ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
http://www.caf.es/ingles/prensa/noticia.php?id=105
CAF'da 4'lü dizinin 1300 kişi taşıyabileceğini söylüyor, yani yaklaşık olarak metrekareye 8 kişi. Ama bir de şöyle bir durum var, S6000'ler galiba diğer modellere göre daha geniş bir iç hacme sahip yani böyleyse metrekareye 8 kişiden daha az bir sayı da olabilir...
CAF'da 4'lü dizinin 1300 kişi taşıyabileceğini söylüyor, yani yaklaşık olarak metrekareye 8 kişi. Ama bir de şöyle bir durum var, S6000'ler galiba diğer modellere göre daha geniş bir iç hacme sahip yani böyleyse metrekareye 8 kişiden daha az bir sayı da olabilir...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben tamamen yeni bir tasarım olacağına inanmıyorum, ne süre ne de Avrupa firmalarının anlaşma tarzları buna elvermez bence. Benim görüşüm yapılacak olan şey şunlar olabilir.
1. M2 deki araçlara benzeyen karoseri yapısında bir araç vardı resimlerde gördüğüm, bu aracın karoseri gabariyi kurtarıyor ise ve pantograflı ise, 1500V a çevrilmesi ya da ray açıklığı uygun olmayan boji tertibatının değiştirilmesi
2. Ya da gabari olarak uygun başka bir 1500V modelde ray açıklığı için boji değişikliği ve araç içerisinde oturma düzeni değişikliği söz konusu olabilir, çünkü CAF ın sitesindeki araçlar ile belediyenin verdiği yolcu rakamları birbirini tutmuyor, bu metrekare bazlı yolcu dağılım hesabı ile de alakalı olabilir ama oturma düzeni ile de alakalı olabilir diye düşündüğüm böyle yazdım.
1. M2 deki araçlara benzeyen karoseri yapısında bir araç vardı resimlerde gördüğüm, bu aracın karoseri gabariyi kurtarıyor ise ve pantograflı ise, 1500V a çevrilmesi ya da ray açıklığı uygun olmayan boji tertibatının değiştirilmesi
2. Ya da gabari olarak uygun başka bir 1500V modelde ray açıklığı için boji değişikliği ve araç içerisinde oturma düzeni değişikliği söz konusu olabilir, çünkü CAF ın sitesindeki araçlar ile belediyenin verdiği yolcu rakamları birbirini tutmuyor, bu metrekare bazlı yolcu dağılım hesabı ile de alakalı olabilir ama oturma düzeni ile de alakalı olabilir diye düşündüğüm böyle yazdım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17755
2011’de açılacak Kadıköy-Kartal Metrosu’nun vagonları alınıyor
haber tarihi : 19.10.2009 16:10:00 karakter büyüklüğü Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın ! Yazı karakterleri büyütmek için tıklayın !
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kazı çalışmaları tamamlanmak üzere olan Kadıköy-Kartal Metrosu için 120 tane metro vagonu alıyor. 2011’de hizmete girecek metro hattıyla Kadıköy-Kaynarca arasında her gün 1 milyon yolcu hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde taşınacak.
Dünyadaki ekonomik krize rağmen metro yatırımlarına aralıksız devam eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2011’de hizmete girecek Kadıköy-Kartal Metrosu için 120 tane metro aracı alıyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Kadıköy-Kartal Metrosu için 120 adet metro vagonu alınması için 139 milyon euro dış kredi kullanılmasına onay verdi. Belediye Meclisi, ayrıca İstanbul genelinde devam eden ulaşım ve kültür-sanat yatırımlarının devam etmesi için de iç kredi kullanmasını karara bağladı.
Kabul edilen raporda, “2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilen İstanbul’da tarihi mekanların restorasyonu, kültürel ve sosyal aktivitelerin sürdürülmesi, altyapı yatırımların tamamlanabilmesi ve 2009 yılı içinde mevcut yatırımların aksatılmadan devam ettirilerek zamanında halka sunulması için yeni gelir kaynaklarına ihtiyaç duyulduğu” kaydedildi.
Metro kazısında dünya rekoru hızı…
16 istasyondan oluşan Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın kazı çalışmaları tamamlanmak üzere. Hatta her gün 150 metreye varan kazı çalışması yapılarak bir dünya rekoruna imza atılıyor. Kadıköy-Kartal arasında başlatılan metro, Başkan Topbaş’ın talimatıyla Kaynarca’ya kadar 4.5 kilometre daha uzatıldı. 3 istasyon daha eklenen projede Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 kilometre oldu. Metronun Sabiha Gökçen Havaalanı’na uzatılması için proje çalışmaları da devam ediyor.
Kaynarca-Kadıköy arası 35 dakikaya inecek
Metro hattı tamamlandığında Kartal’dan metroya binecek İstanbullular Pendik Kaynarca’dan Kadıköy’e 35 dakikada gidebilecek. Marmaray hizmete girdiğinde ise, Kaynarca’dan metroyla yola çıkan bir yolcu Ayrılıkçeşmesi’nde Marmara’ya geçerek Halkalı’ya kadar gidebilecek. İsterse Yenikapı’da inip metro ile Sarıyer Hacıosman’a veya Havalimanına gidebilecek. Metro hattı Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’nda Marmaray ve Banliyö Hattı ile Kozyatağı İstasyonu’nda Dudullu-Bostancı Metro Hattı ile Kaynarca İstasyonu’nda Pendik-Sabiha Gökçen – Sultanbeyli Metro Hattı ile entegre olacak.
Marmaray’ın da devreye girmesinin ardından Kartal’dan Sarıyer’e ve Atatürk Havalimanı’na 79 dakikada, Taksim’e 57 dakikada, Yenikapı’ya 49 dakikada, Otogar’a ise 60 dakikada gidilebilecek. Kadıköy-Kartal Metrosu’nda saatte tek yönde 70 bin, günde ise 1 milyon yolcu hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde taşınacak. Toplam maliyeti 1 milyar 340 milyon dolar olan Kadıköy-Kartal Metrosu’nun 2011’e yetiştirilmesi için yerin 35-40 metre altında 24 saat esasıyla hummalı bir çalışma sürüyor. Hattın inşaatlarında binlerce işçi, mimar ve mühendis çalışıyor.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Esat yazdı:Ben tamamen yeni bir tasarım olacağına inanmıyorum, ne süre ne de Avrupa firmalarının anlaşma tarzları buna elvermez bence. Benim görüşüm yapılacak olan şey şunlar olabilir.
1. M2 deki araçlara benzeyen karoseri yapısında bir araç vardı resimlerde gördüğüm, bu aracın karoseri gabariyi kurtarıyor ise ve pantograflı ise, 1500V a çevrilmesi ya da ray açıklığı uygun olmayan boji tertibatının değiştirilmesi
2. Ya da gabari olarak uygun başka bir 1500V modelde ray açıklığı için boji değişikliği ve araç içerisinde oturma düzeni değişikliği söz konusu olabilir, çünkü CAF ın sitesindeki araçlar ile belediyenin verdiği yolcu rakamları birbirini tutmuyor, bu metrekare bazlı yolcu dağılım hesabı ile de alakalı olabilir ama oturma düzeni ile de alakalı olabilir diye düşündüğüm böyle yazdım.
Hakan yazdı:Bilgi edimeme cevap geldi vagonlar Caracas metrosu için dizayn edilenlerin teknik özellikleri değiştirilen versiyonları olacakmış, acaba nasıl tipte vagonlar.
Eh yine yanılmadık yani, öylemi


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yani ben öyle bir çıkarımda bulundum, benzer karoseride araçları var, benim nette Caracas ile ilgili bulduğum tüm resimler Alstom un bizdeki ile aynı araçlarına ait yanlız, bir yere sordum ama cevap alamadım yani Alstom mu yoksa CAF ın bu kadar birebir benzer aracı varmı? Bilemiyorum. Ama sitesindeki araç birebir aynı değildi, dediğim gibi benimki sadece düşünce, ben dış görünüşte M2 araçlarının benzeri ama iç tasarım hem M2 Rottem hemde Başakşehir Alstom larına benzeyen bir tasarım olacağını (daha az oturma yeri daha çok ayakta yolcu) düşünüyorum, tabi teknik özelliklerdeki modifikasyon olacağını zaten kendileri de söylemişler.Hakan yazdı:Yani şunumu anlamalıyız, alınacak vagonlar hemen hemen Taksim-Levent hattındakilerin aynısı olacak, iç tasarımları Rotemler gibi, dışta ise belki biraz makyaj ?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu araca benzer bir araç CAF ın sitesinde varmı hiç dikkatimi çekmedi, Caracas tan Flickr a resim yükleyen birisine mesaj atıp sormuştum ama ondan da cevap gelmemişti, zaten oradaki araçlarda yazmıştım sanırım bizim M2 deki Alstom lara çok benziyor, hatta aynı sanırım
demek ki yenilerken de aynı yenilemişiz.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Aynen dediğiniz gibi bizim M2'de Alstomların aynısı Caracas'da kullanılıyor, şimdi bu vagonlarda ilk Caracas ve İstanbul'da kullanılacak. CAF'ın web sitesinde yok bu vagonlar. Bende bunu bir fotoğraf paylaşım sitesinde buldum, Venezuela'lı biri eklemiş, ama benzer bir fotoğrafı Türkiye'de bir sitede bu konulardan anlayan bir arkadaşımız daha paylaşmıştı, ama ben onun paylaştığını etik bulmadığım için burada paylaşmayacağım, zaten aynısının grisi idi.