ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2008 14:02

Cık cık cık Mehmet Kasım, Allahın verdiği nefes gibi bir tanecik beynide iki iş için harcamak günah değilmidir? cık cık cık :) (kafayı iki yana sallama hareketi ile birlikte cık cık cık) :roll:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Haz Prş, 2008 14:43

Süper bir aktarma merkezi olabilir yahu. Hem metro (2 adet) hem havaray (Şirinevler-Mahmutbey projesi), hem minibüs, hem de İETT için aktarma merkezi yapılabilir

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Prş, 2008 17:08

gönderdiğin resimden çıkarttığım bölge burası ve evet haklısın acaba neden o araziye inşaa etmediler halbuki, kat karşılığı bu istasyon inşaatlarını yaptırabilirlerdi üstüne ver ruhsatı alışveriş merkezi hastane flan diye yapsınlar sana :)

Resim

Resimde de görüldüğü üzere çapraz yapılı orta platform yapılı iki katlı bir yapıda ayrı mezanin bölgeleri bulunan ve aynı koridorlar ile erişilen bir sistem yapılabilirdi belkide, altta kalan istasyon Alibeyköy Tekstilkent istikametinden gelen hattın ray koridoruda resimdeki gibi uzun bırakılır, ilerleyen zamanda inşaatına başlandığında bu tünellere birleşilerek istasyon bir temizlik ile açılabilirdi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 08:55

2 istasyonu çapraz yapmada da olabilir. Birbirine paralel yada alt-üst kat şeklinde aynı hizada da olabilir. Başakeşhir hattı dikey şekilde olur Alibeyköy'den gelen hatta buna göre konumlanır.

Başak hattına dik gelmezde az ilerde kıvrım yapar istasyona gelince aynı hizaya gelir.

Ama artık çok geç.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 09:28

Ama artık çok geç.
Evet çizdim bile :P :) :D heheheh ee tabi biraz düşünmek lazım ben her iki hattında geliş istikametinde geometrisini zorlamadan birleştirdim, orada zaten alan müsait benim için tam paralel olmalarının bir esprisi yok, sonuçta kazı alanından kazanmak için metro gibi işletme hızı yüksek bir sistemde doğrultunuzun dışındaki yönlere dönüşler yapmakta bir maliyet, zaten bu hesapla baktğımızda iki ayrı kat yapmaya da gerek yok, istasyonları aynı paralele koyduğunuzda iki hattı farklı bir yerleşim ile oturtabilirsiniz bu konu ile ilgili biraz sonra bir çizim yayınlarım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 09:59

Aly-üst değil de yanyana olurlar. Otogardakinin biraz gelişmişi. 2 istasyon tek proje ile yapılmalı. Asıl söylemek istediğim bu. Birbirini ilgilendiren projeler birbirinin ardılı olmamalıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 10:23

Benimde kast ettiğm öyle bir şeydi yani aşağıdaki gibi tek katta iki hattı birleştirerek, farklı bir versiyon olarak iki peron dört yol ile de çalışılabilir ama bana bu hemen aktarma için daha mantıklı geldi, orta peronu aynı hattın gidiş gelişi kullanıyor, diğer hattın gidiş gelişleri ayrı peronlarda ve en dışta, bu sayede kırmızı yoldaki Alibeyköy hattının her iki yönünden gelenler, diğer hattın aracı geldiğinde içinden geçerek aksi yöndeki gidişede erişebiliyor, yani bu sistemde merdiven çıkarak aktarma zorunluluğuda yok, tabi ülkemizde bu ray seviyesine inerek geçiş yapmak isteyen adrenalin bağımlıları için vazgeçilmez bir istekte uyandıracaktır :)

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 13:29

O zaman 1. ray ile 3. ray, 2. ray ile 4. ray hattı arasında nasıl aktarma yapılacak?

Ayrıca;

http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=324286

Oraya (İKİTELLİ SANAYİ) metroyu bu yıl sonu açıyoruz. Oradaki kooperatiflere şunu dedim. (Benden iyi kurtuldunuz. Zamanında ben olsaydım, metronun parasını sizin sanayi arsalarınıza giydiririm. Parayı sizden alırdım. Şimdi milletin parasını harcıyorum).''



Masko'da konut projesi. Ne alaka yav. Sanayinin ortasında konut olur mu??

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 13:36

Otogardaki gibi aracı bekleyeceksin gelen aracın içinden geçeceksin, ya da merdiven çıkıp ineceksin, ikinci çözüm de şu ikili peron, yani en dıştaki yollar Alibeyköy hattı yolları olduğu yerde kalıyor onların içinde kalan iki peronda kalıyor ortadaki peron iptal oluyor işte bu durumda kesinlikle merdiven inip çıkmak durumundasın yoksa Eminönü iskelesindeki gibi vapurdan vapura geçme mantığı ile olmaz :) üstüne çizmem lazım bi ara hallederim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 13:51

merdiven çıkmadan yapılacak bir çözüm var mı? ortak ray hattı kullanımı gibi. Efektif olmaz mı?

Peki maskoda konut? ne diyorsun?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Cum, 2008 13:58

abi sen anlamadı benim çizimi herhalde zaten ben merdiven çıkmadan çözüm önermiştim :) isteyen merdiven çıkar isteyen 5 dk fazla beklemeyi göze alır tren içinden geçer, bak aşağıda senaryosu var Tekstilkentten gelmişim burada inmişim diğer trenlerde gelmiş o beyaz kafalı şey benim istediğine bindir :),

Resim

ortak ray hattı kullanımı dediğin Otogar orta yol gibi ise efektif değil bence, neden dersen sistemi 5 yıllık mı planlıyoruz ya da 10? Bu sistemler 30-40-50 yıl düşünülüp yapılmalı, bugün oraya Otogar gibi 3 ray yap sonra otur düşün acaba Otogar-Bağcılar nasıl Aksaray-Bağcılar çalıştırırız diye ki orası kolay bence, ama bir üçüncü hattı bindiremezsin, fakat mesela Mahmutbey istasyonu bir de bunun üstüne ya da yanına monorayı getir Sefaköyden? bak Masko konutları diyorsun bu bölgenin zaten yoğunluğu giderek artıyor 15 sene sonra ya trenleri 2 dakika ara ile çalıştırcaz ama yazılım müsait değil olmuyor mu diyeceğiz, şimdiden yaptır 2 dakika ara ile, o zaman başka hatlar için çıkış tünelleri bırak uzun uzun, başka metroları getir bağla ortak yol kullan, ama böyle düşünülürmü? hiç sanmıyorum bu kadar uzun vadeyi kimse düşünmüyor ülkemizde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Haz Cum, 2008 14:02

Perondan perona araç içinden geçişi anladım da karmaşa olur gibime geldi. Neyse bu tartıştıklarımızı göremeeceğiz:) Beşiktaş'tan gelen metro değil aynı konseptte belki de milleti 200 m yürütecekler.

Kirazlı'da nasıl olacak bilgin var mı?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön