ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 6057#16057
Bu mesajımda giriş çıkış yerlerini krokilemiştim. Tanıtım merkezindeki krokilerle karşılaştırdığımda bazı farklılıklar gördüm. Bunların doğru hallerini aşağıya ekleyeceğim ve bendeki farklı görünme sebeplerini de yazacağım.
Bendeki Kadıköy planında 5 tane giriş çıkış yeri var ama bir tanesinde hiç çalışma yok bir tanesi ise şantiye sahasında olmasına rağmen gidip yerinde baktığımda görememiştim ama demek ki yapacaklar, olması gereken yere bir giriş çıkış yeri daha ilave ettim.

Ünalan'da bir yer altı otoparkı ve İETT aktarma merkezi kuracaklar ve bendeki giriş çıkışlardan biri ora ile ilgili idi, demek ki o otopark ve aktarma merkezi hemen yapılmayacak ki giriş çıkışı göstermemişler.

Yenisahra istasyonunun Yenisahra'da giriş çıkışı yok, tamamı Kadıköy'ün Sahrayı Cedit sınırlarında. İlginç kuzeydeki giriş çıkış yerinin orada şu an işçilerin içinde kaldıkları konteynerler var, o tarafa doğru tünel kazıldığını da bir fotoğrafta görmüştüm. Bu çıkışın olmaması beni çok şaşırttı çıkış yeri İSKİ arazisi acaba hukuki bir sorun mu var diye düşünüyorum..

Esenkent'de benim gösterdiğim giriş yeri ana yapıya girişi gösteriyor ama peronlara iniş yeri deği, burada hatalıyım... İstasyon 5 katlı olunca planı çözmek zor oluyor da...

En son olarak da eklemek isteğim şey engelli vatandaşlarımız için düşünülmüş asansörlü giriş yerleri ile ilgili. Neredeyse tüm giriş çıkış yerlerinin hemen yanında bir de asansör girişi var, birbirine yakın olan giriş çıkış yerlerinde ise aralarına asansör konulmuş ama ben krokilerde onları göstermedim...
Bu mesajımda giriş çıkış yerlerini krokilemiştim. Tanıtım merkezindeki krokilerle karşılaştırdığımda bazı farklılıklar gördüm. Bunların doğru hallerini aşağıya ekleyeceğim ve bendeki farklı görünme sebeplerini de yazacağım.
Bendeki Kadıköy planında 5 tane giriş çıkış yeri var ama bir tanesinde hiç çalışma yok bir tanesi ise şantiye sahasında olmasına rağmen gidip yerinde baktığımda görememiştim ama demek ki yapacaklar, olması gereken yere bir giriş çıkış yeri daha ilave ettim.

Ünalan'da bir yer altı otoparkı ve İETT aktarma merkezi kuracaklar ve bendeki giriş çıkışlardan biri ora ile ilgili idi, demek ki o otopark ve aktarma merkezi hemen yapılmayacak ki giriş çıkışı göstermemişler.

Yenisahra istasyonunun Yenisahra'da giriş çıkışı yok, tamamı Kadıköy'ün Sahrayı Cedit sınırlarında. İlginç kuzeydeki giriş çıkış yerinin orada şu an işçilerin içinde kaldıkları konteynerler var, o tarafa doğru tünel kazıldığını da bir fotoğrafta görmüştüm. Bu çıkışın olmaması beni çok şaşırttı çıkış yeri İSKİ arazisi acaba hukuki bir sorun mu var diye düşünüyorum..

Esenkent'de benim gösterdiğim giriş yeri ana yapıya girişi gösteriyor ama peronlara iniş yeri deği, burada hatalıyım... İstasyon 5 katlı olunca planı çözmek zor oluyor da...

En son olarak da eklemek isteğim şey engelli vatandaşlarımız için düşünülmüş asansörlü giriş yerleri ile ilgili. Neredeyse tüm giriş çıkış yerlerinin hemen yanında bir de asansör girişi var, birbirine yakın olan giriş çıkış yerlerinde ise aralarına asansör konulmuş ama ben krokilerde onları göstermedim...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hattın içindeki çalışmalardan da bir takım bilgiler verelim. Araçların nereden geldiği ve teslimat ile ilgili bir takım bilgileri CAF Kadıköy-Kaynarca Araçları başlığında verdik. Hattı ilgilendiren bilgiler ise şu şekilde;
Hat içerisinde Soğanlık ile Kartal arasında yaklaşık 1,5 km lik bir test alanı oluşturulmuş durumda, araçların teslimi ile birlikte testler hemen başlayacak. Bu bölgeye enerji verecek olan Soğanlık trafosuda yakın zamanda devreye alınacak, hatta trafo ve DC sistem montajı bitmiş, sanırım bununla Orta Gerilimi araçlara uygun DC gerilime düşüren sistem kast ediliyordur, bu çalışmalar son noktada kablolama işlerinin bitirilmesi için çalışılıyor, ardından test ve devreye alma gelecek.
Hatta 2.5 km civarında katener sistemi montajı tamamlanmış durumda, tünellerde beton kaplamaları, faz betonu ve ray döşeme işleri biten kısımlara katener hızlı şekilde monte ediliyor, katener ekibine iş teslimi aslında birazda gecikmiş fakat kritik bir gecikme söz konusu değil malum rijit katener oldukça hızlı monte edilebiliyor, bu da sistemin avantajlarından birisi.
Bir diğer husus malum Tanıtımama merkezi ile ilgili,
burası ile İBB ilgilenmiş, ben merak etmiştim de kimin yapmaya çalıştığını İBB imiş, ilerleyen günlerde bazı ekipmanlardan parçalar falanda sergilenecekmiş, sanırım bunların çalışma prensipleri ile ilgili bilgiler falan da olacak, dolayısı ile yavanlıktan kurtulacak diye umuyorum.
Benim edinebildiklerim bu kadar, bana göre oldukça yeterli, hatta fazlası ile yeterli bilgi, beni tatmin etti
Hat içerisinde Soğanlık ile Kartal arasında yaklaşık 1,5 km lik bir test alanı oluşturulmuş durumda, araçların teslimi ile birlikte testler hemen başlayacak. Bu bölgeye enerji verecek olan Soğanlık trafosuda yakın zamanda devreye alınacak, hatta trafo ve DC sistem montajı bitmiş, sanırım bununla Orta Gerilimi araçlara uygun DC gerilime düşüren sistem kast ediliyordur, bu çalışmalar son noktada kablolama işlerinin bitirilmesi için çalışılıyor, ardından test ve devreye alma gelecek.
Hatta 2.5 km civarında katener sistemi montajı tamamlanmış durumda, tünellerde beton kaplamaları, faz betonu ve ray döşeme işleri biten kısımlara katener hızlı şekilde monte ediliyor, katener ekibine iş teslimi aslında birazda gecikmiş fakat kritik bir gecikme söz konusu değil malum rijit katener oldukça hızlı monte edilebiliyor, bu da sistemin avantajlarından birisi.
Bir diğer husus malum Tanıtımama merkezi ile ilgili,

Benim edinebildiklerim bu kadar, bana göre oldukça yeterli, hatta fazlası ile yeterli bilgi, beni tatmin etti

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Resmiyette bu kısımda iş varmı yokmu ben bunu anlamadım ki bir türlü, orada kazı yapılıyor deniliyor ama yok daha verilmedi falan
bu nasıl iş, hadi tamam bir şekilde iş devam ediyor ama ne yapılıyor, belediye burada biraz oldu bitti ile işe devam ettiği için pek ön plana çıkarıp sözünü ettirmek istemiyor galiba.
Bir de Başkan şöyle bir şeyler söylemiş, yani UBAK planı haricinde İBB nin halen bu hattı bir şekilde SGH ya uzatmak için çalışmaları sürüyor galiba

Bir de Başkan şöyle bir şeyler söylemiş, yani UBAK planı haricinde İBB nin halen bu hattı bir şekilde SGH ya uzatmak için çalışmaları sürüyor galiba
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
1.İhalenin sayfasına yani anadoluray grubunun yaptığı işi gösteren sayfaya minik bir kelme yapmışlar.
Gelelim 2.kısma yani avrasya metro grubu hakkındaki bilgileri içeren kısma...
Kartal-Kaynarca Metrosu kısmında ise bir önceki güncellmeden değişiklik olarak sadece ayın ismi var, yani değişiklik görünmüyor.
Fotoğraflar ise hak getire, hiç bir şeye benzemiyor. Ben onların çektiğinin on misli fotoğrafı çeşitli platformlarda paylaştım zaten...
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikmal.aspx
Başka ne var diye soruyorsanız, bugün Kartal köprüsü civarında işim vardı metrajın güncel halini yazayım...
Bugün Yapılan Ray Montajı: 133 m
Yapılmış Olan Ray Montajı : 8.762 m
Kalan Ray Montajı : 39.810 m
Ray işinin biraz daha hızlanması gerekir gibime geliyor ama söyleyip de nazar etmeyeyim...
Bir de şu kısım var, bu kısım tamamen bana ait. Kelimesi kelimesine ve virgülü virgülüne; telif isteyeceğim valla...Kozyatağı-Kartal arası tünellerde ise 2 adet TBM “Tünel Açma Makinesi” kullanılmıştır. Kartal’da yaklaşım tünelleri önündeki alandan 2 adet TBM makinesi tünellere alınmış., bu TBM’ lerle Kartal-Kaynarca arası tünel kısmının da %85’i açılmıştır. Tüm istasyon peron tünelleri ve makas tünelleri ise NATM (Yeni Avusturya Tünel Metodu) ile inşa edilmiştir.
He unutmadan aynı sayfada istasyon isimlerini de düzeltmişler...İnşaat aşamasında D–100 karayolunun kısmen trafiğe kapatılması, raylı sisteme ayrılacak bölüm dolayısı ile yolun kalıcı olarak daralacak olması, hafif raylı sistemin ihtiyaca tam olarak cevap veremeyecek olması gibi etkenler de göz önüne alınarak 2005 yılı Temmuz ayında sistemin tamamen yeraltında ve metro standartları ile inşasına karar verilmiştir.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... artal.aspxKadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal
Gelelim 2.kısma yani avrasya metro grubu hakkındaki bilgileri içeren kısma...
İnce işler ve elektromekanik işler, ray montajı bilgilerini de veriyorlar artık...2010 Aralık Ayı Başı İtibarıyla
Yapılan İş Miktarı : 624.309.917 €+KDV
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 900 gün
İş Bitim Tarihi : 29.12.2011
Kaba İnşaat Gerçekleşme
Yüzdesi (Fiziki) : % 83
İnce İşler Gerçekleştirme
Yüzdesi : % 40
Elektromekanik İşler Yüzdesi : % 21
Açılan Toplam Tünel Yüzdesi : %98
Kasım Ayı Kazı İlerleme Hızı : 269 m/ay
En Yüksek Kazı İlerleme Hızı : 181,47 m./gün (Aralık 2009)
Açılan Toplam Tünel Boyu : 35.123 m. (TBM Toplam: 1.194 m, NATM Toplam: 33.929 m.)
Kalan Toplam Tünel Boyu : 1.191 m. (NATM Toplam: 1.191 m.)
Toplam Ray Uzunluğu : 48.572 m.
Montajı Yapılan Ray Uzunluğu : 7.535m.
Kartal-Kaynarca Metrosu kısmında ise bir önceki güncellmeden değişiklik olarak sadece ayın ismi var, yani değişiklik görünmüyor.
Fotoğraflar ise hak getire, hiç bir şeye benzemiyor. Ben onların çektiğinin on misli fotoğrafı çeşitli platformlarda paylaştım zaten...
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikmal.aspx
Başka ne var diye soruyorsanız, bugün Kartal köprüsü civarında işim vardı metrajın güncel halini yazayım...
Bugün Yapılan Ray Montajı: 133 m
Yapılmış Olan Ray Montajı : 8.762 m
Kalan Ray Montajı : 39.810 m
Ray işinin biraz daha hızlanması gerekir gibime geliyor ama söyleyip de nazar etmeyeyim...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38