İkinci söylediğim işin abes tarafı tabi de
ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O mesafe 3. ray için bile oldukça fazla, oradaki fazlalık bir ihtimal, kablo kanalının geçeceği alanı bırakmış olabilirler, onun ön kısmınıda çeşitli malzemeler ile görsel olarak kapatıp arka alanda bir alan bırakacak olabilirler, gerçi İETT buradaki tüm istasyonlarda duvarları reklam alanı olarak satacaktı, uyanık ya daha işi inşaa ederken kendisi adına satıyor sonra işletmecide avucunu yalıyor, İETT reklamcılar rahat rahat çalışsın diye öyle geniş geniş bırakmıştır, kaz gelen yerden tavuk esirgenir mi? 
İkinci söylediğim işin abes tarafı tabi de
birinci söylediğim makul olanı bence.
İkinci söylediğim işin abes tarafı tabi de
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
taze bilgiler edindim bir yerlerden. inşaat işini iettden almışlar. ibb kendi bünyesine almış. artık ibb'de dayanamamış anlaşılan. işlerin hızlanacağını söylüyorlar, isterlerse 6 ayda bitirebilirlermiş, ray işi bitmiş ama sinyalizasyon falan işleri varmış ve bir kaç istasyon işi. 2 seneyi bile bulabilirmiş açılış, krizden dolayı. ama vagonlarda bir sıkıntı yokmuş. onlar gelmeye devam ediyormuş zaten
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bayağı oldu İETT den bu işlerin alınması, daha doğrusu o zaman için İETT' nin elindeki işleri bitirmesi ve bir daha da müşavirlik işi verilmemesi kesin karara bağlanmıştı, M3 için müşavirliğin alınacağı söylenmişti, yani M3 araç alımında yüzlerine gözlerine bulaştırdılar, diğer taraftan tabii ki kadrolarında mimarları mühendisleri var, belki bu işler için elemanda almışlardır ama, iş sadece kitabını okumak ile olmuyor, adam işi iş yaparken öğreniyor, staj yerimi burası? Koskoca İstanbul' a metro yapıyorsun, otobüs işletmekte kolay iş değil kabul ediyorum ama lütfen yani o bildiğiniz işMiraç yazdı:taze bilgiler edindim bir yerlerden. inşaat işini iettden almışlar. ibb kendi bünyesine almış. artık ibb'de dayanamamış anlaşılan. işlerin hızlanacağını söylüyorlar, isterlerse 6 ayda bitirebilirlermiş, ray işi bitmiş ama sinyalizasyon falan işleri varmış ve bir kaç istasyon işi. 2 seneyi bile bulabilirmiş açılış, krizden dolayı. ama vagonlarda bir sıkıntı yokmuş. onlar gelmeye devam ediyormuş zaten
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim bildiğim kadarı ile Raylı Sistem Müdürlüğü etkin olacaktı, ama araç alımı gibi konularda Ulaşım A.Ş. nin sorumluluğu olacaktı, proje yapımında zaten bir sorun yok, Ulaşım A.Ş. raylı sistemlerin projelendirilmesinde gayet iyi bir tecrübeye sahip bence proje işlerinin tamamı da İBB-Ulaşım birlikte halledebilirler, bu hem ticari açıdan hem de işlev açısından çok daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Araç konusunu zaten bir kaç keredir tekrarladım, bu konuda kesinlikle Ulaşım A.Ş. etkin ve yetkin olmalıdır.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ben bu konuda daha radikalim. bütün ulaşımı ulaşım a.ş'ye bağlamalılar. iett ulaşım a.ş'nin bir müdürlüğü olmalı. halk otobüsleri ve minibüslerde. dolmuşlar bile. denizide diyeceğim ama kafama taşlar gelir diye korkuyorum. ido biraz daha iyi sayılır iettden. nisbeten. ama ido Yenikapı'ya bir türlü iett hattı çektiremedi. otobüsler aksaray'a geliyor ama yenikapı'ya bir iki tane.bu konuda kesinlikle Ulaşım A.Ş. etkin ve yetkin olmalıdır.
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, yapımını İETT’nin üstlendiği, Türkiye’nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları 4 hattında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi aldı.
İnşaat çalışmalarının yüzde 80 oranında tamamlandığı hattın 2010 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor. Tünellerin tamamen, demiryolu, katener, ray ve makasların büyük oranda tamamlandığı hatta çalışacak toplam 80 aracın 56’sı Olimpiyat parkındaki depo sahasına çekilmiş durumda. Geri kalanı bu yılın mart ayına kadar gelecek.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=606hatta şu anda ray altı beton döşemesi, ray döşemesi, ray kaynağı, katener çekimi ve tünel aydınlatmaları devam ediyor. Şu ana kadar 48 bin metre rayın 31 bini, 48 bin metre katener hattını 8 bini çekilmiş durumda. Esenler ve Kirazlı 1 istasyonlarında yer döşemesi, yürüyen merdiven, asansör, asma tavan ve boya-badanası da dahil olmak üzere yüzde 98’i bitmiş durumda. Güney Sanayi, Mahmutbey, Kirazlı ve Kirazlı 1 istasyonlarında inşaat çalışmaları devam ediyor.

