ank-TF.04:01 » Ankara Keçiören Kalaba Vadisi Teleferik Hattı
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
ank-TF.04:01 » Ankara Keçiören Kalaba Vadisi Teleferik Hattı
TESİSİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ :
Yatay Hat Uzunluğu - 1653 metre
Yükseklik Farkı - 65,5 metre
Halat Gergi Cinsi - Hidrolik
Kabin Sayısı - 16
Hız - 0-5 m/sn (ayarlanabilir)
Kapasite - 1200 kişi / saat
Motor gücü - 160 kw
Halat çapı - 46 mm
Tesis Kasım 2007 de açılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 21 Şub Prş, 2008 08:57
Selam,
Aslında pek de bir süs teleferiği sayılmaz... Uzun yıllardır proje aşamasında kalmış bir hayaldi aslında bu proje Keçiören Belediyesi için. İsmi lazım değil bir firmaya 2000 yıllarında başında yaptırdıkları ( proje fiyatını hiç söylemeyim ) proje ile Ankara'da bir ilke sahip olmak istiyorlardı.
Teleferiğin alt istasyonu Atatürk Botanik bahçesinde, yaklaşık 1660 metrelik havai hat inşaatı devam edem Cumhuriyet Kulesinde bitiyor. Üst istasyonda bir kafeterya var. Tabi ileride kulaninde açılımıyla yoğunluk artacaktır. Tesis 12 ay çalışabilecek bir tesis. Otomatik Klemli olduğun 1200 Kişilik taşıma kapasitesi var. Gondollar 8 kişilik vb.
Yüklenici firmaya gelince oda STM diye bir firma Türkiye'nin Tek Teleferik üretici firması. 2000/9/AT Avrupa standartlarına ve OITAF tavsiyelerine göre dizayn,proje, imalat ve montaj hizmetleri vermekte. Zaten OITAF'a üye ve Üretici sınıfında. Dünya da az sayıda olan üretici firmalardan biri olmanın mutluluğu var tabi üzerimizde.
Eğer teleferikler konusunda yardımcı olursam ne mutlu bana...
Saygılar ve sevgiler...
Caglar YILMAZ
Aslında pek de bir süs teleferiği sayılmaz... Uzun yıllardır proje aşamasında kalmış bir hayaldi aslında bu proje Keçiören Belediyesi için. İsmi lazım değil bir firmaya 2000 yıllarında başında yaptırdıkları ( proje fiyatını hiç söylemeyim ) proje ile Ankara'da bir ilke sahip olmak istiyorlardı.
Teleferiğin alt istasyonu Atatürk Botanik bahçesinde, yaklaşık 1660 metrelik havai hat inşaatı devam edem Cumhuriyet Kulesinde bitiyor. Üst istasyonda bir kafeterya var. Tabi ileride kulaninde açılımıyla yoğunluk artacaktır. Tesis 12 ay çalışabilecek bir tesis. Otomatik Klemli olduğun 1200 Kişilik taşıma kapasitesi var. Gondollar 8 kişilik vb.
Yüklenici firmaya gelince oda STM diye bir firma Türkiye'nin Tek Teleferik üretici firması. 2000/9/AT Avrupa standartlarına ve OITAF tavsiyelerine göre dizayn,proje, imalat ve montaj hizmetleri vermekte. Zaten OITAF'a üye ve Üretici sınıfında. Dünya da az sayıda olan üretici firmalardan biri olmanın mutluluğu var tabi üzerimizde.
Eğer teleferikler konusunda yardımcı olursam ne mutlu bana...
Saygılar ve sevgiler...
Caglar YILMAZ
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Nedense teleferik sistemleri bana hiç cazip gelmiyor, sektörde 10 yılımı dolduruyorum ama 1 kere Maçka Teleferiğine 2 kerede Eyüp teleferiğine bindim nedense tedirgin oluyorum, arkadaşlarım bunda böyle yaparsan Bursa teleferiğine hiç binemezsin diye dalga da geçerler ama Ankara' ya yolumuz düşerse bu teleferiği en azından yerden görüp resimlemek isterim
Çağlar teleferiğin süs olmadığını belirtmiş, tabii ki bir amaca hizmet ettiği muhakkak ve bu şekilde şehir içindeki teleferik sistemleri genelde turistik olarak kullanılıyor, yani bir toplu taşıma aracı olmaktan uzak belki de biraz da bu anlamda süs tabirini kullandık.
Çağlar teleferiğin süs olmadığını belirtmiş, tabii ki bir amaca hizmet ettiği muhakkak ve bu şekilde şehir içindeki teleferik sistemleri genelde turistik olarak kullanılıyor, yani bir toplu taşıma aracı olmaktan uzak belki de biraz da bu anlamda süs tabirini kullandık.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet son yüklediğin fotoğraftan sonra daha dikkatli inceledim yahu 1650 metre diyor bayağı ciddi bir mesafe bizim funikülerin 3 katı nerede ise!
Ankara prestij kenti olduğu için projelerde prestij projesi oluyor demekki, teleferik sistemleri arazi şartlarının bir gereği olarak tabii ki yapılabilir ve kullanılabilir, ben bu sistemlerden toplu taşıma ya da gelir/gider dengesi açısından yaklaşmıyorum zaten, düşünsenize Eyüp teleferiğini yaptığınız para ile 4-5 km tek hat tramvay yaparsınız (yoksa çiftmiydi ) ama ikisinin getirisi birbirinden çok farklı Eyüp teleferiğinin turistlerin erişimini kolaylaştırma anlamında sağladığı reklam ve tanıtım geliri ile birlikte hesaplarsanız kar eden bir işletmedir, yazın binmek için dakikalarca sıra beklemek zorunda kalıyorsunuz, yine Maçka teleferiği yaz döneminde resmen boş gidip gelmektedir ama okul döneminde yaptığı hizmet ile getirisi yükseklmektedir, bu anlamda ki teleferik işletmelerinin fizibilitesinde bence bu getiriler hesaplanmalıdır.
Ankara prestij kenti olduğu için projelerde prestij projesi oluyor demekki, teleferik sistemleri arazi şartlarının bir gereği olarak tabii ki yapılabilir ve kullanılabilir, ben bu sistemlerden toplu taşıma ya da gelir/gider dengesi açısından yaklaşmıyorum zaten, düşünsenize Eyüp teleferiğini yaptığınız para ile 4-5 km tek hat tramvay yaparsınız (yoksa çiftmiydi ) ama ikisinin getirisi birbirinden çok farklı Eyüp teleferiğinin turistlerin erişimini kolaylaştırma anlamında sağladığı reklam ve tanıtım geliri ile birlikte hesaplarsanız kar eden bir işletmedir, yazın binmek için dakikalarca sıra beklemek zorunda kalıyorsunuz, yine Maçka teleferiği yaz döneminde resmen boş gidip gelmektedir ama okul döneminde yaptığı hizmet ile getirisi yükseklmektedir, bu anlamda ki teleferik işletmelerinin fizibilitesinde bence bu getiriler hesaplanmalıdır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 21 Şub Prş, 2008 08:57