ist-M.06 » Bütün Hatları Kesen Çember Metro Hattı Nered
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence de biraz fazla karıştı gibi, valla İsmail Bey senin yazdıklarını biraz hızlı mı okudum ne anlayamadım :S
Bence çok fazla dallandırmadan ortak noktalara işaret etmek lazım diye düşünüyorum. Herşeyden önce ben Marmaray geçişine sıcak değilim, yanlış anlaşılmasın olmasın demiyorum olamayacak diyorum. Mevcut ta dahi Marmaray frekanslarına yetmeyeceği düşünülürken tünele ekstra yük bindirmek bana hiç mantıklı gelmiyor. Diğer taraftan bu bir düşünce jimnastiği tabi ki faraziyeler üzerine yürüyecek. Çünkü diğer taraftan ben köprüden metro geçeceğine de inanmıyorum, zaten bu konuda olmaz raporu bilimsel olarak ta verildi, dolayısı ile zorlamanın anlamı yok.
Şahsi görüşüm faraziye tartışıyor olsak dahi bazı teknik olumsuzlukları göz önüne alarak fikirleri ortaya dökmek derim. Mesela ortak nokta görüyorum bir tane Kazlıçeşme' den başlayan hattı Topkapı' dan geçirmek evet işte güzergahın bir kısmı ortaya çıktı bile, sonrasında Mecidiyeköy' e uğramak, bunu zaten bir kaç başlıkta bir den tartıştık bir şekilde gerekliliğine şüphe yok. Ama işte köprüden geçemiyoruz, İsmail Bey hemen yanına ikinci bir köprü yapılsın köprüler tek yön olsun böylece metronun geçiş yükünüde kaldırsın düşüncesinde sanırım, yani bana kalırsa mantıklıda, bunun olabilirliği nedir birde ona bakmak lazım derim.
Bence çok fazla dallandırmadan ortak noktalara işaret etmek lazım diye düşünüyorum. Herşeyden önce ben Marmaray geçişine sıcak değilim, yanlış anlaşılmasın olmasın demiyorum olamayacak diyorum. Mevcut ta dahi Marmaray frekanslarına yetmeyeceği düşünülürken tünele ekstra yük bindirmek bana hiç mantıklı gelmiyor. Diğer taraftan bu bir düşünce jimnastiği tabi ki faraziyeler üzerine yürüyecek. Çünkü diğer taraftan ben köprüden metro geçeceğine de inanmıyorum, zaten bu konuda olmaz raporu bilimsel olarak ta verildi, dolayısı ile zorlamanın anlamı yok.
Şahsi görüşüm faraziye tartışıyor olsak dahi bazı teknik olumsuzlukları göz önüne alarak fikirleri ortaya dökmek derim. Mesela ortak nokta görüyorum bir tane Kazlıçeşme' den başlayan hattı Topkapı' dan geçirmek evet işte güzergahın bir kısmı ortaya çıktı bile, sonrasında Mecidiyeköy' e uğramak, bunu zaten bir kaç başlıkta bir den tartıştık bir şekilde gerekliliğine şüphe yok. Ama işte köprüden geçemiyoruz, İsmail Bey hemen yanına ikinci bir köprü yapılsın köprüler tek yön olsun böylece metronun geçiş yükünüde kaldırsın düşüncesinde sanırım, yani bana kalırsa mantıklıda, bunun olabilirliği nedir birde ona bakmak lazım derim.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Köprüyü geçmekte yük müydü problem, demiryoluna özel sarsıntı mı? Köprüye bir an ard arda TIR dolması önlenemez, o yüzden aslında tonaj açısından problem beklemiyordum yanılabilirim de ama. Yok, demiryolu geçişindeki özellikler problem yapıyorsa, köprü buna elverişli değilse, ya elverişli yapmak gerek, ya da ... nitekim, köprüden yaya geçme konusunda da bir problem yaşanmamış mıydı? Ama sakın motora çarpan cep telefonu tarzı masal olmasın ...
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yo haklısın, problem ağırlık değil demiryolu aracının oluşturduğu sarsıntı ile alakalı idi sanırım, sonuçta şu şekilde düşünelim boş ağırlığı ile 6 vagonlu bir dizi 180 ton geliyor, varın yolculu ağırlığı siz düşünün bunun köprü üzerinden geçerken oluşturacağı ağırlık noktasal olacaktır karayolu araçları gibi zemine yayılmış değil, hem bu hemde demiryolu aracının hareketi ile oluşacak sarsıntı daha doğrusu rezonans bozulması gibi bir şeydi.
Senin bahsettiğin konu rezonans ile alakalı işte yaya olayı ama o sebepten dolayı yayalara kapalı değil, normalde yaya trafiği bunu etkilemez, teoride kalabalık bir grup insanın tek düze adımlar ile köprüde yürümesi yani uygun adım yürümesi köprüyü yıkar diye bir konu var ama bu teorimidir pratikmidir bilmiyorum
Senin bahsettiğin konu rezonans ile alakalı işte yaya olayı ama o sebepten dolayı yayalara kapalı değil, normalde yaya trafiği bunu etkilemez, teoride kalabalık bir grup insanın tek düze adımlar ile köprüde yürümesi yani uygun adım yürümesi köprüyü yıkar diye bir konu var ama bu teorimidir pratikmidir bilmiyorum

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kaynak kim? Ben miyim yoksaMehmet Kasım yazdı:Mevcut tüp yoğunluğu kaldırmıyormuş. Darboğaz oluşturabilirmiş. Ben vazgeçtim o fikrimden. çember Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme en iyisi. İBB ilk defa doğruyu buldu.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sizler İstanbul'da bu konuda korkunç bir kâbusa bulaşacaksınız, bak demedi demeyin! Metro mu, tren mi, banliyö mü, ne, bilinmeyen bir salata oluşuyor, ve öyle hibrit olacaksa da hiç ona göre plânlanmamış bir tünel ve altyapı yapılıyor. Siz rüya mı görüyorsunuz yahu? Orası hem İstanbul, koskoca şehir, hem Avrasya geçiş noktası, koskoca kıtalar, hem faylar var, koskoca tehlike. Of! 

-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Çember
Geçen gün M4 metro araçları içerisinde gördüğüm harita aklımda böyle bir fikir oluşturdu. Daha önce bir yerde tartışıldı mı bilmiyorum. Aklımdan geçeni sizinle paylaşayım dedim. Bence böyle bir çember "Ring" hattı sanki iyi bir entegrasyon sağlar gibime geldi (Mavi renk).


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ring hatları Mehmet Kasım ın ürünleri idi, her başlıkta bundan bahsetmiş olabilir ama senin bahsettiğin çemberi göremedim ben?
:D o linki direkt kopyala yapıştır yapıp browser da da açamadım, bir de başlık vardı galiba bununla ilgili, Tüm Hatları Kesen Çember Metro Nerede Olmalı mıydı ne? Kilitlemiştim galiba!!
Bu mesajlarıda yarın o başlığa alırım, ya da şimdi alayım.

Bu mesajlarıda yarın o başlığa alırım, ya da şimdi alayım.