ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yenikapı - Hacı Osman testine gerek yok Taksim - Yenikapı yeterli testi yapılacak sinyalizasyon bölgesi burası olacak çünkü. Hattın tamamında tabii ki frekans tutturma ile ilgili testler yapılacaktır ama genel olarak açılacak kısmın testi yapılır sanırım.
Aslında bu sefer tarifesi, frekans işini simule ediyorsun zaten, yani kağıt üstünde diyelim olasılıklar görülüyor, sonra normalde tüm hatta bir aracın parkur turuna bakarsın yani dur kalklı olarak. Bir de işletme ile ilgili senaryo testleri var, bunlarda zaten aslen simulasyondur ama öyle simulasyon deyince yanılmayalım, bas tuşa 5 dk. da yapsın olmuyor
bir metro hattı ile ilgili belki 100 adet (abartmıyorum) sinyalizasyon olağanüstü durum senaryosu yapılabilir, belki daha fazla. Bunların içinden en kötüsünü yaparak karşılaşılabilecek en kötü durumdaki kayba bakılarak durum değerlendirilebilir, ya da işiniz gücünüz yoksa tek tek hepsinide yapabilirsiniz ama bu süreci bayağı bir uzatıyor.
Aslında bu sefer tarifesi, frekans işini simule ediyorsun zaten, yani kağıt üstünde diyelim olasılıklar görülüyor, sonra normalde tüm hatta bir aracın parkur turuna bakarsın yani dur kalklı olarak. Bir de işletme ile ilgili senaryo testleri var, bunlarda zaten aslen simulasyondur ama öyle simulasyon deyince yanılmayalım, bas tuşa 5 dk. da yapsın olmuyor

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bu kısa teste ne ad verilir? teknik olarak. ve kapsamı nedir?Yenikapı - Hacı Osman testine gerek yok Taksim - Yenikapı yeterli testi
frekans tutturma testi. hımm çok güzel. bu aşama sinyalizasyonun son aşaması olsa gerek? işletmeye dönük yani. istasyona kaç dakkada ulaşıyor, arkadaki trenle arasında kaç dakka var, seferleri tutturabiliyormu ?yapılacak sinyalizasyon bölgesi burası olacak çünkü. Hattın tamamında tabii ki frekans tutturma ile ilgili testler yapılacaktır ama genel olarak açılacak kısmın testi yapılır sanırım.
bu simülasyonu yapan program var mı? yazılım olarak? sydac gibi firmasların yaptığı simülasyonlar bunlar mı?Aslında bu sefer tarifesi, frekans işini simule ediyorsun zaten, yani kağıt üstünde diyelim olasılıklar görülüyor, sonra normalde tüm hatta bir aracın parkur turuna bakarsın yani dur kalklı olarak.
bu son aşamamı?Bir de işletme ile ilgili senaryo testleri var, bunlarda zaten aslen simulasyondur ama öyle simulasyon deyince yanılmayalım, bas tuşa 5 dk. da yapsın olmuyor Smile
mörfi senaryosubir metro hattı ile ilgili belki 100 adet (abartmıyorum) sinyalizasyon olağanüstü durum senaryosu yapılabilir, belki daha fazla. Bunların içinden en kötüsünü yaparak karşılaşılabilecek en kötü durumdaki kayba bakılarak durum değerlendirilebilir, ya da işiniz gücünüz yoksa tek tek hepsinide yapabilirsiniz ama bu süreci bayağı bir uzatıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabii ki, zaten o yüzden araçlar gabariye uymadı, T4 te de uymadı sonra simulasyon programı dedi ki: "istasyonları traşlayınnnnnnn" "mind the gap" gapmazsanız kaportayı gapaarımmmm.alabay yazdı:Mörfini sevsinler.
Esat, o güzel sanal testlerle T4 araç/istasyon mind the gap testini de mi yaptılar?
Mehmet yazdıklarına şimdi tek tek cevap veremem, artı zaten bende teknik isimlerini cartını curtunu bilmem, ben olması gerekeni özetledim ha öyle yapıyorlarmı yapmıyorlarmı? Hiçbir fikrim yok

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
peki test kaç aşamadan oluşur? özetle yaz yahuMehmet yazdıklarına şimdi tek tek cevap veremem, artı zaten bende teknik isimlerini cartını curtunu bilmem, ben olması gerekeni özetledim ha öyle yapıyorlarmı yapmıyorlarmı? Hiçbir fikrim yok Smile yeni inşa edilen hatlarda bunların bazıları yapılıyor. Hatta normal bir işletmede bile sefer araları daraltılacak ise önce araçlar ile bahsettiğim testler yapılabilir, daha önce yapılmıştı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıosman
Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıosman ile entegrasyonu ne zamana yapılacak?
Osmanbey'den gelen tren Taksimde makas değiştirip gidiş yoluna geçmeye devam ediyor. Yolun bu kısmında tren ters yönde yavaş gitmek zorunda kalıyor. Burada risk yok mu?
Osmanbey'den gelen tren Taksimde makas değiştirip gidiş yoluna geçmeye devam ediyor. Yolun bu kısmında tren ters yönde yavaş gitmek zorunda kalıyor. Burada risk yok mu?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıos
Bu ancak Haliç köprüsünün inşaası ve işletmeye açılmasından sonra mümkün olacak, o halde de zaten Yenikapı bağlantısı muhtemelen hazır olacağından büyük ihtimal ile Yenikapı ile birlikte olacağını düşünüyorum. Ama hattın Yenikapı uzatması sarkar ve köprü inşaatı beklenen hızda tamamlanır ise belki yine parçalı bir açılış ile bağlayabilirlerde. Burada sinyalizasyon ile alakalı bir durum var, işletmenin kesintisiz yapılabilmesi için bir sonraki makas bölgesine ihtiyacı var bu da köprü ile Saraçhane istasyonları arasında bildiğim kadarı ile.Kamil16 yazdı:Şişhane Taksim hattı Taksim - Hacıosman ile entegrasyonu ne zamana yapılacak?
Hayır, bildiğimiz kadarı herhangi bir risk yok, daha doğrusu demiryollarında risk her zaman vardır, burada da vardır ama bunca zaman bu işletme yapılırken herhangi bir sıkıntı hatta olumsuz durum yaşanmadı, demek ki planlama da bir sıkıntı yok. Mesela Aksaray istasyonunda da araçlar ters yöne giriyorlar, ama karşıdan gelen araç yok, olma ihtimali de yok dolayısı ile bir sorun yok. Şimdi Şişhanedeki durumu kafamda tam canlandıramadım uzun zaman oldu, fakat bu soruyu bir başka arkadaşımız başka bir ortamda sormuştu onun için konuya vakıf sistemden arkadaşlardan bilgi almıştık, gelen bilgi yukarıda verdiklerimdi.Kamil16 yazdı:Osmanbey'den gelen tren Taksimde makas değiştirip gidiş yoluna geçmeye devam ediyor. Yolun bu kısmında tren ters yönde yavaş gitmek zorunda kalıyor. Burada risk yok mu?