tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2. Etap İnşaatı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Pzr, 2012 13:56

http://www.rayturk.net/?p=2401

ANKARA İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİ 2012 BÜTÇESİ:
Hızlı tren inşaatı 2012 bütçesinde 478.167.000 TL kredi olmak üzere 569.532.000 TL olarak yer almıştır. Bu tutarın bu yıl içinde harcanması durumunda, 2012 yılı sonu kümülatif toplam tutarının; 5.238.055.000 TL olması beklenmektedir. Böylece 2012 sonu finansal gerçekleşme oranı % 66 olacaktır. Yani 2012 yılında projenin % 7 oranında ilerlemesi beklenmektedir. (Projenin toplam tutarında hizmete açılan Sincan-Eskişehir arası da yer almakta olduğundan dolayı Eskişehir-İstanbul arası inşaatı için ayrıca bir değerlendirme yapılması gerekmektedir.)

Projenin tamamlanması için 2013 ve sonrasına kalan tutar; 2.677.405.000 TL’dir. Özetle işin % 34′luk kısmı 2013 ve sonrasına kalmıştır.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 25 Oca Çrş, 2012 12:58

Eskişehir-İstanbul arası ulaşıma kapandığında (yani 1 Şubat'ta) yük trenleri gemiler ile taşınacakmış.


Buna göre, bu süre içerisinde, güzergaha paralel karayolunda acil durumlar hariç iki yıl süreyle rutin bakımlar kaldırıldı ve yolun sürekli açık tutulması kararlaştırıldı. Öte yandan, sanayicilerin mağdur olmaması için Tekirdağ ile İzmit Derince arasında yük treni vagonları gemilerle taşınacak.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Çrş, 2012 14:18

Normal şartlarda bunun kalıcı olması gerekiyor, yani bu geçici çözüm olarak sunulmamalı bana göre. İstanbul kent içi trafiğinin her türlü yük çözümünden arındırılması gerekiyor, aslında sadece İstanbul değil Marmara bölgesinden bir şekilde transit geçiş çözümü oluşturulması lazım bunun içinde yük konteynırları Derince' den dahi değil Bursa sınırları içerisinde bir limana ulaştırılarak Marmara denizini dikine geçmeli ve Ambarlı ile Muratlı limanlarına ulaştırılmalı, buradan İstanbul hedefli olanlar Ambarlı aracılığı ile Trakya ve Avrupa hedefli olanlarda Muratlı limanı aracılığı ile dağıtılmalıdır, tabii ki bu dağıtımı yapmak için demiryolu kullanılacak ama sanırım Ambalının böyle bir bağlantısı halihazırda yok.

3 tarafı denizle çevrili bir ülke ama deniz yollarını kullanmıyor, ne kadar çok kullanılmayan, hatta yok edilen değerimiz ve kaynağımız var. Bir Türkiye daha kurabilecek durumdayız ama ancak yumurta ağıza gelince :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Oca Çrş, 2012 15:07

btgn yazdı:
saatte 3 tren geçmesi konvansiyonel trenler içindir. hızlı tren saatte 1 geçecek
Şaka gibi, saatte 1 tren işletmek için mi o kadar masraf yapılıyor. Yapılan hattın kapasitesi bu kadar mı?
Yapılan hat zaten bir hızlı tren hattı olmayacak ki, yapılan çalışma ile bazı kesimlerde maks. 160km/s hız yapılabilecek diğer kesimlerde ise 120km/s den fazla zaten yapılamayacak yani aslında yapılan şey hattın elden geçirilmesinden başka bir şey değil, gerçek bir hızlı tren güzergahı inşa edilmiyor o bölgede, zaten bu yüzden şu kuzey bağlantısını yapacaklar "bakın 250 ile gittiğimiz yolda var" demek için :) neyse ehveni şer diyelim. Küsüyorsunuz sonra ben gerçekleri yazınca.

1 Şubat itibari ile güzergah kapanıyormuş, bu tarihten sonra önemli bir zaman diliminde İstanbul' a demiryolu ile Anadolu'dan gelinemeyecek, ha ne kadar tren geliyor ne kadar potansiyel vardı bilmiyorum, bu çalışma nedeni ile insanlar demiryolundan soğurlarmı? Tabii ki tepkiler çok ve haklı ama 5 sene sonra her şey unutulacaktır, çok hızlı olmasa da hızlandırılmış hat üzerinden eskisine göre daha konforlu ve hızlı bir yolculuk yapılabilecek.
Köseköy-Gebze kesiminin inşası nedeniyle, Eskişehir–İstanbul hattında 1 şubattan itibaren 2 yıl süreyle tren trafiğine ara verilecek.Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, vatandaşların ve sanayicilerin mağdur olmaması için bir dizi tedbir aldı.

Bu kesimin, Türkiye’de demiryollarında ilk defa AB hibe kredileriyle yapıldığını ve hibenin kullanım süresinin tanımlı olduğunu hatırlatan yetkililer, şunları kaydetti: "YHT hat inşası çalışmaları kapsamında; 1890 yılında inşa edilen Köseköy-Gebze arasındaki mevcut hat, 122 yıl sonra yeniden yapılarak fiziki ve geometrik şartları Yüksek Hızlı Tren işletmeciliğine uygun hale getirilecek; hat ihata alınacak, hat üzerinde hemzemin geçit bulunmayacak.

Hat üzerinde biri aç kapa olmak üzere 9 tünel, 10 adet köprü, 122 adet menfez olmak üzere 141 adet sanat yapısı bulunmaktadır. Bu yapılar gerektiğinde tadil edilerek standart hale getirilecek, 28 adet yeni menfez ve 1 adet alt geçit yapılacak. Yapım kapsamında yaklaşık 1 milyon 800 bin metreküp kazı ve 720 bin metreküp dolgu gerçekleştirilecek.

Diğer taraftan, Köseköy-Gebze kesimine paralel olarak kuzeyden yeni bir hat planlanıyor. Kuzey Marmara otoyolu üzerinde bulunan Üçüncü Boğaz Köprüsü ile bu yolun irtibatı sağlanacak.

Ülkemizin bu bölgesi, Marmaray, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu ile projesi yapılan İstanbul-Ankara ikinci yüksek hızlı tren yolu ile birlikte orta vadede çok seçenekli demiryolu ulaşım ağına kavuşacak." -"Vatandaşın mağdur olmaması için gerekli tedbirler alındı"- İnşa sürecinde vatandaşların ulaşım ihtiyacının en makul ölçülerde karşılanması amacıyla, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın başkanlığında, Bölge illerin valileriyle toplantılar da yapıldığını ve Kocaeli, İstanbul, Sakarya Büyükşehir Belediyeleri, Valilikler, TCDD Genel Müdürlüğü, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü, İETT, İstanbul Ulaşım A.Ş. yetkililerinden oluşan heyetlerce de yerinde incelemelerde bulunulduğunu anlatan TCDD yetkilileri, Bu kapsamda, 1 Şubat’tan itibaren vatandaşların herhangi bir mağduriyet yaşamamaları için gerekli tedbirlerin alındığını bildirdiler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

inönü-alifuatpaşa arasında 9 km tün

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Şub Prş, 2012 17:54

http://www.rayturk.net/inonu-alifuatpas ... 78i-bitti/
Ankara-İstanbul hızlı tren projesi 2. faz inşaatı kapsamında İnönü-Köseköy arasındaki güzergahın ayrıntıları aşağıdadır.

İnönü-Köseköy arasındaki 126 km’lik güzergah inşaatı devam eden ve inşaatına henüz başlanmayan kısım olarak 2′ye ayrılmaktadır. İnşaat çalışmaları İnönü-Alifuatpaşa arasında devam etmekte olup, Alifuatpaşa-Köseköy arası inşaatı Mart ayında yer teslimi ile birlikte fiilen başlayacaktır.

a-İNŞAATI DEVAM EDEN BÖLÜM: İnönü-Alifuatpaşa

Toplam tünel sayısı: 19 + 8 = 27 adet

27 tünelin toplam uzunluğu: 29,142 m + 11,342 m = 40,484 m

Bugüne kadar gerçekleşen tünel kazısı: 20,103 m + 11,342 m = 31,445 m

Kazı gerçekleşme oranı: % 78

Bu bölümde altyapı inşaatı biten Mekece-Pamuokova arasında ray montajı başlamış olup bugüne kadar 7 km ray montajı yapılmıştır.
alifuatpaşa-köseköy arasında 18 km daha tünel var. henüz inşaatı başlamadı. martta başlar.
Resim

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Arifiye'nin iptali kesinleşmiş galiba

Mesaj gönderen langur » 16 Mar Cum, 2012 11:33

Ankara-İstanbul arası seyahat süresini 3 saat 10 dakikaya indirecek Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesinin ikinci etabında zorunlu bir değişikliğe gidiliyor. Mevcut projede, Eskişehir ve Pamukova'dan sonra 33,5 kilometrelik 'Geyve-Doğancay-Arifiye-Sapanca' güzergâhının takip edildiği hatta Arifiye by-pass ediliyor. Böylece hat, 10,5 km daha kısalırken Geyve'den sonra 22 bin 900 metrelik tünel ve viyadükler takip edilerek Sapanca'ya çıkılıyor. Değişikliğin altında; YHT'nin 'Geyve-Doğancay-Arifiye-Sapanca' güzergâhında hızını 80 km'ye kadar düşürecek olması yatıyor. Devlet Demiryolları (TCDD) da hızlı trenin bu mevkide 80 km hıza kadar düşmesini istemiyor. Sorunu, tünel ve viyadük yaparak aşmak istiyor. Değişiklikle Ankara-İstanbul arası seyahat süresi 10 dakika kısalarak 3 saate, hattın uzunluğu da 533 km'den 523 km'ye düşecek.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cum, 2012 12:55

Zararın neresinden dönülürse kârdır da, niye inşaat oraya kadar gelmeden bunu fark edememişler :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

anadolu yakası hızlı treni bu.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Mar Cum, 2012 14:16

Ankara-İstanbul arası seyahat süresi 10 dakika kısalarak 3 saate, hattın uzunluğu da 533 km'den 523 km'ye düşecek.
ankara sincan: 24

sincan esenkent: 15

esenkent-eskişehir: 212

eskişehir inönü: 30

inönü-köseköy: 148

köseköy gebze: 56

gebze halkalı: 76

TOPLAM: 561 KM EDİYOR.


ankara gebze arası 485. gebze söğütlüçeşme 38'miydi. eder 523.
demekki söğütlüçeşme'ye kadar baz alıyorlar. kuzeyden giden halkalı'ya varan proje ise; sincan-halkalı arası 402 km. yani ankarahalkalı arası 426 km.

şimdiki projeden 103 km daha kısa.. yazayım bunu.

halkalı baz alındığında st hattı 135 km tasarruf ediyor.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Mar Cmt, 2012 12:12


langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 23 Mar Cum, 2012 14:04

56 km.'lik Gebze-Köseköy etabında 27 Mart'ta temel atılacakmış. Artık nasıl bir temel, ne şekilde bilmiyorum.
TCDD Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, 2009 yılında hizmete giren Ankara-Eskişehir Hattı'nın devamı olan Eskişehir-İstanbul etabının son bölümü olan Köseköy-Gebze kesiminin temelinin 27 Mart Salı günü atılacağı bildirildi.
Toplam 56 kilometrelik hat üzerinde bulunan 9 tünel, 10 köprü, 122 menfezin tadillerinin yanı sıra 28 yeni menfez ve 2 adet alt geçit inşa edileceği bildirildi.
Kaynak

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Mar Cum, 2012 14:21

temel atmadan işler yürümez :) 2013 sonunda ankara-istanbul arası açılacak diyorlar. yine yanlış bir anlatım. 2013 sonunda anakradan kalkan bir tren sadece test amaçlı olarak gebze'ye kadar belki gelir. ötesine geçecez. gebze-söğütlüçeşme arasında hiç bir çalışma yok. hatlar eski. eski hatlar yenilenmeden yht çalışmaz. 20 ayda hatların yenilenmesi mümkün mü? bugün başlasalar 40 km'lik bu kısmı 20 ayda yenileyebilirler mi? birde sadece yenileme işi yok ek hat yapma işi de var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Mar Cmt, 2012 19:31

http://www.rayturk.net/hizli-tren-alifu ... amlaniyor/

2. fazdan bomba fotoğraflar. raylar döşeli ilk defa fotoğrafını gördüm

Resim

Resim

Cevapla

“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön