ist-M.01 » Kabataş-G.O.P.-Mahmutbey-Halkalı Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Eyl Pzt, 2012 10:17

Tabii ki bende agaclar kesilsin demiyorum, muhakkak korunmali. Orada sanirim bir iki agac tramvay gabarisine giriyordu , o zaman icin yaptik denilen projeyi gozumle gormedim :) cozum mevcut karayolu trafigi ile her turlu zor, geri kalan tek cozum metro onuda yapacaklar. Ne kadar derinden gidecek bilmiyorum ama bu cizimlerde stadin hemen onunden geciyor Kabatasta ise yolun ust tarafindaki binalarin altinda kaliyor, bir ismi vardi oraninda unuttum simdi.

Ileriye donuk is yapmak mi? :) En uzun dusunce 2023 oldu normalde 2 secim donemini gecmez.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 17 Eyl Pzt, 2012 10:59

Kabataş-Beşiktaş hatta bence Ortaköy yönüne uzaması gereken bir tramvay. Bunu yapmak için bir kaç yol var. Seçip beğeniniz.:)
1- Swissotel'i yıkmak.
2- Dolmabahçe Sarayı'nı yıkmak
3- Dolmabahçe Sarayı'nın önüne kazıklı yol yapmak
4- Dolmabahçe-Beşiktaş-Ortaköy arasına tünel yapıp varolan yolu tamamen toplu taşımaya bırakmak. Bu arada Boğaziçi Köprüsü'nün Beşiktaş katılımının Yıldız'daki ucunu Taksim yönüne uzatacak Nişantaşı'nın altından tünel yapmak. Böylece Taksim yönündeki araçlar Beşiktaş'a yığılmaz.
5- Varolan yolla idare edip trafikle karışık olarak lastik tekerlekli troleybüs koymak ve bu sistem, raylı sistemle aynı güzergahtan gidebilecek şekilde düzenlemek. Bence şu andaki 30 D nolu Yenikapı-Ortaköy otobüs hattı doğrudan troleybüs yapılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Sal, 2012 15:33

Başkan son dönemde bu hat ile ilgili mavi boncuk dağıtmaya başladı, yanlız bu sefer haber içeriği biraz farklı, YİD falan filan derken şimdi de BELEDİYE ÖZ KAYNAKLARI deniliyor, bilmiyorum gerçekten Başkanlıktan çıkan bir sözmü habercilerin yazdığı bir şeymi ama kafa karıştırıyor.
Kabataş'tan başlayan Beşiktaş ve Çağlayan Adliyesi'nin altından Alibeyköy ve Tekstilkent'e uzanan 24.5 kilometrelik yeni bir metro hattı projesi var. Belediyenin öz kaynaklarıyla yapılacak bu hattın çalışması yakın zamanda başlayacak.
http://www.haber7.com/emlak-gundemi/hab ... ro-mujdesi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eki Sal, 2012 16:39

Düşünsene, daha dillerini adam akıllı kullanamıyorlar, yani, ona göre:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş'tan başlayan, Beşiktaş, Şişli, Esenler ve alibeyköy'ü kapanan yeni bir metro projesinin müjdesini verdi.
Bu bir hobi sayfası değil, haber veriyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eki Sal, 2012 20:06

Eh burasıda Türkçe gramer düzeltme sitesi değil :) ne yapalım alıştık artık haber sitelerinin bu kalitesine görmüyoruz bile o gösterdiklerini, nasıl olsa herkes haberci artık.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eki Sal, 2012 21:57

Ben görüyorum işte :evil:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 18 Eki Prş, 2012 00:14

İBB'nin özkaynaklarıyla bu metro hattını yapması İETT'nin Otogar-Kirazlı hattını senelerce bitirememesine dönmesinden endişe ederim. Muhtemelen bu hattın geleceği Ulaştırma Bakanlığı'na havale edilecek.

Kabataş’tan başlayan Beşiktaş ve Çağlayan Adliyesi’nin altından Alibeyköy ve Tekstilkent’e uzanan 24,5 kilometrelik yeni bir metro hattı projesi olduğunu, belediyenin öz kaynaklarımızla yapacakları bu hattın çalışmasının yakın zamanda başlayacağını anlatan Topbaş

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20671

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Prş, 2012 13:20

Bende bakanlığa devir ile sonuçlanacağını düşünüyorum, bir şekilde İBB işi başlatacak sonra yarım kalan işlerin devredilmesi gerekçesi ile devredilecektir, gerçi İBB bu iş için kredi bulabilir belki bilemiyorum ama araç alma gibi değil ki çok büyük maliyet geri ödemesi nasıl olur, karışık işler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Sal, 2012 17:11

Bugün Başkan Topbaş yine bu hattın ihalesinin 1-2 ay içerisinde verileceğini ve özkaynaklar ile yapılacağını dile getirmiş, bakalım kokusu nasıl çıkacak.
Kadir Topbaş, başkanlık döneminde İstanbul’da ulaşımdan, spora ve sağlığa kadar büyük gelişmeler yaşandığını hatırlatarak, şu açıklamalarda bulundu; “Burada bir müjdeyi de paylaşmak istiyorum; İnşallah önümüzdeki bir 1-2 ay içerisinde Kağıthane’den geçecek olan Beşiktaş-Mecideyeköy-Çağlayan-Alibeyköy-Tekstilkent Metrosu’nun ihalesini yapacağız. Bu metroyu da İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak kendi öz kaynaklarımızla yapacağız. Hazırlıklarımızı yaptık, İstanbullular 2016 yılına kadar ulaşım ve erişim sıkıntılarının geride kaldığını görecekler ve yaşayacaklar.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20706

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 02 Kas Cum, 2012 08:22

Başkan Topbaş'ın açıklamalarında bir detay dikkatimi çekti, Cendere vadisinden Seyrantepe metro istasyonuna ulaşacak bir Fünikülerden bahsetmiş...
Çevrenin insan üzerinde önemli bir etki sağladığını ifade eden Topbaş, “Çağlayan Adliyesi çevresini etkilemeye başladı. Metro burada dediğim gibi yenileme sürecini oluştururken, diğer taraftan Cendere vadisinde o 270 hektarlık alanda, dönüşüm çalışmalarımız sebebiyle de bir alt merkez, İstanbul’a yeni bir merkez, Maslak’a benzer yeni bir hat oluşacak. Özellikle bu hattan da fünikülerle Seyrantepe istasyonuna erişim imkanı olacak ki bu kentin içinde, bu noktalardaki önemli bir değişim ve dönüşümün işaretidir

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18144
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Cum, 2012 10:42

Cendere den yukari cikis icin tek rayli sistem secenegi funikuler, dolayisi ile mantiksiz degil, bakalim dusuncemi yoksa gerceklesir mi? IBB yi bu donusum konularin toplutasimayi isin icine katmmadigi icin elestiriyorum, belki bu sefer dogru bir is yapilir, birde Cendereden Kagithane tramvayi olsa super, neyse umarim gercekci bir dusuncedir ve keske metro isi ile birlikte ihale edilip ayni zamanda bitirilse.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Kas Cum, 2012 20:18

Kağıthane Deresi ve Cendere Vadisi etrafında fabrika arazilerinin rezidans-avm-iş merkezine dönüşmesiyle birlikte büyük bir emlak değeri artışı oluştu. Buna en son Başbakanımızın ve Başkan Topbaş'ın Boğaz suyunu Kağıthane Deresi'ne ulaştıran kanal projesi de başarıyla eklendi.
Emlak değeri artışına mukabil trafik yükü de arttı. Öte yandan o bölge vadili ve parçalı yapıda ve de zamanın düzensiz yerleşim yerlerinden biri olduğu için net bir görüntü ortaya çıkmıyor.
Açıkçası Alibeyköy-Eyüp-Eminönü hattındaki bir tramvay veya metrobüs ya da her neyse çok daha iş görür. Ayrıca Kabataş-Mahmutbey metrosu da bu bölgeden geçecek görünüyor.
O bölgenin topoğrafyasındaki trafik bana 2-3 adımlık funikülerle kotarılacak şekilde gözükmedi. Dahası Çeliktepe, Gültepe, Sanayi Mah. için daha evvel de havaraylar planlara dahil edilmişti ancak pabuç pahalı, önceliklerin bambaşka olduğu ortaya çıktı. Ör. metrobüs ve metro yapımları

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön