sa-M.03 » "Hac Treni" ve Mekke Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 16:21

Mekke Treni ile ilgili son gelişme :
Suudi Arabistan'da yayınlanan Al-Riyadh Gazetesinin haberine göre, 6,5 milyar Suudi Riyal (yaklaşık 1,7 milyar dolar) maliyeti olan Mekke tren projesinin ilk aşamasının tamamlandığı, ikinci aşamanın da önümüzdeki aylarda başlayacağı kaydedildi.

18 kilometreden oluşan çift yönlü demiryolunun birinci aşama olarak sayılan alt yapı çalışmaları tamamlandı. Projenin ikinci aşamasında ise Arafat, Müzdelife ve Mina'da toplam 9 istasyon kurulacak. İstasyonların sonuncusu şeytan taşlama köprüsünün dördüncü katında yer alacak. İstasyonların tamamlanmasının ardından trenin denenmesi için raylar yerleştirilecek. Tren istasyonlara ve yayalara yakın olmasının yanı sıra tren yolunun çadırları etkilemeyecek.

Tren ayrıca hacıları taşıyan arabaların sayısında büyük bir oranda düşüreceği tahmin edilirken bu sayının 53 bin aracı bulabileceği belirtiliyor.

Mina, Müzdelife ve Arafat arasındaki mesafeyi 7 dakikada tamamlayacak olan trenin hızı 50-70 km ve taşıyacağı hacı sayısının da saatte 70 bin olacağı ifade ediliyor. Her iki dakikada bir başlayacak seferlerin her birinde 3 bin hacı taşınacak.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=21221

Valla hacılara büyük kolaylık olacak ha :) bu adamların bu kadar parası varken zaten Amerikan arabalarına çar çur etmelerine sinir oluyordum, en sonunda hayıra bir iş yaptılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Cum, 2010 09:59

İşletme ihalesinde yeni aşamaya geçilmiş. Eğer ihale TCDD nin içinde bulunduğu konsorsiyum tarafından alınır ise, sinyalizasyon ve araç temini işleri Siemens, üst yapı işleri çinliler, işletme işi ise TCDD tarafından gerçekleştirilecek. Daha önceki mesajımda işletme anlamında aslında doğru bulmadığımı belirtmiştim, evet tren işletmek tren işletmektir diyebilirsiniz, tecrübesi var diyebilirsiniz. Bunların hepsine eyvallah ama yine belirtiyorum kendi hızlı tren hattını ne kadar doğru işletiyor ki? Bu benim için bir soru işareti, küçücük hatta açılalı yıl oldu kaç tane kaza gerçekleşti. Tabi işin iç yüzü başka imiş, ben o kısmını açıkçası bilmiyordum, Harameyn bölgesine müslüman olmayanların girmesi yasakmış, dolayısı ile burada çalışacak trenlerde ya da istasyonlarda görevlilerinde müslüman olması gerekiyor, yani burada TCDD nin fonksiyonu biraz da bu :) bari ihale alınsında TCDD de kendisi için iyi bir tecrübe edinsin ben işin bu tarafına bakarım. Diğer taraftan inşaatı yaparken orada çalışanlar sadece müslümanlar mı onu da merak etmedim değil hani? :)

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... hizli-tren
AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, alt yapısı Çinliler tarafından sürdürülen demiryolunun üst yapısı için Suudiler ihaleye çıktı. İhale için TCDD, Siemens, Suudi Bin Ladin ve bir Çin firmasının oluşturduğu konsorsiyumun yanı sıra Fransız, İspanyol, Çinli ve Koreli firmaların yer aldığı dört ayrı konsorsiyum ön yeterlilik aldı.

Hızlı demiryolunun üstyapı inşaatı, sinyalizasyon sisteminin kurulması ve hattın 12 yıl süre ile işletilmesine yönelik ihale 3 Haziranda Suudi Arabistan'da yapılacak.

TCDD'den bir heyetin, ihale öncesi konsorsuyumun mali teklifine son halini vermek üzere Çin'e gittiği öğrenildi.

Konsorsiyumun iş planına göre, Siemens firması, hızlı tren hattının sinyalizasyon işlerini yapacak ve hızlı tren setlerini temin edecek. Suudi Bin Ladin şirketi ile Çin firması üst yapı inşaatını tamamlayacak ve hattın bakım hizmetlerini yapacak. TCDD ise 12 yıl süreyle hızlı trenleri işletecek.

Buna göre, TCDD'nin içinde yer aldığı konsorsiyumun ihaleyi kazanması durumunda, Müslüman olmayanların giremediği ''Harameyn'' bölgesinde hizmet verecek hızlı trende TCDD personeli çalışacak, trenleri TCDD makinistleri kullanacak.

Mekke ile Medine arasında inşa edilen 450 kilometre uzunluğundaki hızlı demiryolunun işletme hızı saatte 350 kilometre olacak. Özellikle Hac döneminde yoğun talep beklendiği ifade edilen hızlı demiryolunda 30 tren seti ile hizmet verilmesi öngörülüyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Cum, 2010 11:07

Çin'de de çok müslüman var, onu unutmamalı, Han ve Hui diye iki Çin kitlesi var, Huiler müslüman. Bayrakları bile bizimkine benziyor :-)

<http://de.wikipedia.org/wiki/Hui-Chinesen>

Beni bu konuda düşündüren, şimdi orada bir kaza olursa, hemen hop diye el, kol, kafa kesilir. Bu böyle, oranın doğru dürüst bir adliyesi yok. Bunu düşünen var mı acaba ... orada otomobil kazası geçirmiş birisine tanımıştım da, oha yani ...
En son alabay tarafından 21 May Cum, 2010 11:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Cum, 2010 11:09

alabay yazdı:Beni bu konuda düşündüren, şimdi orada bir kaza olursa, hemen hop diye el, kol, kafa kesilir. Bu böyle, oranın doğru dürüst bir adliyesi yok. Bunu düşünen var mı acaba ... orada otomobil kazası geçirmiş birisine tanımıştım da, oha yani ...
Ölenler Suudi ise evet, kazaya sebep olanın canına okurlar, hatta trenin kapısına bir Suud sıkışırsa emin ol ki treni bile hadım ederler, ama başkalarına bir şey olursa sorun olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Tem Sal, 2010 23:39

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22317
Suudi Arabistan'ın Mekke kentinde yapımı devam eden tren yolu projesinin ilk etabı tamamlandı. Kasım ayında hizmete girecek olan tren, bu hac sezonunda kutsal topraklarda 130 bin hacı taşıyacak.

Gelecek yıl tren yolu projesinin ikinci safhası tamamlandığında kapasite 500 bin yolcuya çıkacak. Üçüncü ve son safha 2012'de tamamlanacak ve 2 milyon yolcu kapasitesine ulaşılacak. Toplam maliyeti 1.8 milyar dolar olarak hesaplanan 'Kutsal İbadetler Treni' adlı projenin yapım ihalesini Suudi-Fransız ve Çinli konsorsiyumun parçası olan Çinli bir şirket kazanmıştı.

Tren, Mekke'deki kutsal mekanlardan geçecek ve yolculuk yaklaşık 7 dakika sürecek. Tren, hacıların toplandığı mekanlara uğrayacak fakat çadırların olduğu bölgelerden geçmeyecek. El Riyad gazetesindeki habere göre, bilet fiyatının 24 dolar olacağı tahmin ediliyor.
Mekke de yapımı devam eden hat ile ilgili son haber.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Tem Çrş, 2010 12:05

7 dakikalık bir yolculuk için 24 $? Vay, bayağı kutsal fiyatlar ... :shock:
Bunların aslında beleş olması gerekmez miydi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Çrş, 2010 13:15

alabay yazdı:7 dakikalık bir yolculuk için 24 $? Vay, bayağı kutsal fiyatlar ... :shock:
Bunların aslında beleş olması gerekmez miydi?
Su yakmıyor hacı abi, :) hahahah aslında orada su yaksa ücret daha pahalı olabilirdi, bu araplar bunun petrolle çalışanını yapsalar su gibi nasıl olsa orda.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Tem Çrş, 2010 13:30

Henüz ... henüz!
Ama yine de, madem "tesadüfen" kutsal mekânlar onların elinde, böyle bir şeyi insanlığa beleş sunmaları gerekmez mi? Bilmem yani, bana biraz garip geliyor ... garip mi diyeyim, ayıp mı. Garip işte.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Çrş, 2010 13:37

O zenginlikle düşünürsek bedava olmasa bile oldukça sunulabilir di. Oranın ne devletinin ne milletinin bu işten gelecek gelir ile o sistemi işletmeye ihtiyacı yok, zaten yıl boyu çalışacak bir sistemde değil dolayı ile rahatlıkla sübvanse edebilirlerdi, herhalde son yıllarda bunların kralı avrupalı bir danışman aldı, din iman zaten paraydı şimdi bir de o parayı nasıl kullanacaklarını öğrendiler :D

geçen haber vardı, gelecek nesillere bırakmak için petrol çıkartmıycaz demişler, biri de habere yorum yapmıştı kendisi mühendismiş, hali hazırda bunlar elektrik santrallerini bile petrolle çalıştırıyormuş, diyorum ya hep bol bulunca nereye süreceklerini şaşırmışlar. Ama şimdi yapacakları yenileme ile gaza çevirecekler ve oradan tasarruf ettikleri petrol ile sattıklarından daha çok para kazanacaklar, normalde bunların kafası basmaz bu işe kesin başkasının parmağı var :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Pzr, 2010 09:50

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22776
Alt yapısı Çinliler tarafından sürdürülen Mekke-Medine hızlı tren hattının üst yapısının yapımı ve 12 yıl işletilmesine Siemens ve Suudi Bin Ladin ile konsorsiyum kurarak talip olan TCCD’ye Suudi Arabistan’dan kötü haber geldi. Suudiler önce ihale şartlarını değiştirdi, ardından TCDD’ye ‘ihaleye gelmeyin’ yazısı gönderdi. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman “İhaleye daha güçlü girebilmek ve daha uygun bir teklif verebilmek için ön yeterlilik alan Çinli firma ile birleştik ve bu kararımızı Suudi yetkililere bildirdik. O arada, Suudiler ihaleye giriş şartlarını değiştirdiler. Konsorsiyum olarak bu şartları yetiştirmeye çalışırken, ihaleye girmemizin uygun olmayacağına yönelik bir yazı aldık. Maalesef çok istememize, çalışmamıza ve ön yeterlilik almış olmamıza rağmen ihaleye giremedik” dedi.
İlginç gelişme, ben bu olaya fazlası ile politik bakıyorum, bir yerlerden birileri dürtmüştür bu arab efendileri, onlarda Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarını işin dışında bırakmak için ellerinden geleni yapmışlardır, çok komplo teorisi gibi gelecek belki size ama maalesef ben böyle düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cmt, 2010 14:26

http://www.haber7.com/haber/20100731/Me ... kliyor.php
Mekke metrosunun ilk safhasının tamamlandığı ve yüzde 33'lük kapasite ile bu yıl ilk defa hacı adaylarını taşımaya başlayacağı bildirildi.

Yerel medyada yer alan haberlere göre Suudi Arabistan hac Bakanı Fuad Abdüsselam, trenlerin gelecek yıl tam kapasiteye ulaşmasının beklendiğini söyledi.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eki Prş, 2010 14:59

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24248
Mekke'de yakın zamanda hizmete girecek metroda hac sezonundan 30 gün önce testlerin başlayacağı bildirildi.

Meşair Demiryolları olarak bilinen ve Mina, Arafat ve Muzdelife'yi birbirine bağlayacak Mekke metrosunun inşaatı 1,7 milyar dolara mâloldu. Metro sistemiyle saatte 72 bin yolcu taşınabilecek. Projenin ikinci safhasında metro, Mekke, Medine ve Cidde şehirleri arasındaki Harameyn Demiryolu'na da bağlanacak.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön