ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 17 Şub Pzr, 2013 14:52

----------------------------------------------------------------------------
İşte Türkiye'nin ilk metro köprüsü
İstanbul’un toplu ulaşım akslarının önemli bağlantı noktalarından biri olarak tasarlanan Haliç metro geçiş köprüsünün yapımına son sürat devam ediliyor. Projenin 29 Ekim’e yetiştirilmesi için hummalı bir çalışma yürütülüyor.

Unkapanı Köprüsü'nün hemen yanına inşa edilen ve modern mimariyi yansıtan metro geçiş köprüsünde gelinen son noktayı Mimar Hakan Kıran Vatan Gazetesi'nden Mert İnan'a anlattı.

Maliyeti 180 milyon
Denizden 13 metre yükseklikte yapılan 430 metre uzunluğundaki köprüde, 47 metrelik iki taşıyıcı kule olduğu bilgisini veren Mimar Kıran, projenin toplam maliyetinin ise 180 milyon TL olduğunu söyledi.
Metro köprüsü fikrinin ilk olarak 1985 yılında gündeme geldiğini dile getiren Kıran, “Haliç’e en güvenli ve dayanıklı köprüyü yapıyoruz. Yeni yapılan Galata Köprüsü’nün ayakları her yıl 1.5 santim suyun içine kayıyor. Bu köprüde ise kule ayakları deniz tabanından 110 metre dibe kadar batırılıp sabitlendi” dedi.

4 istasyon olacak
Köprüden geçecek olan Taksim-Yenikapı metro hattı toplam 5.2 km uzunluğunda 4 istasyondan oluşacak...
Ayazağa Metrosu ile Marmaray’ı bağlayacak Haliç Metro Geçiş Köprüsü, güneybatı yönünde Taksim’de Ayazağa metrosu, Yenikapı’da ise Marmaray ve Havalimanı metro bağlantısına eklemlenecek. Tüm projelerin tamamlanmasıyla Taksim-Yenikapı arası 8 dakika, Osmanbey-Üsküdar 22, Osmanbey-Kadıköy 28, Havaalanı-Maslak 56 ve Maslak-Kartal arasının ise mesafe 71 dakikada kat edilmesi hedefleniyor.

‘Silueti kapatıyor mu?’
Mimar Hakan Kıran, metro geçiş köprüsündeki 47 metrelik iki kulenin Süleymaniye Camii’nin siluetini kapattığı eleştirilerine ise şöyle yanıt verdi: “Süleymaniye Camii’nin siluetinin kapandığı tek nokta, Unkapanı köprüsünün yanı başındaki Sokullu Camii’nin bulunduğu açı. Asma köprü özelliği olan bizim projemizde iki taşıyıcı kule var. Şayet iki kule yapılmamış olsa, taşıyıcı ayaklar yapılacaktı ki, bu durumda köprünün altı adeta bir demir yığınına dönüşecek Galata veya Unkapanı yönünden Haliç’e bakanlar, deniz manzarası yerine demir ayakları seyredecekti. Vatandaşlarımız Haliç kıyısından Unkapanı köprüsüne bakıp dediğimi anlayabilirler. Şayet gördükleri manzaradan hoşnut kalırlar ise lafım olmaz.”

Gemiler için 50 m açılacak
Köprüdeki çalışmalar neredeyse tamamlanma aşamasına gelmiş. Mimar Hakan Kıran, gemi geçişleri için köprünün açılacağını söyledi: “Unkapanı tünel girişindeki döner köprü olağanüstü durumlarda 12 cm yükselerek tek pivot ayak üstünde 90 derece açılacak ve gemi geçişleri için 50 metrelik açıklık sağlanmış olunacak.”

Kaynak
----------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Haliç Metro Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 17 Şub Pzr, 2013 18:50


Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Şub Pzt, 2013 17:39

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... l_2013.png
Yukarıdaki adreste yer alan Yenikapı-Kocamustafapaşa-Silivrikapı uzatması nedir? M2'yi Bakırköy'e dek uzatmayacaklar mıydı? Hatta bakarsınız Beylikdüzü-Bakırköy Metrosu'nu da birleştirirler ve Beylikdüzü-Bakırköy-Yenikapı-Taksim-Levent-Sarıyer şeklinde dünyanın en uzun metro hatlarından birini işletiyor oluruz :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Şub Pzt, 2013 17:52

