Ana Sayfa Giriş Profil Kurallar Özel Mesajlar Konularınız Organizasyon Kayıt
Arama

ist-RS.46 » İstanbul Raylı Sistemler Tarihçesi


 
Yeni başlık gönder   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız    Metro Hatları Genel Konular » ist-RS.46 » İstanbul Raylı Sistemler Tarihçesi
alabay
Evliya Çelebi


Mesajlar: 5270
Başlıklar: 37



Çevrimdışı

Mesaj 16 Ekm Sal, 2007 14:15
    Mesaj konusu: ist-RS.46 » İstanbul Raylı Sistemler Tarihçesi
Alıntıyla Cevap Gönder

Arkadaşlar, Vikipedi'den şu alıntıyı ekleyeyim şuraya:
Alıntı:
İstanbul şehri, 1876'da yapılan "Tünel" ile toplu taşımada metronun öncüleri arasındaydı. İstanbul şehri için kamu yararı ve ulaşım rahatlığı gözönüne alınarak 1912'den bu yana çeşitli ülek firmaları tarafından yapılmış öneriler olduğu bilinmektedir. İstanbul'da geniş kapsamlı bir metro yapılması fikrinin 1908'de ortaya çıktığına dair kayıtlara İETT arşivinde rastlanıyor. "Mecelle-i Umur-ı Belediye"nin 3. cildinde Mecidiyeköy ile Yenikapı arasında bir metro imtiyazı verildiğine dair kayda rağmen, projenin gerçekleşmediği anlaşılıyor. Yine 1912'de bir Fransız mühendisin Karaköy-Şişli arasında bir hat önerdiği ve Kurtuluş'a doğru bir giriş yaptığı anlaşılıyor. İlk etraflı proje ise 1912'te rastlıyor.

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Dersaadet#.C5.9Eehir_i.C3.A7i_ula.C5.9F.C4.B1m
Bu konuda bilgileri burada toplayalım, mümkünse. İETT'den bununla ilgili arşiv maddeleri, krokiler bulmak mümkün mü acaba?

B. Alabay
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Reklamlar
Idari Amir








Mesaj 16 Ekm Sal, 2007 14:15
    Mesaj konusu: Sponsor Baglanti - Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Başa dön
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14587
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 10 Arl Pts, 2007 13:15
    Mesaj konusu: İstanbul Raylı Sistemler Kronolojisi
Alıntıyla Cevap Gönder

29 Ekim 2013 tarihinde yeniden düzenlenmiştir.

Başlık metronun tarihçesi ama ben size çeşitli kaynaklardan derlediğim kronolojiyi sunayım, sadece bizde, başka yerlerde aynen verilmiş olarak görüyorum her zamanki gibi bizden çalıntı bilginize, tarihlerde bazı kısımlarda boşluklar var ay ve gün olarak onlarıda kısa zamanda toparlarız umarım.

