama herhalde etütler başarılı çıkmadı ki aynı güzergahın kullanılacağını belirtmişler.Köseköy-Gebze arasındaki hattın etrafındaki yapılaşmanın yoğun olduğuna dikkati çeken TCDD yetkilileri, yeni hattın da mevcut koridorda yapılabileceğini belirtti. Ankara-Eskişehir ile yapımı devam eden Eskişehir-Köseköy arasındaki YHT işletme hızının 250 kilometre olduğunu dile getiren yetkililer, ''Mevcut güzargahta bir değişiklik yapamadığımız için Köseköy-Gebze arasındaki YHT işletme hızı saatte 160 kilometre ile sınırlı olacak'' dedi.
oh rahatladım. baaşr abinin bu dediği yüreğime ferahlık verdi. demek ki tüm sistemelr aynı güzrgahta gidiliyormuş. bende böyle tahmin ediyordum ama başar ab gibi uzman gördüğüm bir kişiden böyle bir destekleme gelince sevindim.alabay yazdı:İyi güzel de, demiryolu işlerini, demiryolu işinden anlayan yapmak zorunda, başkası değil!
Genel olarak, iyi bir demiryolu hattından herşey işler, işleyebilir.
bunları da okudum merak etme. hızlı tren bu 56 km'lik araa yani köseköy'de durduktan sonra Gebze'ye akdar hiç bir istasyonda durmayacak, İZMİT'te bile.Bu yüzden istasyonlar ve/ya garlar çok peronlu tabiîki, böylece komplike bir şekilde "sollamalar" yapıliyor. Freiburg'un 8 rayı var, Denzlingen'in 3 ana rayı (ve sapan iki ilâve rayı) var, Emmendingen'in 3 rayı var, Offenburg'un ... 7 rayı var (unuttum), Karlsruhe'deki başgar ohoo, bilmem kaç peronlu.