ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Ara Cum, 2009 09:49

istasyon öyle çapraz olacak ama resimde yatayöı dikmi belli değil. yani neresi aşağı neresi yukarı belli olmuyor her taraf bina mübarek. ayırt edici bir şey yok. senin işaretlediğin noktada başakşehir'den gelen hattın istasyonu olabilir. diktörgeni çaprazlamasına yapacak. makas gibi. ray değil el makası :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ara Çrş, 2009 14:26

Bence o sağdaki cadde Kirazlı ya gelen anacadde, ve çizdiğim istasyon M3 ün istasyonu konumuna yakın, Başakşehir metrosunun istasyonu ise yukarıdan dik kesecek bu istasyonu daha doğrusu senin dediğin gibi makas şeklinde, o zaman o sağ üstteki girişlerde anlamlı oluyor zaten.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ara Pzt, 2009 22:55

teknik bir çizim:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Ara Pzt, 2009 23:28

Hat şeması, Esenler ve Otogar istasyonu dahil edilmemiş o bölgedeki makaslar gösterilmiyor, sadece inşa aşamasındaki hattın şeması ama yine de Esenler olsa daha açıklayıcı olurdu bizim için, ama güzel benim elimde de mevcut hatların şemaları var ama üşeniyorum valla, bul onları böl parçala tara yayınla falan oohooo uzun iş :) senin ulaşımdaki arkadaşlar hazırda varsa versinler be yahu :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ara Sal, 2009 10:18

bunu nette buldum. ulaşımda çok tanıdığım yok aslında. şef var ona ulaşmak zor, komşum var gayrettepede bu işlerden anlamaz, birde komşu sitede atölyede var arada girer. ben buna şema dendiğini bile senden duyuyorum vesselam :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Sal, 2009 10:25

Takılıyorum zaten yahu sana, dediğim gibi bende M1 ve T1 bir de yanlış hatırlamıyorsam T2 nin şemaları vardı, hani bizim için ya da meslekten olmayanlar için pek bir şey ifade etmesede sonuçta döküman dökümandır :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Ara Sal, 2009 13:26

Esat yazdı:Takılıyorum zaten yahu sana, dediğim gibi bende M1 ve T1 bir de yanlış hatırlamıyorsam T2 nin şemaları vardı, hani bizim için ya da meslekten olmayanlar için pek bir şey ifade etmesede sonuçta döküman dökümandır :)
o dokümanları koysana başlıklara bakalım nasıl.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Çrş, 2010 20:53

Mehmet ten foto arakladım :D bu fotoğraf M3 olarak adlandırdığımı Otogar-Kirazlı arasına ait, fotoğrafın çekildiği yer Otogar otoban bağlantı yolu ile Ulaşım A.Ş. arasında kalan hat kesimi, ilerideki kırmızı şapkalı bina yeni Esenler istasyonu olsa gerek

Resim

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1610
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Yeni Esenler istasyonu

Mesaj gönderen kemal » 12 Nis Pzt, 2010 11:19

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Pzt, 2010 12:01

Çok komik bir istasyon yapısı oldu, aynı dışarıdan bakınca bana Aksaray dan Yusufpaşa' ya aktarmayı hatırlatıyor :) içimden bir ses önce o garabet girişten geçilerek öndeki binaya girilecek diyor, o bina diğer binalarda mezanin katı dediğimiz gişe ve turnikelerin bulunduğu alan, platform alanlarına ulaşmak için önce aşağı inilecek sonra yine yukarı çıkılacak :) eğer bu sallama tahminim doğru ise Esenler istasyonu makus talihini yenememiş olacak, bu seferde komik ötesi bir erişime sahip istasyon olarak kalacak. Tabi istasyon açıldıktan sonra şu anki istasyon yapısı ve depo giriş yolu iptal edilirde oradan alttan bir giriş açılırsa bu söylediğim komedi de sona erecektir, bakalım izlemeye devam, nedense kafamda böyle bir şey canlandı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Nis Pzt, 2010 12:26

Tenkidim: Orada Esenler İstasyonu yerine Esenler Metro İstasyonu denmeliydi (U-Bhf. oluyor o zaman). Veya işte M. İst. diye bir kısaltma oluşurdu, ya da M simgesi (ama o simge işi bizde daha erginleşemedi).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Nis Pzt, 2010 12:54

İstanbul' da metro dışında raylı taşımacılık mı var? Olanlarında ömrü 10 sene falan, yıkar yerine metrobüs ya da metro yaparlar, olur biter.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön