ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gücü nereden aldığınında bir önemi yok aslında, 3.ray ile işletilen banliyö hatlarıda var ona bakarsanız, dolayısı ile bu bir kısır döngü, bakılacak tek nokta kapasite olabilir, kaldı ki bana göre İstanbul için buna da gerek yok metro metrodur, hafifi ağırı olmaz derim.
Başakşehir kesiminin kapasitesi daha yüksek olarak inşa edildi diye biliyorum, ayrıca araçlar normalde 4 araç bir dizi yapıyor, fakat iki dizi birbirine kuple edilerek 8 li bir dizi elde edilebilir. Başakşehir kısmının peron uzunluklarını bilmek lazım o zaman kaç araç çalışabileceğini söyleyebiliriz, Mehmet bilir belki oradaki peron uzunluklarını.
Başakşehir kesiminin kapasitesi daha yüksek olarak inşa edildi diye biliyorum, ayrıca araçlar normalde 4 araç bir dizi yapıyor, fakat iki dizi birbirine kuple edilerek 8 li bir dizi elde edilebilir. Başakşehir kısmının peron uzunluklarını bilmek lazım o zaman kaç araç çalışabileceğini söyleyebiliriz, Mehmet bilir belki oradaki peron uzunluklarını.
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
evet gerçi ingiliterede banliyö hatları 3.ray kullanıyo. onu kastedmedim zaten ben de ama araçlar 4lü yani kapasite daha düşük, ben de bu hafif ağır ayrımını saçma buluyorum, dediğim gibi dünyanın en saygın metrolarından paris metrosu bile düşük kapasiteli trenlerle çalışıyo.
sanırım peron uzunluğuna bakarak bişey söyleyebiliriz.
bir de ben büyükşehir belediyesinin sitesinde bakmıştım. kadıköy-kaynarca için yüksek kapasiteli hafif metro yazmışlar, belki bu da öyle olur, bu fikri de sevdim 8li diziyle hafif metro işletmek güzelmiş aslında.
sanırım peron uzunluğuna bakarak bişey söyleyebiliriz.
bir de ben büyükşehir belediyesinin sitesinde bakmıştım. kadıköy-kaynarca için yüksek kapasiteli hafif metro yazmışlar, belki bu da öyle olur, bu fikri de sevdim 8li diziyle hafif metro işletmek güzelmiş aslında.

-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Başak hattı 8'li dizilerin çalıştırılmasına uygun yapıldı, hafif metro değil metro. Kadıköy hattı da yüksek kapasiteli hafif metro falan değil bildiğin 8'li dizilerin çalıştırılabileceği metro.
Mesele teorideki rakamlarda 70.000 kapasite metro, 35.000 kapasite hafif metro, daha aşağısı tramvay vs.. gidiyor...
Mesele teorideki rakamlarda 70.000 kapasite metro, 35.000 kapasite hafif metro, daha aşağısı tramvay vs.. gidiyor...
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
yüksek kapasiteli hafif metro olarak okuduğumu hatırlıyorum. hatta şöyleydi
4lü set: 35000
8li set:70000
ki zaten 2 tane 4lük diziyi birleştirip hafif metroyu metro standartlarına getiriyolar diye düşünüyorum ben. eğer birgün bu trenlerden(başakşehir ya da kartal) birini gelmiş aksaray hattında çalışıyo bulursak o zaman haklı çıkıcam işte
burda benim düşüncem, belediye yüksek kapasiteye ihtiyaç duyan hatları bile bu şekilde inşa edip elindeki araç çeşidini azaltmaya çalışıyor. yani benim düşünceme göre tüm ulaşım planı hazırlandıktan sonra yenikapı-hacıosman dışında elinde ağır hat kalmayacak.
böyle düşünmemin sebebi de hem trenlerin gözüme çok dar görünmesi, hem de kartal hattının araçlarına caf sitesinden baktığımda aracın önünde aksaray yazdığını görüp şaşırmam
bilmiyorum gerçi artık bu hafif-ağır muhabbetini bırakmam lazım ama ben içimdekini yazıp rahatladım
4lü set: 35000
8li set:70000
ki zaten 2 tane 4lük diziyi birleştirip hafif metroyu metro standartlarına getiriyolar diye düşünüyorum ben. eğer birgün bu trenlerden(başakşehir ya da kartal) birini gelmiş aksaray hattında çalışıyo bulursak o zaman haklı çıkıcam işte

burda benim düşüncem, belediye yüksek kapasiteye ihtiyaç duyan hatları bile bu şekilde inşa edip elindeki araç çeşidini azaltmaya çalışıyor. yani benim düşünceme göre tüm ulaşım planı hazırlandıktan sonra yenikapı-hacıosman dışında elinde ağır hat kalmayacak.
böyle düşünmemin sebebi de hem trenlerin gözüme çok dar görünmesi, hem de kartal hattının araçlarına caf sitesinden baktığımda aracın önünde aksaray yazdığını görüp şaşırmam

bilmiyorum gerçi artık bu hafif-ağır muhabbetini bırakmam lazım ama ben içimdekini yazıp rahatladım

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu komik ifadeyi bende İBB sitesinde bir yerlerde gördümteknomanyak93 yazdı:yüksek kapasiteli hafif metro olarak okuduğumu hatırlıyorum.

Ben araçları yakından görme şansını yakalayamadım, sadece çizimlerinden biliyorum ve fotoğraflardan, bana çokta dar görünmediler açıkçası ama fotoğraflar her zaman yanıltabilir, diğer taraftan 4 lü kuple edilerek bir dizi olması bence dezavantaj değil, gabarisi uyduktan sonra bu araçlar başka hatlarda da kullanılabilir o zaman, belki bir gün M1 de ya da M3 te. Araçlar zaten metro aracı, bunun detayına tekniğine inersek belki yüksek tabanlı, körüklü, hafif raylı sistem aracı diye tanımlanıyor olabilir ama biz sonuca bakalım

- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
evet Esat bey beni anladı valla
evet işte ben de onu diyorum, belediye araç tipini o tarafa kaydırmak için hafif metro araçlarıyla metro kapasitesi işletiyo
sonunda anlaşıldım
benim tahminime göre bu araçların genişliği de 2.65 metredir. tam belediyenin şuanki adtranz filosuyla aynı genişlik
ilerde filoyu karıştırma ihtimalini düşünüp böyle bi plana gitmişler.
ben sonunda anlaşıldım ya bana o yeter



benim tahminime göre bu araçların genişliği de 2.65 metredir. tam belediyenin şuanki adtranz filosuyla aynı genişlik

ben sonunda anlaşıldım ya bana o yeter

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımm ama ne yazık ki ben belediye de böylesi ince bir düşünce olduğuna inanmıyorum
Eğer öyle olsaydı T4 de kullanılan o Rotemler alınmazdı, tramvay aracında binbir çeşit buket yapılmazdı, metroda hakeza, güne göre düşünüyorlar sanki. O düşünce yapısı olsa zaten bize burada tartışacak bir şey kalmazdı
Bir de bir türlü bu metropolislerin ölçüleri ile ilgili bir bilgi bulamadım nette, seri geniş olduğu için farklı genişliklerde araçlar var çünkü.
Ama tabii ki, dediğim gibi gabari kurtarıyorsa neden olmasın, ileride buraya başka araç alınır bunlar oraya kayar, ordakiler başka yere kayar, olur da olur. Yanlız şimdi kafama takılan şu oldu, Başakşehir hattı da 750V ile mi işletilecek? Bu hatta da rijit katener yapıldığı ile ilgili bir takım bilgiler paylaşmıştık sanırım, dolayısı ile rijit katener ile birlikte genellikle voltajda yüksek kullanılır, böyle bir durum varsa başka bir hatta kullanılması için o hattında uygun voltajda olması gerekir.


Ama tabii ki, dediğim gibi gabari kurtarıyorsa neden olmasın, ileride buraya başka araç alınır bunlar oraya kayar, ordakiler başka yere kayar, olur da olur. Yanlız şimdi kafama takılan şu oldu, Başakşehir hattı da 750V ile mi işletilecek? Bu hatta da rijit katener yapıldığı ile ilgili bir takım bilgiler paylaşmıştık sanırım, dolayısı ile rijit katener ile birlikte genellikle voltajda yüksek kullanılır, böyle bir durum varsa başka bir hatta kullanılması için o hattında uygun voltajda olması gerekir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İyi güzelde mesele sadece 4'lü ya da 8'li dizi değil ki? Peron boyu ne olacak, Kadıköy hattının peronları 8'li diziye uygun onun için burada 4'lü dizi bile kullanılsa metro, hafif metroya dönmüş diyemeyiz.
Başak hattı da 8'li dizilere uygun, burada 4'lü dizi kullanılsa bile biz buna hafif metro diyemeyiz. Ne deriz? Kapasitesini tam kullanamadığımız bir metro deriz...
M1 peronları kaç metre uzunluğunda? Orada 8'li dizi çalıştırma ihtimalimiz var mı?
Başak hattı da 8'li dizilere uygun, burada 4'lü dizi kullanılsa bile biz buna hafif metro diyemeyiz. Ne deriz? Kapasitesini tam kullanamadığımız bir metro deriz...
M1 peronları kaç metre uzunluğunda? Orada 8'li dizi çalıştırma ihtimalimiz var mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçların 4' lü de çalışabileceği tezi üzerine olabilir diye düşündüm, peron boyu her halukarda kurtaracağını düşünüyorum, fakat dediğim gibi bu araçlar ile ilgili bir en, boy ölçüsü bir türlü bulamadım, maketi bile fotoğraflardan ölçekleyip yaptımHakan yazdı:M1 peronları kaç metre uzunluğunda? Orada 8'li dizi çalıştırma ihtimalimiz var mı?

Bu konuda kesinlikle haklısın, zaten biliyorsunuz bende sevmiyorum bu hafif, ağır mevzusunu bana göre hepsi metro, kavram kargaşına gerek olmadığını düşünüyorum.Hakan yazdı:İyi güzelde mesele sadece 4'lü ya da 8'li dizi değil ki? Peron boyu ne olacak, Kadıköy hattının peronları 8'li diziye uygun onun için burada 4'lü dizi bile kullanılsa metro, hafif metroya dönmüş diyemeyiz.
Başak hattı da 8'li dizilere uygun, burada 4'lü dizi kullanılsa bile biz buna hafif metro diyemeyiz. Ne deriz? Kapasitesini tam kullanamadığımız bir metro deriz...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben yazmıyordumteknomanyak93 yazdı:evet zaten bana göre aksaray-havalimanı hattı da metrodur, hafif ağır diyip laf kargaşı yapmaya gerek yok, ama harita lejandlarına bile hafif metro yazıp kafa karıştırıyolar


Valla şu anda işletmecinin böyle bir hataya geri dönüş yapmamış olması gerekir, yabancı kaynaklı bir coğrafi harita var onu kast ediyorsan o haritada hatlar çok güzel çizilmişte tanımlar felaket, neyse o konu başka başlıkta
