Geniş cadde ve bulvarların ortasından gidecek,çok fazla kara trafik yoğunluğu olmayan Başakşehir'e 3 km'lik nostaljik hat.
BUYRUN:

Konya araclarindan memnun ama onlarda biraz yenilerden ilave yapmayi planliyorlar, bunun disinda Avrupa' da bu tip araclardan fazlasi ile bulmak mumkun ama bunlarda genellikle yuksek tabanli araclar, Berlin eski tramvay araclarini satiyor, Tatra marka 60-70 lerin modelleri, yine Köln elindeki Düwag üretimi 80 ve 100 serisini satiyor ki bunlarin bir kismini Istanbul Ulasim A.S. satin aldi, su an aklimda dogru kalmama ihtimali ile birlikte Hannover de de satilik tramvaylar vardi diye hatirliyorum, bir onceki mesajda bahsettigim uzere Viyana U6 metrosu araclarinin tamamini yeni modele geciriyor dolayisi ile tramvay olarakta kullanilabilecek araclar satilik, ayni sekilde Viyana tramvaylarininda tamamini Ultra Alcak Tabanli yapmak icin Siemens e yeni siparis vermisti dolayisi ile buradan bayagi bir 60 li yillarin modellerinden satisa cikacak.Konya Belediyesi, gerçi yeni aldılar ama tramvaylarından bir kısmını buraya satabilir. Ya da o tramvaylardan Avrupa'da kaldıysa onlar alınabilir. Konya'nın satması zor olur, onlar da hoşnut galiba vagonlarından ama eğer bir ilçe belediyesi tramvay hattı inşa edecekse bence büyük kredilere gerek yok, kullanılmış ama iyi durumda olan araçları ucuz fiyata satın alma yoluna gidilmeli.
Ayrıca, ilçe belediyelerinin raylı sistem kurmalarının imkanı var mı? Ben sadece İBB açabilir diye biliyorum.
Neye göre esitsizlik? Istanbul diger tramvay olmayan bolgelerini kast ediyorsan hayir esitsizlik degil cunku zaten o bolgelere yaptirmiyorlar, Basaksehir emsali yerlesimleri kast ediyorsan evet esitsizlik cunku Halkali Toplu Konutlar ve Bahcekent gibi bolgeler yillardir boyle yatirimlari bekliyor1- Başakşehir'e metro yapılıyor. Bir de tramvay gibi büyük yatırıma gidilirse eşitsizlik olur.
Basaksehir ve Tarih Kültür??? Ben kesinlikle bagdastirmadim ve yüzyil gecsede bagdastiramam herhalde2- Olaya biraz kentsel tasarım açısından bakarak, tarihi ve kültürel bir geleneği yaşatmayı amaçlıyorum.
Rayli sistemlerin su ana göre degil en az 20 yil sonrasina gore planlanip hizmete alinacagini ve bu süreninde setup maliyetini karsilamak icin harcanacagini dusunursek evet maliyetini karsilamaz ama trafik ile kirlenmemis bir bolgeyi bakir birakmak istiyorsak deger3- Site içlerinde normal tramvay hatına hitap edecek yolculuk potansiyeli yok şu aşamada.
Dogru, Eyüp-Piyerloti teleferiginden daha ucuza mal olur, cift hat isletmede ayni maliyete sahip olur (asagi yukari)Sadece Başakşehir site içlerinde hizmet vermesi bakımından daha ucuz olacağını düşündüm.3 km'lik böyle bir hattın maliyeti az olsa gerek?
Zaten benim mesajimdaki önerimde bu dagitimin daha homojen olmasi icindiSon olarak 1.Etap ve 4.Etap'taki metro istasyonlarından site içlerine raylı dağıtımı sağlamayı hedefledim.