Esenler ve Kirazlı 1'de işler bitti diyor, sonra da Kirazlı 1 de inşaat çalışmaları sürüyor diyor, İstoç ile karıştırıyor olabilir mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çelişkiyi çözemiyoruz ki, İBB kendini mi kandırıyor bizi mi? Otogar-Kirazlı bir hat, Kirazlı-Başakşehir başka bir hat
ikisi aynı hat değil ki, nasıl buna Türkiye'nin en uzun kent içi raylı sistemi diyebiliyorlar? Ben mi anlamıyorum, bu kadar mı aptalım ya da gerizekalımıyım, yoksa bunlar bu kadar bilgisiz ya da utanmaz mı? Kirazlı 1 dedikleri yerde 2 ayrı istasyon var, tek bir kompleks olabilir ama 2 ayrı istasyon, birisi bizim M3 dediğimiz Otogar-Kirazlı ve devamında Halkalıya gidecek hat, diğeride Başakşehir-Kirazlı ve devamında Bakırköy e gidecek hatta ait. Yani birinde işler %98 bitmiş, diğerinde ise inşaat devam ediyor olabilir. Tabi beyanatı veren vatandaş kadar bu metni yazanda işlerden bi haber oldukları için ortaya sanki bir istasyonda hem işler %98 bitmiş hemde inşaatı devam ediyor olarak çıkabiliyor.
Ho ho ho, noel baba mı geldi ne?
-
Hakan
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18167
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zaten ben verdiğin linke dikkat etmemiştim
İETT klasiği daha ne bekliyoruz ki. Hahahahhah hadi kardeşim gidin otobüs sürün ya, bırakın bu işleri Allah rızası için. Ya kandilde, bayramda, seyranda, yılbaşında istiyorum istiyorum Allah vermiyor benim kalbime göre ya, hala İETT bu işlerin içinde.
Dediğin gibi en azından bir iki kare resim gördük te gözümüz gönlümüz açıldı.
Dediğin gibi en azından bir iki kare resim gördük te gözümüz gönlümüz açıldı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5587
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eh, bu son maskarayla ilgisiz, ama biraz üstteki İDO konusuna değinecektim ... bilmem, yaşı biraz ileri gardaşlarımız hatırlar belki, eskiden İDO'nun mavi/portakalrengi İkarus otobüsleri vardı, burada Zubringer veya Shuttle derler de, orada şatıl falan değildi, Taksim'e mi, başka nerelere işleyen ek İDO otobüs hatlarıydı bunlar. Bilginize.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, yapımını İETT’nin üstlendiği, Türkiye’nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları 4 hattında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi aldı.
şehiriçi raylı sistem hattı ne demek? şehirlerarasında çalışanlarla mı kıyaslıyorsun? o apayrı bir konsept.
"2010 yılı sonuna kadar" bu kadar geniş, bu kadar muğlak, bu kadar ucu açık bir tarih vermek ne demek? eylülde de açarım aralıkta da kafam eserse martta da. bu ne yav?İnşaat çalışmalarının yüzde 80 oranında tamamlandığı hattın 2010 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor. Tünellerin tamamen, demiryolu, katener, ray ve makasların büyük oranda tamamlandığı hatta çalışacak toplam 80 aracın 56’sı Olimpiyat parkındaki depo sahasına çekilmiş durumda. Geri kalanı bu yılın mart ayına kadar gelecek.
48.000 m ray döşenmesi gerekiyormuş. 26 km'lik iş çft hattan 52.000 desek, otogar-esenler arası zaten döşeli idi ve tek hat, bunları düşünce böyle bir rakam oluyor sanırım. % 65'lik tamamlanma oranı var. sanırım tünelleri sonradan gelen İSTOÇ-Kirazlı arası ray döşemesi daha yapılmamış. Ama 17.000 m'lik kalan kısım kaç ay alır ki? günde 250 m desen 4 günde 1.000 m çarp 17 ile 4'ü eder 82 iş günü. yani 14 hafta falan. hafta sonu çık istirahat etse millet eder 4 ay. bide benden olsun bu iş MAYIS'ta tamam.hatta şu anda ray altı beton döşemesi, ray döşemesi, ray kaynağı, katener çekimi ve tünel aydınlatmaları devam ediyor. Şu ana kadar 48 bin metre rayın 31 bini, 48 bin metre katener hattını 8 bini çekilmiş durumda. Esenler ve Kirazlı 1 istasyonlarında yer döşemesi, yürüyen merdiven, asansör, asma tavan ve boya-badanası da dahil olmak üzere yüzde 98’i bitmiş durumda. Güney Sanayi, Mahmutbey, Kirazlı ve Kirazlı 1 istasyonlarında inşaat çalışmaları devam ediyor.
% 98'lik oran sadece ESENLER'dir. Kirazlı yanlış yazmışlar. Resmi var zaten hiç 98'lik gibi durmuyor.Esenler ve Kirazlı 1'de işler bitti diyor, sonra da Kirazlı 1 de inşaat çalışmaları sürüyor diyor, İstoç ile karıştırıyor olabilir mi?









