ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Oca Çrş, 2011 20:07

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19068

İBB yapımı devam eden Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir metro hatları ile ilgili açıklamalarda bulunmuş, her zamanki gibi iki hat birmiş gibi anlatıldığı için kısmi alıntılar ya da düzeltmeler yaparak vereceğim, orjinal metin yukarıdaki linktedir. Tabi haberde hatlar karışık verildiği için aslında tam olarak hangisinde tünel kazıları bitti bilemiyoruz gibi bir sonuç çıkıyor ama benim anladığım kadarı ile her iki hatta tünel imalatı ile ilgili herhangi bir çalışma kalmadı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İETT tarafından gerçekleştirilen Otogar – Bağcılar Metro Hattı’nda tünel inşaatı tamamlandı. 2011 sonunda test sürüşlerine başlanabilecek olan Metro hattındaki çalışmaları yerinde görmek üzere Basın İnceleme Gezisi yapılacak.

2005 yılında çalışmaları başlayan Otogar - Bağcılar – Kirazlı kısmı 5,8 Kilometre uzunluk ve 5 istasyondan oluşan hafif raylı sisteme (LRT) sahip. Tüm tünel inşaatı tamamlanan ve elektromekanik sistemleri kurulmaya başlanan Otogar – Bağcılar Metro Hattının fiziki gerçekleşme oranı % 91’e ulaştı. Hattaki 5 istasyondan 4’ü hazır. Meydan düzenlemesi nedeniyle beklemede olan Bağcılar istasyonu dışında bir istasyonun kaba inşaatı da devam ediyor.

Başakşehir hattı ile birlikte toplam 53 bin 600 metre uzunluğundaki demiryolu imalatının, 50 bin 490 metresine ray montajı yapılarak, hattın %94’ü tamamlandı. Otogar – Bağcılar hattında 50 vagon ile tek yönde saatte 36.000 yolcu kapasitesine sahip. Otogar – Bağcılar – Olimpiyatköy Metro hattı için 25 bin m2 kamulaştırma yapılırken, yaklaşık 50 milyon TL kamulaştırma bedeli ödendi. Yıkılan evler karşılığında 216 kişiye Kiptaş’tan ev verildi.

Yolculuk süreleri:
Otogar - Bağcılar (Kirazlı-1) : 7 dakika

Mevcut sisteme entegre yolculuk süreleri:
Olimpiyatköy İstasyonundan;
Otogar : 23 dakika
Havalimanı : 36 dakika
Yenikapı : 42 dakika
Hacıosman : 74 dakika
Üsküdar : 55 dakika
Kadıköy : 60 dakika
Kartal’a ise : 89 dakikada ulaşılabilecek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Oca Çrş, 2011 21:27

Meydan düzenlemesi nedeniyle beklemede olan Bağcılar istasyonu dışında bir istasyonun kaba inşaatı da devam ediyor.
has sende bee...beklemedeymiş. 5 sene oldu bee

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Pzr, 2011 18:15

İstasyon konumlarını tekrar hatırlayalım

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bir de Kirazlı istasyon inşaatından kare koyalım, Bağcılar istasyonunu da ben yolun altına geliyor diye tahmin ediyordum hep yanılmışım
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Oca Pzr, 2011 20:36

kirazlı istasyonu gereğinden fazla büyük geliyor bana. ne dersiniz? aktarma tamam ama % 50'si fazla gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Oca Pzr, 2011 20:58

Nereden %50 :) boydanmı yükseklikten mi :) Başakşehir hattının peron boyu uzun zaten, diğeri bariz kısa, katları kast ediyorsan, sonuçta sistem büyüyor, belki orada çok fazla işyeri yaparak kiraya veremeyebilirler ama işletmeye ait bürolar ofisler yer alabilir, işletme büyüdükçe yönetimin biraz daha alt kademede dağılması gerekiyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Oca Pzt, 2011 13:00

esenlerden gelen hattın peron boyu çok uzun gibi geldi. % 50'si boş gibi duruyor. aç-kapa alanı gibi. başakşehir tamamda metro, 8'li dizi. ama m1 4'lü olmayacak mı?
En son Mehmet Kasım tarafından 31 Oca Pzt, 2011 14:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Pzt, 2011 13:27

İstasyon diğerinin yarısı kadar zaten Mehmet, kazı alanı büyük doğru ama o çizimde açıkça bir peronun diğerinin yarısı kadar olduğu görülüyor.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Oca Pzt, 2011 14:36

işte o yarım peron olanın öbür yarısını aç-kapa yapmaya gerek varmıydı? o kadar boş alan açmaya? neyse bitmiş bir iş artık ama zaman kaybettirdi. para da kaybettirmiştir. masrafları minimize etme açısından söyledim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Sal, 2011 21:20

Hattın numarası M3 arkadaşlar, renk olarakta şimdilik mavi bilin :P bende amma abarttım ha, rengi mavi, güzel bir mavi hoş, daha önce T2 de kullanılan mavi bu hatta kullanılacak büyük ihtimal ile ama numara M3, işletme tarafında halen M1-1 ya da M1A olmalıydı gibi bir düşünce ve bakış açısıda var, yaklaşımın sebebi hattın yarısının M1 ile ortak işletilecek olması ama bence bu durumda da ortaya M1 ve M1A değil, en basitinden A ve B metroları yapılabilirdi, ama hadi mevcut sistematiği bozmayalım sayılı olsun dersekte M1A ve M1B olabilirdi, fakat şimdilik M3 olarak belirlenmiş, bilginize.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Şub Çrş, 2011 09:38

Esat zaman Kirazlı-Başakşehir hattı daha doğrusu Bakırköy-Başakşehir hattı M5 mi olacak?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Şub Çrş, 2011 11:54

Esat yazdı:Hattın numarası M3 arkadaşlar, renk olarakta şimdilik mavi bilin :P bende amma abarttım ha, rengi mavi, güzel bir mavi hoş, daha önce T2 de kullanılan mavi bu hatta kullanılacak büyük ihtimal ile ama numara M3, işletme tarafında halen M1-1 ya da M1A olmalıydı gibi bir düşünce ve bakış açısıda var, yaklaşımın sebebi hattın yarısının M1 ile ortak işletilecek olması ama bence bu durumda da ortaya M1 ve M1A değil, en basitinden A ve B metroları yapılabilirdi, ama hadi mevcut sistematiği bozmayalım sayılı olsun dersekte M1A ve M1B olabilirdi, fakat şimdilik M3 olarak belirlenmiş, bilginize.
hımm. m3 hayırlı olsun. bunlar şimdi tutup kirazlı-başakşehire m3-a demesinler sakın

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Cmt, 2011 00:45

Mehmet Kasım yazdı:sen son ziyaretlerinde m3 ile ilgili bir şeyler duydun mu? kirazlı-yenikapı direk işletme olacak mı?
2012 Planı Aksaray-Kirazlı işletmesi, tabii ki açıldığı zaman Yenikapı kalkışlı olacak, iki hat Otogar' a kadar ortak işletme sonrasında ayrılıyorlar. Altyapı ile ilgili ciddi bir çalışma yapılıyor, sadece ortak işletme kısmında değil hattın tamamında balast ve ray yenilemesi yapılıyor zaten ortak kesimde çoktan geçilmiş. Bunun gerekli olduğunu daha önce belirtmiştim geriye sadece sinyalizasyon ile ilgili yenileme kalıyor ama bununla ilgili bir bilgim yok açıkçası ama yapılmadan ortak işletmede mümkün değil aklımda kaldığı kadarı ile.
Hakan yazdı:Esat zaman Kirazlı-Başakşehir hattı daha doğrusu Bakırköy-Başakşehir hattı M5 mi olacak?
Evet orası da M5, düzelttim sanırım o başlığıda, tabi orada da bana göre hatalı bir durum şu anda var, Olimpiyatköy bağlantısıda M5 içerisinde gösteriliyor, geçen o başlıkta makas bağlantıları üzerinden varyasyonları dile getirmiştik ama bu hali ile o bağlantı Olimpiyatköy-Güney Sanayii-Sefaköy-Havalimanı şeklinde görünüyor, tabi kuzeye staddan ileri doğru uzatması da var, ama yıllardır Esenler' de uygulanan mantık ile o hattın bir şubesi gibi gösterilecek sanırım. Bunun sebebi belkide inşaat sırasının yakın zamanda gelmesine ihtimal verilmemesidir.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön