ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Çrş, 2009 14:07

O mesafe 3. ray için bile oldukça fazla, oradaki fazlalık bir ihtimal, kablo kanalının geçeceği alanı bırakmış olabilirler, onun ön kısmınıda çeşitli malzemeler ile görsel olarak kapatıp arka alanda bir alan bırakacak olabilirler, gerçi İETT buradaki tüm istasyonlarda duvarları reklam alanı olarak satacaktı, uyanık ya daha işi inşaa ederken kendisi adına satıyor sonra işletmecide avucunu yalıyor, İETT reklamcılar rahat rahat çalışsın diye öyle geniş geniş bırakmıştır, kaz gelen yerden tavuk esirgenir mi? :D

İkinci söylediğim işin abes tarafı tabi de :) birinci söylediğim makul olanı bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ara Çrş, 2009 14:32

taze bilgiler edindim bir yerlerden. inşaat işini iettden almışlar. ibb kendi bünyesine almış. artık ibb'de dayanamamış anlaşılan. işlerin hızlanacağını söylüyorlar, isterlerse 6 ayda bitirebilirlermiş, ray işi bitmiş ama sinyalizasyon falan işleri varmış ve bir kaç istasyon işi. 2 seneyi bile bulabilirmiş açılış, krizden dolayı. ama vagonlarda bir sıkıntı yokmuş. onlar gelmeye devam ediyormuş zaten

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Çrş, 2009 14:41

Miraç yazdı:taze bilgiler edindim bir yerlerden. inşaat işini iettden almışlar. ibb kendi bünyesine almış. artık ibb'de dayanamamış anlaşılan. işlerin hızlanacağını söylüyorlar, isterlerse 6 ayda bitirebilirlermiş, ray işi bitmiş ama sinyalizasyon falan işleri varmış ve bir kaç istasyon işi. 2 seneyi bile bulabilirmiş açılış, krizden dolayı. ama vagonlarda bir sıkıntı yokmuş. onlar gelmeye devam ediyormuş zaten
Bayağı oldu İETT den bu işlerin alınması, daha doğrusu o zaman için İETT' nin elindeki işleri bitirmesi ve bir daha da müşavirlik işi verilmemesi kesin karara bağlanmıştı, M3 için müşavirliğin alınacağı söylenmişti, yani M3 araç alımında yüzlerine gözlerine bulaştırdılar, diğer taraftan tabii ki kadrolarında mimarları mühendisleri var, belki bu işler için elemanda almışlardır ama, iş sadece kitabını okumak ile olmuyor, adam işi iş yaparken öğreniyor, staj yerimi burası? Koskoca İstanbul' a metro yapıyorsun, otobüs işletmekte kolay iş değil kabul ediyorum ama lütfen yani o bildiğiniz iş :) onuda becerin yani. Ama verdiğin haber çok güzel yani M7 nin de İETT den alınması iyi olmuş, kurum sadece para yok zarar ediyorum demeyi biliyor, hala nasıl zarar ediyor ben anlayamıyorum ya neyse. Bundan sonra inşaatların denetimini müşavirlik falan işlerini İBB nin yapacağı söyleniyordu, ve zaten bu hattın araçlarında danışmanlık ve koordinatörlük görevinide Ulaşım A.Ş. ye vermişler bildiğim kadarı ile :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Ara Çrş, 2009 16:16

sanırım artık ulaşım a.ş'ye devredilmiş. demek oluyor ki kaba inşaat olayı hemen hemen tamam gibi. Artık vagonlarla ve hatla ilgili şeyler olduğundan ulaşım aş etkin olur diye düşünüyorum.

Şu diğer metroları inşaa eden raylı Sistem Müdürlüğü'ne devredilmemiştir dimi? Yoksa evet mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Çrş, 2009 16:26

Benim bildiğim kadarı ile Raylı Sistem Müdürlüğü etkin olacaktı, ama araç alımı gibi konularda Ulaşım A.Ş. nin sorumluluğu olacaktı, proje yapımında zaten bir sorun yok, Ulaşım A.Ş. raylı sistemlerin projelendirilmesinde gayet iyi bir tecrübeye sahip bence proje işlerinin tamamı da İBB-Ulaşım birlikte halledebilirler, bu hem ticari açıdan hem de işlev açısından çok daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Araç konusunu zaten bir kaç keredir tekrarladım, bu konuda kesinlikle Ulaşım A.Ş. etkin ve yetkin olmalıdır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ara Prş, 2009 12:24

bu konuda kesinlikle Ulaşım A.Ş. etkin ve yetkin olmalıdır.
ben bu konuda daha radikalim. bütün ulaşımı ulaşım a.ş'ye bağlamalılar. iett ulaşım a.ş'nin bir müdürlüğü olmalı. halk otobüsleri ve minibüslerde. dolmuşlar bile. denizide diyeceğim ama kafama taşlar gelir diye korkuyorum. ido biraz daha iyi sayılır iettden. nisbeten. ama ido Yenikapı'ya bir türlü iett hattı çektiremedi. otobüsler aksaray'a geliyor ama yenikapı'ya bir iki tane.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Oca Pzt, 2010 17:44

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, yapımını İETT’nin üstlendiği, Türkiye’nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları 4 hattında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi aldı.
İnşaat çalışmalarının yüzde 80 oranında tamamlandığı hattın 2010 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor. Tünellerin tamamen, demiryolu, katener, ray ve makasların büyük oranda tamamlandığı hatta çalışacak toplam 80 aracın 56’sı Olimpiyat parkındaki depo sahasına çekilmiş durumda. Geri kalanı bu yılın mart ayına kadar gelecek.
hatta şu anda ray altı beton döşemesi, ray döşemesi, ray kaynağı, katener çekimi ve tünel aydınlatmaları devam ediyor. Şu ana kadar 48 bin metre rayın 31 bini, 48 bin metre katener hattını 8 bini çekilmiş durumda. Esenler ve Kirazlı 1 istasyonlarında yer döşemesi, yürüyen merdiven, asansör, asma tavan ve boya-badanası da dahil olmak üzere yüzde 98’i bitmiş durumda. Güney Sanayi, Mahmutbey, Kirazlı ve Kirazlı 1 istasyonlarında inşaat çalışmaları devam ediyor.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=606

Resim

Esenler ve Kirazlı 1'de işler bitti diyor, sonra da Kirazlı 1 de inşaat çalışmaları sürüyor diyor, İstoç ile karıştırıyor olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Pzt, 2010 17:52

Çelişkiyi çözemiyoruz ki, İBB kendini mi kandırıyor bizi mi? Otogar-Kirazlı bir hat, Kirazlı-Başakşehir başka bir hat :) ikisi aynı hat değil ki, nasıl buna Türkiye'nin en uzun kent içi raylı sistemi diyebiliyorlar? Ben mi anlamıyorum, bu kadar mı aptalım ya da gerizekalımıyım, yoksa bunlar bu kadar bilgisiz ya da utanmaz mı? Kirazlı 1 dedikleri yerde 2 ayrı istasyon var, tek bir kompleks olabilir ama 2 ayrı istasyon, birisi bizim M3 dediğimiz Otogar-Kirazlı ve devamında Halkalıya gidecek hat, diğeride Başakşehir-Kirazlı ve devamında Bakırköy e gidecek hatta ait. Yani birinde işler %98 bitmiş, diğerinde ise inşaat devam ediyor olabilir. Tabi beyanatı veren vatandaş kadar bu metni yazanda işlerden bi haber oldukları için ortaya sanki bir istasyonda hem işler %98 bitmiş hemde inşaatı devam ediyor olarak çıkabiliyor. :) Ho ho ho, noel baba mı geldi ne?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Oca Pzt, 2010 17:56

İkisini toplasalar bile 26,5 km uzunluğundaki Kadıköy-Kaynarca hattından kısa, o da ayrı bir komedi. 16 istasyondan haber verecek ama 5 istasyon hakkında malumat verilmiş. Onlar ne yaptığını bilmiyor ki! Nyese en azından 3-5 tane fotoğraf görmüş olduk...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Pzt, 2010 18:01

Zaten ben verdiğin linke dikkat etmemiştim :) İETT klasiği daha ne bekliyoruz ki. Hahahahhah hadi kardeşim gidin otobüs sürün ya, bırakın bu işleri Allah rızası için. Ya kandilde, bayramda, seyranda, yılbaşında istiyorum istiyorum Allah vermiyor benim kalbime göre ya, hala İETT bu işlerin içinde.

Dediğin gibi en azından bir iki kare resim gördük te gözümüz gönlümüz açıldı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 04 Oca Pzt, 2010 20:13

Eh, bu son maskarayla ilgisiz, ama biraz üstteki İDO konusuna değinecektim ... bilmem, yaşı biraz ileri gardaşlarımız hatırlar belki, eskiden İDO'nun mavi/portakalrengi İkarus otobüsleri vardı, burada Zubringer veya Shuttle derler de, orada şatıl falan değildi, Taksim'e mi, başka nerelere işleyen ek İDO otobüs hatlarıydı bunlar. Bilginize.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Oca Pzt, 2010 20:24

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, yapımını İETT’nin üstlendiği, Türkiye’nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları 4 hattında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

şehiriçi raylı sistem hattı ne demek? şehirlerarasında çalışanlarla mı kıyaslıyorsun? o apayrı bir konsept.
İnşaat çalışmalarının yüzde 80 oranında tamamlandığı hattın 2010 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor. Tünellerin tamamen, demiryolu, katener, ray ve makasların büyük oranda tamamlandığı hatta çalışacak toplam 80 aracın 56’sı Olimpiyat parkındaki depo sahasına çekilmiş durumda. Geri kalanı bu yılın mart ayına kadar gelecek.
"2010 yılı sonuna kadar" bu kadar geniş, bu kadar muğlak, bu kadar ucu açık bir tarih vermek ne demek? eylülde de açarım aralıkta da kafam eserse martta da. bu ne yav?

hatta şu anda ray altı beton döşemesi, ray döşemesi, ray kaynağı, katener çekimi ve tünel aydınlatmaları devam ediyor. Şu ana kadar 48 bin metre rayın 31 bini, 48 bin metre katener hattını 8 bini çekilmiş durumda. Esenler ve Kirazlı 1 istasyonlarında yer döşemesi, yürüyen merdiven, asansör, asma tavan ve boya-badanası da dahil olmak üzere yüzde 98’i bitmiş durumda. Güney Sanayi, Mahmutbey, Kirazlı ve Kirazlı 1 istasyonlarında inşaat çalışmaları devam ediyor.
48.000 m ray döşenmesi gerekiyormuş. 26 km'lik iş çft hattan 52.000 desek, otogar-esenler arası zaten döşeli idi ve tek hat, bunları düşünce böyle bir rakam oluyor sanırım. % 65'lik tamamlanma oranı var. sanırım tünelleri sonradan gelen İSTOÇ-Kirazlı arası ray döşemesi daha yapılmamış. Ama 17.000 m'lik kalan kısım kaç ay alır ki? günde 250 m desen 4 günde 1.000 m çarp 17 ile 4'ü eder 82 iş günü. yani 14 hafta falan. hafta sonu çık istirahat etse millet eder 4 ay. bide benden olsun bu iş MAYIS'ta tamam.

Esenler ve Kirazlı 1'de işler bitti diyor, sonra da Kirazlı 1 de inşaat çalışmaları sürüyor diyor, İstoç ile karıştırıyor olabilir mi?
% 98'lik oran sadece ESENLER'dir. Kirazlı yanlış yazmışlar. Resmi var zaten hiç 98'lik gibi durmuyor.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön