ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Şub Pzt, 2012 11:09

bu çok iyi haber. test için fazla süre gerekmeyecek anlaşılan. şu kaba işler bir bitse.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Şub Pzt, 2012 11:23

Aslında geceleri Yenikapı-Hacıosman işletmeleri yapıp, test devrelerini geceleyin de yapabilirler. Tabiîki en azından Haliç’te kimse uyumaz ve seyreder :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Prş, 2012 21:58

Yenikapı - Hacı Osman testine gerek yok Taksim - Yenikapı yeterli testi yapılacak sinyalizasyon bölgesi burası olacak çünkü. Hattın tamamında tabii ki frekans tutturma ile ilgili testler yapılacaktır ama genel olarak açılacak kısmın testi yapılır sanırım.

Aslında bu sefer tarifesi, frekans işini simule ediyorsun zaten, yani kağıt üstünde diyelim olasılıklar görülüyor, sonra normalde tüm hatta bir aracın parkur turuna bakarsın yani dur kalklı olarak. Bir de işletme ile ilgili senaryo testleri var, bunlarda zaten aslen simulasyondur ama öyle simulasyon deyince yanılmayalım, bas tuşa 5 dk. da yapsın olmuyor :) bir metro hattı ile ilgili belki 100 adet (abartmıyorum) sinyalizasyon olağanüstü durum senaryosu yapılabilir, belki daha fazla. Bunların içinden en kötüsünü yaparak karşılaşılabilecek en kötü durumdaki kayba bakılarak durum değerlendirilebilir, ya da işiniz gücünüz yoksa tek tek hepsinide yapabilirsiniz ama bu süreci bayağı bir uzatıyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Prş, 2012 22:41

Yenikapı - Hacı Osman testine gerek yok Taksim - Yenikapı yeterli testi
bu kısa teste ne ad verilir? teknik olarak. ve kapsamı nedir?
yapılacak sinyalizasyon bölgesi burası olacak çünkü. Hattın tamamında tabii ki frekans tutturma ile ilgili testler yapılacaktır ama genel olarak açılacak kısmın testi yapılır sanırım.
frekans tutturma testi. hımm çok güzel. bu aşama sinyalizasyonun son aşaması olsa gerek? işletmeye dönük yani. istasyona kaç dakkada ulaşıyor, arkadaki trenle arasında kaç dakka var, seferleri tutturabiliyormu ?
Aslında bu sefer tarifesi, frekans işini simule ediyorsun zaten, yani kağıt üstünde diyelim olasılıklar görülüyor, sonra normalde tüm hatta bir aracın parkur turuna bakarsın yani dur kalklı olarak.
bu simülasyonu yapan program var mı? yazılım olarak? sydac gibi firmasların yaptığı simülasyonlar bunlar mı?
Bir de işletme ile ilgili senaryo testleri var, bunlarda zaten aslen simulasyondur ama öyle simulasyon deyince yanılmayalım, bas tuşa 5 dk. da yapsın olmuyor Smile
bu son aşamamı?
bir metro hattı ile ilgili belki 100 adet (abartmıyorum) sinyalizasyon olağanüstü durum senaryosu yapılabilir, belki daha fazla. Bunların içinden en kötüsünü yaparak karşılaşılabilecek en kötü durumdaki kayba bakılarak durum değerlendirilebilir, ya da işiniz gücünüz yoksa tek tek hepsinide yapabilirsiniz ama bu süreci bayağı bir uzatıyor.
mörfi senaryosu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Şub Prş, 2012 22:47

Mörfi’ni sevsinler.

Esat, o güzel sanal testlerle T4 araç/istasyon mind the gap testini de mi yaptılar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Cum, 2012 00:02

alabay yazdı:Mörfi’ni sevsinler.

Esat, o güzel sanal testlerle T4 araç/istasyon mind the gap testini de mi yaptılar?
Tabii ki, zaten o yüzden araçlar gabariye uymadı, T4 te de uymadı sonra simulasyon programı dedi ki: "istasyonları traşlayınnnnnnn" "mind the gap" gapmazsanız kaportayı gapaarımmmm.