İstanbul Raylı Sistemler Kronolojisi
04/01/1871: Yedikule - Küçükçekmece arasında banliyö hattı açıldı.
22/04/1872: Küçükçekmece - Halkalı banliyö hattının ikinci etabı hizmette.
03/09/1872: İlk atlı tramvay Azapkapı-Ortaköy hattında işletmeye alındı.
27/07/1872: Yedikule - Sirkeci arası işletmeye açılarak Avrupa yakasında banliyö hattı tamamlandı
22/09/1872: Anadolu yakasında ilk banliyö hattı Feneryolu - Pendik
01/01/1873: Anadolu yakası banliyö hattı ikinci etabı Pendik - Gebze arası seferler yapıldı.
12/01/1875: İstanbul' un ilk metrosu olarak addedilen funiküler sistem ile çalışan Karaköy - Beyoğlu Tüneli açıldı.
1907 : Tramvay şebekesi işletme hakkı yapılan sözleşme ile 75 yıllığına-1993 yılına kadar uzatıldı.
19/08/1908: Feneryolu - Haydarpaşa bağlantısı ile Anadolu yakası banliyösü de tamamlandı.
Ocak/1910: Dersaadet Tramvay Şirketi tünel hattını, tesisleri, araçları ve işletme hakkı ile birlikte "Metropolitan Railway Of Constantinapole From Galata De Pera" şirketinden satın aldı.
1912 : Balkan Savaşı nedeni ile atların orduya devredilmesi nedeni ile işletme yapılamamıştır.
25/01/1914: İlk elektrikli tramvay seferde, tramvay hatları galata köprüsünden geçirilerek İstanbul ve Pera yakaları birbirine bağlandı.
15/01/1915: 1. Dünya Savaşı nedeni ile şehirde yaşanan elektrik kesintisi nedeni ile tramvay işletmesi ikinci kez durdu.
1927: İstanbul tramvaylarında yılda 61.336.000 yolcu ile rekor yolcu sayısı.
1928: Şirket 199 motris, 121 römork ile 21 hatta, 27.714 m çift ray, 5880 m. tek ray ile hizmet vermektedir.
08/06/1928: Üsküdar-Kısıklı tramvay hattı ile Üsküdar Kadıköy Havalisi Tramvayları işletmeye açıldı.
20/02/1931: Dersaadet Tramvay Şirketinin adı "İstanbul Tramvay Şirketi" olarak değiştirildi.
16/06/1939: Millileştirme Hareketi ile şirket önce belediyeye ardından İETT ye devr edildi.
1943 : İstanbul yakasında 201 vagon ile 83.864.583 yolcu taşınmıştır.
1945: İstanbul ve Kadıköy yakalarında toplam 105.420.690 yolcu taşınmıştır, bu yılda İstanbul' daki toplam tramvay hattı uzunluğu 59.068 m dir.
01/01/1955: Üsküdar Kadıköy Havalisi Tramvayları şirketi İETT ye devr edildi.
1956: Sirkeci-Halkalı banliyö hattı elektrifikasyona geçti.
1956/1958: Tramvayların Galata köprüsünden geçişi yasaklandı. İstiklal Caddesi ile Topkapı ve Yedikule' den gelen raylar sökülerek bu bölgelerdeki tramvay hatları da iptal edildi.
1960: İstanbul' da artık sadece 16 tramvay hattı var.
12/08/1961: İstanbul yakası tramvayları Şişli deposundan son seferlerine çıkarak Anadolu yakasına geçecekleri gemilere yüklenmek üzere limana ulaşıyorlar.
14/11/1966: İstanbul' un son tramvay hatları Kadıköy-Fenerbahçe, Kadıköy-Gazhane, Kadıköy-Kısıklı ve Kadıköy-Üsküdar hatlarıda seferden alınıyor. İstanbul artık tramvaysız.
23/02/1983 : İstanbul Metrosu ihalesi askıya alındı.
22/06/1986 : Aksaray-Kartaltepe arasında ilk metro hattının temel atma töreni yapıldı.
16/08/1988 : İstanbul Ulaşım A.Ş. Büyükşehir Belediye iştiraki olarak kenti içi raylı sistemleri işletmesi amacı ile kuruldu.
11/03/1989: Aksaray - Kartaltepe Kocatepe arasında ilk metro seferleri başladı.
24/12/1989: Kartaltepe Kocatepe ile Esenler istasyonu bağlantısı açıldı.
29/12/1990: Taksim - Tünel nostaljik tramvay hattı, eski İstanbul tramvayları revize edilerek işletmeye açıldı
13/06/1992: Modern dönemin ilk tramvay hattı Beyazıt-Yusufpaşa arasında seferlere başladı.
10/07/1992: Beyazıt-Sirkeci bağlantısı ile tramvay hattı uzatıldı.
19/08/1992: Taksim-4.Levent metrosu temeli atıldı ve inşaat çalışmalarına başlandı.
29/12/1992: Yusufpaşa-Topkapı arasıda açılarak tramvay hattı Topkapı-Sirkeci arasında çalıştırılmaya başlandı.
31/01/1994: İlk metro hattımız Zeytinburnu na uzatıldı, aynı tarihte Otogar istasyonunda açılışı yapıldı.
07/03/1994: Metro hattı Zeytinburnundan Bakırköy İncirli istasyonuna uzatıldı.
10/03/1994: Tramvay hattı Topkapı-Zeytinburnu bağlantısı açıldı, tramvay hattı 11 km lik uzunluk ile Zeytinburnu-Sirkeci arasında hizmet veriyor.
25/08/1995: Metro hattı Bakırköy-Yenibosna bağlantısı tamamlandı.
20/04/1996: Tramvay hattında Sirkeci ile Eminönü arasındaki bölüm İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından inşa edilerek Eminönü istasyonu hizmete alındı.
11/01/1999: Taksim-4.Levent metrosu için alınan 32 aracın hatta indirme işlemleri başladı.
15/01/1999: Aksaray-Yenibosna arası metro hattında Bahçelievler istasyonu açılarak sisteme eklendi
25/03/1999: Taksim-4.Levent metro hattında ilk deneme seferlerine başlandı.
17/03/2001: Otogar-Bağcılar metrosu temeli atıldı.
16/09/2000: Taksim - 4.Levent metrosu yolculu seferlerine başladı.
2002: Edirnekapı-Sultançiftliği tramvay hattının temeli atıldı.
01/08/2002: Ünüvar-Hazinedaroğlu ve Rus Transtroy firmaları ile Eminönü-Kabataş, Sultançiftliği-Edirnekapı ve Edirnekapı-Vezneciler tramvay hatlarının yapımı için sözleşme imzalandı.
23/08/2002: Taksim - Kabataş Funiküleri inşaatına başlandı.
20/12/2002: Aksaray metrosunun Yenibosna-Havalimanı bağlantısı hizmete açılarak Havalimanına raylı sistemler ile erişim sağlandı.
Ocak 2003: Kadıköy-Moda tramvayı inşaatı başladı.
01/11/2003: Kadıköy-Moda tramvayı tarihi 20 numarası ile yeniden işletmeye açıldı. Böylece Anadolu yakasında 37 yıl sonra tramvay işletilmeye başlandı.
27/01/2004: Zeytinburnu-Bağcılar tramvay hattının temel atma töreni yapıldı.
30/05/2004: Zeytinburnu-Eminönü tramvay hattında 55 adet Alçak Tabanlı tramvay aracı hizmet vermeye başladı. Araçlar için tüm istasyonlar yıkılarak yeniden inşaa edildi.
30/01/2005: Kadıköy-Kartal metro hattının temel atma töreni yapıldı.
30/01/2005: Eminönü-Fındıklı arasında tramvay seferlerinin başlaması ile 47 yıl sonra tramvay yeniden Galata Köprüsünden geçti.
12/03/2005: Taksim-4.Levent metro hattının 3. etabını oluşturan Ayazağa kesimi inşaatına başlandı.
29/05/2005: Otogar-Bağcılar metro hattı temel atma töreni yapıldı.
01/11/2005: Eyüp-PierLoti Teleferiği hizmete açıldı.
03/12/2005: Taksim-Kabataş Funiküler sisteminde kullanılacak araçlar Kabataş' tan hatta indirildi.
04/01/2006: Taksim-Kabataş Funiküleri deneme seferlerine başlandı.
18/05/2006: Zeytinburnu-Bağcılar tramvayı deneme seferlerine törenle başlandı.
30/06/2006: Tramvay hattının son istasyonu Kabataş hizmete açıldı, aynı gün açılan Funiküler sistem ile Taksim-4.Levent metrosu ve tramvay hattı aracılığı ile raylı sistemler arasında entegrasyon sağlandı.
