
ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
kemal yazdı:Ya ammma büyütüyorsun şu köprüyü , köprü yoksa kayıkçılar var ne olmuş yani
http://www.hakankiran.com/16.html
Mimarın ilgili sayfası
kayıkçılar orda çalışmıyor. fizıbıl değilmiş

azıtalım biraz
http://www.vidivodo.com/44388/kopru-dizisinin-jenerigi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Çelik kazıkları taşıyan gemi bu gece geliyor.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5749
Yeni Galata Köprüsü trafiğe kapatılacak
Açıklama :
Yapım işleri devam eden “İstanbul Metrosu Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün Yapım İşi” kapsamında çelik kazıkları taşıyacak gemilerin ve dubaların Yeni Galata Köprüsü altından geçişini sağlamak için Yeni Galata Köprüsü’nün deniz trafiğine açılması işlemi yapılacağından köprü, 10.12.2009 Perşembe gününü 11.12.2009 Cuma gününe bağlayan gece 01.00-05.00) saatleri arasında araç ve trafiğine tamamen kapalı olacaktır.
Yeni Galata Köprüsü’nü kullanacak olan araçların yukarıda belirtilmiş olan tarihte 01.00 - 05.00 saatleri arasında Atatürk yada Haliç Köprüsü’nü kullanmaları gerekmektedir.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5749
Yeni Galata Köprüsü trafiğe kapatılacak
Açıklama :
Yapım işleri devam eden “İstanbul Metrosu Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün Yapım İşi” kapsamında çelik kazıkları taşıyacak gemilerin ve dubaların Yeni Galata Köprüsü altından geçişini sağlamak için Yeni Galata Köprüsü’nün deniz trafiğine açılması işlemi yapılacağından köprü, 10.12.2009 Perşembe gününü 11.12.2009 Cuma gününe bağlayan gece 01.00-05.00) saatleri arasında araç ve trafiğine tamamen kapalı olacaktır.
Yeni Galata Köprüsü’nü kullanacak olan araçların yukarıda belirtilmiş olan tarihte 01.00 - 05.00 saatleri arasında Atatürk yada Haliç Köprüsü’nü kullanmaları gerekmektedir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şubat ayına kadar kazıkların gelme işlemi tamamlanacakmış, acaba montaj ondan sonramı başlayacak, bir de kim ne derse desin köprü ortasında istasyon iğrenç ötesi duruyor, Unkapanı tarafında yine viyadük üzerinde olabilirdi, hemde siluetin içinde kaybolur giderdi, nereden çıkardılarsa engel olacağını, saçma sapan bir iş.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17918
Haliç Metro Köprüsü inşaatında ilk adım atıldı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metroyu Haliç’ten geçirerek Yenikapı’ya uzatıyor. Metro Geçiş Köprüsü’nün inşaatında kullanılacak platform ve boru kazıklar, gece bir gemiyle Haliç’e getirildi.
İstanbul Metrosu’nun en önemli geçiş güzergahlarından Haliç Metro Geçiş Köprüsü için gece yarısı önemli bir adım atıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin köprü inşaatında kullanılmak üzere Norveç’te imal ettirilen platform ve çelik boru kazıklar, Normed isimli gemiyle Haliç’e getirildi.
Galata Köprüsü, gece 01.00-05.00 saatleri arasında araç trafiğine kapatıldı ve köprünün inşasında kullanılan çelik malzemeleri taşıyan Normed isimli büyük gemi, Galata Köprüsü’nden sorunsuz geçerek Perşembe Pazarı yakınlarına demirledi. Geminin ve dubaların geçişi esnasında köprüyü kullanacak sürücülerin daha önce yapılan uyarılarla Atatürk yada Haliç köprülerine yönlendirilmeleri nedeniyle trafik sorunu da yaşanmadı.
Haliç metro geçiş köprüsünün inşaatında kullanılacak 50 boru kazıktan 13’ü gece Haliç'e indirildi. Şubat ayında tamamlanacak sevkıyattan sonra köprü inşaatı başlayacak. Metro inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak. Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, Şehzadebaşı, Vezneciler istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak.


Haliç Metro Köprüsü inşaatında ilk adım atıldı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metroyu Haliç’ten geçirerek Yenikapı’ya uzatıyor. Metro Geçiş Köprüsü’nün inşaatında kullanılacak platform ve boru kazıklar, gece bir gemiyle Haliç’e getirildi.
İstanbul Metrosu’nun en önemli geçiş güzergahlarından Haliç Metro Geçiş Köprüsü için gece yarısı önemli bir adım atıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin köprü inşaatında kullanılmak üzere Norveç’te imal ettirilen platform ve çelik boru kazıklar, Normed isimli gemiyle Haliç’e getirildi.
Galata Köprüsü, gece 01.00-05.00 saatleri arasında araç trafiğine kapatıldı ve köprünün inşasında kullanılan çelik malzemeleri taşıyan Normed isimli büyük gemi, Galata Köprüsü’nden sorunsuz geçerek Perşembe Pazarı yakınlarına demirledi. Geminin ve dubaların geçişi esnasında köprüyü kullanacak sürücülerin daha önce yapılan uyarılarla Atatürk yada Haliç köprülerine yönlendirilmeleri nedeniyle trafik sorunu da yaşanmadı.
Haliç metro geçiş köprüsünün inşaatında kullanılacak 50 boru kazıktan 13’ü gece Haliç'e indirildi. Şubat ayında tamamlanacak sevkıyattan sonra köprü inşaatı başlayacak. Metro inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak. Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, Şehzadebaşı, Vezneciler istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak.


- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Nihayet birşeyler oluyor! Esat'ın da dediği gibi, o istasyon büyük bir problem, ama bari köprü oluşuyor.
Var olan bir metro/banliyö hattına ek istasyonlar yapmayi alışık bir kent olan Berlin'de bu konuda çok fikirler aklıma esti ... bakalım neler olacak. Yani, olmayan bir yere yeni istasyon eklemek sonradan da olur. Ama bu durumda ve konumda, o zaman başka bir istasyonun iptali olabilir, o işte çok büyük bir problem. Berlin'de bu gelecekte olacak bir durum. U Französische Straße gelecekte iptal edilecek, çünkü U55 ile U5 birleşip yeni U5 olunca, U6 ile yeni bir kesişme noktası olacak. Yani, iki istasyon çok fazla birbirlerine yakın olduğunda, biri iptal edilecek. İşte bu köprüdeki tehlike bence. Kanımca orada iki ucuna da bir istasyon gerekirdi. İkisi de önemli aktarma noktaları olurdu. İkisini yapmayalım da *ortasına* konalım bana çok garip geldi, geliyor. Yani, hiç olmazsa, o zaman o istasyonu çift duruşlu yapsaydılar. Tren geliyor, tüm köprü bir istasyon alanı, başta duruyor, kalkıyor, sonda bir daha duruyor. Anlatabildim mi? Böyle şeyler var, aklıma şu an sadece Shinjuku geliyor, ama sanki Viyana'da da var gibi ...
Var olan bir metro/banliyö hattına ek istasyonlar yapmayi alışık bir kent olan Berlin'de bu konuda çok fikirler aklıma esti ... bakalım neler olacak. Yani, olmayan bir yere yeni istasyon eklemek sonradan da olur. Ama bu durumda ve konumda, o zaman başka bir istasyonun iptali olabilir, o işte çok büyük bir problem. Berlin'de bu gelecekte olacak bir durum. U Französische Straße gelecekte iptal edilecek, çünkü U55 ile U5 birleşip yeni U5 olunca, U6 ile yeni bir kesişme noktası olacak. Yani, iki istasyon çok fazla birbirlerine yakın olduğunda, biri iptal edilecek. İşte bu köprüdeki tehlike bence. Kanımca orada iki ucuna da bir istasyon gerekirdi. İkisi de önemli aktarma noktaları olurdu. İkisini yapmayalım da *ortasına* konalım bana çok garip geldi, geliyor. Yani, hiç olmazsa, o zaman o istasyonu çift duruşlu yapsaydılar. Tren geliyor, tüm köprü bir istasyon alanı, başta duruyor, kalkıyor, sonda bir daha duruyor. Anlatabildim mi? Böyle şeyler var, aklıma şu an sadece Shinjuku geliyor, ama sanki Viyana'da da var gibi ...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Viyana' da bildiğim kadarı ile öyle bir sistem yok, Tuna' nın bir kanalı üzerinde bir istasyon var diye biliyorum ama onunda konumu çok normal ve zaten görüntü kapatacak kirletecek diye bir kaygı yok çünkü otoyol köprüsünün altına yapılmış durumda
ama dediğin gibi upuzun bir istasyon olupta başında bir sonunda bir durma durumu yok, sadece tramvayda öyle bir durum var ama onda da sinyale denk gelecekte 2nci defa dursun, yoksa pek durmazlar.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Mimar kıran istasyonun neden köprü üstünde olduğunu açıklamaya çalışmış.
1-Şişhane ve Şehzadebaşı 45 m yükseklikte olduğu için demiş, sanırım eğimle ilgili bir konu. Şişhane'den köprüye kadar bir iniş olacağı için belli bir eğimde istasyon kondurulamamış. demekki perşembe pazarında hat biraz eğimli düz viyadük değil.
2-Aynı şey Küçükpazar'daki viyadük içinde geçerli sanırım.
3-Eğer kara tarafında istasyon düşünülse imiş; istasyona giden yollar dar ve yokuşmuş. Burada sokağı mı kastediyor. Sanırım istasyon alanı için ek yıkım gerekecekti. Küçükpazar tünel ağzına sıfır tarihi bir camii olduğunu biliyorum mesela. Yolların yokuş olması sanırım yolcu erişimlerinin sağlıklı yapılmasını engelliyor.
1-Şişhane ve Şehzadebaşı 45 m yükseklikte olduğu için demiş, sanırım eğimle ilgili bir konu. Şişhane'den köprüye kadar bir iniş olacağı için belli bir eğimde istasyon kondurulamamış. demekki perşembe pazarında hat biraz eğimli düz viyadük değil.
2-Aynı şey Küçükpazar'daki viyadük içinde geçerli sanırım.
3-Eğer kara tarafında istasyon düşünülse imiş; istasyona giden yollar dar ve yokuşmuş. Burada sokağı mı kastediyor. Sanırım istasyon alanı için ek yıkım gerekecekti. Küçükpazar tünel ağzına sıfır tarihi bir camii olduğunu biliyorum mesela. Yolların yokuş olması sanırım yolcu erişimlerinin sağlıklı yapılmasını engelliyor.
Şişhane ve Şehzadebaşı bölgesi deniz seviyesinin 45 metre üstünde yer aldığından denize yakın bir bölgede metro istasyonu yapılamıyor. Her iki yakada da istasyonlara giden yollar dar ve yokuş olduğu için mimar Kıran, köprü üzerine bir istasyon yapılmasını öngörmüş. İstasyon, köprünün tam ortasında inildiğinde tüm tarihi yarımadanın 360 derece görüleceği bir konumda düşünülmüş.