Bu haritalar daha sağlam kaynaklara ait, fakat bir o kadar da kafa karıştırıcı

o yüzden pek kronolojiye falan bakmadım sadece projelerin ne kadar değişiklik gösterdiğini belki bize anlatır, bu boyutta biraz kötü görünüyor belki daha sonra iki parça halinde yarım yarım daha büyük yayınlarım.

Bu düzgün tasarlanmışlardan bir tanesi, çünkü benzer bir haritada konuda yetkin olması gereken bir yerin yaptığı bir haritada tonla hata vardı, yani hafif metroya, ön görülen tramvay yazmak ya da o rengi vermek gibi, bu yüzden bu haritaların bazıları içeriği güvenilir ama gösterimi biraz sorunlu gibi.
Bu harita üzerinden bakarsak, enteresan bir şey var.
* Yenikapı' dan Bağcılar' a giden hat daha önce bir haritadan gösterdiğim gibi M1 Merter' i keserek geçiyor, sonrasında ise Bağcılar merkeze değil direkt İkitelli istikametine gidiyor, buradan bugünkü M7 Başakşehir güzergahına girerek Başakşehir' e ulaşıyor. Bu
öngörülen metro olarak tanımlanmış. Enteresan olan Otogar' dan gelen hat bundan ayrı gösterilmiş, biraz doğusundan gelerek İSTOÇ ya da Güney Sanayi civarında ayrılarak Sanayinin doğu tarafından Başakşehir' e ulaşıyor ve buradan günümüzdeki projede olduğu gibi kavis çizerek Olimpiyat Köyü' ne doğru dönüyor.
* Sefaköy' den başlayan ve Halkalı üzerinden geçerek Başakşehir' e ulaşan bir tramvay hattı gösterilmiş.
* Güney Sanayi - Halkalı HM bağlantısı gösterilmiş.
* Bağcılar'dan gelen tramvay Zeytinburnu' ndan direkt Bakırköy' e gidecek şekilde gösterilmiş.
* Beylikdüzü metrosu hala Yenibosna başlangıçlı çiziliyor.
* T1 hattı Beşiktaş' a kadar proje olarak yer alıyor.
* Beşiktaş-Kartaltepe metrosu yine ilk hali ile burada yer alıyor.
* Anadolu yakası bu haritada zengin

Üsküdar-Ümraniye ve Harem-Kartal aynen devam, fakat daha önceki haritada tramvay olarak gösterilen dikey hatlar bu sefer HM olarak ifade edilmiş ve toplam 4 adet Kuzey-Güney hattı öngörülmüş. Tam başlangıç noktalarını çıkartamıyorum ama bir tane Söğütlüçeşme-Altunizade gibi bir hat var, Göztepe-Ümraniye, Bostancı-Dudullu ve Pendik-Kurtköy hatları da diğerleri. Son olarak Kadıköy-Bostancı tramvayı bu haritada da var.
* Haritanın en ilginç detayı 3. Köprü

hazır tartışmaları varken yayınlayayım dedim. İBB 3. Köprü' yü iki köprü arasına planlamış. Yanlız haritadaki sanırım bir hata, 1. Köprünün altında
Raylı Köprü yazmışlar fakat orada hiçbir raylı sistem hattı gösterilmemiş, 3. Köprüye ise bir raylı sistem çizilmiş. Bu çizimin Avrupa yakası çıkışından M2 hattı Levent istasyonuna bir bağlantı gösterilmiş, diğer tarafta ise tam neresi olduğunu kestiremediğim ama E-5 e varmadan hemen önce raylı sistem Söğütlüçeşme' ye uzatılmış ve 21500m ifadesi var, acaba bu hat boyumu yoksa 3.köprü ve bağlantı yolları uzunluğumu çıkartamadım.
* Bu haritadaki bir diğer garip detay, Haliç tramvayının Eyüp ten sonra G.O.P içine doğru çıkartılmış olması yani Haliç çevresinde değil G.O.P merkeze doğru giden bir öngörü resmedilmiş.
------------------------------------------------------------------------------
Yukarıdaki ile bağlantılı bir harita, aşağı yukarı aynı sadece farkları yazacağım

Farklar:
* Otogar-Bağcılar şu an ki gibi Kirazlı civarında diğer hat ile birleşiyor, yani ayrı bir hat yok.
* Başakşehir' den gelen hat hala Yenikapı' ya gidiyor.
* Tramvay projeleri tafa kaldırılmış, sadece Vezneciler-Sultançiftliği var.
* Göztepe-Ümraniye HM yok.
* Sanırım bu diğer haritanın bir varyasyonu olsa gerek.