
tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Deprem konusunda sıkıntı olacağını sanmıyorum, Marmaray hat yenileme ihale dökümanında da mesela, hat sismik olarak aktif bir bölgede yer almaktadır diye yazıyor. 1999 depreminde İstanbul'da M1 in viyadükleri kontrol edilmişti mesela deprem sonrası, bir sorun varmı diye, herhangi bir hasar ya da kayma meydana gelmemişti. Resimdeki viyadükte çok aşırı yüksek bir viyadük değil ve yeterli tedbirler alınıp gerekli teknoloji muhakkak uygulanmıştır.alabay yazdı:Güzel görünüyor! Deprem konusunda ne şekilde önlemler alındı? Bu konuda, sanırım, en çok Japonya'dan öğrenebiliriz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/wp-content/uploads/bilecik.jpg
biten viyadük vk-22 nolu viyadük. haritası yukardaki linkte. bilecik şehrinin içinden geçiyor. deprem konusundaki çalışmalardan dolayı 6 ay uzatma verdiler müteahhide. viyadükler ve tüneller depreme dayanıklı yapılıyor. zaten tersi düşünülemez. düşünülmemeli.
sakarya nehri taşarsa ! tam başar abilik. gelir suyu çekersin abi motorla

tünelden çıkıyor viyadüğe giriyor. sonra tekrar tünele girecek.

biten viyadük vk-22 nolu viyadük. haritası yukardaki linkte. bilecik şehrinin içinden geçiyor. deprem konusundaki çalışmalardan dolayı 6 ay uzatma verdiler müteahhide. viyadükler ve tüneller depreme dayanıklı yapılıyor. zaten tersi düşünülemez. düşünülmemeli.
sakarya nehri taşarsa ! tam başar abilik. gelir suyu çekersin abi motorla


tünelden çıkıyor viyadüğe giriyor. sonra tekrar tünele girecek.

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Mehmet sen Sakarya'yı benim kadar bilmiyorsundur, malum benim memleket oralar. Sakarya taşmaz taşmaz ama su taşıma kapasitesine baktığın zaman adı nehir olan pek çok nehiri 2 ye katlayıp sırt üstü yatırır. Taşarsa hiç de güzel şeyler olmaz, yanında demiryolu da var karayolu da.
Biz pompaları leğenleri kovaları alır yardıma gideriz de, gittiğimizde geç olabilir benim evden 1,5 saat ama sen 1,5 saatte köprüye gelmezsin. Suyu emen toprak toprak değilde, oyun hamuru gibi olursa o viyadük ayakları da çöp şiş olur.
Tabi bunları eminim oradaki mühendis kardeşlerimiz düşünmüştür ama biz de konuşuyoruz işte...
Biz pompaları leğenleri kovaları alır yardıma gideriz de, gittiğimizde geç olabilir benim evden 1,5 saat ama sen 1,5 saatte köprüye gelmezsin. Suyu emen toprak toprak değilde, oyun hamuru gibi olursa o viyadük ayakları da çöp şiş olur.
Tabi bunları eminim oradaki mühendis kardeşlerimiz düşünmüştür ama biz de konuşuyoruz işte...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Önemli konular tabii ki bunlarında üzerine konuşmak gerekir. Muhakkak ki böylesi bir projede bunlar dikkate alınıyordur, ama mesela sen bölgeyi bilen birisi olarak bakış açın daha gerçekçi olabiliyor, ben 99 depreminde orada 2 hafta kadar çalıştım, ikincisinde Düzce' de pek çok kişi o bölgenin toprağının çok benzer olduğunu söylemişlerdi, yani Düzce ve Adapazarında toprağın yumuşak ve hareketli olduğundan bahsederlerdi, hatta Adapazarı / Sakarya civarında kent merkezinin başka bir bölgeyi taşınması gerektiği dahi dile getiriliyordu. Sanırım o günden bu güne değişen bir şey olmadı.
Yani dediğim gibi böyle bir projede teknik olarak eksiklikler olmayabilir, fakat yine de birileri sorgulayarak dürtmeli diye düşünüyorum, amacımız art niyet değil ki.
Yani dediğim gibi böyle bir projede teknik olarak eksiklikler olmayabilir, fakat yine de birileri sorgulayarak dürtmeli diye düşünüyorum, amacımız art niyet değil ki.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Sakarya kent merkezi birazcık taşındı, Erenler ve Serdivan bölgeleri çok gelişti. Serdivan sağlam zeminli galiba ama Erenler Adapazarı ile aynı gibi. Asıl taşınılacak yere Karaman diyorlardı galiba oralara devlet yatırım yapıyor hastane falan ama millet yinede ille de Çark caddem, çarm mesirem, çark suyum diyor...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sanırım Başar'ın endişesi biraz farklı, yani taşmadan ziyade taşkın nedeni ile viyadük zemininin oynamasını düşünüyor gibi geldi bana. Eğer böyle bir düşünce varsa ki haklı, ben yine de sorun olacağını düşünmüyorum. Bu viyadük direklerinin üstteki kadarda yerin altında var
ama tabii bu riski azaltır, hepten yok edermi bilemem.
Diğer taraftan su seviyesine yakın yerlerde risk bence daha büyük, taşkınların kamyon gibi kayaları nasıl sürüklediğini ya da bacak kalınlığında bir suyun devasa istidnat duvarlarını nasıl patlattığını gördükten sonra ben sudan korkar oldum. Böyle bir durumda aniden taşkın içinde kalan bir tren tabii ki büyük risk altına girer, bunun en başında suyun etkisi ile deray etmesi geliyor, ya da zeminin kayarak hattın geometrisinin bozulması sonucu deray, daha kötüsü ise etek seviyesini aşan suyun içinde kaldığında eski araçlarda elektriğin iç bölümlere geçmesi riski var diye duymuştum, ama bu yeni tip araçlarda bu risk hala varmıdır bilmiyorum.

Diğer taraftan su seviyesine yakın yerlerde risk bence daha büyük, taşkınların kamyon gibi kayaları nasıl sürüklediğini ya da bacak kalınlığında bir suyun devasa istidnat duvarlarını nasıl patlattığını gördükten sonra ben sudan korkar oldum. Böyle bir durumda aniden taşkın içinde kalan bir tren tabii ki büyük risk altına girer, bunun en başında suyun etkisi ile deray etmesi geliyor, ya da zeminin kayarak hattın geometrisinin bozulması sonucu deray, daha kötüsü ise etek seviyesini aşan suyun içinde kaldığında eski araçlarda elektriğin iç bölümlere geçmesi riski var diye duymuştum, ama bu yeni tip araçlarda bu risk hala varmıdır bilmiyorum.