eu-D.13 » Avrupa'da Tren Garları
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
eu-D.13 » Avrupa'da Tren Garları
Bu başlıkta ilk Tren Garı : Münih
München Hauptbahnhof
ICE - Inter City Express - Hızlı Trenler
Miünih Tren Garının (-1) Katında S Bahn - Stadt Train (Banliyö Trenleri) çalışıyor.
(-2) Katında ise 4 ayrı Metro Hattı geçiyor.
München Hauptbahnhof
ICE - Inter City Express - Hızlı Trenler
Miünih Tren Garının (-1) Katında S Bahn - Stadt Train (Banliyö Trenleri) çalışıyor.
(-2) Katında ise 4 ayrı Metro Hattı geçiyor.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Hamburg Tren Garı
Hamburg Tren Garı :
ICE Hamburg Garından çıkıyor...
ICE Hamburg Garından çıkıyor...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Her ikiside görmek istediğim ama göremediğim garlar, bakalım yaz sonuna kadar nasip olursa Münih i görmek istiyorum, kısmet.
Kısaca bilgilerine bir göz atalım istiyorum. Münih Merkez Gar ismi Merkez ya da Ana olarak çevrilsede teknik olarak bir Başgar (bu ayrımı yazılır birleşik mi yav?) ve herşeyin bir standartı olsun işimizi bilelim gardaş diyen Almanların sistemine göre 1. Kategori de yer alıyor. Bununla ilgili bayağı bir yazı var Wiki de neye göre sınıflandırılıyor falan filan. Gar kısmında 32 ray hattı olduğu yazıyor bendeki 2010 yılı şemasına göre 29 görünüyor da muhakkak vardır bir farkı ayrıca 2 banliyö 6 tane de metro ray hattı var diyor (bunu geçenlerde Başar ile konuşmuştuk, peron ve ray ile ayrımı bizde bu tabirde biraz karışıklık var gibi) Günlük 450.000 yolcusu var ve bunun 165.000 i banliyö yolcusu
Wiki de şöyle gayet detaylı bir başlığı var
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchen_Hauptbahnhof
Yanlız bu linkteki bilgilere göre 8 banliyö 5 metro hattı gar ile aktarma imkanı sağlıyor,
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnch ... hof#S-Bahn
Bu gar, banliyö ve metro istasyonlarının yerleşim planı
Bu da dispeçer şeması, oynamayı en çok sevdiğim garlardan bir tanesidir,
Kısaca bilgilerine bir göz atalım istiyorum. Münih Merkez Gar ismi Merkez ya da Ana olarak çevrilsede teknik olarak bir Başgar (bu ayrımı yazılır birleşik mi yav?) ve herşeyin bir standartı olsun işimizi bilelim gardaş diyen Almanların sistemine göre 1. Kategori de yer alıyor. Bununla ilgili bayağı bir yazı var Wiki de neye göre sınıflandırılıyor falan filan. Gar kısmında 32 ray hattı olduğu yazıyor bendeki 2010 yılı şemasına göre 29 görünüyor da muhakkak vardır bir farkı ayrıca 2 banliyö 6 tane de metro ray hattı var diyor (bunu geçenlerde Başar ile konuşmuştuk, peron ve ray ile ayrımı bizde bu tabirde biraz karışıklık var gibi) Günlük 450.000 yolcusu var ve bunun 165.000 i banliyö yolcusu
Wiki de şöyle gayet detaylı bir başlığı var
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchen_Hauptbahnhof
Yanlız bu linkteki bilgilere göre 8 banliyö 5 metro hattı gar ile aktarma imkanı sağlıyor,
http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnch ... hof#S-Bahn
Bu gar, banliyö ve metro istasyonlarının yerleşim planı
Bu da dispeçer şeması, oynamayı en çok sevdiğim garlardan bir tanesidir,
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Vikipedilere bakmadım şimdi, ama şunu ilâve edeyim
hiç olmazsa, on, onbeş sene evvel Münihte normal işleyen metro hatlarına ek özel pik hatlar vardı (Nürnberg de öyle işletiyor). Hat sayarken, bunlar artı eksi yapabilir. Berlinde yok (bir ara U1 ve U2 karma, spor olayları ve gece işletmesi U12 hattı vardı), Hamburgta da yok galiba, ama Bavyerada var bu.
He Esat, Almanya turu yapacaksan, bence şu kentleri de görmelisin: Köln*, Leipzig, Dresden ve gomşi ülge İssiviççide de Zürih.
* Garı da fena değil, ama asıl ilginç olan, Batı Almanyanın Batı ve Güney Türkiye gibi Antika kalıntılı olması. Trier, Aachen, Porta Westfalica falan derken, insan şaşıyor, Aspendos, Pamukkale gibi yıkıntılı kentler bunlar! Bilhassa Ren nehrini takip etmişler Romalılar. Tarih bakımından çok ilginç bir şey, herkes hep sırf İtalya, Yunanistan, Türkiye, Mısır ve Irak böyle sanıyorsa, yanılıyor.
He Esat, Almanya turu yapacaksan, bence şu kentleri de görmelisin: Köln*, Leipzig, Dresden ve gomşi ülge İssiviççide de Zürih.
* Garı da fena değil, ama asıl ilginç olan, Batı Almanyanın Batı ve Güney Türkiye gibi Antika kalıntılı olması. Trier, Aachen, Porta Westfalica falan derken, insan şaşıyor, Aspendos, Pamukkale gibi yıkıntılı kentler bunlar! Bilhassa Ren nehrini takip etmişler Romalılar. Tarih bakımından çok ilginç bir şey, herkes hep sırf İtalya, Yunanistan, Türkiye, Mısır ve Irak böyle sanıyorsa, yanılıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim bahsettiğim "Hat" Linie değil ama Bahnsteige ya da Gleise, hatırlarsan yazıştık bir ara bunu, öyle bir numaralama var ya, mesela dispeçer şemasında (bu şemalar orjinaline göre yapılıyor) atlayan numaralar var, gar da 36 peron görünüyor ama daha az, bunun sebebi şu; garın altında kalan banliyö ve diğer tren hatları da aynı gar içinde peron olarak sayılıyor, bu gördüğüm kadarı ile Alman ekolündeki tüm ülkelerde aşağı yukarı aynı. Birde Münih Başgar da 3 bölüm var yine gördüğüm kadarı ile ortadaki kesim yani 11-26 arası Başgar, 27-36 peronlar Starnberger Gar, 5-10 Holzkirchner Gar, 1-4 yanılmıyorsam Banliyö peronları alt katta, böyle karışık guruşuk işler işte
Hamburg gar ile ilgili de bir iki data giricem wikiden falan ama şimdi vakit ayıramadım. Sonra bende elimdeki Berlin, Paris Nordbahnhof ve Viyana garlarından fotoğrafları yüklerim bir ara.
Hamburg gar ile ilgili de bir iki data giricem wikiden falan ama şimdi vakit ayıramadım. Sonra bende elimdeki Berlin, Paris Nordbahnhof ve Viyana garlarından fotoğrafları yüklerim bir ara.
Almanya turu başka bahara kaldı gibi, dediğim gibi sadece yapabilirsem senin yanına bir uğramak istiyorum sonra "Der Exorzist ist zurückgekehrt" inşallah Zürich i çok istiyordum ama olmadı, Zürich, Bern ve Cenevre kısmet değilmiş, belki ileriki yıllarda. Şu an en yakın ihtimal şöyle bir Grossglockner - Salzburg - Hallstadt, onlarında toplu taşıma ile alakası yokHe Esat, Almanya turu yapacaksan, bence şu kentleri de görmelisin: Köln*, Leipzig, Dresden ve gomşi ülge İssiviççide de Zürih.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kamil Bey in verdiği ikinci gar a da değineyim. Hamburg bir liman şehri malum buna bağlı olarak Almanya'nın yük trafiğinde de önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum ayrıca Almanya içinde yüzeysel bilgilerime göre yük taşımacılığının çok büyük kısmıda demiryolları ile yapılıyor. Trennungsbahnhof olarak adlandırılmış "Ayırma Garı" olarak çevirebiliyoruz, kısaca şöyle açıklayabilirim 1 güzergahtan gelen trenlerin 2 ya da daha fazla güzergaha ayrıldığı garlar için böyle bir tanım geliştirilmiş, Avusturya da "Kavşak Gar" deniliyormuş (Abzweigbahnhof) yine 1. kategoride yer alan bir gar ve günlük yolcu rakamı 450.000 olarak verilmiş. 8 Uzak Mesafe, 4 Banliyö ve 6 Metro peronu olduğu yazıyor.
http://de.wikipedia.org/wiki/Hamburg_Hauptbahnhof
http://bahnhof.de/#station/18677
http://de.wikipedia.org/wiki/Hamburg_Hauptbahnhof
http://bahnhof.de/#station/18677
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aslında Zürich merkez gar Berk ve Başar'ın söylediği gibi belkide dünyada sayılı garlardan bir tanesi olsa gerek. Bir geçiş garı olmasa da sonuçta İsviçrenin en büyük kentinin merkez garı ve pek çok yönden gelen pek çok treni ağırlıyor. Hatta bu gar ile ilgili 1 saatlik bir trafik videosu vardı bulabilirsem onu da ekleyeceğim bu mesaja. Nette foto bulup koymak istemedim ama bir iki tane alıntı yapıyorum buraya.
Bu da dispeç şeması
Wiki kaynağında 2011 bilgisine göre garın halen bir Başgar olduğu yazıyor ama alttaki bilgilerde bir geçiş gar ı haline gelmesi için çalışmalar olduğu gibi bir ifade var, yani durak yapıp geri dönerek değil durup devam eden trenler işletilmesi için, şu anda bu sadece banliyö trenleri için mümkünmüş, onların kullandığı hat garın altında yer alıyor ve dikine kesiyor anladığım kadarı ile, bilmiyorum yanlışlık varmı bu garı görmüş arkadaşlar düzeltirse hatalarımı iyi olur. Ayrıca günlük 2915 tren ile dünyanın en yoğun frekansına sahip gar olduğu yazıyor, tabii şimdi ben hemen Stellwerk Sim de bu garı oynuyorum bakalım ne gadan zorlu
http://de.wikipedia.org/wiki/Z%C3%BCrich_Hauptbahnhof
Bu da dispeç şeması
Wiki kaynağında 2011 bilgisine göre garın halen bir Başgar olduğu yazıyor ama alttaki bilgilerde bir geçiş gar ı haline gelmesi için çalışmalar olduğu gibi bir ifade var, yani durak yapıp geri dönerek değil durup devam eden trenler işletilmesi için, şu anda bu sadece banliyö trenleri için mümkünmüş, onların kullandığı hat garın altında yer alıyor ve dikine kesiyor anladığım kadarı ile, bilmiyorum yanlışlık varmı bu garı görmüş arkadaşlar düzeltirse hatalarımı iyi olur. Ayrıca günlük 2915 tren ile dünyanın en yoğun frekansına sahip gar olduğu yazıyor, tabii şimdi ben hemen Stellwerk Sim de bu garı oynuyorum bakalım ne gadan zorlu
http://de.wikipedia.org/wiki/Z%C3%BCrich_Hauptbahnhof
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Zürih Tren Garı
Zürih Tren Garı ve Gar Meydanındaki Tramvay Hatları...
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Berlin Hauptbahnhof
Olmayana merak olurmuş. İstanbul'da GAR'lara kilit vurduk. Berlin Hauptbahnhof, 2006'da yeni açılmış..
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Köln Hauptbahnhof
Köln Hauptbahnhof :