1. sayfa (Toplam 7 sayfa)

ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 12:10
gönderen Esat
Hat 11 Kasım 2010 09:30 itibari ile yolculu ve düzenli tarifeli işletmeye açılmıştır, hayırlı uğurlu olsun, makası verin kurdelayı keseyim.

ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 12:14
gönderen kemal
Seyrantepe açılmış, bugün denedim, Sanayi istasyonunda indikten sonra, yürüyen merdivenle yukarı çıkıp, yönlendirmeleri takip ederek başka bir perona inip gidiliyor yani aynı kodda olan hatta yukarı çıkıp sonra tekrar iniyorsunuz. Böylece Sanayi istasyonunda Seyrantepe ayrımı üzerinde başka bir perona geliyorsunuz .
Seyrantepe istasyonunda ise depo alanı ve makaslar açıkça görülüyor, ayrıca 3 katlı otopark dikkat çekici , büyük ve sade bir istasyon, bazı duvarlara teması spor olan büyük panolar koymuşlar...güzel güzel :D

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 12:53
gönderen Esat
Hayırlı olsun, en sonunda açıldı yani. İBB taktik değiştirdi önceden raya çivi düşse şak şak yapıyorlardı baktılar millet yemiyor tek istasyonları açarken şak şak yaptırmıyorlar, açtık oldu diyorlar. Olsun açılsında böyle açılsın sonunda bir açılış tarihi de tuttu her ne kadar gizli kapaklı olsa da :) Bakalım bir iki fotoğraf bulabilirmiyiz.

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 14:02
gönderen alabay
Şu peron işini tam anlamadım. Sanayi'nin kaç peronu var? :shock:

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 14:27
gönderen Esat
alabay yazdı:Şu peron işini tam anlamadım. Sanayi'nin kaç peronu var? :shock:
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=4809#4809

Bak başka başlıkta idi bu mesajlar, buraya aldım bir göz at.

Ama yok illa yaz anlayayım diyorsan, önce şunu bilmek lazım Sanayii nasıl dı ya orta peron değildi galiba? Yani hattın diğer istasyonları gibi yan peron ise 3 peron var diyebiliriz, yok orta peron ise o zaman 2 peron var.

Seyrantepe yönüne gitmek isteyenler Sanayi istasyonunda iniyorlar, bir üst kata çıkıyorlar, oradan doğu yönündeki aktarma peronuna iniyorlar, yani yan yana ve aynı kottaki peronlar. Normal zamanlarda Seyrantepe araçları mekik işleyeceği için diğer araçların geçişini bekleyecekler bu bekleyişi rahat yapabilmek için uygulanmış bir çözüm bence ve mekik işletme için doğrusu da bu gibi geliyor. Bunun dışında bir şey yok, yani öyle başka tünel ağzı, kol, bacak falan yok yani.

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 17:28
gönderen kemal
Sanayi istasyonu yan peronlu , buna göre 3 tane peron var demektir.
Seferler de oldukça sık, aynı Şişhane gibi çalışıyor.

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 22:33
gönderen alabay
Hm, şimdi peron dediğiniz tam ne oluyor?
Esat, Bahnsteig mı? Kaç ray var? Üç mü, dört mü?
Ve orada aslında sonradan bir gün bir kesişme noktası plânlanmamış mıydı? Yani o Sanayi istasyonundan mı geçip kesişecek, ne olacak? Hm, anlatamadım, neyse ... geç :-)

Şunun gibi mi?
http://www.berliner-untergrundbahn.de/met-b-wt1.htm
Buradan dört veya beş ray geçiyor, artık peron sayısı üç mü, beş mi, bilmem ;-)

Heh, buldum, şöyle mi?
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/1 ... gplatz.png

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 22:37
gönderen Esat
Peron işte Bahnsteig, 3 ray var yani 3 Gleis :) İkisi Ana hatta ait, bir tanesi burada bahsettiğimiz Seyrantepe kesimine işleyen mekik hattın baş durağı.

Kesişme noktası olarak planlama derken? Sadece maç ya da Stadta başka aktiviteler falan olduğunda Seyrantepe-Taksim seferleri yapılabilecek buna engel bir durum yok, zaten sinyalizasyonda da bu tip durumlar artık hiç sorun değil. Ama orada şimdilik öyle başka yerlere doğru uzayan bir hat ile ilgili bir şey yok bildiğim kadarı ile. Olabilecek tek uzatma Seyrantepe' den Kazlıçeşme' ye görünüyor, o da nasıl olur ne zaman olur bilmiyorum, istasyonun çıkışından sonraki konum nedir, garaj ve atölye sahasının rayları nasıl konumlanmış bunları görmeden bir yorum çok zor.

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 22:43
gönderen alabay
Şimdi Seyrantepe batıya doğru sapiyor ya, benim bildiğim, bu hattın doğuya doğru, yani Boğaz'a da hafif bir uzaması plânlanıyordu, bir iki istasyon mu ne. Acaba Rumelihisarüstü müydü, neydi, öyle birşeyler işte. Yani, ben bunu hatırlıyorum, vardı. Ama öyle olursa, bir gün Seyrantepe'den gelen araç düz devam eder ve Sanayi'ye sapmaz. Peki o zaman M2 ile aktarma noktası nerede?

Ek: Esat, senin anlattıklarına göre dört ray daha mantıklı olmaz mıydı? :shock:

Yani, şöyle Rathaus Spandau istasyonunu düşünüyorum da, şu an basit bir şekilde U7 hattı orada bitiyor. Yani iki raylı, ama dört raylık hazırlanmış, dış taraflardaki ray yatakları henüz boş. Bir gün (eskiden U1, bugün) U2 uzatılır da oraya gelir diye ... yani, mekik hat bile işlemeyen yerlerde daha fazla peronlar düşünülüyor dünyada :?

http://www.flickr.com/photos/berolino/2303655399/
http://www.flickr.com/photos/berolino/2057991748/

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 22:49
gönderen Esat
Nerden hatırlıyorsun? :) Yukarıda link verdim okudunmu oradaki mesajları oradan hatırlıyor olabilirmisin, öyle bir şeyi resmi olarak bir yerde duydun mu ben onu soruyorum ben hiç ama hiç duymadım. Haritada oradan öyle çıkıp giden bir yeşil çizgi görünüyordu Mehmet' te tutturmuştu kol çıkmış diye, nereye çıkacaksa o kol artık. :wink:

Belki İBB nin başka bir hat planı var işte Kadıköy den kalkıp gelip boğazı bir şekilde geçerek bu istikamate giden belki onunla bağlantılı bir şeydir ama garip olan haritayı çizen İBB bile o kuyruğun ne olduğunu yazmamıştı, zaten oradaki mesajlarda proje çizimleride var, öyle bir tünel yapısı bu iş kapsamında yapılmamış, belki ileride başka bir hat gelir alttan geçer bu mümkün yani neden olmasın.

Şu linki tekrar vereyim en son sekmeye bakın, orada öyle bir şey yok

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... popup2.htm

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 22:51
gönderen alabay
Valla hiç hatırlamıyorum, ama bir yerde bir harita görmüştüm, evet. Bayağı oldu. Burada mıydı, değil miydi, bilmiyorum. Bayağı geçmişte kaldı. Artık kol mu, tünel mi, ne ... kim bilir. Ama Boğaz'ı geçen bir hat oraya bağlanacaksa, bunun derinlik konusu nasıl olur?!

Yani, öyle minik bir kuyrukla istasyon yapıp bağlamak biraz garip değil mi? Hiç anlamadım gitti valla.

Gönderilme zamanı: 11 Kas Prş, 2010 22:59
gönderen Esat
alabay yazdı:Ek: Esat, senin anlattıklarına göre dört ray daha mantıklı olmaz mıydı? :shock:
Bu sorunuzu Büyükelçi olarak mı cevaplamamı istersiniz yoksa az çok bu işlerden anlayan bir vatandaş olarak mı? :D:D vatandaş olarak saçmalayabilirim diyeceğim ama bana sıra gelmez hohoho.

Bahsettiğin ya da orada bahsedilen gibi bir şey için en az 4 gerekir, ama tekrar belirtiyorum şu anki hattın fiziki yapısında ne makaslarında ne makas tünelinde ne de Sanayinin güney çıkışı yönünde başka bir hat için yapılmış makas tünelleri falan yok. Demek ki böyle bir şey yok, soru ya ileride olmazmı şekline gelirse hep söylüyorum inşaat mühendisi değilim. 2 belgesel 3 film izlemekle, 5 oyun oynamak ve 10 sene çalışmakla bu yorumu yapamam, bilmiyorum çünkü ama akla mantığa göre böyle bir şey için hiçbir çalışma yapılmamış, ama önceki mesajda dediğim gibi altından geçersin olur. herhalde olur. :)