İBB yapımı devam eden Otogar-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir metro hatları ile ilgili açıklamalarda bulunmuş, her zamanki gibi iki hat birmiş gibi anlatıldığı için kısmi alıntılar ya da düzeltmeler yaparak vereceğim, orjinal metin yukarıdaki linktedir. Tabi haberde hatlar karışık verildiği için aslında tam olarak hangisinde tünel kazıları bitti bilemiyoruz gibi bir sonuç çıkıyor ama benim anladığım kadarı ile her iki hatta tünel imalatı ile ilgili herhangi bir çalışma kalmadı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı İETT tarafından gerçekleştirilen Otogar – Bağcılar Metro Hattı’nda tünel inşaatı tamamlandı. 2011 sonunda test sürüşlerine başlanabilecek olan Metro hattındaki çalışmaları yerinde görmek üzere Basın İnceleme Gezisi yapılacak.
2005 yılında çalışmaları başlayan Otogar - Bağcılar – Kirazlı kısmı 5,8 Kilometre uzunluk ve 5 istasyondan oluşan hafif raylı sisteme (LRT) sahip. Tüm tünel inşaatı tamamlanan ve elektromekanik sistemleri kurulmaya başlanan Otogar – Bağcılar Metro Hattının fiziki gerçekleşme oranı % 91’e ulaştı. Hattaki 5 istasyondan 4’ü hazır. Meydan düzenlemesi nedeniyle beklemede olan Bağcılar istasyonu dışında bir istasyonun kaba inşaatı da devam ediyor.
Başakşehir hattı ile birlikte toplam 53 bin 600 metre uzunluğundaki demiryolu imalatının, 50 bin 490 metresine ray montajı yapılarak, hattın %94’ü tamamlandı. Otogar – Bağcılar hattında 50 vagon ile tek yönde saatte 36.000 yolcu kapasitesine sahip. Otogar – Bağcılar – Olimpiyatköy Metro hattı için 25 bin m2 kamulaştırma yapılırken, yaklaşık 50 milyon TL kamulaştırma bedeli ödendi. Yıkılan evler karşılığında 216 kişiye Kiptaş’tan ev verildi.
Yolculuk süreleri:
Otogar - Bağcılar (Kirazlı-1) : 7 dakika
Mevcut sisteme entegre yolculuk süreleri:
Olimpiyatköy İstasyonundan;
Otogar : 23 dakika
Havalimanı : 36 dakika
Yenikapı : 42 dakika
Hacıosman : 74 dakika
Üsküdar : 55 dakika
Kadıköy : 60 dakika
Kartal’a ise : 89 dakikada ulaşılabilecek.