ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Oraya otobüs entegre edilebilir bunda bir sorun yok bence. Sorun daha önce Mehmet bir başlık açmıştı bende bir kaç kere tramvay önerilerinde dile getirmiştim Yenikapı' ya tramvay gitmelidir, ve bu tramvay hatlarından en az bir tanesi de İDO iskelesine inmelidir, orada hiçbir teknik taktik engel olamaz kimsede var olduğunu iddia edemez.
Bence orada şu an en büyük sorun İDO iskelesine entegrasyonun olmaması, ve tramvay hatlarının bağlanmamasıdır. Tabi İstanbul u yönetenler tramvaydan tiksindikleri için ikincisi hayal olarak kalıyor, o zaman paraları çok ve saçma(yı) seviyorlar ya bu parayı monoray yapsınlar, İDO-VAL olsun adı da 200 metre milyon dolarları gömsünler maksat havalı entegrasyon.
Başar sen hala kavrayamıyorsun abi, şu anda İstanbul'daki entegrasyon konsepti sadece metro hatlarının birbiri ile kesişmesi ve var ise oradan geçen otobüslerin aktarması başka bir düşünce yok, bekleme de zaten.
Bence orada şu an en büyük sorun İDO iskelesine entegrasyonun olmaması, ve tramvay hatlarının bağlanmamasıdır. Tabi İstanbul u yönetenler tramvaydan tiksindikleri için ikincisi hayal olarak kalıyor, o zaman paraları çok ve saçma(yı) seviyorlar ya bu parayı monoray yapsınlar, İDO-VAL olsun adı da 200 metre milyon dolarları gömsünler maksat havalı entegrasyon.
Başar sen hala kavrayamıyorsun abi, şu anda İstanbul'daki entegrasyon konsepti sadece metro hatlarının birbiri ile kesişmesi ve var ise oradan geçen otobüslerin aktarması başka bir düşünce yok, bekleme de zaten.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yenikapı'ya otobüsler gidiyor. E6'dan İstoç, Aymakop, Altınşehir, Bahçeeşhir E5'ten Yenibosna, Kuyumcukent hatları var. Birde kuzeye doğru giden otobüsler var. İDO'dan inen biri rahatlıkla şehrin 4 bir tarafına giden otobüslere binebiliyor. Buradan kalkan en az 10 hat vardır.
Metronun İDO iskelesi önüne kadar gelmemesi konusunda sanırım teknik olarak sıkıntı var. Şöyle ki Haliç'ten köprü ile geçen hat Vezneciler'e gelip burada alacağı büyük viraj ile ido önüne gelmesi ve batıya doğru devam etmesi sanırım zor. Bu kadar büyük bir virajı alabilmesi için haliç köprüsü şu andaki projenin 100-200 m daha doğusundan geçmeli idi, ki bu mümkün değil.
Diğer teknik kısıt buradan geçecek olan 2. tüp geçit. tam yerlatına gireceği nokta. sanırım kesişme falan olur.
Metronun İDO iskelesi önüne kadar gelmemesi konusunda sanırım teknik olarak sıkıntı var. Şöyle ki Haliç'ten köprü ile geçen hat Vezneciler'e gelip burada alacağı büyük viraj ile ido önüne gelmesi ve batıya doğru devam etmesi sanırım zor. Bu kadar büyük bir virajı alabilmesi için haliç köprüsü şu andaki projenin 100-200 m daha doğusundan geçmeli idi, ki bu mümkün değil.
Diğer teknik kısıt buradan geçecek olan 2. tüp geçit. tam yerlatına gireceği nokta. sanırım kesişme falan olur.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yenikapı'daki İDO'nun metroya ulaşması için kanal yapılması zor. arada sahil yolu var. metronun planları değişmeyeceğine göre istasyondan iskeleye yayaların çok rahatlıkla yürüyebileceği yürüyüş yolları, tünelleri veya yürüyen bantlar yapılabilir. Metronun doğu çıkışı iskeleye uzaklığı 500 m'yi geçmez. 300 m bile olabilir. Yolun altından uzun yaya tüneli bu işi çözebilir.o bölgede bir dönüşüm projesi düşülüyormuş. belki istasyonun güney tarafını boşaltırlar. o zaman yol açılır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38