Engin Y yazdı:https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... l_2013.png
Yukarıdaki adreste yer alan Yenikapı-Kocamustafapaşa-Silivrikapı uzatması nedir? M2'yi Bakırköy'e dek uzatmayacaklar mıydı? Hatta bakarsınız Beylikdüzü-Bakırköy Metrosu'nu da birleştirirler ve Beylikdüzü-Bakırköy-Yenikapı-Taksim-Levent-Sarıyer şeklinde dünyanın en uzun metro hatlarından birini işletiyor oluruz :)
:) klavuzu kimse artık. O kesimde bir çalışma yok bildiğimiz kadarı ile, ayrı bir etap olarak ihale edilecek ama Yenikapı-Silivri, Silivri-İncirli diye 2 etaba bölerler mi bilemiyorum, pek önceliği de yok herhalde, geçen bakanlığın 2013 açıklamasında sadece 2 hat vardı, İBB nin de şu anda pek kendi girişecek hali yok gibi, belki ihale eder sonra UBAK a atmak için yer arar. O hattında son durağı önce İncirli denildi, sonra proje revize edilip Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları hastanesi içine uzatıldı denildi, böyle çizildi ki bende haritamda buna göre resmediyorum, sonra geçenlerde Başkan bence pek bilinçli bir söylem değildi ama Beylikdüzü metrosu Yenikapı'dan gelecek metroya bağlanacak diye bir kelam etti, yani cümle içinde öyle geçti. Ama o hattı UBAK LRT olarak ele alıyor, projeside hep o şekilde yapıldı, şimdi bir değişiklik yapılıpta bu hatta bağlanacak şekilde inşa edilirmi bilemem, çünkü Beylikdüzü hattını birileri bir yerlere bağlamaya çok meraklı, M1 e bağlansın önerileri çok yazıldı nette, sonra yok kendi başına Mecidiyeköy'e gitsin falan, belki birilerinin kulağına su kaçar bu projelerden birini hayata da geçirir, sürprizlere açık olmak lazım. :)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 24 Şub Pzr, 2013 14:42

Neredesiniz millet yav :P :?:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzr, 2013 14:49

kemal yazdı:Neredesiniz millet yav :P :?:
ha hı, ne oluyor ya, kim o dürten :D:D

:) Valla benim buralar kar kış Kemal abim, anlayacağın kış uykusundayım :D şaka bir yana elimde bir proje var site ile ilgili onu bitirmeye çalışıyorum ve hala eksikleri var :( güya bugün açacaktım, bir yandan da bir blog sitesi açmak ile uğraştım meşgale çok.

Herhalde bir gelişme olmuyor hatlar ile ilgili o yüzden mesajda olmuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Şub Pzr, 2013 15:01

Ayılar kulübüyüz he, hepimiz kış uykusunda :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzr, 2013 15:09

alabay yazdı:Ayılar kulübüyüz he, hepimiz kış uykusunda :lol:
çok ayıp sadece ayılar mı kış uykusuna yatıyor, köstübük var, sincap var, davşan var, sayıyorum ama hakkaten bunlar da yatıyor herhalde.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Şub Pzr, 2013 16:25

İyi peki, sincapcığım, dikkat et de, kaza ile ayı pençeme takılma :-)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3566
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Sal, 2013 15:45

çok ayıp sadece ayılar mı kış uykusuna yatıyor
Niye ayıp olsun ya? Mesela bu Ruslar'da ayı, bizdeki aslan gibi kullanılıyor. "Ayı gibi adam" dediğin zaman, hani güçlü kuvvetli birisinden bahsediyorsun. Başbakan'ın soyadı Medvedev de Ayıoğlu gibi bir anlama sahip zaten (medved = ayı) :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Şub Sal, 2013 16:12

Engin Y yazdı:
çok ayıp sadece ayılar mı kış uykusuna yatıyor
Niye ayıp olsun ya? Mesela bu Ruslar'da ayı, bizdeki aslan gibi kullanılıyor. "Ayı gibi adam" dediğin zaman, hani güçlü kuvvetli birisinden bahsediyorsun. Başbakan'ın soyadı Medvedev de Ayıoğlu gibi bir anlama sahip zaten (medved = ayı) :)
Polanlarda kocalari ve cocuklarini "ayicigim" diye seviyorlar, onlarda erkegin ayisi makbul.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Şub Sal, 2013 17:09

Almanya’da da böyle. Esat, sizin orada? Bär. Ein Kerl wie ein Bär. Bärchen. Bärli. Bärle. Berlin’in de simgesi ayı :-) Ayı burada kartal gibi önemi ve güçlü, aptal veya hantal anlamı yok.

Ek: Tesadüfe bak … şu an dinlediğim plâk Joseph Haydn’ın 82 numaralı senfonisi, Do majör. Der Bär. Yani AYI :-)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön