
İkinci söylediğim işin abes tarafı tabi de

Bayağı oldu İETT den bu işlerin alınması, daha doğrusu o zaman için İETT' nin elindeki işleri bitirmesi ve bir daha da müşavirlik işi verilmemesi kesin karara bağlanmıştı, M3 için müşavirliğin alınacağı söylenmişti, yani M3 araç alımında yüzlerine gözlerine bulaştırdılar, diğer taraftan tabii ki kadrolarında mimarları mühendisleri var, belki bu işler için elemanda almışlardır ama, iş sadece kitabını okumak ile olmuyor, adam işi iş yaparken öğreniyor, staj yerimi burası? Koskoca İstanbul' a metro yapıyorsun, otobüs işletmekte kolay iş değil kabul ediyorum ama lütfen yani o bildiğiniz işMiraç yazdı:taze bilgiler edindim bir yerlerden. inşaat işini iettden almışlar. ibb kendi bünyesine almış. artık ibb'de dayanamamış anlaşılan. işlerin hızlanacağını söylüyorlar, isterlerse 6 ayda bitirebilirlermiş, ray işi bitmiş ama sinyalizasyon falan işleri varmış ve bir kaç istasyon işi. 2 seneyi bile bulabilirmiş açılış, krizden dolayı. ama vagonlarda bir sıkıntı yokmuş. onlar gelmeye devam ediyormuş zaten
ben bu konuda daha radikalim. bütün ulaşımı ulaşım a.ş'ye bağlamalılar. iett ulaşım a.ş'nin bir müdürlüğü olmalı. halk otobüsleri ve minibüslerde. dolmuşlar bile. denizide diyeceğim ama kafama taşlar gelir diye korkuyorum. ido biraz daha iyi sayılır iettden. nisbeten. ama ido Yenikapı'ya bir türlü iett hattı çektiremedi. otobüsler aksaray'a geliyor ama yenikapı'ya bir iki tane.bu konuda kesinlikle Ulaşım A.Ş. etkin ve yetkin olmalıdır.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, yapımını İETT’nin üstlendiği, Türkiye’nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları 4 hattında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi aldı.
İnşaat çalışmalarının yüzde 80 oranında tamamlandığı hattın 2010 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor. Tünellerin tamamen, demiryolu, katener, ray ve makasların büyük oranda tamamlandığı hatta çalışacak toplam 80 aracın 56’sı Olimpiyat parkındaki depo sahasına çekilmiş durumda. Geri kalanı bu yılın mart ayına kadar gelecek.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=606hatta şu anda ray altı beton döşemesi, ray döşemesi, ray kaynağı, katener çekimi ve tünel aydınlatmaları devam ediyor. Şu ana kadar 48 bin metre rayın 31 bini, 48 bin metre katener hattını 8 bini çekilmiş durumda. Esenler ve Kirazlı 1 istasyonlarında yer döşemesi, yürüyen merdiven, asansör, asma tavan ve boya-badanası da dahil olmak üzere yüzde 98’i bitmiş durumda. Güney Sanayi, Mahmutbey, Kirazlı ve Kirazlı 1 istasyonlarında inşaat çalışmaları devam ediyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Prof. Dr. Adem Baştürk, yapımını İETT’nin üstlendiği, Türkiye’nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyatköyü-Başak Konutları 4 hattında yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi aldı.
"2010 yılı sonuna kadar" bu kadar geniş, bu kadar muğlak, bu kadar ucu açık bir tarih vermek ne demek? eylülde de açarım aralıkta da kafam eserse martta da. bu ne yav?İnşaat çalışmalarının yüzde 80 oranında tamamlandığı hattın 2010 yılı sonuna kadar hizmete alınması planlanıyor. Tünellerin tamamen, demiryolu, katener, ray ve makasların büyük oranda tamamlandığı hatta çalışacak toplam 80 aracın 56’sı Olimpiyat parkındaki depo sahasına çekilmiş durumda. Geri kalanı bu yılın mart ayına kadar gelecek.
48.000 m ray döşenmesi gerekiyormuş. 26 km'lik iş çft hattan 52.000 desek, otogar-esenler arası zaten döşeli idi ve tek hat, bunları düşünce böyle bir rakam oluyor sanırım. % 65'lik tamamlanma oranı var. sanırım tünelleri sonradan gelen İSTOÇ-Kirazlı arası ray döşemesi daha yapılmamış. Ama 17.000 m'lik kalan kısım kaç ay alır ki? günde 250 m desen 4 günde 1.000 m çarp 17 ile 4'ü eder 82 iş günü. yani 14 hafta falan. hafta sonu çık istirahat etse millet eder 4 ay. bide benden olsun bu iş MAYIS'ta tamam.hatta şu anda ray altı beton döşemesi, ray döşemesi, ray kaynağı, katener çekimi ve tünel aydınlatmaları devam ediyor. Şu ana kadar 48 bin metre rayın 31 bini, 48 bin metre katener hattını 8 bini çekilmiş durumda. Esenler ve Kirazlı 1 istasyonlarında yer döşemesi, yürüyen merdiven, asansör, asma tavan ve boya-badanası da dahil olmak üzere yüzde 98’i bitmiş durumda. Güney Sanayi, Mahmutbey, Kirazlı ve Kirazlı 1 istasyonlarında inşaat çalışmaları devam ediyor.
% 98'lik oran sadece ESENLER'dir. Kirazlı yanlış yazmışlar. Resmi var zaten hiç 98'lik gibi durmuyor.Esenler ve Kirazlı 1'de işler bitti diyor, sonra da Kirazlı 1 de inşaat çalışmaları sürüyor diyor, İstoç ile karıştırıyor olabilir mi?