30/06/2006: İstanbul' un ikinci Funiküler sistem uygulaması olan Taksim-Kabataş funiküleri hizmete açıldı.
14/09/2006: Zeytinburnu-Bağcılar tramvayı seferlere başladı.
15/06/2007: Bağcılar tramvay hattında kullanılmak üzere 30 adet ikinci el tramvay aracı Köln’ den satın alındı.
10/07/2007: Edirnekapı-Sultançiftliği hattı deneme seferleri başladı.
Temmuz 2007 - Kirazlı-Başakşehir metrosunun temeli atıldı.
14/09/2007: Tramvay hattında kullanılmak üzere 37 adet Alstom alçak tabanlı tramvay aracı satın alındı.
17/09/2007: Şehitlik-Mescid-i Selam tramvay hattı yolculu seferlerine başladı.
02/10/2007: Başakşehir Kirazlı metro hattı için 80 adet Alstom metro aracı alımı yapıldı.
11/04/2008: Otogar-Kirazlı metro hattı için alınan 34 adet Rotem aracı teslim alınmaya başlandı.
28/08/2008: Başakşehir-Bakırköy metro hattı kazısında TBM araçları Güney Sanayi de yüzeye çıktı.
08/09/2008: Metrobüs hattı ikinci aşama inşaatı tamamlanarak Avcılar-Zincirlikuyu işletmesine başlandı.
12/09/2008: Yenikapı(Taksim-4.Levent)Hacı Osman metro hattı için alınan 92 adet Rotem metro aracı teslim alınmaya başlandı.
01/11/2008: Başakşehir-Bakırköy metro hattı için satın alınan 80 adet Alstom Metropolis aracın teslimatı başladı.
07/11/2008: M2 hattı Şişhane ve Oto Sanayi istasyonları ile Taksim-4.Levent arasında yolculu deneme sürüşlerine başlandı.
02/01/2009: M2 hattı Haliç Köprü Geçişi için inşaat süreci başladı.
30/01/2009: M2 hattı Taksim-Şişhane ve 4.Levent-Oto Sanayii istasyonları arası mekik işletmeleri hizmete alındı.
19/03/2009: Yerli üretim tramvay aracı RTE2009 T4 Topkapı-Mescidi Selam hattında çalışmaya başladı.
03/09/2009: Yeni satın alınan 37 adet Alstom Citadis "EvoX04 - İstanbul" araçları teslim alınmaya başlandı.
11/09/2009: Kadıköy-Kartal Metro hattı araç temin ihalesini İspanyol CAF firması kazandı.
06/11/2009: M2 hattı şube işletmesi Sanayi Mah-Seyrantepe arasında işletme testlerine başlandı.
29/03/2010: M2 hattı, kuzey 1. Etap uzatması ile birleştirilerek Taksim -Atatürk Oto Sanayii olarak çalışmaya başladı.
02/09/2010: M2 metro hattı Darüşşafaka istasyonu açıldı.
11/11/2010: M2 metro hattı Seyrantepe mekik işletmesi başladı.
31/12/2010: Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom Citadis 301 İstanbul" - yapılan tören ile yolcu taşımaya başladı.
23/05/2011: M2 metro hattı Hacı Osman istasyonu açıldı, hattın kuzey uzatmasında 3. etap tamamlandı.
11/11/2011: M4 Kadıköy-Kartal metrosu araçları test töreni düzenlendi.
22/02/2012: M1B Otogar-Kirazlı hattına ait yeni Esenler istasyonu hizmete açıldı.
06/06/2012: Üsküdar-Çekmeköy metro hattı temeli atıldı.
17/08/2012: M4 Kadıköy-Kartal metrosu hizmete alındı.
14/06/2013: M3 Başakşehir-Kirazlı metrosu hizmete alındı.
14/06/2013: M1B Otogar-Kirazlı metrosu hizmete alındı.
08/10/2013: M7 Kabataş-Mahmutbey metrosu birinci etabı Mecidiyeköy-Mahmutbey olarak ihale edildi.
29/10/2013: Marmaray Tüp Geçişi Ayrılık Çeşmesi - Kazlıçeşme açıldı.
09/02/2014: Kabataş-Mahmutbey hattı Mecidiyeköy-Mahmutbey etabı temel atma töreni yapıldı.
15/02/2014: M2 güney uzatması Şişhane-Yenikapı arası hizmete açıldı.
15/02/2014: M2 Haliç metro geçiş köprüsü hizmete açıldı.
16/03/2014: M2 Vezneciler istasyonu hizmete açıldı ve M2 Güney Uzatması tamamlandı.

Kaynakça:
Javier Martines Cuevas
Dersaadetten İstanbul' a Atlı Tramvay - R. Sertaç Kayserilioğlu
Dersaadetten İstanbul' a Elektrikli Tramvay - R. Sertaç Kayserilioğlu
Tramvaylı İstanbul - Milliyet Gazetesi - Ergün Arpaçay
İstanbul Ulaşım A.Ş.

Bilgiler Esat Tanören tarafından yukarıda belirtilen kaynaklardan, işletmede geçirilen iş hayatındaki şahsi bilgi birikiminden, geçmiş yıllara ait gazete arşivlerinden, daha önce tasarlamış olduğum Dersaadet Tramvayları web sitesi içeriğinden, ayrıca güncel inşaat ve açılışların takip edilmesi ile derlenmiştir. Biraz kendine saygısı olan herkes alıntılar iken bizi de yad eder, kendine saygısı olmayanın kimseye saygısı olmayacağı için aksini yapanları Allaha havale ediyorum.


En son Esat tarafından 17 Mar Pts, 2014 11:29 tarihinde değiştirildi, toplam 31 kere değiştirildi
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14587
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 05 May Çrş, 2010 20:38
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

15 Haziran 2013 tarihinde yeniden düzenlenmiştir.

Aşağıdaki bilgileri derlemeye çalıştım bazı tarihleri bilemediğim için biraz sıkıntılı oldu, bu tip bilgiler belki basın müzesinden falan eski arşivlerden derlenebilir ama bizde de vakit yok, raylı sistemler dışındaki bilgiler eksik kaldı bunlar ile ilgili bilgisi olanlar var ise bir zahmet eklerlerse yeniden düzenleriz. Başkanlar ve dönemleri arasında kronoloji esas alınmıştır amaç kim ne iş yapmış görmekten çok dönemsel değişiklikleri karşılaştırabilmektir.

Başkanlar ve Dönemleri

Bedrettin Dalan 1984-1989

* 16.08.1988 - İstanbul Ulaşım A.Ş. kuruldu.
* 22.06.1986 - Aksaray-Otogar metro inşaatına başlandı.
* 1987 – 1990 - 107 adet ABB/SGP üretimi metro aracı satın alındı.
* 11.03.1989 - Aksaray-Kartaltepe arasında metro çalışmaya başladı.

Nurettin Sözen 1989-1994
* 04.09.1989 - Aksaray - Kartaltepe arasında çalışan metro (dönemin tabiri ile Hızlı Tramvay) hattı için ikinci açılış töreni yapıldı.
* 24.12.1989 - Kartaltepe - Esenler bağlantısı yapıldı.
* Tercihli otobüs yolu iptal edilerek Suriçine tramvay inşaatına başlandı.
* 29.12.1990 - Taksim-Tünel Nostaljik tramvay hattı açıldı.
* 06.10.1991 - M1 hattı 2.etabı Otogar-Havalimanı temel atma töreni yapıldı.
* 13.06.1992 – İlk modern tramvay işletmesi seferlerine Beyazıt-Yusufpaşa arasında “Çağdaş Tramvay” adı ile başladı.
* 10.07.1992 - Tramvay Sirkeci' ye uzatıldı.
* 19.08.1992 - İstanbul metrosunu temeli atıldı.
* 11.09.1992 - Taksim - Kabataş Funiküleri temeli atıldı.
* 29.12.1992 - Tramvay hattı Topkapı' ya bağlandı
* 16.01.1993 - Kadıköy-Bostancı tramvayı proje çalışmalarına başlandı.
* 11.04.1993 - Maçka-Taşkışla teleferiği açıldı.
* 31.01.1994 - Aksaray metrosu Zeytinburnu' na bağlandı ve Otogar istasyonu açıldı.
* 07.03.1994 - Aksaray metrosu Bakırköy İncirli' ye bağlandı.
* 10.03.1994 - Tramvay hattı Zeytinburnu bağlantısı gerçekleştirildi.

Recep Tayyip Erdoğan 1994-1998
* 25.08.1995 - Aksaray-Havalimanı metrosunun Yenibosna bağlantısı yapıldı.
* 30.04.1995 - İstanbul metrosu tünelleri birleştirildi.
* 20.04.1996 - Tramvay hattı Eminönü’ ne bağlandı.
* İstanbul metrosu için 32 adet Alstom metro aracı satın alındı.

Ali Müfit Gürtuna (1998)1999-2004
* 11.01.1999 - İstanbul metrosu araçları tünele indirilmeye başlandı.
* 15.01.1999 - Aksaray-Havalimanı metrosu Bahçelievler istasyonu açıldı.
* 16.09.2000 - İstanbul metrosu Taksim-4.Levent arasında seferlerine başladı.
* 17.03.2001 - Otogar-Bağcılar metrosu temeli atıldı.
* Vezneciler-Sultançiftliği tramvay hattının temeli atıldı.
* 01.08.2002 - Ünüvar-Hazinedaroğlu ve Rus Transtroy firmaları ile Eminönü-Kabataş, Sultançiftliği-Edirnekapı ve Edirnekapı-Vezneciler tramvay hatlarının yapımı için sözleşme imzalandı.
* 23.08.2002 - Taksim-Kabataş Funiküleri inşaatına başlandı.
* 01.12.2002 - 55 adet alçak tabanlı tramvay aracı Bombardier firmasından satın alındı.
* 20.12.2002 - Aksaray metrosu Atatürk Havalimanına bağlandı.
* 01.11.2003 - Kadıköy – Moda ring tramvayı hizmete alındı.
* Otogar-Bağcılar metrosunun temeli atıldı.
* 27.01.2004 - Zeytinburnu-Bağcılar tramvayının temeli atıldı.

Kadir Topbaş 2004-Devam Ediyor
* 30.05.2004 - Alçak tabanlı tramvaylar için revize edilen istasyonlar ile yeni araçlar Zeytinburnu-Eminönü tramvay hattında hizmete alındı.
* 30.01.2005 - Tramvay hattı Fındıklı ya bağlandı ve tramvaylar yeniden Galata köprüsünden geçti.
* 30.01.2005 - Kadıköy-Kartal metro inşaatının temeli atıldı.
* 12.03.2005 - İstanbul metrosu Seyrantepe ve Darüşşafaka etabı temeli atıldı.
* 29.05.2005 - 2001 yılında temel atma töreni yapılmış olan ve daha çalışmaların durduğu Otogar-Bağcılar metro inşaatına yeniden başlandı.
* 27.08.2005 - İstanbul metrosunda hizmet vermek üzere Rotem firmasından 92 adet metro aracı alımı yapıldı.
* 01.11.2005 - Eyüp-Pier Loti teleferiği hizmete açıldı.
* 03.12.2005 - Taksim-Kabataş Funiküler araçları hatta indirildi.
* 18.02.2006 - Kadıköy-Moda tramvayında kullanılmak üzere 4 adet ikinci el tramvay aracı Berlin Jena şehrinden satın alındı.
* 30.06.2006 - Tramvay hattının son istasyonu Kabataş hizmete açıldı,
* 30.06.2006 - İstanbul' un ikinci Funiküler sistem uygulaması olan Taksim-Kabataş funiküleri hizmete açıldı.
* 14.09.2006 - Zeytinburnu-Bağcılar tramvayı seferlerine başladı.
* 15.06.2007 - Bağcılar tramvay hattında kullanılmak üzere 30 adet ikinci el tramvay aracı Köln’ den satın alındı.
* 14.09.2007 - Tramvay hattında kullanılmak üzere 36 adet Alstom alçak tabanlı tramvay aracı satın alındı.
* 17.09.2007 - Vezneciler-Sultançiftliği olarak temeli atılan tramvay sistemi 5 km si yer altına alınarak Şehitlik-Mescid-i Selam arasında hizmete açıldı.
* Temmuz 2007 - Kirazlı-Başakşehir metrosunun temeli atıldı.
* 02.10.2007 - Başakşehir Kirazlı metro hattı için 80 adet Alstom metro aracı alımı yapıldı.
* 12.10.2007 - Metrobüs hattı Topkapı-Avcılar arasında hizmete açıldı.
* 11.04.2008 - Edirnekapı-Sultançiftliği tramvay hattı için alınan 34 adet Rotem aracı teslim alınmaya başlandı.
* 28.08.2008 - Başakşehir-Bakırköy metro hattı kazısında TBM araçları Güney Sanayi de yüzeye çıktı.
* 08.09.2008 - Metrobüs hattı ikinci aşama inşaatı tamamlanarak Avcılar-Zincirlikuyu işletmesine başlandı.
* 12.09.2008 - Yenikapı(Taksim-4.Levent)Hacı Osman metro hattı için alınan 92 adet Rotem metro aracı teslim alınmaya başlandı.
* 01.11.2008 – Başakşehir-Bakırköy metro hattı için satın alınan 80 adet Alstom Metropolis aracın teslimatı başladı.
* 07.11.2008 - M2 hattı Şişhane ve Oto Sanayi istasyonları ile Taksim-4.Levent arasında yolculu deneme sürüşlerine başlandı.
* 02.01.2009 - M2 hattı Haliç Köprü Geçişi için inşaat süreci başladı.
* 30.01.2009 - M2 hattı Taksim-Şişhane ve 4.Levent-Oto Sanayii istasyonları arası mekik işletmeleri hizmete alındı.
* 19.03.2009 – Yerli üretim tramvay aracı RTE2009 T4 Topkapı-Mescidi Selam hattında çalışmaya başladı.
* 03.09.2009 – Yeni satın alınan 36 adet Alstom Citadis “EvoX04 – İstanbul” araçları teslim alınmaya başlandı.
* 11.09.2009 – Kadıköy-Kartal Metro hattı araç temin ihalesini İspanyol CAF firması kazandı.
* 06.11.2009 – M2 hattı şube işletmesi Sanayi Mah – Seyrantepe arasında işletme testlerine başlandı.
* 29.03.2010 – M2 hattı, kuzey 1. Etap uzatması ile birleştirilerek Taksim – Atatürk Oto Sanayii olarak çalışmaya başladı.
* 02.09.2010 - M2 metro hattı Darüşşafaka istasyonu açıldı.
* 11.11.2010 - M2 metro hattı Seyrantepe mekik işletmesi başladı.
* 31.12.2010 - Yeni İstanbul Tramvayları, "Alstom Citadis 301 İstanbul" Kabataş' ta yapılan tören ile yolcu taşımaya başladı.
* 23.05.2011 - M2 metro hattı Hacı Osman istasyonu açıldı, hattın kuzey uzatmasında 3. etap tamamlandı.
* 11.11.2011 - M4 Kadıköy-Kartal metrosu araçları test töreni düzenlendi.
* 22.02.2012 - M1B Otogar-Kirazlı hattına ait yeni Esenler istasyonu hizmete açıldı.
* 06.06.2012 - Üsküdar-Çekmeköy metro hattı temeli atıldı.
* 17.08.2012 - M4 Kadıköy-Kartal metrosu hizmete alındı.
* 14.06.2013 - M3 Başakşehir-Kirazlı metrosu hizmete alındı.
* 14.06.2013 - M1B Otogar-Kirazlı metrosu hizmete alındı.
* 08.10.2013 - M7 Kabataş-Mahmutbey metrosu birinci etabı Mecidiyeköy-Mahmutbey olarak ihale edildi.
* 09.02.2014 - Kabataş-Mahmutbey hattı Mecidiyeköy-Mahmutbey etabı temel atma töreni yapıldı.
* 15.02.2014 - M2 güney uzatması Şişhane-Yenikapı arası hizmete açıldı.
* 15.02.2014 - M2 Haliç metro geçiş köprüsü hizmete açıldı.
* 16.03.2014 - M2 Vezneciler istasyonu hizmete açıldı ve M2 Güney Uzatması tamamlandı.

Not: Marmaray ve Hızlı Tren gibi çalışmalar İBB kapsamı dışında olduğundan listede yer almamaktadır, liste Başkanların kişisel performansı olarak değerlendirilmemelidir, ilgili dönemlerdeki iktidar-yerel yönetim bağlantıları ve ekonomik etkiler göz önünde bulundurulmalıdır, listenin hazırlanmasındaki amaç kimin çok hizmet ettiğini görmek değil hangi dönemde neler yapıldığını görerek o dönem hakkında yapılan yorumlara ışık tutmaktır.

Esat TANÖREN


En son Esat tarafından 17 Mar Pts, 2014 11:30 tarihinde değiştirildi, toplam 14 kere değiştirildi
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14587
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 17 Mar Pts, 2014 11:30
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

* M1B Otogar-Kirazlı metro hattı ve T4 Sultançiftliği-Edirnekapı tramvayı ile ilgili düzeltmeler yapılarak güncellenmiştir. 15 Mayıs 2012

* Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosu temel atma töreni bilgisi girilerek güncellenmiştir. 06 Haziran 2012

* M4 Kadıköy-Kartal metrosu nun hizmete alınması nedeni ile bilgiler güncellenmiştir. 17 Haziran 2012

* Yeni Esenler istasyonu açılış tarihi (22.02.2012) girilerek yeniden düzenlenmiştir. 13 Ocak 2013

* M1B Otogar-Kirazlı ve M3 Başakşehir-Kirazlı hatları açılışı nedeni ile yeniden düzenlenmiştir. 15 Haziran 2013

* Marmaray Tüp Geçişin açılması nedeni ile yeniden düzenlenmiştir. 01.10.2013

* Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı temel atma töreni nedeni ile yeniden düzenlenmiştir. 12.02.2014

* M2 güney etabı Yenikapı bağlantısı ve Haliç metro köprüsünün hizmete açılması nedeni ile yeniden düzenlenmiştir. 17.02.2014

* M2 Vezneciler istasyonunun açılması nedeni ile yeniden düzenlenmiştir. 17.03.2014
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız    Ana Sayfa » Metro Hatları Genel Konular » ist-RS.46 » İstanbul Raylı Sistemler Tarihçesi
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap: