ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İşin çok aciliyet kazanması sebebiyle, yeni bir model tasarlanması ya da mevcut modellerde önemli değişikliklerin yapılması çok zor diye düşünüyorum, sizin de söylediğiniz gibi tüm bunlar da S8000'in elini güçlendiriyor, kafamdaki tek soru M-R-R-M dizisi çalıştırılabilir mi, yoksa çalıştırılamaz mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dün google da konu ile ilgili arama yaparken bir linkte 8000 lerin sadece 4 lü ve 6 lı kuple edilebildiği bu sebepten üzerinde konuştukları yer neresi ise artık, çift dizi ile bir set oluşturulduğunu falan yazmışlardı, en azından ben öyle hatırlıyorum, fena hastayım arkadaşlar beni idare edin bir iki gün 

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
http://www.youtube.com/watch?v=-Az2KtOD_Ko
4'lü dizi çalışabiliyor, ülkemizde ne yazık ki youtube sansürlü olduğundan verdiğim link, vtunnel bağlantılı.
Ben bu videoyu izledikten sonra kafamda soru işareti kalmadı, modelimiz S8000 diyebiliriz...
Not: Vtunnel linki öğlen baktığımda sağlamdı hatta oradan izledim önce ama şu anda çıkmıyor, youtube dan videonun kendi linkini koyuyoruz, uyarı için teşekkürler Hakan Bey..
Esat
4'lü dizi çalışabiliyor, ülkemizde ne yazık ki youtube sansürlü olduğundan verdiğim link, vtunnel bağlantılı.
Ben bu videoyu izledikten sonra kafamda soru işareti kalmadı, modelimiz S8000 diyebiliriz...
Not: Vtunnel linki öğlen baktığımda sağlamdı hatta oradan izledim önce ama şu anda çıkmıyor, youtube dan videonun kendi linkini koyuyoruz, uyarı için teşekkürler Hakan Bey..
Esat
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet diğer bir başlıkta bu hattın ray genişliğini 1672 olduğunu yazmış, bilgiyi nasıl doğrulayabiliriz bilmiyorum ama eğer böyle bir durum var ise o zaman Barcelona nın S6000 leri bu işi götürür.
CAF sitesinde aracın dıştan dışa genişliği 3100 olarak geçiyor, biz de peron seviyesinde aracın genişliğinin 3050 olduğunu biliyoruz, dolayısı ile aracın tipine baktığımızda ortaya doğru çok hafif bir genişleme görülüyor, sanırım o 5-10 cm lik oluşacak genişlik farkı dikeyde orta kısımdaki karoseri şeklinden kaynaklanıyor olabilir, ama tabii bunun olabilmesi için ray açıklığını doğrulamamız lazım.
CAF sitesinde aracın dıştan dışa genişliği 3100 olarak geçiyor, biz de peron seviyesinde aracın genişliğinin 3050 olduğunu biliyoruz, dolayısı ile aracın tipine baktığımızda ortaya doğru çok hafif bir genişleme görülüyor, sanırım o 5-10 cm lik oluşacak genişlik farkı dikeyde orta kısımdaki karoseri şeklinden kaynaklanıyor olabilir, ama tabii bunun olabilmesi için ray açıklığını doğrulamamız lazım.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Mehmet'e sormak lazım, bilgiyi nereden edindiğini.
S6000'lerde kapıların olduğu bölümlerde zeminde aynı bizim banliyölerde olduğu gibi dışarı çıkıntı var, resimlere dikkat edin göreceksiniz, yani 5-10 cm geniş gösteriyor olabilir, genişlik belki kurtarır ama ray genişliği konusunda ben iyimser değilim, eğer İstanbul genelinde 1420 benimsenmiş ise yine o uygulanır.
Açıkcası ben s6000'i sevdim ama s8000 olacağına kesin gözüyle bakıyorum, onlarda gayet iyi duruyor...
S6000'lerde kapıların olduğu bölümlerde zeminde aynı bizim banliyölerde olduğu gibi dışarı çıkıntı var, resimlere dikkat edin göreceksiniz, yani 5-10 cm geniş gösteriyor olabilir, genişlik belki kurtarır ama ray genişliği konusunda ben iyimser değilim, eğer İstanbul genelinde 1420 benimsenmiş ise yine o uygulanır.
Açıkcası ben s6000'i sevdim ama s8000 olacağına kesin gözüyle bakıyorum, onlarda gayet iyi duruyor...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aklen, mantıken, tekniken bir şehirde kent içi toplu taşımacılığın aynı standartta olması doğrudur tabii ki, bunun tersi durumlar mevcutta var olabilir ama eminimki kimse 2009 yılında bunu yapmıyordur
var olanlar en az 50 yıllık işlerdir, artık bu mantalite yok ama burası Türkiye, olmaz olmaz dememek lazım.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Esat bey, acaba avrupa standardında nedir durum yani biz tıkış tıkış alıştık da Paris'li kıtadaşlarımız sıkışıyor mu? Kaç kişiler metrekarede?
CAF kazandı kazanmasına ama birde kaybedenleri var.
İhalede 2.olan firma; Alstom telifi ise 147,6 milyon euro.
3.firma ise Ansaldo teklifi de 166,6 milyon euro.
İhalede sadece şartname alan firmalar ise; Bombardier, Mitsubishi, Hyundai Rotem, Paragon Sv.
http://www.tebahaber.com.tr/news_detail.aspx?id=139422
CAF kazandı kazanmasına ama birde kaybedenleri var.
İhalede 2.olan firma; Alstom telifi ise 147,6 milyon euro.
3.firma ise Ansaldo teklifi de 166,6 milyon euro.
İhalede sadece şartname alan firmalar ise; Bombardier, Mitsubishi, Hyundai Rotem, Paragon Sv.
http://www.tebahaber.com.tr/news_detail.aspx?id=139422
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eğer kıyasımız kalabalık ise Paris' te de metro araçları tıkış tıkış, pik saatte Viyana' da da aynı şekilde ama tabi bir Japon emsali ile kimseyi iterek bindirmiyorlar
:) Burada standart metrekareye 6 kişi kabul eden ülke/işletme de var 4 kabul edende, aslında 4 oldukça yeni bir kriter sanırım daha çok EN13816 ile ortaya çıkan "Taahhüt" durumu ile ortaya konuyor, yani bir işletme ben metrekareye 4 kişi taşıyarak yolculuk konforunu sağlayacağım tahhüdünde bulunabilir, ama bu tabii ki, yolcu potansiyeliniz, olası artışlar, filo büyüklüğünüz gibi pek çok etkenin birlikte hesaplanması ile elde edilebilecek bir kriter ve bildiğim kadarı ile daha çok kuzey ülkelerinde işlerliği var (bunu biri söyledi ama kim hatırlamıyorum) Genel olarak bakarsak Avrupa ülkelerinde maks. metrekareye 6 kişiyi uygulanabilir görüyorlar ve bunun üzerine hesap kitap yapıyorlar, fakat 8 kişi çok abartılı bir rakam bence, tamam araçlarınız tıklım tıkış doluyor, yolcunuz fazla metrekareye o araca 8 kişi sığar, zaten biz bunu tartışmıyoruz, teknik olarak mümkün olabilir ama insani şartlarda bir yolculuk için bence 6 dan aşağı olmalı teamülde bu yönde.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bence İBB şöyle düşünmüş olabilir, hat açılacak ve belli bir süre çalıştıktan sonra kapasite zorlanmaya başlayacak ve işte o dönemde metrekareye 8 kişi taşınacak ve o dönemden sonra belki 8'li diziler çalıştırılması gündeme gelecek.
Yoksa daha öncede ufaktan bir hesap yaptık 120 vagon ile sık sayılabilecek aralıklarla yüksek sayıda yolcu taşınabilir, yani sıkıntı yok...
Yoksa daha öncede ufaktan bir hesap yaptık 120 vagon ile sık sayılabilecek aralıklarla yüksek sayıda yolcu taşınabilir, yani sıkıntı yok...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Taşımada bir sorun yok ve zaten bu oranı taahhüt etmiyorsanız bir problem yok
bir standarta kendinizi bağlayıp taahhüt etti iseniz iki şık var ya belgeden vaz geçeceksiniz ya da verdiğiniz orana düşmesini sağlayacaksınız, dolayısı ile metrekareye 8 deyip aman kalabalık oldu 4 e düşelim zaten imkansız, bu hedef en başta konulur, araç filonu ona göre ayarlarsın falan filan, tabi diğer taraftan bu çok düşünülmesi gereken bir şeymidir? Tartışılır sadece ben İstanbul gibi bir kentte halen konforsuz yolculuğun hedef olmasına şaşırıyorum, yoksa kalabalık olarak zaten ne yapsanız bu rakamlar düşmez
:)