Mehmet yazdıklarına şimdi tek tek cevap veremem, artı zaten bende teknik isimlerini cartını curtunu bilmem, ben olması gerekeni özetledim ha öyle yapıyorlarmı yapmıyorlarmı? Hiçbir fikrim yok :) yeni inşa edilen hatlarda bunların bazıları yapılıyor. Hatta normal bir işletmede bile sefer araları daraltılacak ise önce araçlar ile bahsettiğim testler yapılabilir, daha önce yapılmıştı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Cum, 2012 11:05

Mehmet yazdıklarına şimdi tek tek cevap veremem, artı zaten bende teknik isimlerini cartını curtunu bilmem, ben olması gerekeni özetledim ha öyle yapıyorlarmı yapmıyorlarmı? Hiçbir fikrim yok Smile yeni inşa edilen hatlarda bunların bazıları yapılıyor. Hatta normal bir işletmede bile sefer araları daraltılacak ise önce araçlar ile bahsettiğim testler yapılabilir, daha önce yapılmıştı.
peki test kaç aşamadan oluşur? özetle yaz yahu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Cum, 2012 12:53

Tek aşama rayı döşe elektriği ver koy treni gitsin. Ne bileyim abi, elektromekanikçi değilim elektronikçi değilim. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Cum, 2012 14:05

testlerle ilgili bir doküman var mı bildiğin?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıosman

Mesaj gönderen Kamil16 » 08 Tem Pzr, 2012 15:24

Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıosman ile entegrasyonu ne zamana yapılacak?

Osmanbey'den gelen tren Taksimde makas değiştirip gidiş yoluna geçmeye devam ediyor. Yolun bu kısmında tren ters yönde yavaş gitmek zorunda kalıyor. Burada risk yok mu?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıos

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Pzr, 2012 17:04

Kamil16 yazdı:Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıosman ile entegrasyonu ne zamana yapılacak?
Bu ancak Haliç köprüsünün inşaası ve işletmeye açılmasından sonra mümkün olacak, o halde de zaten Yenikapı bağlantısı muhtemelen hazır olacağından büyük ihtimal ile Yenikapı ile birlikte olacağını düşünüyorum. Ama hattın Yenikapı uzatması sarkar ve köprü inşaatı beklenen hızda tamamlanır ise belki yine parçalı bir açılış ile bağlayabilirlerde. Burada sinyalizasyon ile alakalı bir durum var, işletmenin kesintisiz yapılabilmesi için bir sonraki makas bölgesine ihtiyacı var bu da köprü ile Saraçhane istasyonları arasında bildiğim kadarı ile.
Kamil16 yazdı:Osmanbey'den gelen tren Taksimde makas değiştirip gidiş yoluna geçmeye devam ediyor. Yolun bu kısmında tren ters yönde yavaş gitmek zorunda kalıyor. Burada risk yok mu?
Hayır, bildiğimiz kadarı herhangi bir risk yok, daha doğrusu demiryollarında risk her zaman vardır, burada da vardır ama bunca zaman bu işletme yapılırken herhangi bir sıkıntı hatta olumsuz durum yaşanmadı, demek ki planlama da bir sıkıntı yok. Mesela Aksaray istasyonunda da araçlar ters yöne giriyorlar, ama karşıdan gelen araç yok, olma ihtimali de yok dolayısı ile bir sorun yok. Şimdi Şişhanedeki durumu kafamda tam canlandıramadım uzun zaman oldu, fakat bu soruyu bir başka arkadaşımız başka bir ortamda sormuştu onun için konuya vakıf sistemden arkadaşlardan bilgi almıştık, gelen bilgi yukarıda verdiklerimdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Cum, 2012 00:18

Taksim Gezi Parkı girişinden ve araç içinden balık gözü lens ile kareler. Fotoğraflar Cemil Solak'a aittir ve izni ile yayınlanmaktadır.

Resim

Resim

Resim

Resim

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön