Şimdi bazı arkadaşlarımız,"hani klasik Japon ve Kore otomobilleri başlığı yok mu?" diyebilirler.Deseler de haklılar ama,Kore arabaları zaten çok yakınlarda geldi.Japonlar eskiden bir miktar vardı ama klasikleşmiş çok çok bilinen Japon otomobili de pek yok.Ama klasik olduğunu değerlendirdiğiniz Japon ya da Kore otomobiline ait bilgileri paylaşmak maksatlı olarak yeni başlık açabilirsiniz.
Bu günkü konumuz çok çok eskilere gidiyor.1926 yılından bir Ford T modelin el kitabına göz atmaya ne dersiniz?Bu şekilde otomotiv endüstrisinin nerelerden nerelere geldiğini görebileceğiniz gibi,bazı teknik konuların ise çok fazla değişime uğramadan halen bile ilk yıllarda olduğu gibi uygulandığını göreceksiniz.
T model Ford'un en büyük özelliği ise seri üretim olarak üretilen ilk otomobil olmasıdır.
Not:Merak edenler için bir ipucu vereyim Koç Müzesinde T model Ford var.Bir gittiğinizde bu resimler ışığında inceleyin,bilgili olarak incelediğinizde daha çok beğeneceğinize eminim.
İlk olarak Ford T modellerini görüyoruz...

Şasi ve gövde parçalarının açıklaması (resmin yükleme kurallarından dolayı bazı yazılar okunmayabilir,isteyene büyük halini özelden gönderebilirim)

Direksiyon simidi ve buna bağlı kumandalar.(sağdaki el gazı uygulaması bu günkü traktörlerdekilere benzemekte)

Bu da T model motor kesiti.Burada en ilginç konu ilk hareketin elle verilmesi için krank kasnağına takılan ilk hareket kolu.Çünkü henüz marş motorlu sistem icad edilmemiş.(Bizim çocukluğumuzda bazı benzinli kamyonlarda da bu ilk hareket kolu kullanılırdı.Hatta çalıştırmaya uğraşırken motorun kimi zaman tersine çalışması sonucu kollarını kıran epey şoför olurdu.)
Ateşleme de motora bağlı bir manyeto ile sağlanmaktaydı.

Bu da debriyaj sistemi.Aslında debriyajda yapı olarak çok fazla farklılık da yok.Sadece geri vites için de ayrıca bir pedal konmuş.Pedal sistemi de bu şekilde doğarak zaman içerisinde gelişmiş.

Herkese selamlar...