ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzt, 2010 11:29

Gücü nereden aldığınında bir önemi yok aslında, 3.ray ile işletilen banliyö hatlarıda var ona bakarsanız, dolayısı ile bu bir kısır döngü, bakılacak tek nokta kapasite olabilir, kaldı ki bana göre İstanbul için buna da gerek yok metro metrodur, hafifi ağırı olmaz derim.

Başakşehir kesiminin kapasitesi daha yüksek olarak inşa edildi diye biliyorum, ayrıca araçlar normalde 4 araç bir dizi yapıyor, fakat iki dizi birbirine kuple edilerek 8 li bir dizi elde edilebilir. Başakşehir kısmının peron uzunluklarını bilmek lazım o zaman kaç araç çalışabileceğini söyleyebiliriz, Mehmet bilir belki oradaki peron uzunluklarını.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 30 Ağu Pzt, 2010 14:30

evet gerçi ingiliterede banliyö hatları 3.ray kullanıyo. onu kastedmedim zaten ben de ama araçlar 4lü yani kapasite daha düşük, ben de bu hafif ağır ayrımını saçma buluyorum, dediğim gibi dünyanın en saygın metrolarından paris metrosu bile düşük kapasiteli trenlerle çalışıyo.

sanırım peron uzunluğuna bakarak bişey söyleyebiliriz.

bir de ben büyükşehir belediyesinin sitesinde bakmıştım. kadıköy-kaynarca için yüksek kapasiteli hafif metro yazmışlar, belki bu da öyle olur, bu fikri de sevdim 8li diziyle hafif metro işletmek güzelmiş aslında. :D

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Ağu Pzt, 2010 14:36

Başak hattı 8'li dizilerin çalıştırılmasına uygun yapıldı, hafif metro değil metro. Kadıköy hattı da yüksek kapasiteli hafif metro falan değil bildiğin 8'li dizilerin çalıştırılabileceği metro.

Mesele teorideki rakamlarda 70.000 kapasite metro, 35.000 kapasite hafif metro, daha aşağısı tramvay vs.. gidiyor...

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 30 Ağu Pzt, 2010 15:12

yüksek kapasiteli hafif metro olarak okuduğumu hatırlıyorum. hatta şöyleydi

4lü set: 35000
8li set:70000

ki zaten 2 tane 4lük diziyi birleştirip hafif metroyu metro standartlarına getiriyolar diye düşünüyorum ben. eğer birgün bu trenlerden(başakşehir ya da kartal) birini gelmiş aksaray hattında çalışıyo bulursak o zaman haklı çıkıcam işte :D

burda benim düşüncem, belediye yüksek kapasiteye ihtiyaç duyan hatları bile bu şekilde inşa edip elindeki araç çeşidini azaltmaya çalışıyor. yani benim düşünceme göre tüm ulaşım planı hazırlandıktan sonra yenikapı-hacıosman dışında elinde ağır hat kalmayacak.

böyle düşünmemin sebebi de hem trenlerin gözüme çok dar görünmesi, hem de kartal hattının araçlarına caf sitesinden baktığımda aracın önünde aksaray yazdığını görüp şaşırmam :D

bilmiyorum gerçi artık bu hafif-ağır muhabbetini bırakmam lazım ama ben içimdekini yazıp rahatladım :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzt, 2010 16:39

teknomanyak93 yazdı:yüksek kapasiteli hafif metro olarak okuduğumu hatırlıyorum.
Bu komik ifadeyi bende İBB sitesinde bir yerlerde gördüm :)

Ben araçları yakından görme şansını yakalayamadım, sadece çizimlerinden biliyorum ve fotoğraflardan, bana çokta dar görünmediler açıkçası ama fotoğraflar her zaman yanıltabilir, diğer taraftan 4 lü kuple edilerek bir dizi olması bence dezavantaj değil, gabarisi uyduktan sonra bu araçlar başka hatlarda da kullanılabilir o zaman, belki bir gün M1 de ya da M3 te. Araçlar zaten metro aracı, bunun detayına tekniğine inersek belki yüksek tabanlı, körüklü, hafif raylı sistem aracı diye tanımlanıyor olabilir ama biz sonuca bakalım :) sistem bir metro sistemi, 2X4 yani 8 li diziler ile işletilecek yani sorun yok.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 30 Ağu Pzt, 2010 16:55

evet Esat bey beni anladı valla :D evet işte ben de onu diyorum, belediye araç tipini o tarafa kaydırmak için hafif metro araçlarıyla metro kapasitesi işletiyo :D sonunda anlaşıldım :lol:

benim tahminime göre bu araçların genişliği de 2.65 metredir. tam belediyenin şuanki adtranz filosuyla aynı genişlik :D ilerde filoyu karıştırma ihtimalini düşünüp böyle bi plana gitmişler.

ben sonunda anlaşıldım ya bana o yeter :lol:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzt, 2010 17:24

Hımm ama ne yazık ki ben belediye de böylesi ince bir düşünce olduğuna inanmıyorum :) Eğer öyle olsaydı T4 de kullanılan o Rotemler alınmazdı, tramvay aracında binbir çeşit buket yapılmazdı, metroda hakeza, güne göre düşünüyorlar sanki. O düşünce yapısı olsa zaten bize burada tartışacak bir şey kalmazdı :D Bir de bir türlü bu metropolislerin ölçüleri ile ilgili bir bilgi bulamadım nette, seri geniş olduğu için farklı genişliklerde araçlar var çünkü.

Ama tabii ki, dediğim gibi gabari kurtarıyorsa neden olmasın, ileride buraya başka araç alınır bunlar oraya kayar, ordakiler başka yere kayar, olur da olur. Yanlız şimdi kafama takılan şu oldu, Başakşehir hattı da 750V ile mi işletilecek? Bu hatta da rijit katener yapıldığı ile ilgili bir takım bilgiler paylaşmıştık sanırım, dolayısı ile rijit katener ile birlikte genellikle voltajda yüksek kullanılır, böyle bir durum varsa başka bir hatta kullanılması için o hattında uygun voltajda olması gerekir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Ağu Pzt, 2010 22:05

İyi güzelde mesele sadece 4'lü ya da 8'li dizi değil ki? Peron boyu ne olacak, Kadıköy hattının peronları 8'li diziye uygun onun için burada 4'lü dizi bile kullanılsa metro, hafif metroya dönmüş diyemeyiz.

Başak hattı da 8'li dizilere uygun, burada 4'lü dizi kullanılsa bile biz buna hafif metro diyemeyiz. Ne deriz? Kapasitesini tam kullanamadığımız bir metro deriz...

M1 peronları kaç metre uzunluğunda? Orada 8'li dizi çalıştırma ihtimalimiz var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzt, 2010 22:20

Hakan yazdı:M1 peronları kaç metre uzunluğunda? Orada 8'li dizi çalıştırma ihtimalimiz var mı?
Araçların 4' lü de çalışabileceği tezi üzerine olabilir diye düşündüm, peron boyu her halukarda kurtaracağını düşünüyorum, fakat dediğim gibi bu araçlar ile ilgili bir en, boy ölçüsü bir türlü bulamadım, maketi bile fotoğraflardan ölçekleyip yaptım :) M1 peron boyu 110 m. olarak hatırlıyorum, o araçlar kuple edilen 4 ayrı araç olmadığı için boyu kurtarır diye düşündüm, fakat şerh düştüğüm gibi, bu gabari, kurp yarı çapları ve enerji ile alakalı pek çok durumun aynı olması ile olabilecek bir şeydir, yani ne bizim aklımıza düşmesi ile ne de ha demek ile olacak bir şey değil.
Hakan yazdı:İyi güzelde mesele sadece 4'lü ya da 8'li dizi değil ki? Peron boyu ne olacak, Kadıköy hattının peronları 8'li diziye uygun onun için burada 4'lü dizi bile kullanılsa metro, hafif metroya dönmüş diyemeyiz.

Başak hattı da 8'li dizilere uygun, burada 4'lü dizi kullanılsa bile biz buna hafif metro diyemeyiz. Ne deriz? Kapasitesini tam kullanamadığımız bir metro deriz...
Bu konuda kesinlikle haklısın, zaten biliyorsunuz bende sevmiyorum bu hafif, ağır mevzusunu bana göre hepsi metro, kavram kargaşına gerek olmadığını düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Ağu Pzt, 2010 22:24

Ucuz işe şeytan karışır. Hay be, onlarca milyonluk şehre minimetro, haha. Orada Moskova metrosu çalışması gerekirken, heffüff. Ne güzel. Mantık? Mofişşş.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 30 Ağu Pzt, 2010 22:26

evet zaten bana göre aksaray-havalimanı hattı da metrodur, hafif ağır diyip laf kargaşı yapmaya gerek yok, ama harita lejandlarına bile hafif metro yazıp kafa karıştırıyolar :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzt, 2010 22:33

teknomanyak93 yazdı:evet zaten bana göre aksaray-havalimanı hattı da metrodur, hafif ağır diyip laf kargaşı yapmaya gerek yok, ama harita lejandlarına bile hafif metro yazıp kafa karıştırıyolar :D
Ben yazmıyordum :P tamam tamam ilk zaman bende yazdım, hatta bu işin çorbalığında çok tuzum vardır, bütün sorumluluk benim, memur bey! Kelepçe! :D

Valla şu anda işletmecinin böyle bir hataya geri dönüş yapmamış olması gerekir, yabancı kaynaklı bir coğrafi harita var onu kast ediyorsan o haritada hatlar çok güzel çizilmişte tanımlar felaket, neyse o konu başka başlıkta :) bizim hatlarımızında hepsi METRO arkadaşlar.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön